Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Peptalk

Vroege AF zadenkweek.

Recommended Posts

Beste mede leden,

 

Ik wil dit jaar flink gaan spelen met AF.

Hiervoor wil ik wel eerst een zadenkweekje doen, om het echt wat serieuzer aan te pakken.

 

Máár, als ik nu zou beginnen met ontkiemen, zou het dan te doen zijn om nu al buiten te beginnen?

 

Strekken de AF (ik begin met Automatic Mary en Automatic blueberry denk ik) nu teveel?

Is het uberhaupt niet meer te koud? Nachtvorst ben ik niet zo bang voor, maar dacht dat onder een bepaalde temp. cannabis gewoon niet groeide.

 

Als dat inderdaad waar is, staat de bloei van de AF dan ook stil? Of blijft die ondanks een gestopte groei toch doorzetten?

Eer dat de plantjes echt naar buiten gaan zijn we misschien al wel weer een week of 2 verder.

 

Ik ben van plan ze in 5-10L potten te zetten, met potgrond/lightmix.

Dit jaar wil ik rechtstreeks in de grotere potten ontkiemen, aangezien je als je na 3 weken over gaat potten je al in de bloei zit.

Heb liever zo min mogelijk stress dan. Ook schijnt de theorie dat je plantjes met opbouwende potgrootte groter worden ontkracht.

 

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden, en mijn plannen bevestigt kunnen worden <_<

 

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze pas in Mei gaan opkweken. Dit jaar heb ik voor t eerst AF's, lowryders. Ik denk dat ik ze rond 10 Mei in de propagator stop om ze daarna snel naar buiten te brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil dus eerst een ronde AF draaien om zaden te vergaren.

Deze gaan dan poosje de vriezer in, om ze deze zomer nog op te kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet bang voor nacht vorst? het gaat vanacht en morgen nacht een graad of 3 vriezen, zet je zaailingen dan maar is buiten weet niet of ze dat gaaf vinden.

 

Gr bijster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Peptalk,

 

Gezien het weer van de komende dagen, en volgens het licht zonschema zou het opzich moeten kunnen om je planten binnen nu en een paar dagen al te ontkiemen, Ik denk wel dat je planten hierdoor meer stress gaan krijgen, en waarschlijk iets minder opbrengen, maar op die manier heb je wel op tijd die zaadjes, als je nu tot mei gaat wachtten gaat je dat nooit meer lukken in de zomer.

 

Over die hoeveelheid grond in de potten, Ik geloof nog altijd dat meer grond grotere planten geeft, alleen omdat ik het in de praktijk ook altijd duidelijk zie.., miscchien maakt het met hele kleine planten niet zoveel uit, maar grotere potten blijven altijd makkelijk, omdat ze ook niet zo 123 uitdrogen in het zonnetje, als je bv even een dagje naar het strand bent :)

 

veel succes er mee nog!

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben momenteel bezig met een lente-kweek met wat autoflowers, wel in een kleine voorgroei serre

Ik zie ze net allemaal boven komen, hopelijk lukt het me

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Bijster,

 

Nee. Ik kan ze s'nachts binnen laten zetten.

 

@ De expert,

 

Thanks! Het zijn 10L geworden, met zaai- en stekgrond.

Ik hoop dat ze daar die paar weekjes dat ze moeten mee vol houden, anders wat vloeibare bloeivoeding erbij.

 

Denk je niet dat ze op dit moment zichzelf helemaal lam gaan strekken?

 

@ Wakki,

 

Klinkt goed!

Zal zo even zoeken of je er een verslag van maakt, zo niet, zeker doen!

 

Bedankt voor de antwoorden allemaal,

 

Ik ben al begonnen met ontkiemen!

Misschien laat ik het weten, anders gooi ik op het eind van het seizoen heel m;n verslag van een ander forum hier!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het zelfde idee en ben eer gister begonnen met het ontkiemen van 10 auto cobra's om zaden kweek mee te doen. Ver wacht er niet al te veel van dus kan alleen maar mee vallen :)

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit idee ook.

Ben van plan over een weekje al een zadenkweek lowrider2 te doen,

als alles mee zit dat ze begin juni klaar zijn,

en dan nog 2 rondes dit jaar te kunnen doen

-april-mei/zaden kweek

-juni-juli normale kweek

-augustus-september normale kweek

 

Ik ben benieuwd of het ons gaat lukken,het zou denk ik wel lukken hoewel het wel op letten is met de vorst.

Maar dan kun je ze altijd naar binnen halen snachts.

 

April begint met 13 uur licht en eindigt met 15 uur licht.

mei begint met 15 uur licht en eindigt met 16 uur licht.

 

Volgens mij moet dat wel lukken,

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zat er ook over te denken binnenkort al een zadenkweek van auto's te beginnen, heb blueberry af en ayo ak47 (ook nog thaipan 2.0, maar hiervan hebben de dames een langere bloeitijd als het goed is dus dat wordt max 2 kweken dit jaar denk ik, geen 3)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tenzij je een goede kas op een goede plek hebt zou ik iedereen afraden te beginnen rond deze tijd. En zelfs met zo'n kas zou ik nog even wachten. Zonder kas wacht je minimaaaal nog 4 weken en je hebt er veel meer plezier van.

 

Maar zelf mag ik niets zeggen, want na een mislukte kiemronde voor mijn tent vond ik het toch zonde om de 4 babies die wel gekiemd waren weg te smijten en staan ze in een emmer in de vensterbank :)

 

Die gaan over 2 weken gewoon naar buiten.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tjapado,

 

Ik verwacht ook niets tot weinig. Kan het inderdaad alleen maar meevallen.

 

@ Nederwietje,

 

Heb precies hetzelfde idee. Hoewel ik nu al weet dat 3 oogsten bijna onhaalbaar gaat zijn.

 

@ zookaba,

 

Leuke originele AFjes, weer eens wat anders dan lowryder en green-0-matic.

 

@ EmTee,

 

Waarom raad je het dan af? Wat zijn de concrete don't op dit plan?

Als ik nu nog 4 weken zou wachten, heb ik mijn zaad pas begin juli. Net op tijd om nog een na-zomer kweekje te doen, meer niet.

Het gaat mij, en de mensen hierboven, er niet om goede potentiële wiet te kweken, maar om zaden te verkrijgen.

Naar mijn weten is de kwaliteit van zaden niet beduidend slechter als de leefbaarheid van de moeder en/of vader ook minder geweest is.

 

4/4 zijn op dit moment ontkiemd, en staat nu in 10L zaai- en stekgrond.

Kopjes nog niet boven, en ze gaat vannacht voor de zekerheid (word 2 graden landelijk, zeeland altijd wat zachter, maar toch).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel simpel: Te koud!

 

Ze groeien erg slecht met deze temperaturen. Daarnaast staan de beginnende toppen in een vochtige omgeving met sterk schommelende temperaturen en dat is vragen om rot in je toppen. Niet te vergeten dat er nog flinke vorst kan komen.

 

Daarom zou ik het (zonder kas) niet doen.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaterdag was het nog -3 snachts

licht is gewicht......te weinig zon nu....

 

mensen het is nog geen zomer.

 

na ijsheiligen mag u los.......in MEI dus.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amen

 

EmTee

(Atheïst :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heel simpel: Te koud!

 

Ze groeien erg slecht met deze temperaturen. Daarnaast staan de beginnende toppen in een vochtige omgeving met sterk schommelende temperaturen en dat is vragen om rot in je toppen. Niet te vergeten dat er nog flinke vorst kan komen.

 

Daarom zou ik het (zonder kas) niet doen.

 

EmTee

 

Dit was dus de eigenlijke vraag die ik had.

Of de cannabis überhaupt wel groeit.

 

Wat betreft die rot in de toppen: Ten eerste vind ik dat voor een zadenkweek iets minder belangrijk. Ik rook het toch niet op.

Die rotte zaden(of zaden uit rotte topjes) gaan er dan wel uit.

 

Tegen die vorst (nachtvorst wel te verstaan, ik denk dat vorst overdag nog maar een kleine kans heeft.) kan ik ze binnen laten zetten.

Mocht het overdag toch nog vriezen dan kan 1 dag binnen achter het raam ook geen kwaad.

 

zaterdag was het nog -3 snachts

licht is gewicht......te weinig zon nu....

 

mensen het is nog geen zomer.

 

na ijsheiligen mag u los.......in MEI dus.

 

ejb

 

Ik hoef ook geen gewicht.

Zoals je in mijn vorige posts had kunnen lezen.

 

Ook heb ik al beschreven waarom ik niet kan/wil wachten tot mei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vele beginnen al voor mei het is alleen dan na de ijsheiligen(15 mei) er geen nachtvorst meer is.

zelf heb ik afgelopen week ook al wat autoflowers gezaaid voor een zaad rondje.

bij mij staan ze dan wel in de kas maar als je ze s'avonds gewoon binnen zet kan het geen kwaat.

 

Mvg,

 

Dy-Dodo

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 peptalk ahahah nu moet ik eerst beter lezen, grappig want dat heb ik laatst ook tegen iemand gezegd.

 

excuses hiervoor.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was nog even vergeten te zeggen dat ik ze wel in een kas ga zetten,

(thnx aan plantkas zijn bouw verslagen)

 

Net even naar de temp gekeken,het is 17 graden buiten en 25(!) in de kas zelf.

Nu nog wachten tot de zaden opkomen en dan kunnen ze van start.

S'nachts staan ze wel binnen,want dan is het een stuk kouder.

Ik zal vanavond laat de temp eens bekijken in de kas zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

jah is groot het dat verschil ik had eergister 21 graden buiten 32 in me kas aleen snachts daalt hij nu nog tot 5 graden in me kas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik keek gisteren avond nog bij mn kas rond 11 uur savonds,

toen stond de temp nog op 16 graden.

Maar snachts heb ik het niet gemeten,maar ik denk dat het wel kouder was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die lag hier een jaar onder een bergje aarde .......

Hij doet het nog wel maar de hygro en de min max doet het niet meer :huh:

 

Tijd voor een nieuwe :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook een soort kas. Met gaten in dus de temp is niet op z'n max.

Heb er 9 auto's in. Doen het goed! Groeien traag, maar ze doen het wel :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik wil eerst zaad van eigen planten en dan iets meer in de grond doen als het lekker weer wordt.

 

Wat gebeurt er als je lowryders in de vensterbank zet in een iets koudere ruimte? Ze zullen gaan strekken maar dat wil ik opvangen door ze over te potten naar grotere pot en zoals gezegd, een iets koudere ruimte. Met gewone wiet lukte het op deze manier om vroeg voor te kweken zonder enig kunstlicht. Die planten waren uiteindelijk wel goed. Nu zitten autoflowers fundamenteel anders in elkaar, dus ik heb geen idee wat ik kan verwachten. Houdt de groei gewoon op, hoe klein ze ook zijn en krijg je er dan fatsoenlijk zaad uit?

 

Zou dit lukken of zit ik er aan vast om toch maar een indoor kiemkast te maken voor zaadkweek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...