Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BelleVille

Misvorming?

Recommended Posts

Hallo,

 

Zoals velen al weten dankzij mijn kweekverslag ben ik bezig met mn allereerste kweek.

De LSD gaat namelijk plots achteruit.

Volgens mij te veel voeding (2x tot nu toe, dag 27) en te veel water.

De plant groeide ook scheef en dat heb ik willen rechtzetten door de plant een dag of 2 naast n stokje te laten staan vastgemaakt met n palstiekje.

Gisteren was de LV 60-70% en vandaag 30-40%. Heb ze water gegeven. Ik geef de komende week geen voeding meer. Beter te weinig dan te veel, denk ik?

Ik heb geen geld voor een PH-EC meter. Ik had er één besteld maar de verkoper van de shop raadde het mij af, omdat het duur meetapparatuur is en toch niet zo belangrijk is. Nu heb ik mn geld aan voeding opgebruikt en ik moet sparen voor andere dingen. <_<

 

Enkele foto's:

 

001-2.jpg

 

Heb ik misschien te veel met die bamboestok zitten porren waardoor de wortels beschadigd zijn? Kan dit?

Ik denk dat die misvorming op onderstaande foto komt doordat het pas uitgekomen stekje lichtjes geknakt werd. Ik ben het niet meer zeker.

003-2.jpg

 

Alles groeit zo dicht bijéén..

 

005-2.jpg

 

007-1.jpg

 

Iemand tips?

Lamp misschien te dicht?

 

Dank!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik vind dat een ukkel van een GS houder,

laat hem deze plant is zien en vraag hem dan nog eens of je echt geen meter nodig hebt....

ik denk dta de ph veels te hoog is,

ec valt denk ik nog wel mee.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus ik moet zo'n vijverwaterregelaar in mn gietwater doen?

 

Bedankt alvast. En sorry, i'm a newbie, again. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een PH-meter kopen, dat is zeker het belangrijkste...

Geen idee in welke shop je bent geweest <_< maar is zeker geen overbodig luxe!! (je kunt niet zonder)

 

Gr. Pepe

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweek al jaren 1op1 zonder ph meter...

Maarja beter is het wel, meten is.....

Ik gok dat de dames veel te nat staan en zuurstof ver te zoeken is in de aarde...

 

Hoeveel water geef je..??

En til je pot eens op die mag maar iets zwaarder zijn dan na het vullen van de pot...

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zullen ze vast te veel water hebben. Ik ben altijd bang dat ze te droog staan en gaf in het begin ook onderaan water.

De potten zijn erg zwaar maar de bovenkant is volledig uitgedroogd en de GV-meter geeft vaak tegen de avond 20 a 40% aan waardoor ik denk dat ze dorst hebben..

Hoe kan ik het zuurstofprobleem oplossen? Met die PH?

Kan er momenteel geen aanschaffen..

 

Ik geef ze elke avond tot om de 2 dagen een 25 cl water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi BelleVille,

 

Graag wil ik je vriendelijk doch beslist verzoeken om je foto's voortaan naar een WF-album hier te uploaden.

Dit om te voorkomen,dat na korte tijd de foto's ineens weg zijn en er een leeg en nutteloos topics ontstaat,zou zonde zijn toch?

Tevens is de laadtijd van vele sites verschrikkelijk, zodat een pagina laden op wf hierdoor ook de nodig tijd gaat vergen.

 

Hier kan je lezen hoe je foto's in een wietforum album te plaatsen en te posten.

 

Alvast vriendelijk bedankt.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...