Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
doncanna

raar plantje , is dit tabaksmozaiekvirus MV ?

Recommended Posts

hoi groengenieters ( sorry ik wist niet in welke rubriek ik deze vraag moets posten )

 

ik en mijn schoon broer zijn een tijdje geleden terug met een klein kweekje begonnen met 4 plantjes (topic ga ik binnenkort starten )

alle 4 gelijktijdig gezaaid

 

en vanaf het begin zat er een raar plantje bij (type super lemon haze van greenhouse seeds)

ze is ook als laatste ontkiemd na 10 dagen zag ik pas de 2 lobblaadjes terwijl de anderen al 3-5 dagen de 1st blaadjes na de lobblaadjes hadden

dus een achterstand had ze zeker al

 

gallery_27629_11715_1969694.jpg

 

21 dagen na zaaien

gallery_27629_11715_3309788.jpg

 

dit is 26 dagen na zaaien

gallery_27629_11715_2709206.jpg

 

maar er zit toch groei in , niet zo rap als bij de anderen

 

heeft zij dit virus ??? of is het iets anders en kan het geen kwaad

heb op het forum gezocht naar het foto's TMV virus maar vind gene met de symptomen die deze heeft

 

indien zij dit virus zou hebben mag ze nog steeds bij de andere staan of moet ik haar vernietigen ??

 

graag info

alvast bedankt

ciaooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt mij op tmv maar kan het gruwlijk fout hebben ik oordeel hierdoor

als ik naar de strepen kijk in jouw blad en de vlekken in de bladeren op die foto lijkt het heel veel op elkaar

 

ik weet niet of die besmetelijk is voor de andere planten maar ik zou hem er niet tussen laten staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is geen tmv, kan je ook niet vertellen wat het wel is heb het nog nooit gezien eigenlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi g.w en cannaz dankje voor de snelle reakties <_<

 

ik denk toch dat het TMV is , heb een foto met ongeveer dezelfde symptomen gevonden http://www.plantenziektekunde.nl/pwstmv_informatie (onderste foto)

 

allemaal bolletjes op de bladen , mijne heeft dit ook

 

heb ze al verwijdert uit de tent en morgen gooi ik haar samen met de potgrond weg

 

wil/wou het toch van anderen horen

 

bddankt

mvg

don

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou in een kuip zetten en half mei naar buiten doen; Wie weet...

Of mag je niet roken van zo'n plant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik zie aan die vlekken is dat er in je bodem iets nie goed gaat.Je wortels kunnen niet goed genoeg ontwikkelen en dus gaat je blad rare dingen vertonen.Dat zou mijn eerste gedachte zijn iig.

 

Mijn 2de gedachte is een mutantje,maar dat ziet er meestal veel gekker uit.

 

TMV was bij mij niet opgekomen,omdat dan ook de punten van je blad serieus kromtrekken.Model van het blad ziet er op zich wel goed uit.Tis alleen een ander soortje als de rest aan de namen op de potjes te zien.

 

Succes en hou ons op de hoogte.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit is geen tmv, kan je ook niet vertellen wat het wel is heb het nog nooit gezien eigenlijk.

 

.... <_<

 

TMV is bij wietplanten meestal dat 1 helft van een blad helemaal geel opkrult, kan er nu helaas geen foto van vinden.

Zoals twindaddy zegt is dit waarschijnlijk gewoon iets met je wortels of medium.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi groengenieters ( sorry ik wist niet in welke rubriek ik deze vraag moets posten )

Ik ga voor de sectie Ziektes, ongedierte & bladproblemen. <_<

 

Grt. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi mensen

thx aad sorry

ik heb ze toch verwijdert , ga geen risico nemen wat je niet goed op de foto zag is dat er toch felle kromme bladen tussen zaten en met bobbeltjes (precies braiile)

 

had nog 4 zaadjes geplant dus is niet erg ene minder

en deze mogen binnen een week mee op 12/12

 

doch bedankt voor alle uitleg

 

mvg

don

ciaoooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was 100% geen mozaik, eerder een mongooltje.

Succes verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar mijn mening geen TMV, maar wel een mozaïekvirus, welke....

Ik ken helaas maar 3 maar er zijn ongetwijfeld meer....

 

1. tabaksmozaiekvirus - bekende soort, kromme bladeren en het duidelijke rare patroon op de bladen.

2. tabakskrulbladvirus - geen verkleuringen alleen gekrulde bladeren door verminderde celdeling in de plant.

3. tabaksbontvirus - veroorzaakt vlekken op de bladeren en licht kromme bladeren en niet de duidelijke mozaïek tekening.

 

Besmettelijk is het wel, niet door aanraking zoals vele menen, maar door de overdracht van sappen naar een andere plant in welke vorm dan ook.

Je krijgt wss een verminderde opbrengst ( een goede opbrengst met een mv is zeer goed mogelijk!), maar gewoon staan laten kan ook. Weggooien is zonde, gun ze de volle ronde.....vooral als je de ruimte hebt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

njee da's geen TMV

lijkt mij eerder een genetische afwijking= mongo dus.

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi allen en dankje vrouw van Bl0wer <_<

 

 

ze is vernietigd , weggegooid nu hebben de anderen meer plaats

hier hoe de anderen er na 26 dagen uitzagen bijna dubbel in groote maar vooral lekkerder dus nu heben deze meer ruimte

cheese

gallery_27629_11715_2810531.jpg

 

shining silverhaze

gallery_27629_11715_201393.jpg

 

bubba kush

gallery_27629_11715_1117199.jpg

 

ciaooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou mooi toch

 

goedzo

aan die gekke heb je toch niks,

ik had ze vroeger er ook wel eens tusssen staan en ook wel ees laten staan maar komt bijna geen ruk aan.

dus hoppa weg er mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep had ook zo'n mongooltje, zaad he :D maar beter dan gratis tmv, spint en trips in 1 klap :tu

is wel leuk om ze te laten staan, worden vaak echt freaky planten :D dr is een leuk topic ergens "show je lelijkste plantje" daar staan nog veel meer mongooltjes in :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi haxxorz dankje

 

heb ze toch verwijdert , ben toch geruster nu had zeker schrik voor besmetting

 

tentje zit nu al mooi vol

 

had 8 plantjes , 1 het mongooltje maar heb 2 weken geleden nog een andere haze moeten liquideren :) :D (was een struik aan het worden , vergeten te fimmen/toppen maar volgende keer geen sativa meer enkel indica's is men 2de kweekje dus ben nog ant leren :tu )

 

was geen ruimte meer over voor de rest

spijtig maar ben toch gelukkig met hoe de rest er nu bij staat

 

gallery_27629_11715_2395617.jpg

 

ciaooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dat het er eigenlijk best mooi uitziet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...