Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
smokymcpott

smoky 1ste indoor verslag (elke hulp is welkom)

Recommended Posts

Ben heel lang opzoek geweest naar materiaal en ideen en hoop hier lang plezier van te hebben ...

 

yo manne sinds 1 maart heb ik 9 stekken (die ik zelf genomen heb voor de eerste keer)

 

ze staan nu 12 dagen ondr 600w hps

 

 

 

Maar eerst de opstelling

 

bloeihok -silvermylar tent 1.2/1.2/2

- twinfan controller sms

-600W hps sylvania + hamerslagkap

-eti 600w

-davin schakelklok+relais

- 350cuubafzuiging+350cuub filter

-vervarmings mat bio green 1m/1m+thermostaat

-9 potten 11l (bedoeling is om de volgende 18/20 potten van 11l te plaatsen)

-1 clip fan

- uniersele potgrond (aveve)

-125cuub actieve inlaat + 2 flappen passief

- blumat irrigatieset vat 50l + ciculatiepompje om constant menging te verzekeren .

-combiconnect

 

In het moederHier staan momenteel 8 plantjes in de oudste zijn sinds 1maart boven de grond (AK47*pp)4* +2 (PP*K2)sinds 5maart boven de grond + 1 cindy99 van female seeds deze is nog aan het kiemen en gaat vandaag de grond in .Hier wil ik dan uiteindelijk 4 mooie moeders uit overhouden .....

 

 

Het moeder hok is de boventste ruimte van een silver twinbox 0.80.8/1.2

- momenteel 1x125cfl +98w t5 (mar gaat binnekort 2*125w cfl worden)

- 125cuub afzuiging zonder filter

-8 *4l potten

-1smscom fan controller + thermostaat

-combiconnect

-universelepotgrond

-verwamingskabel35graden

 

Het stekken hok +voorgroeihok

-onderste ruimte twinbox 0.8/0.8/0.8

-verwarmingskabel max 35graden

-goldlabel mycoplugs

- afzuiging 125cuub (invoorgroei fase)

-teku potjes 0.4l(wortelen samen met plug en stekgrond) - 1l(voorgroei)

-98t5 wortelen 196wt5 voorgroei luchtbevochtiger

 

Voedingslijn -hesi +ph-canna+ bodemleven houseand garden :spliff:

bestrijding -brimex ,eufaren :D

Ph- gemeten met kleurindivcatie, EC (hanna) word pas gemeten als ik ga bijvoeden wat nu in de eerste 3 weken niet gebeurt

 

Korte samenvatting

 

Dus manne het zit zo de eerste stekjes die ik gepakt heb zijn natuurlijk niet top stekken maar ze zijn geworteld en heb er toch 9 degelijk stekken aan overgehouden.

 

Nu ik heb de stekken ook vrij klein gepakt ze hebben geen voorgroei onder t5 gehad heb ze enkle in 0.4 laten wortelen en dadelijk naar de bloeitent gezet in 11l potten met wat bcacterien en schimmels van house and garden.

 

Lampop 1m 2dagen dan 20cm gezakt 2dagen en dan op 60cm

Na 9dagen groeien in de tent waren ze zoal een 20-25cm dus de klok maar vlug om gezet en staan nu 3 dagen op 12/12

 

Voeding is momenteel wortelstimulator + hesi vit gewoon de aanbevolen hoeveelheid (ph =+/- 6, temp 16graden) 1*terpreventie brimex 1* terpreventie eufaren

 

de lucht temperatuur daarintegen heb ik toch wel problemen mee niet te warm maar eerder de nacht temperatuur zakt zofel weg dat er toch wel een delta T van om en nabij de 9graden is (dag22-23graden nacht 13-14graden) afzuiging bolt op 70procent

 

Maar de grond temp blijft nu mooi stabiel tussen 22-24 graden handig zo een matje !!

de luchtvochtigheid heb ik tussen de 45/75procent gekregen zit wel goed genoeg zo ;)

(wat ik wel merk is dat er toch een geurtje aan de uitgaande lucht zit hier ben ik nog over aan het brainstormen maar weet niet echt waarvan die geuur afkomstig is )???? :lol: B)

 

 

Ivm met het moeder hokje daar staat de afzuiging op 50 procent want de temp loopt daar met lampen aan maar op tot 21 graden :lol: maarja dat is dan wel niet direct onder de lamp .... als de lamp uit is daalt ie zelfs naar 11 graden maar door de verwarmingskabel kan ik mn grond temp mooi rond de 20 houden dus hebben mn plantjes er nog niet zoveel last van en binne kort word het toch warmer ... :P

 

 

allé dit was het zowat als inleiding strak of morgen wat fotos en hopelijk wat extra info of hulp want is altijd welkom bij een amatuer lol )

 

 

grtz Smoky! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

net nog eens bij mn tent geweest het luchtje is er nog stees maar inde ruimte staat niet wat kan dampen ofzo ....

 

 

hmmm ik heb een vermoeden dat het komt door de nieuwe 11l potten van de growshop ( die stonken al enorm hard toen ik zehier thuis had gekregen) heb di eeens met water uitgespoeld en niet meer opgelet...... nu ruik ik het duidelijk bij de uitlaat dat er een luchtje is .....

 

 

is dit schadelijk voor de planten ? ofzelfs is dit schadelijk voor de mensen die in die ruimte komen ? echt zo een licht lijm geurtje .....

 

 

 

grtz smoky !

Share this post


Link to post
Share on other sites

update (moeders ak47*pp)

 

 

net bij mn tentje gaan checke hoe de PP*ak47 moedertjes het doen ze zittennu ongeveer begin 3de week dat ze boven de grond staan dus zijn zo een 14 daagjes oud. en alles loopt nog goed

 

voorbije week dag temp +/-20/22 graden nachttemp zakt tot 11/14 graden weg in het bovenste compartiment van mn growtent. Potten worden lichtjes verwarmd met verwarmingkabel.ph+/- 6

 

sproeibeurtje gegeven met wat WS , krijgen geen voedsel(potgrond bevat genoeg voor goeie 2maanden dus voeden indien nodig :-)

 

hier zijn ze dan de ak47*pponder t5

<_<

 

gallery_12518_11699_126549.jpg

 

gallery_12518_11699_57840.jpg

 

gallery_12518_11699_5222.jpg

 

gallery_12518_11699_18440.jpg

 

gallery_12518_11699_81523.jpg

 

gallery_12518_11699_3940.jpg

 

gallery_12518_11699_60627.jpg

 

 

gallery_12518_11699_292535.jpg

 

 

 

zo dit waren ze dan je ziet duidelijk dat er 1 minder goed plantje tussen zit beetje groei achterstand ten opzichte van de andere

mja beetje extra aandacht en als het zo blijft uit de selectie dermee

 

de rest volgt nog

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie plantjes :D hoe doen ze het?

 

grtz jack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...