Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

TEST: Vapor Brothers old school vaporiser

Recommended Posts

Ik ga Kitefreak het koren niet voor de voeten wegmaaien. kitefreak kom er maar in!

 

Meer info

 

Met dank aan de VapoShop, thomas zal hier een oogje in het zeil houden voor vragen. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incoming!

Namens mijn moeder, en mij uiteraard, wil ik eerst de Vaposhop bedanken voor het beschikbaar stellen v/d vaporizer. Ook WF bedankt voor het opzetten van deze test <_<

 

Toen het pakketje aankwam was ik verrast door de afmetingen ervan. :D zo klein ;) Bij het openen ervan werd de verrassing alleen maar groter. Tot mijn verbazing kwam er een lief, klein houten blokje uit dat mooi en dergelijk was afgewerkt. Ik heb veel vaporizers gezien en gerookt o.a. de Vulcano, Evert de Verdamper, Herborizer Sphere en zelfs de Aromed 4.0, maar de Vaporbrothers is met zijn afmetingen veruit de kleinste van het stel.

Diepte 15cm

Hoogte 12,5cm

Breedte 8,5cm

gallery_9147_11716_1797870.jpg

gallery_9147_11716_1523195.jpg

Met dit design en afmetingen is deze vaporizer aardig ''stealth'' :P in de huiskamer.

De set word geleverd met plastic slang, glazen mond en vulstuk(Whip). Ook zit er een aromabulb bij. Het glas voelt stevig en niet heel breekbaar aan! Ik schat zo'n 3mm op de smalste plaatsen oplopend tot +/- 6/7mm. Verder zit er een sample etherische olie en kruid bij. En niet te vergeten de satéprikker ;) hiermee kun je de whip vullen en legen. Deze is door mij al vervangen door een roerijzer van glas.

gallery_9147_11716_1530790.jpg

gallery_9147_11716_674991.jpg

gallery_9147_11716_922633.jpg

gallery_9147_11716_1517086.jpg

gallery_9147_11716_331578.jpg

Natuurlijk heb ik de vaporizer al ff aan een testje onderworpen. Ik verklap jullie alvast dat deze kleine, coole jongen zijn grotere broers niet uit de weg gaat! :P ;)

Later hierover meer.

gallery_9147_11716_131756.jpg

:P

Greetz kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi begin, test ze!

Share this post


Link to post
Share on other sites
<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

De verdamper is gisteren naar mijn moeder gebracht. Ik heb haar de nodige tekst en uitleg gegeven, ook hebben we samen een paar trekjes genomen. Maar eerst mijn eigen bevindingen. ;)

Zelf blow ik een jaar of 15 en heb in die tijd al heel wat verdampers gerookt. Eerlijk gezegd was ik dan ook zeer benieuwd, misschien wel een beetje sceptisch, over de resultaten van deze vaporizer. De afmetingen en eenvoud doen je vermoeden dat het apparaat het meer van zijn "coolheids factor" moet hebben.

Integendeel!!!

Met de draaiknop voorop kan de temperatuur zeer nauwkeurig traploos worden geregeld. Bij inschakeling moet de vaporizer +/- 5min. voorverwarmen op de hoogste stand.

Ondertussen heb je genoeg tijd om de whip te vullen met ons/je geliefde kruid. :D Het vullen is kinderlijk eenvoudig. Wel moet je erop letten dat je het geheel niet te vast aandrukt. Te vast aandrukken kan ervoor zorgen dat de screen eruit gedrukt word. Ook leidt het snel tot verbranding, omdat je dan stevig moet inhaleren door de tegendruk. Ervaren vapor/(water)pijp rokers zullen weten wat ik bedoel en hierbij weinig problemen ondervinden. Beginners daarentegen zullen dit gevoel moeten opbouwen.

De whip kan tot ongeveer 1/3 gevuld worden.

Voordat je de whip plaatst en begint te inhaleren moet eerst de gewenste temperatuur worden ingesteld. Deze ligt ongeveer tussen de 9 en 12 uur.(kloksgewijs gezien) Ga je veel hoger zitten dan verdampt dit niet lekker, misschien bij hele vochtige kruiden wel!? Je krijgt anders een droge, kriebelende hoest welke door sommige mensen ervaren wordt als ''je longen uit je lijf hoesten''. ;) Het lijkt erop of je dan een droge waterpijp rookt en er ontstaat dan ook teveel rook. Hou de temperatuur dus laag bij droge kruiden!

Bij de goede temperatuur verdampt de vaporizer ons kruidje goed. Er ontstaat dan bijna geen rook en de smaak in overweldigend!! Zoals je van alle high-tech, vooruitstrevende en plaats innemende vaporizers gewend bent.:P Lekker zacht met een bite......Je kan de longen er volledig mee volzuigen, maar dit resulteert meestal tot wat proesten bij uitademing. Ook hierbij zullen ervaren vapo's en pijpers minder problemen hebben, beginners kunnen zich eigen nog wel eens tegenkomen. Denk wel dat gewenning hierbij het juiste woord is.

De high die eraf komt is lekker energiek en geeft een heerlijke rush. Niks opgefokt of zwaar body-stoned! Gewoon relax, ontspannend met een tinteling zoals het hoort! Ben dan ook erg benieuwd naar de resultaten bij de pijnbestrijding van mijn moeder.

Gisteren dus samen met mijn moeder wat trekjes genomen. :P

Ik had de whip gevuld met een lekkere haze. Sommige mensen die bij het canna-seminar waren zullen weten wat ik bedoel. :P Een eerlijk geteelde sativa verpakt in duizenden kristallen. Even temperaturen en verdampen maar. Bij de eerste trekjes moest mijn moeder enigszins hoesten. Dit kwam voornamelijk omdat ze op dezelfde manier wou inhaleren als mij. Nadat ze kleinere pufjes nam vertrok deze hoest en kon mijn moeder probleemloos de lucht inhaleren. Mijn moeder had het even over een duizelig gevoel met een knarsend geluid ter hoogte haar slaap. Ook dit verdween en de geïnhaleerde lucht deed zijn intrede. Allereerst vond ze het een lekkere smaak, dit terwijl ze meestal hash rookte in een jointje. Over de werking en de pijnbestrijding kon ze moeilijk al uitspraken doen. Ze ervaarde het wel zeer positief. In de loop v/d dag en deze week zal hier meer bekend over worden.

Tomas en WF nogmaals dank!

Zelf heb ik al gezien dat de whip op z'n tijd goed schoongemaakt moet worden. Zoals ik gelezen heb en op de filmpjes gezien heb is dit niet zo'n grote opgave. Het screen vervangen kan wat gepriegel met zich mee brengen als je het mij vraagt. Ook hierover kan ik nog geen mededelingen doen. Wel kan ik jullie wat foto's laten zien van de whip nadat er zeker 5 gram wiet doorheen is verdampt.

gallery_9147_11716_611735.jpg

gallery_9147_11716_1967360.jpg

gallery_9147_11716_1527138.jpg

Ook de slang zal goed gereinigd moeten worden op z'n tijd.

Ik neem aan dat dit op dezelfde manier kan?

gallery_9147_11716_1328897.jpg

Tot nu toe wou ik het even hierbij laten. Zodra er meer informatie is zal ik het jullie laten weten.

<_<

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie uitleg kite freak :)

 

En dan nog getest samen met zijn moeder ook hehehehe "Cool "

Op naar de volgende 5 gram

geniet ze

 

 

Knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe volstaat deze tot die de Verdamper van Evert?

Ik denk namelijk dat niets gaat boven een verdamper met water...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga vandaag de vaporiser ff ophalen, voor eigen gebruik, bij mijn moeder. Ze heeft alles schriftelijk bijgehouden, zodat ik alles mooi kan verwoorden in een testverslag.

Zelf ben ik erg te spreken over de werking en het gebruik v/h apparaat!!

@ooggetuigen

De Verdamper van Evert is eigenlijk nooit echt mijn favoriet geweest. Groot, breekbaar en met veel toeters en bellen. Qua smaak/werking is het een uitstekende vapo. Het water zal een zuiverende werking hebben waardoor het apparaat minder vaak gereinigd hoeft te worden en de lucht om te inhaleren schoner zal zijn.

De Vaporbrothers is uiterst nauwkeurig te regelen waardoor, mits je de goede temperatuur hebt, er weinig verontreiniging zal plaatsvinden. Wel heb ik juist het gevoel dat ik water gefilterde vapo's minder goed kan verdragen. Ze kriebelen bij mij veel eerder. :D

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff snel

 

Cool ding , op de spannabis regelmatig voorbij zien komen!

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit('') zijn de woorden die door mijn moeder op papier zijn gezet. Ik heb de vaporizer niet meegenomen. Moeders is er zo blij mee!!! :)

 

''Ik ben de moeder van Kitefreak. Enkele weken geleden heb ik de vaporizer van Kitefreak gekregen. Deze mag ik uitproberen, omdat ik altijd zere benen heb en posttraumatische dystrofie in allebei mijn armen. Ook loop ik bij de haptonoom voor allerlei kwalen en stress. Bij tijd en wijlen rookte ik hash of wiet. De eerste keer dat ik de vaporizer gebruikte bleef Kitefreak erbij om me in de gaten te houden en alles uit te leggen.''

 

De voor en nadelen heb ikzelf ff vertaald naar een bestandje. Dit om alles wat overzichtelijker te maken.

gallery_9147_11716_63999.jpg

 

''Gebruik nu ongeveer €15 per week. Omdat ik me lekkerder voel en er veel voordelen zijn ben je eerder geneigd het iedere dag te gebruiken. De kosten zijn dan wel hoger! Heb 3x ook in de ochtend gerookt. Ik kan beter na het koffie drinken 's avonds een keer roken dan slaap ik goed. Hoop hem nog lang te kunnen gebruiken.

Bij de haptonoom kan ik me beter ontspannen. Ben meer mezelf doordat ik me beter voel en ben mondiger. Bedank iedereen maar van wie ik hem gekregen heb!''

 

Zoals jullie kunnen lezen is ze zeer tevreden en doet de vaporizer zijn werk goed. Ze noemt hem ook wel d'r inhaler. :) Gezien de kosten die het meebrengt en de voordelen die ze ervan heeft, moet er toch wel een mogelijkheid zijn op ziektekostenvergoeding o.i.d.!!?? Ze gebruikt verder geen enkele medicatie!

Zeker weten dat er hier mensen zijn die weten welke wegen je moet bewandelen!! Meld je ff via PB.

Van de schoonmaak zal ik nog een keer wat foto's plaatsen. Daarmee zal het testverslag afgesloten worden. Hopelijk vinden jullie de test ook positief geslaagd. :D :D :tu

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een heerlijk verslag om te lezen Kitefreak (+Moeder).

Mijn dank hier voor.

 

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D Daar doen we het voor!

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed om te horen dat hij zo goed bevalt!

 

Veel van de hierboven genoemde voordelen gelden natuurlijk ook voor niet-medicinale (rokende) gebruikers.. Ik spreek regelmatig mensen die nadat ze aan hun verdamper gewend zijn niet anders meer willen.. :D

 

Ff snel

 

Cool ding , op de spannabis regelmatig voorbij zien komen!

 

Grtz Guesswho?

 

Ik was ook op de Spannabis en kan me eigenlijk alleen maar herinneren goedkope Chinese imitaties te hebben gezien. Daarvan zijn er best een aantal op de markt, veelal erg goedkoop maar ook beduidend slechter van kwaliteit en onnauwkeurig in het instellen van temperatuur (waardoor er eerder verbranding optreedt).

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...