Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jacksticky

kan ik oogsten?

Recommended Posts

He jongens,

 

Kan ik nu ook gaan oogsten, terwijl mn bladeren nog allemaal helemaal groen zijn? Maar wel al wat aardig bruine haartjes.( alleen wat meeldauw)

gallery_29246_11617_668842.jpg

 

gallery_29246_11617_21637.jpg

 

gallery_29246_11617_1836686.jpg

 

Ik hoor het wel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kunnen nog wel een dikke week :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

He thanks jongens!!

 

Is er geen ander 'symptoom' zeg maar om te checken of ze klaar zijn?? Of is het alleen de haartjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor..met een microscoop de trichomen bekijken.

En heb je trouwens geen last van meeldauw?Lijkt net zo op de bladeren..

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

De trichomen.

Die zal je onder een microscoop of goede loep moeten bekijken.

Dat is de enige manier om echt te bepalen of ze klaar zijn.

Sommige planten zijn al 90% bruin en hebben nog veel heldere trichomen.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

He jongens,

 

Kunnen jullie mij vertellen wat dat precies is? Waar en hoe ik dit kan zien in details graag:d

Share this post


Link to post
Share on other sites

die kunnen zeker nog wel 2 weken.

de plant is bezig met de 2de bloei.

Dus als je ze langer laat staan heb je meer opbrengst & een stoneder wietje :spliff:

 

welk soortje is het?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik vind het raar dat je zo'n mooie plant hebt al maar nog niets weet over trichomes, daar gaat het em nou net om bij het geliefde plantje.

Deze zitten op je toppen en op je blad,

Als je deze bekijkt met een microscoopje of met een loep, dan kun je deze dingen zien (vrij vertaald) :

 

Ofwel zijn de meeste helder: dan is je plant nog niet ver genoeg en het zou een zonde zijn om deze nu al te oogsten

Ofwel zijn de meeste al wat "bewolkt": dan zul je meer een up high/actief wietje hebben (hangt er natuurlijk vanaf welke plant je hebt)

Ofwel zijn de meeste amberkleurig: dan zul je een narcotische couchlock high hebben

Ofwel zijn de meeste half amberkleurig half bewolkt: dan zal je een combinatie van een hoofd en lichaam high hebben.

 

Op de beschrijvingen van de high moet je echter niet te hard op afgaan, deze zal wel plant tot plant wat verschillen natuurlijk..

 

Als ik het juist heb oogsten de meeste hier wanneer de trichomes amberkleurig tot half amberkleurig en half cloudy zijn. (al zullen er altijd wel persoonlijke voorkeuren zijn).

Hopelijk help ik je hier mee verder, al is het wijselijk om eens wat te zoeken op het forum ook. Deze vraag is al meermaals gesteld en uitgelegd geweest.

 

Plantje

 

Oja, op de foto afgaande zou ik hem ook nog wat langer laten staan, maar als je het even controleert dan weet je het zeker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ze zijn zo mooi omdat ze niet van mij zijn. En deze account ook niet. Ik heb het wachtwoord gekregen van me broer die zit in het buitenland nu en ik moest hier hulp vragen als ik wat wou weten en hij zit daar nog een week of 3 dus ik moet ze denk ik ook zelf gaan knippen wat ik ook niet weet:d, maar dat komt dan wel. Ik ben zojuist even gaan kijken en zie allemaal stipjes op de bladeren waar de bloem aan vast zit. Is dat wat jullie bedoelen jongens? Moet ik daar naar kijken? Ik heb al een loep gevonden duss/ Ik hoor het graag van jullie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Broer van Jacksticky,

er groeien rare dingen op het blad:

gallery_5351_10645_87629.jpg

en van deze dingetjes, dat zijn trichomen, moet je de kleur van de balletjes beoordelen.

gallery_5351_9787_128590.jpg

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou die nog lekker 2 weken laten staan. De toppen zwellen dan nog een beetje extra op wat weer extra gewicht betekend.

 

Succes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

in die puntjes wordt thc aangemaakt.

De thc kun je zelf natuurlijk niet zien. thc is een molecule.

als 35-50% van deze puntjes amberkleurig zijn kun je ze oogsten.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...