Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Baksteen

3x Shackzilla in scrog

Recommended Posts

heey djbroertje,

 

Dat wat jij zegt was ook mijn gedachten toen ik erachter was gekomen dat de kast facium gezogen werd en de planten dus te weinig frisse lucht kregen. Als je op de fotos kijkt staat er een schroevendraaier in de grond geprikt, tegen die schroevendraaier heeft een paar dagen een fannetje gestaan die de frisse lucht door blies naar achter. Het leek alleen niet te helpen maar door de hitte van de afgelopen dagen heb ik hem weer terug onder de lamp gehangen.

 

Als ik deze week nog ergens langs een computer winkel rijd zal ik nog een paar fannetjes kopen die ik dan op de grond ga zetten zodat er achterin ook voldoende "verse" lucht komt.

 

Bedankt voor het mee denken :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe groot is je afzuiging? Hou rekening met 3-5 keer de oppervlakte van je afzuiging als passieve inlaat. Die kleine buisjes zetten dan weinig zoden aan de dijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die vijf kleine gaatjes zijn bij elkaar toch 3x zo groot als het afzuig gat van 125 mm.

Ik heb al twee keer geoogst zonder problemen in deze kast dus ik denk ook niet dat dat het probleem zal zijn.

 

Misschien komt het omdat ze de eerste 4 weken in een vacuüm gezogen kast hebben gestaan en daardoor al teveel schade hebben opgelopen? Ik heb op het forum gezocht naar mensen die ook zo'n fout hebben gemaakt alleen kan ik niets vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ben ik weer en het is tijd voor een update!

 

Het gaat goed en slecht tegelijk. Twee van de 3 planten doen zo goed als niks en ik kom er ook niet achter waarom ze het niet doen.

Ze staan in de zelfde bak met aarde, zelfde voeding, zelfde zon & door heel de bak is de grond even vochtig. Het enige wat anders is is dat de plant die het wel doet naast de lucht toevoer gaten zit. Ik heb een fan naast die gaten gezet die verse lucht naar de achterste planten blaast maar dat haalt ook niet uit. Ik heb ook vanaf boven water gegeven in de hoop dat ze dan wel zouden gaan groeien maar dat doen ze ook niet.

 

Nu het zo warm is staat het VSA op 75% en dan is de temperatuur wel tegen de max. Overdag 24 graden en als de lamp aan is haalt het de 28 makkelijk.

De lucht vochtigheid is kapot of te laag om te meten want die geeft 2 streepjes aan.

 

Er word wel aardig gezopen door de dame(s). Elke dag giet ik rond de 2L water in de drainage buis met 1,5 ml BAC groei, 2 ml BAC bloei en een scheutje water met opgelost zeezout. Van de week heb ik nog een keer sannies bacto door het voedings water gedaan en ze blad voeding gegeven.

 

 

Pictures:

 

gallery_8347_11725_1720298.jpg

Alles bij elkaar

 

gallery_8347_11725_1251174.jpg

Rechts

 

gallery_8347_11725_1683982.jpg

En als u nu het hoofd op de linker schouder legt ziet u het middelste plantje/steeltje

 

gallery_8347_11725_1584077.jpg

En een close up van van de linker

 

Adios! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Baksteen!

 

Mooi dat die ene alvast een stukkie bijgetrokken is, maar wel balen dat die andere (nog) niet zo willen!

 

Ik begin wel het idee te krijgen dat er serieus iets mis is met je klimaat (of gebruikte materialen). Dat die ene bij de inlaat het t beste doet geeft wel aan dat je het bij de luchttoevoer zou moeten zoeken. Je hebt nog aardig wat goede verbeteringen aan de kast gemaakt dus je zou zeggen dat het nu beduidend beter zou moeten gaan dan de vorige kweken, maar met 400L aarde + een lumatek erboven en dan nog de shackzilla genetica, dat zou zo je hele kast vol moeten zetten. Dat dit niet het geval is geeft aan dat er nog ergens een zwakke schakel zit, en waarschijnlijk is die heel simpel opgelost door je inlaten flink te vergroten. En waar gaat je uitlaat heen, kan ie het allemaal wel kwijt?

 

 

 

Kun je niet je inlaat nog een keer een flink stuk vergroten? Mischien aan andere kant van de kast ook nog een inlaat maken, zodat lucht van verschillende kanten binnenkomt? Met meer verse lucht is het ook makkelijker om je kast op temperatuur te houden, je fan zit nu hard te werken om een beetje lucht door de buizen te zuigen.

 

Ik heb zelf nu ook (na een tegenslagje met de extrema's) weer 3 shackzilla's in scrog en die gaan wederom als een tiet. Over een weekje gaat het klokje ongeveer om. Over de hoge temperaturen zou ik me niet druk maken, de shackzilla is flink sativa en die houdt wel van een beetje warmte. Bij mij is het nu 25C overdag en 30-32C 'snachts met lampen aan. Als het nog warmer gaat worden zal ik harder af moeten zuigen maar voorlopig vind ik deze temperaturen nog prima, ze groeien nu ook iets harder dan mn kweek in de winter.

 

Die ene grote plant zal de andere wel gaan overwoekeren, hopen dat die alsnog voor een beetje volume gaat zorgen.

 

 

Succes man,

 

Groet Indicaan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Indicaan!

 

Als ik van de week tijd heb maak ik ook nog wel wat lucht inlaat gaten aan de andere kant en dan hoop ik dat de rechter plant ook nog wat gaat doen.

Hij doet het nu al beter als eerst maar nog niet zoals het zou moeten gaan. Als die het daarna nog niet gaat doen weet ik het ook niet meer.

 

Ik kijk meer naar de linker, die doet het nu goed en groeit hard door. Het net is al voor een groot deel gevuld dus als er nu nog mooie toppen aan komen ben ik helemaal gelukkig. Onze temperaturen zijn het zelfde, de lamp staat weer op 100% en 32 graden word het wel. Ik zie hier en daar wel een paars bladsteel maar voor de rest ziet het er mooi groen uit. Geen rare plekken of beestjes dus tot nu toe gaat het prima.

 

Ik probeer dit weekend nog ff wat betere foto's erop te zetten want op die hier boven zie je eigenlijk weinig van de linker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De beloofde foto's :lol:

 

gallery_8347_11725_1564281.jpg

 

gallery_8347_11725_1426564.jpg

 

gallery_8347_11725_10526.jpg

 

gallery_8347_11725_7960.jpg

 

Het gaat me meer om de linker. De andere 2 heb ik al afgeschreven daar ga ik geen moeite meer voor doen.

Als de linker zo mooi groen blijft en een paar mooie dikke bloemen gaat maken ben ik gelukkig! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mischien toch een aktieve inlaat maken. :lol:

 

Ik hoop dat gij Cola's gaat kweken.coca%20cola%20can.gif

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens aan, er zit tenminste 1 monster bij! Zo leeg is het nu ook weer niet, die ene plant kan best nog een hoop goed gaan maken.

 

Je ziet op de foto duidelijk dat die ene het lekkerst in haar panty zit, er blijft niet genoeg (lucht?) over voor die andere.

 

Mischien beter om die slechte 2 weg te halen, als je er toch al niet van uit gaat dat die wat worden. Mischien dat die goede dan net even meer licht, lucht, ruimte en wortels krijgt om dat laatste stukkie ook nog te overwoekeren, en een paar vette toppen aan te maken?

 

Ik zou hier en daar mischien ook wat blad wegdieven, het zit al vrij dik van bovenaf gezien en dat beetje lucht moet er lekker langs kunnen stromen... of echt snel die inlaten vergroten...

 

 

Even ter verduidelijking, bij mijn eerste kweek had ik ook iets te weinig inlaat en moest ik halvewege er nog een paar gaten bijmaken/groter maken. Mijn uitlaat is 125mm dus ik had gewoon 3 van diezelfde rondjes als inlaat, ervan uitgaande dat 3x zo groot voldoende moest zijn. Inmiddels zijn dat 7 inlaten geworden, aan diverse kanten, die ik ook nog eens allemaal vergroot heb door ze vierkant te maken ipv rond. Elke keer dat je er een gaatje bijmaakt merk je dat je luchtstroom rustiger wordt en kan je je afzuiger ook rustiger laten draaien. In het begin al deed ik een vloeitje voor het inlaat rooster, dan werd ie naar binnen gezogen. Laat ik nu een vloeitje tegen een van de luchtroosters, dan blijft ie er net-an aan vastplakken. Klimaatje blijft ook veel stabieler, temperatuurtje blijft nu nog flink lang hangen als de lamp uitgaat, en bij een te kleine inlaat wordt dan de kast/tent te snel (plaatselijk) weer volgezogen met koelere lucht terwijl elders in de kast de temperatuur nog hoog is >gevolg paarse steeltjes.

 

Nog een weekje en dan gooi ik mijn shackzilla's ook in bloei, ze zijn nu 10 dagen oud:

gallery_22913_8408_194753.jpg

 

Succes & blijf je volgen,

 

 

Indicaan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt mannen! Ik heb er geen actieve inlaat van gemaakt en ook geen gaten extra gaten in geboord maar de deur op een kier gezet.

Nu is de inlaat zeker weten 5x zo groot maar het lijkt niet veel uit te maken. De linker is wel een beetje uitgegroeid, hij heeft het net nog wel aardig opgevuld dus nu is het hopen op mooie dikke bloemen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Baksteen,

 

dat klinkt eerlijk gezegd niet als een mooie oplossing: Het lijkt mij dat de luchtstroom alleen maar slechter wordt door die kier!

 

Het lijkt mij ook logisch dat deze oplossing geen verbetering lijkt te geven.

 

Lucht kiest de weg van de minste weerstand, dus met de kier open zal de lucht direct vanuit de kier je afzuiger ingaan en niet meer mooi langs je planten van onderaf. Het zal aan de bovenkant van die kier bij je afzuiger ook harder stromen dan onderop, daar waar je het juist nodig hebt.

 

 

Als ik vloeitjes tegen mn rooster hou, blijven ze plakken. Als ik mijn deur open of op een kier zet, dan valt de zuigkracht weg en valt het vloeitje. De lucht gaat dan niet meer via de roosters maar via de opening van de deur. Het is dan moeilijker om de temp ter hoogte van de potten goed te houden, het wordt dan soms onderin warmer dan boven in het hok, omdat daar wel alles vol met frisse lucht wordt ververst.

 

Daarnaast is die kier nog een mogelijke trigger voor hermannen!

 

Gewoon een paar gaten erin Baksteen,

 

geen praatjes maar GAATJES ;-)

 

 

Indicaan :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor vandaag heb ik weer wat mooie praatjes, helaas geen gaatjes maar wel een paar plaatjes :dribble:

 

Ik had er misschien wel even bij mogen zeggen dat mijn deur niet zoals een normale deur open gaat. De kier zit alleen onderaan dus de lucht moet wel langs de plantjes vanaf onder. Voor hermannen ben ik ook niet zo bang. De deur staat dan wel op een kier maar de kamer waar de kast in staat is altijd donker dus voor licht stress maakt het niet uit.

 

gallery_8347_11725_2442036.jpg

Ben hem alleen vergeten te kantellen :rolleyes:

 

 

Hier nog wat foto's van de planten zelf. Ze groeit/groeien nu bijna niet meer dus ze krijgen alleen nog maar bloei voeding met nog steeds zeezout. De bladeren zijn donker groen met een mooie glans alleen hebben ze niet zoveel vingers.

 

gallery_8347_11725_2152591.jpg

gallery_8347_11725_2242033.jpg

gallery_8347_11725_342192.jpg

gallery_8347_11725_216695.jpg

 

 

Baksteen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks alles toch een klein oerwoud zo te zien !

Volgende keer weer beter anders word het ook zo saai he ;0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een bescheidde oerwoud. De linker helft is wel goed gevuld alleen de rechter kant niet.

Als de toppen zo smaken als hoe ze ruiken ga ik er zeker van genieten ook al is het er maar één die het goed doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Baksteen, duidelijk die foto/kier en zo zou het inderdaad alsnog van onderaf moeten komen. Het ziet er in elk geval uit alsof ze nu door de kier meer lucht krijgen, merk je dat ook bij je oude inlaten dat daar de zuigkracht nu minder/weg is?

 

Op de plantenfoto's te zien heb je toch nog een aardig volle bak gekregen trouwens!

 

Groet Indicaan :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de deur op een kier staat is de zuigkracht bij de PVC bochten zo goed als weg.

Het netje is nog wel lekker gevuld inderdaad. Ze hadden niet alle 3 moeten gaan groeien want dan had ik moeten snoeien :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede middag mensen!

 

Vandaag weer een update met wat mooie foto's.

Het gaat goed met de dames, ze groeien niet meer in de lengte en zijn nu volop bezig met bloemen maken.

De rechter is toch wat meer gaan groeien nu de deur altijd op een kier staat. Ik vind het wel raar dat ik daar voorheen dan geen last van had en nu ineens wel.

 

De temperatuur met lamp aan is nu rond de 28 graden en zonder zonnetje zakt het naar de 18 tot 20 graden.

Elke dag krijgen ze tussen de 1 en 2 liter water met bloei voeding (3ml/1L) en PK booster (2ml/1L) en nog steeds het zeezout.

Deze ronde gelukkig nog geen last van beestjes of andere dingen, ze zien er goed uit en ze ruiken nog beter!

 

Alleen de lumatek is sinds gister naar de klote. Ik kwam thuis van uitgaan en toen deden de lichten het niet meer omdat er in de groepen kast een zekering uitlag. Ik heb er toen een andere zekering in gedaan en ben boven gaan kijken bij de kast en daar was die ook gesprongen. Ik kon er nog wel achter komen dat het aan het VSA lag maar ik was echt niet in staat om hem eraf te halen en de oude aan te sluiten dus dat heb ik vanmorgen maar even gedaan. Wel jammer, dingetje van aardig wat centjes en die maakt ineens volle sluiting :)

 

Hier de foto's

 

gallery_8347_11725_266383.jpg

De linker kant is in ieder geval nog goed gevuld

 

gallery_8347_11725_1151178.jpg

De rechter plant die ik niet heb gescrogged heeft nu een paar van zulke toppen boven het net uitsteken

 

gallery_8347_11725_1149025.jpg

gallery_8347_11725_908426.jpg

En nog een top van de linker plant

 

Tot ziens! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens naar al dat heerlijks, mooi kristalrijk Baksteen ze zien er puik uit. De geur is inderdaad heerlijk zoet / lichtzurig. Op hoeveel dagen 12/12 zit je nu?

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey Donnie bedankt voor het complimentje ik zal het tegen ze zeggen :lol:

Goede vraag, ik zal is even gaan rekenen.

 

6 juni - 18 maart = 80 dagen 12/12.

 

Dat is vanaf de dag dat ik ze in de pit pots heb gedaan.

De eerste bloei verschijnselen waren uuuhhhh... ik gok 26 April dus dat word

 

6 juni - 26 April = 41 dagen bloei.

 

Ze moeten dus nog even :)

Ik zal kijken of ik vanavond nog wat foto's online kan zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ben ik weer met de foto's. Normaal gesproken mislukt de helft van alle foto's die ik maak maar vandaag was het jackpot. Van de heleboel zijn er maar 2 scherp :) Ik heb ooit een keer gekloot met de instellingen van het fototoestel en sinds dien als ik hem een beetje beweeg tijdens het maken van de foto is alles wazig. Toen ik net foto's ging maken viel het me wel op dat er al aardig wat haartjes bruin zijn alleen nu ik de foto's bekijk zie ik er vrij weinig, alleen op de onderste foto zie je het een beetje.

 

Vanaf nu ga ik geen voeding meer geven, ze staan al 11 weken en dat is ook de bloeitijd voor deze plant.

Misschien ben ik te laat met spoelen maar ik had ook niet verwacht dat ze nu al die bruine haartjes zouden krijgen omdat de bloei er zo laat in kwam.

 

gallery_8347_11725_609278.jpg

gallery_8347_11725_1877205.jpg

 

Ik wil ze proeven! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan mogen ze nog wel even en dat is goed nieuws, want dan hebben ze mooi de tijd om flink aan te dukken tot honkbalknuppels. :) Maar ik zou als ik jou was zeker nog even doorvoeden want die van mij stonden ook ruim 14 weken op 12/12. Je moet die 10-11 weken rekenen vanaf het moment dat je de bloei ziet.

 

Lees mijn beide topics even door over dit soortje. Veel succes met de rest van je kweek!

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

exact wat donnie zegt..

ik denk dat je pas rond begin JULI moet gaan oogsten..

 

ik was exact zoals jouw.. ik wou te graag!

dus veelste vroeg geoogst.. daardoor op 0,5g/watt gegaan, terwijl het zoveel meer potentie had!!

 

geloof ons.. heb even wat meer geduld en je zal beloond worden!!

dan haal je sowieso 50gram meer ervan af!!

 

Groeten!

Shilizous

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit me helemaal aan bij Donnie. Ikzelf heb mijn shackzilla's met 91 dagen bloei (=13 weken) te vroeg geoogst en dat blijf je ook echt goed als onrijpe wiet proeven, geloof me dat wil je niet. Dat was wel onder 250W, maar ook jij moet met iets langer rekening houden met een 400W.

 

Ze zien er nog erg wit uit en vol met nieuwe haren, zou voorlopig nog even doorsjorren, het is echt heel zonde om nu al te gaan oogsten. Sowieso zijn ze nog niet op volle dikte en niet bruin genoeg, ze zijn er nog lang niet klaar voor. Bladeren ook nog helemaal groen en vitaal. Er zit nog veel meer in en juist in die laatste weken.

 

De 3 shackzilla's die ik nu in scrog heb staan, hebben 21 dagen voorgegroeid en staan nu bijna 3 weken in bloei. Na 9 dagen waren de eerste haren zichtbaar, en dit keer ben ik vanaf dat moment gaan tellen. Bedoeling is dat ze nu 100+ dagen gaan krijgen pure bloeidagen, dus zoals donnie zegt exclusief de dagen dat er nog geen haartjes te zien zijn. De vorige ronde had ik overigens na 12 dagen pas haartjes, dus ik zou een dag of 10 sowieso bij de bloeitijd optellen, dan pas zit je rond sannie's advies tijd van 11 weken.

 

 

Het ziet er wel allemaal super uit, die plant is nog stevig door gaan bouwen en zo te zien heb ej nog wel op tijd ingegrepen met de luchtinlaat.

 

 

Succes man, blijf je volgen.

 

Groet Indicaan B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het bij springen boys!

 

Deze week hebben ze nog gewoon de PK booster met bloei voeding gekregen en dat gaan ze deze week ook nog krijgen.

Het zeewater geef ik ook nog steeds mee en ze doen het prima!

De temperatuur is een paar graden minder warm dan eerst, overdag rond de 26 graden en met lamp aan 29.

 

Het fototoestel doet het weer beter dus het zijn er meer als 2.

 

gallery_8347_11725_292636.jpg

gallery_8347_11725_2114372.jpg

gallery_8347_11725_1793534.jpg

gallery_8347_11725_2459418.jpg

gallery_8347_11725_2728980.jpg

 

Gaat best toch :verrygood Ze zijn hard, plakkerig en worden alleen maar groter.

 

Baksteen :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Baksteen, zo aan de toppen te zien kunnen ze nu nog zeker 3 weken staan. Ze beginnen er al lekker smakelijk uit te zien en je zal verbaasd staan hoe ze nog aandikken in de laatste paar weken. Eerlijk waar, je geduld zal beloond worden met een overheerlijk wietje.

 

Gr,

 

Donnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...