Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BelleVille

Het gaat niet goed!

Recommended Posts

De LSD is alweer achteruit gegaan!

En de WW's blijven zo geel..

 

Water:

De laatste dagen een klein beetje, zonder voeding. In het begin (2 weken terug) gaf ik ze dagelijk onderaan + bovenaan water. De potten wegen zwaar maar de aarde voelt droog. De vochtigheidsmeter geeft ongeveer 40% vochtigheid aan. Als hij 20-30% aangeeft, geef ik water.

 

Voeding:

De afgelopen 10 dagen 2x voeding gekregen. Terra vega, Cannazym 1 keer, Atazyme NPK 006 ook 2 keer.

 

LSD

009-2.jpg

 

010-2.jpg

 

 

WW

011-2.jpg

 

Wat nu? :-(

En mag ik die halfrotte bladeren er af knippen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat voor grond zit er in?

gewoone potgrond?

die grond lijkt mij helemaal dicht geslagen en dan verstikken de wortels gebeurt vaak bij gewone potgrond in combinatie met te veel water geven.

sic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die ww heeft een groot probleem,

EN WAAROM IS JE POT HALFVOL GROND ?, IK DENK DAT ZE IDD DAT JE WORTELS VERSTIKKEN.

 

maar die uitgedroogde pfff... die staat gort droog man.. en gooi a.u.b een vochtigheidsmeter weg, want hier kun je niet op bouwen..

 

 

ik hoor ook graag van je wat voor grond je gebruikt...

 

teveel, teweinig water

teveel, teweinig voeding.

 

Het is allemaal met TE.. BIJ JOU <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik ecomix van de growshop.

Waarom ik de potten niet voller deed is een goeie vraag, bedenk ik me nu ook...

Zou het helpen als ik morgen de aarde losmaak met mn handen en er dan wat bijdoe?

En dan misschien ook de lamp wat hoger zodat het minder uitdroogd?

 

@ Tim: bedoel je dat die LSD te droog staat?

 

 

De bovenkant voelt trouwens ook inderdaad aan als een uitgedroogde koek..

Share this post


Link to post
Share on other sites

als er veel wateraanwezig is, vreten de zouten i.i.g niet aan de wortels, dus zou je dat soort verschijnselen niet zo 1.2.3 krijgen.

 

ik denk idd dat het te droog is, en voeding hebben ze toch nog helemaal niet nodig ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine planten in een growmix hebben geen voeding nodig, veel gemaakte fout: overvoeding.

Geven zelf wel aan wanneer ze iets nodig hebben, gewoon naar ej plant kijken..

 

Steek gewoon de vinger in de aarde, vochtig gevoel dan is het okay. Werkt prima!

Share this post


Link to post
Share on other sites

voelen de potten wel zwaar aan?

het kan zijn dat het eerste laagje aarde uit droogt idd als een koek.

als je potten van onder dan niet goed af wateren blijft het gewoon in de pot staan.

en kan het van boven er ook niet uitdampen door de koek.

ik heb dit ook al eens gehad met potten de gaatjes in de bodem waren gewoon niet groot genoeg.

sic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er heel slecht uit. Wat voor grond heb je? En volgens mij moet je wat meer water geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de aarde zonet gemengd zonder de plant te beschadigen, en er wat verse ecomix bijgedaan. (desjop)

Van 1 WW heb ik 2 van die lelijke gele onderste bladeren afgeknipt. Mag ik het van allemaal doen?

 

Vanaf morgen elke ochtend een beetje water, nu de aarde wat verser is.

Zo'n bierglas per plant, is dat goed?

 

Het word wel een probleem; de WW en Yummy mogen straks in bloei..

De anderen zullen nog moeten groeien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trouwens, zo'n meetapparatuur die in de aarde moet doen; beschadigen deze de wortel niet steeds?

Ik denk dat mn LSD doodgaat doordat ik in de wortels geprikt heb met die bamboestok..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je knipt de bladeren af, en nu vraag je mag dat ?

Antw is. Nee laat het gewoon zitten...

 

Je heb gewoon een slechte waterhuishouding en teveel voeding, daarom zien ze er slecht uit

 

Het is niey zo makkelijk he, om een plantje te kweken....

 

Als je een goede grote pot goed voldoet met grond.

Zul je als je geen voeding geeft nog goed kunnen oogsten <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

was de grond nat of droog?

als i goed nat was ff dag geen water geven en later ff kijken gewoon bij de rand van je pot de vinger er in douwen dan voel je t wel.

als i droog was gewoon water geven bierglas smorgens en savonds ff voelen als de grond vochtig aan voelt ist voldoende de grond hoeft niet zijk nat.

als je je niet vertout kun je de potten altijd nog wegen.

gewoon eerst een wegen die aardig droog is dan water erbij ffkwartiertje wachten tot alle overtollige water er uitgelopen is dan weer wegen.

houd deze gewichten dan aan als gemidelde zo heb je een droog ijkpunt en een nat ijkpunt.

sic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je knipt de bladeren af, en nu vraag je mag dat ?

Antw is. Nee laat het gewoon zitten...

 

Je heb gewoon een slechte waterhuishouding en teveel voeding, daarom zien ze er slecht uit

 

Het is niey zo makkelijk he, om een plantje te kweken.....

 

Als je een goede grote pot goed voldoet met grond.

Zul je als je geen voeding geeft nog goed kunnen oogsten <_<

Ik had het al eerder gevraagd hoor..

Maar toen ik toch bezig was met verse aarde en die bladeren bijna afvielen, heb ik ze van 1 plant er af gedaan; van deze waarvan ze er bijna vanzelf afvielen dus. De andere heb ik zo gelaten om hier eerst een bevestiging te krijgen. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trouwens, zo'n meetapparatuur die in de aarde moet doen; beschadigen deze de wortel niet steeds?

 

 

nee... een blumat zet je in een pot en die blijft erin.... :P

als de meter goed staat weeg je de pot door hem opte tillen....en zo zwaar moeten je andere potten dan ook zijn... <_<

 

gr

carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
nee... een blumat zet je in een pot en die blijft erin.... :P

als de meter goed staat weeg je de pot door hem opte tillen....en zo zwaar moeten je andere potten dan ook zijn... :P

 

gr

carpie

 

ik denk niet dat hij een blumat heeft carpie volgens mij heeft i zo,n 2,50 praxis geval of zo iets.

das troep kun je voor dat geld beter een biertje pakken <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze weggooien en lekker opnieuw beginnen <_<..

 

. doe je veel slimmer lijkt me..

 

volle potten nieuwe grond ..

 

uitgraven en met de wortels klooien :P doe maar niet

 

. dan zijn ze Zeker overmorgen dood :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog maar een keertje dan en om even duidelijk te maken dat het geen vrijwillige optie is,gooi ik deze hierbij maar dicht. <_<

1 topic tegelijk is eigenlijk ook wel voldoende.

 

Hoi BelleVille,

 

Graag wil ik je vriendelijk doch beslist verzoeken om je foto's voortaan naar een WF-album hier te uploaden.

Dit om te voorkomen,dat na korte tijd de foto's ineens weg zijn en er een leeg en nutteloos topics ontstaat,zou zonde zijn toch?

Tevens is de laadtijd van vele sites verschrikkelijk, zodat een pagina laden op wf hierdoor ook de nodig tijd gaat vergen.

 

Hier kan je lezen hoe je foto's in een wietforum album te plaatsen en te posten.

 

Alvast vriendelijk bedankt.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...