Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

keesthemad

5 Planten

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Ik heb het eerder al opgenoemd, het is mogelijk om meerdere moeders op 1 stammetje te zetten, of in het geval wat ik jullie ga laten zien, het er op doen laten lijken dat het één plant is.

 

Ik heb 7 moeders die ik bewaar, en 4 planten in de bloei, nu wil ik toch graag op de 5 planten blijven en dat doe ik dus op deze manier. Het is niet moeilijk, nét iets moeilijker als gewone stekjes maken.

 

-

 

Wat je hier ziet is gewoon een normaal stekblokje, ingewaterd met kraanwater, niet afgezuurd (duurt wat langer met wortellen maar is veel minder werk, dus tijdwinst voor mij). Het zijn 7 stekjes op één blokje.

gallery_9137_5169_2751435.jpg

 

 

Dan hier, er zitten wat kleine stukjes krimpkous over de stam heen, zodat deze een beetje bij elkaar gehouden wordt. Later zal ik deze stukjes verwijderen zodat de groei niet beperkt wordt, dit zal wel het vergroeien stimuleren. Ook is er tussen de stammetjes wat wondschade aangebracht icm met een kleine dosis clonex om het totale vergroeien te helpen. Na het - goed - wortellen zal hier nog meer aandacht aan gegeven worden door bijvoorbeeld een middel tegen/bij/voor 'boomwond'.

gallery_9137_5169_135097.jpg

 

 

Hoe hou ik die planten nu uit elkaar ? Ik heb met een markeerstift op het blad een 2 lettercode geschreven voor iedere soort... Later zal ik een bordje hier aan hangen denk ik, of een andere manier zoeken om ze uit elkaar te houden zoals een kleurcode.

gallery_9137_5169_1292639.jpg

 

 

Later zal ik jullie ook laten zien hoe je hier weer stekjes van kunt maken zonder tijd verlies, door middel van het plaatsen van een ingewaterd blokje op een node, waarbij deze node langzaam wortels zal ontwikkelen waarna je de stam af kunt knippen en direct door kunt gaan!

 

Groetjes,

 

Kees. :)

 

PS: heb ik eindelijk m'n camera terug, zijn al m'n instellingen gewist :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi stukje kees :)

 

dit ga ik je zeker eens nadoen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer intresant, ik ga dit zeker volgen.

 

gewortelde stekken knippen :) mischien een revolutie.

 

Gr Rara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja interessant is dit zeker. Ik heb er nog nooit iets van gehoord of van gezien dus het lijkt me leuk om dit topic te volgen.

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat bedoel je met die 5 planten

is dat de gedoognorm?

 

verder heel intressant kees

ik had een x iets gelezen van jou over het toedienen van voeding via infuus hahah toen wist het al kees is een mad sciencetist

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alohá Kees,,...

 

Ablacteren,... zéér interessant en wat jij doet heb ik al even in m'n hoofd zitten.

Eigenlijk gewoon nooit aan begonnen maar ga dit zeker volgen want ik ben natuurlijk benieuwd of je stekken op den duur dezelfde eigenschappen blijven behouden, maar waarschijnlijk zullen ze elkaar gaan beïnvloeden.

 

Wat ook interessant is,.. het ablacteren van M/F... :)

 

Succes !!

 

Grtz.Nooz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Highriser, Ja 5 planten is de gedoognorm, dus op deze manier kan ik zo goed als doen en laten wat ik wil zonder dat daar ernstige consequenties aan verbonden zijn, lijkt mij de meest ideale situatie die tot dusver mogelijk is.

 

@No-Zem, het is geen Ablacteren, aangezien er gewoon 2 stammetjes naast elkaar gezet worden, ik denk niet dat hier persé een naam voor is. Ik zou het gewoon een polystek noemen ofzo. Ablacteren werkt niet bij cannabis vanwege het niet verhouten en het te hoge bladpercentage. Het zal vast in een klein percentage lukken, ik heb dit ook geprobeerd maar dit is een stuk lastiger en in veel gevallen zal je plantje uitdrogen voor het vastgegroeid is.

 

Wat ik wel weet is dat man en vrouw bij elkaar gestekt kunnen worden via een ent of via de manier die ik nu gebruik. Dit geeft geen problemen, ik heb dit niet in de bloei gedaan, maar ik ga er van uit dat daar ook geen problemen bij zijn.

 

@Boefje, ja leuk maar ik wordt misselijk van die term... Die van No-Zem in de laatste post is de correcte term, maar of dit nu zo interessant is...?

 

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naja ik weet niet waar jij misselijk van wordt, maar ik kon me een topic herinneren die heette zo, en daar stond dat filmpje in.

 

Maar goed doe je ding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, zijn mooie termen voor, niet van die wazige flashy commerciële kreten.

 

No-Zem kwam al met de officiële kreet waar je over mag struikelen!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) heb ik nog nooit gezien man, leuk projectje :D

mij benieuwen wat dit plantje(s) jou gaat brengen, grappig man!

groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grtz Kees ;

 

Mischien 'n rare vraag , maar is clonex wel het juiste product om je stammetjes met elkaar

te laten vergroeien ?

Wat ik bedoel is clonex etst de stengel en stimuleert de wortelaanzet toch , zou je dan niet beter

een soort van entpoeder/gel moeten gebruiken ?

Jij hebt 'n beter zicht op die zaken natuurlijk qua chemische samenstelling en het biologisch proces ,

maar dit was mijn eerste gedacht dus vraag ik het maar ....

Mogelijks zijn deze wat betreft samenstelling wel vergelijkbaar maar dat zal jij beter kunnen inschatten

dan ik natuurlijk .

Voor de rest vindt ik het een te gek experiment , zo mogen er honderd gedaan worden voor mijn part ,

wij kunnen er enkel maar wijzer van worden ...

 

Dikke thumbs up :)

groeten Poppa

Share this post


Link to post
Share on other sites
7stekjes ??? denk je dat de blauwpetten dit niet als 7 stekjes zien ??

 

ben benieuwd hehe ;)

gallery_9137_5169_2751435.jpg

 

 

toch duidelijk te zien 7 stammen, gewoon heel dicht langs elkaar :) gallery_9137_5169_135097.jpg

 

gallery_9137_5169_1292639.jpg

ik denk dat de blauwpetten hier niet intrappen, maar dan nog , geniaaal idee kees :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wacht maar even...

 

Deze zijn nog niet eens geworteld hé vriend!

 

Het is een verslagje, niet een praatje achteraf ! :)

 

Wat ik wil zeggen; Niet zuuren.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar je zegt dat je ze niet geent hebt, omdat je dan de stek zijn eigen wortelstelsel laat behouden..

 

dus in principe is het gewoon nog 1 plant alleen zit die met 7 andere in een potje ??

 

nou veel succes daarmee :D :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
... Die van No-Zem in de laatste post is de correcte term, maar of dit nu zo interessant is...?

Ja,.. dat vind ik wel, er is hier namelijk nog geen 'marcotteer topic'.

Ik heb nu een paar moeders staan, nieuwe mama's zijn in de maak dus heb het moederhok nodig over een maand of 2.

Het interessante vind ik dat ik de huidige moeders buiten ga zetten, de LV is dan niet optimaal dus marcotteren is dan een goede optie om er nog een laatste keer stekjes vanaf te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, nou je maakt een mooi punt Canna, natuurlijk is het een schaap in wolfskleren... Of andersom, net hoe je het wilt zien op deze zondag :) .

 

Maar waar het om gaat is dat de wet zegt dat een plant iets is met bladeren wortels en een stengel... Als er maar één stengel, hoewel samengesteld de grond in gaat, is dit één plant.

 

Ik ga proberen om het zoveel mogelijk te kunnen afwerken zodat het niet te zien is dat het er 7 zijn, nou ja, aan het blad ga je het sowiso wel zien, maar dat boeit mij niet zo eigenlijk!

 

Meer kan ik niet doen om minder planten te houden... :D

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar waarom doe je het zo, terwijl je het ook op 1 stam zou kunnen zetten.

 

blijf het goed idee vinden, al ben ik benieuwd hoe meneer agent hier tegen aankijkt.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@No-Zem, nou ik ben zeker benieuwd naar een grote struik met daarin hangend 200 stekblokjes!

 

@Cannabizznis, ja ik doe dit omdat ik zo iedere plant de ruimte geef voor een eigen wortelstel, ze hebben allemaal een taartpunt van de uiteindelijke stam zegmaar, hierdoor kunnen ze naar buiten toe expanderen, als er een stam in het midden zou zitten zou deze af geknepen kunnen worden.

 

Het zetten van 7 stekken op één stam kost meer tijd als wat ik nu doe, daarbij kan het wel bij cannabis maar is het verre van ideaal om te doen omdat het een groene plant is. Het is ook een experiment en ik ga er van uit dat ik de stam zo kan verknutselen dat het niet zichtbaar meer is, maar ik hoop/denk dat ik op deze manier het langste van m'n moeder kan genieten. Dit ook mede omdat een ent weer veel ondersteuning moet hebben aangezien het wel een moederplant wordt, ze mag straks 75x75cm gebruiken.

 

Ik heb gelukkig al m'n moeders in back-up op een andere plaats ook nog... Dus wat dat betreft durf ik het risico te nemen. For the time being staan de moeders hier nu ook nog, en die zullen van de zomer in een onopvallend hoekje in de tuin plaats nemen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer intersant topic Kees. Vooral voor de hobbyisten die zich aan de gedoogwet willen

houden en toch zoveel mogelijk smaakjes willen, maar ook voor verzamelaars en kleine

breeders. Zo kun je 'legaal' meerdere genetica bewaren, das toch geweldig.

 

Nou zit ik me gelijk af te vragen wat er nou met zo'n marcotteer plant gebeurd als je hem

met 7 soorten zou laten bloeien. Zou toch lachen zijn als je 5 x 7 = 35 soorten als hobbyist

gedoogt kan afbloeien. Voor elke dag een ander smaakje. Al zal het verzamelen en

marcotteren van elk soortje meer tijd inbeslag nemen dan het bloeien zelf.

 

Een ander interessant punt vind ik dat jij met stekblokjes werkt die niet afgezuurd zijn.

Ik vind het zelf ook zo'n gedoe om die stekblokjes te bufferen, kost alleen maar tijd.

Dus vertel eens, hoeveel dagen doe je er nu over om ze te wortelen? Ik neem aan dat

je ze wel een lichte EC meegeeft. Ik ben momenteel zelf aan het klooien met GL

stekpluggen ingewaterd met Bacto, maar die dingen zijn best duur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag of 10-12 meestal. Maar dan moet ik zeggen dat de temperatuur verder ook niet helemaal ideaal is.

 

Gewoon blokje effe onder de kraan overtollige er klein beetje uit knijpen en klaar is kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update?

Ik vind het een interessant concept, dat enten kende ik al wel, maar dit nog niet :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...