Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Smoke & Fly

Eerst Kweek *Guerilla*

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Ik ben al best lang aan het informatie opdoen op deze site, en ik was van plan om een guerilla te doen in het bos.

Ik wou 20 deense zaadjes gebruiken het is nog niet helemaal bepaald maar waarschijnlijk:

10x Royal Dane

en 10x Royal Danke x Typhoon

Ik had gelezen dan Henkes Lolland ofzo goed was maar die kan ik nergens vinden op de Frobanken site.

Maarja Ik heb nog nooit eerder gekweekt en dit zou dus me eerste keer zijn. Ben niet van plan om het op grote schaal te gaan doen alleen heb ik 2 probleempjes:

1 Ik woon nog bij mijn ouders en die willen niet dat ik planten kweek in de buurt hier, dus moet ik alles eigeinlijk bij de Guerilla zelf doen.

en

2. ik kan dus ook nergens drogen aangezien ik niemand ken die alleen woont of die het Mag drogen in zijn huis.

 

Ik heb veel gelezen en dus ik denk dat het niet mogelijk is om te drogen op de plek zelf. <_< maarja,

Ik wou de zaadjes gelijk in de grond doen als dat mogelijk zou zijn en af en toe water geven, aangezien de spot best ver is van mijn huis zou ik er niet elke dag heen kunnen.

Ik upload nog fotos als ik mijn uiteindelijke spot heb gevonden.

Iemand nog tips of commentaar ? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey smoke & fly

 

Dat wordt wel lastig. Ik zou zoiezo als je guerilla gaat kweken eerst laten ontkiemen of gewoon stekjes zetten. Drogen zou je op de plek zelf kunnen doen door takken van de plant of de hele plant ondersteboven in een boom of struik in de buurt te hangen. Je moet dan wel uitkijken voor top rot of ongewilde insecten. Bos grond is meestal niet zo'n goede grond om in te kweken. Zorg dat je zelf goede grond meeneemt of de planten dicht bij brandnetels zet. Huh brandnetels zul je misschien denken? Brandnetel is verre familie van de wiet plant en stelt de zelfde eisen aan de grond als een wiet plant.

 

Als ik jou was zou ik ook niet elke dag naar de spot toegaan ook al zou je dat kunnen, dat zou na een tijdje kunnen gaan opvallen. Probeer als het mogelijk is ook elke keer een andere weg naar de guerrilla plek te nemen. Ik wens je veel succes aangezien dit je eerste kweek wordt en ook guerrilla. Je moet ergens beginnen toch. Probeer tot het zover is zoveel mogelijk vragen te stellen en informatie te vergaren. Ik toevallig dat je op jointjedraaien.nl een goede guerillia kweek uitleg hebt kijk hier. Hier op wietforum kan je ook genoeg info vinden (ik heb een betere ervaring met wietforum dan met jointje draaien)

 

Nogmaals succes and raspect!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het belangrijkste van je guerilla kweek is serieus een super goede spot!!

dus misschien voordat je verdere plannen hebt eerst een super goede spot vinden..

 

en JA dat is lastig!!

 

zelf ben ik namelijk ook aan het zoeken... na dik 2 maanden nog steeds geen super goede spot!!

als ik geen spot vind dan doe ik ook geen guerilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Drogen zou je op de plek zelf kunnen doen door takken van de plant of de hele plant ondersteboven in een boom of struik in de buurt te hangen. Je moet dan wel uitkijken voor top rot of ongewilde insecten.

 

 

ehh :P ...heb je dit zelf met succes gedaan in Nederland :P ?....lijkt me erg sterk.... <_<

wat wel kan is waterkuren....maar das ook niet echt een aanrader begreep ik van mensen die het deden....mja :D ...als je niet anders kan...

 

succes en zie dit als mooi test jaar :P

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van die plant ophangen heb ik gelezen. Dus dat kan je doen als je niet thuis kan drogen. Waar moet hij het anders doen?

 

Wow ik kijk net jou veltje carpie maar als ik Smoke & fly was zou ik eerder naar jou luisteren dan naar mij. Zo te zien heb je het goed aangepakt!

 

Blessings!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bos grond is meestal niet zo'n goede grond om in te kweken. Zorg dat je zelf goede grond meeneemt of de planten dicht bij brandnetels zet. Huh brandnetels zul je misschien denken? Brandnetel is verre familie van de wiet plant en stelt de zelfde eisen aan de grond als een wiet plant.

Nogmaals succes and raspect!

 

En waar heb je dit vandaan?

Bosgrond kan immers heel goede grond zijn, met opwardeering van kalk. Het gaat meestal om de hoeveelheid zonlicht als je in het bos kweekt.

En niet elk grond waarop brandetels groeien is goed.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iemand nog tips of commentaar ? :P

Ja, niet aan kweken beginnen.

Aangezien je nergens kunt drogen houdt het op <_<

 

2. ik kan dus ook nergens drogen aangezien ik niemand ken die alleen woont of die het Mag drogen in zijn huis.

 

Je mag je aub nog even gaan voorstellen op de juiste plek.

 

 

 

Gefeliciteerd, je bent lid geworden van Wietforum. Voordat je gaat posten gaarne aandacht voor het volgende:

 

1. Je bent akkoord gegaan met onze spelregels, maar heb je ze ook wel gelezen? Doe dat nu EERST. Bij het niet naleven van de regels kun je verwijderd worden van het forum.

2. Stel je DAARNA voor in de wie is wie sectie

3. Je zult ongetwijfeld vragen hebben. Maar de meeste zijn al gesteld. Zoals je gelezen hebt vragen we onze leden om EERST GOED te zoeken op het forum VOORDAT je een vraag stelt. Zoek ook de growguide na.

4. Iedere sectie heeft "sticky topics". Deze staan altijd bovenaan. Lees deze topics eerst door, hier staan de meest gestelde vragen in en aanwijzingen voor het gebruik van die sectie.

 

Met name dat laatste is echt een vereiste. Kijk eens goed naar de zoekmogelijkheden, zoals alleen in de titel zoeken of het hele bericht, en alleen de berichten weer te geven waarin je zoekterm voorkomt of de topics. Bij zoeken naar een combinatie van meerdere woorden zet je een "+" voor elk woord, dus bij zoeken op "grote buds" tik je in "+grote +buds". Zie ook de help in het zoekscherm.

 

Er is overigens ook een uitgebreide help beschikbaar.

 

Uitgebreide beginnerstips en richtlijnen voor het gebruik van het forum zijn beschikbaar alsmede een overzichtstopic met een aantal belangrijke topics voor beginners

 

Namens het mod-team bedankt en veel plezier!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ get in thr ganjabus

 

2 vrienden van mij hadden planten in hetzelfde bos staan de ene gebruikte potgrond en de andere niet. Voorde rest was bijna alles hetzelfde. Degene met de potgrond had een betere oogst. En het klopt dat niet alle grond waarop brandnetels groeien goed is maar hoofdzakelijk wel. Go search and read the facts.

 

Ik ben zelf geen guerillia kweker (nog niet). Maar ik heb er wel veel over gelezen. En na de nodige jaren blowe hoor je ook nog eens wat!

 

Blessings

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben zelf geen guerillia kweker (nog niet). Maar ik heb er wel veel over gelezen. En na de nodige jaren blowe hoor je ook nog eens wat!

 

dan nog meer lezen... :P ...

tzijn maar 22 pagina's in de guerilla sectie

http://www.wietforum.nl/Netels-en-de-aarde-t66075.html

 

gr <_<

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drogen in het bos in oktober? Succes ermee <_<

Planten krijgen rond deze periode toprot als ze nog in de grond staan, wat denk je wel wat er gebeurt bij dood plantmateriaal dat in dezelfde omstandigheden ophangt?

 

THC breekt ook af door licht na het oogsten...

 

Dus watercuren, waar werk in kruipt en ook geur bij de past komt, of iets anders zoeken...

 

Als je al even blowt ken je waarschijnlijk wat andere blowers. Vraag of ze een kast/kamertje kunnen opofferen voor even, en sta een percentje af?

 

Maar toch veel succes gewenst!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wo, had niet zoveel reacties verwacht en bedankt voor de reacties :P

 

Ja ik moet nog eens goed gaan rondneuzen voor een goeie spot en doorgrondig (als dat een woord is :P)me vrienden gaan ondervragen of het daar kan (drogen)

 

Ik was van plan om de grond met kippenmest of mischien met kalk te opvoeren, en verder misschien wat slakken korrels plaatsen. Maar aangezien ik niet iets van een oogst verwacht (miss 10 tot 20 gram), vooral omdat het me eerste keer is en ik nog 0 ervaring heb.

 

Verder zou ik de planten in kleine bekers kunnen laten ontkiemen? en daarna in de grond stoppen?

ik bedoel dan wel buiten ontkiemen (op de guerilla plek zelf).

 

Maar ik kan beter maar nog geen maatregelen nemen als ik nog geen goeie spot heb of droogplek.

Snel dus weer ff naar het bos <_<, foto's komen als ik een goeie spot heb. En als ik die heb leg ik er zoals iemand hier op dit forum zei 2 of 1 euro neer. Kijken of die er nog ligt na een paar dagen.

 

Smoke&Fly

Edited by Smoke & Fly

Share this post


Link to post
Share on other sites
En als ik die heb leg ik er zoals iemand hier op dit forum zei 2 of 1 euro neer. Kijken of die er nog ligt na een paar dagen.

 

Smoke&Fly

 

 

kijk uit voor de ekster.... <_<

 

gr :P

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Smoke & Fly!

 

Nu je zelf ook gaat beginnen en al wat rond hebt gelezen en gekeken, zie je pas echt hoeveel er bij komt kijken. En dat het niet is van.. '' ik zet een paar plantjes en klaar ''..

 

Dat je niet bij je ouders kan zetten.. tja.. die luxe hebben maar weinig..

In jou geval kom je met 1 of 2 betrouwbare vrienden al een heel eind...

 

Een droogplek kan je wel huren in de tijd.. en jij hebt dat stukje van Indo gelezen denk ik.. dat Indo buiten die Henkes Lolland heeft geoogst... Dat kan natuurlijk eigenlijk helemaal niet in NL..

Misschien wel eens een dagje..(alleen overdag) maar.. dan houdt het wel op..

 

 

Maar je verwacht niets te oogsten?

Hoe komt het dat je dat verwacht? is je spot niet goed? aan je soortjes zal het 'm niet liggen. Als jij je planten kan laten uitbloeien.. en oogsten.. dan heb je een pak meer als 20 grammetjes..

Of je hebt niks..

 

Inplaats van 1 of 2 euro.. had ik een portemonnee neergelegd.. Als er indd een ekster langskomt wordt je bedrogen.. het kan ook door iets anders komen.. een portemonnee verdwijnt niet zomaar.. <_<

 

Tot laters

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

@s&f,

je hebt geen plan geschreven voor je bedoelingen...en je hebt nog geen geschikte spot...geen praktijkervaring..geen droogruimte...

je woont bij je ouders die jou dit liever niet zien doen?

zucht...ik kan je alleen maar veel succes wensen met het eventuele plan dat je gaat uitvoeren.

 

@highlife,

 

die henkes lolland die ik daar op de spot heb geoogst heeft er nog geen twee uurtjes gehangen..

gauw in de tas en rap onderteboven in een donkere droge ruimte met de voetjes aan het plafond!!

het lekker zitten onder de bomen met een biertje en een scherpe schaar en vette cola's knippen...dat zijn voor mij onvergetelijke momenten..

hopelijk dit jaar nog es een keertje...vorig jaar was het voor een dergelijke actie veels te nat buiten..

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen,

 

Ik ben maar weer eens naar het bos gegaan en heb wel een paar spots gevonden (die dicht bij elkaar liggen en ook dicht bij het water)

 

Alleen fotos moet je via een site uploaden? hoe zou ik dat dan moeten doen <_< Heb namelijk best veel fotos met omgeving enzo,

Ik probeer het ff uit te zoeken dan doe ik wel de fotos met commentaar

 

Smoke&Fly

Share this post


Link to post
Share on other sites

klik rechtboven op help en dan op foto's plaatsen <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik dit zo lees kun jij beter beginnen met auto flowers, lekker makkelijk. Mei in de grond rond juli klaar. dan kun je er nog over na denken buiten te drogen aangezien het nog zomer is.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites
EDIT: Geklopt door Carpe ;)

 

 

tja :P .....twas een foto finish :P

 

 

goed idee Tjapado :D ...mja...tblijft Nederland en dauw etc... <_<

licht breekt thc af :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel een van mijn spotjes zoals je ziet aan het water

gallery_29723_11719_303020.jpg

 

Een andere (wel aan het zelfde water)

gallery_29723_11719_133307.jpg

gallery_29723_11719_44692.jpg

 

Zo'n 50 a 60 meter verder weg ligt een oversteekplaats, maar zonder pad?

Ben er overheen gegaan en je komt gewoon in het soort van moeras uit <_<

gallery_29723_11719_247721.jpg

 

Dit ziet er verdacht veel uit als pad, alleen ben ik het gaan volgen en hetzelfde als net niks te verkennen :P

gallery_29723_11719_418731.jpg

 

Nog een fototje van het water waar de spots aan liggen

gallery_29723_11719_378967.jpg

 

En natuurlijk de grond ;) over de 2 verschillende spots

gallery_29723_11719_494806.jpg

gallery_29723_11719_49903.jpg

 

Verder liep ik daar dus 30 minuten lang en niemand gezien ;)

Ik schrok me wel kapot toen ik iets zag bewegen in de struiken dacht dat het een hond was, en dat ik dus een nieuwe spot moest gaan zoeken.

Bleek het een groep herten te zijn ;) Dat had ik niet verwacht :P

Ook heb ik mijn portomonnee daar neergelegd (een oude hele opvallende)

 

en hier nog een soort van beschrijving wat ik ook hier ergens op het forum heb gezien

^ ongeveer 50 tot 60 meter

<! /

<! /

<! /

<!-------> is ongeveer 100 tot 150 meter tot een pad

<! }

<! }

<! }

<! > ongeveer 90 meter tot een pad

 

Sorry voor de slechte fotos (een hele oude mobiel), en ik hoop dat jullie de tekening begrijpen :P

 

Smoke&Fly

 

 

Ja Tjapo, zat ik ook al aan te denken.

Alleen zijn die volgens mij veel duurder dan denen en aangezien dit mijn eerste keer is, wil ik het graag nog niet to groot uitpakken :D

 

Smoke&Fly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je er ook op gelet dat de spots op het zuiden gericht zijn? (dus het minste begroeiing aan de zuidkant voor maximaal aantal directe lichturen)

 

De grond bevat nogal veel wortels zo te zien

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Smoke & Fly, auto flowers zijn over het algemeen wel iets duurder inderdaad. Maar als jij echt niet binnen kunt drogen is dit de enigste oplossing( met als nog de kans dat alles verrot). anders kun je net zo goed niet gaan kweken, in ieder geval niet voor de opbrengst.

 

Kunt er ook voor kiezen om de zaden van particulieren over te kopen, zijn een stuk goedkoper. Zit natuurlijk wel een klein risico aan vast.

 

klik hier

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergeet dat buiten drogen maar! ECHT NIET DOEN!

 

Zoek iemand waar je binnen kan drogen, ergens waar het echt droog en warm is

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog niet of het naar het zuiden is gericht <_<

Maar wat vinden jullie van de grond en de ligging met het water enzo?

Zou ik nog vaak water moeten geven? En ik wou dit weekend kippenmest strooien als ik wist of het zuid gericht is.

 

Smoke&Fly

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk waar de zon staat ongeveer 13.00 uur...das het zuiden... <_<

of kijk op google maps....de onderkant is zuid....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...