Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Drips

België draaischijf synthetische drugs?

Recommended Posts

België draaischijf synthetische drugs?

 

Onlangs is in ons land de eerste loods opgedoekt waar op grote schaal synthetische cannabis of spice werd geproduceerd. Wekelijks goed voor 600 kilogram of 200.000 dosissen. “Synthetische cannabinoïden zijn structureel niet verwant aan de klassieke cannabis”, zegt Nele Samyn van het Nationaal Instituut voor Criminalistiek en Criminologie. “Maar ze veroorzaken wél dezelfde high in de hersenen. Toch zijn ze wettelijk niet verboden.”

 

Drughulpverleners zijn verontrust door de opmars van synthetische cannabis, dat - net zoals synthetische cocaïne - simpel te bestellen is via het internet. “Van de cannabis die de mensen kennen kan je geen overdosis krijgen,” zegt Peer van der Kreeft, hoofd preventie van De Sleutel. “De synthetische cannabis kan echter tot 100 keer sterker zijn. In onze buurlanden zijn al tientallen gebruikers op spoed beland, voor sommigen met fatale afloop.”

 

“Een handel in synthetische drugs zou zeer lucratief zijn,” getuigt een ervaren gebruiker anoniem in Koppen. Bovendien, wie synthetische cannabis gebruikt, test negatief op de speekseltest, dat blijkt uit eigen onderzoek. De actieve stoffen van de synthetische cannabis staan immers niet op de lijst van verboden middelen. “De makers van die drugs zijn creatief,” zegt Samyn. “Ze zorgen ervoor dat de wetgever altijd achter de feiten aanholt.”

 

Reportage: Bart Aerts en Thomas Ortegat-Traen

 

(Koppen - 10 maart 2011)

Eén: Koppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMG_0675.JPG

 

Spice', 'K2' 'Yucatan Fire'.

 

kan puur gerookt worden of door de wiet joint als extra''booster''.

''Legale''wiet,thnx door het verbod overal op echte gezonde wiet.

Deze syntetische rommel kan bij een overdosis je hart heel raar laten doen,

en zou me niks verbazen als er al doden door zijn gevallen.

 

Gelukkig word het steeds illegaler maar op sommige web winkels is het nog online te bestellen.

Bij gebrek aan wiet......nou dan rook ik liever even niks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een klere bende dit.

 

 

MENSEN NOOIT ROKEN!!

 

 

wij houden alleen van de echte Cannabis!

 

 

maarja die is tegenwoordig ook niet al te 100% biologisch :spliff::(

 

die wil ik terug!!!

 

 

EDIT: HIERONDER EEN LINK NAAR ZO'N ONLINE WEBSHOP VOOR DEZE TROEP:

 

http://k2spicediamond.com/

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij is nooit biologisch geweest

je kan het alleen maar denken :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

euhmm nou ik weet toch echt 1000% zeker dat er een paar jaar terug zeer goede Cannabis op de markt was die 100% puur biologisch was.

 

 

alle wietsoorten hadden toen allemaal van die heerlijke smaakjes ook.

 

 

de echte buitenwiet!! <_< :P :P

 

deze wiet had ook zo'n heerlijk actieve high. ik werd er super actief van , van de wiet van tegenwoordig wordt je zo mega sloom....... + compleet paranoia.

 

meer heb ik niet te zeggen. ik roep dit nou al een aantal jaar............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje jammer dat ze het te veel gaan associëren met cannabis, het heeft er eigenlijk niets mee te zien behalve het effect dan, en zelf dat betwijfel ik..

Achja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die ''legale''synthetische is wel degelijk gevaarlijker.

Iets teveel en het hart gaat overtoeren maken.

Een joint is wel degelijk gezonder.

 

Ik snap niet dat dat spul verkocht kan worden en dat ze nog steeds zo moeilijk over cannabis doen.

Alweer een bewijs dat er meer speelt achter de war on cannabis,

ik vermoed ''geld''.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch weer grappig hoe de vlaams media met dit nieuws komt, 3 jaar nadat het nieuws was. Ik heb Spice enkele jaren geleden getest. Toen was nog niet bekend dat er een synthetisch cannabinoide aan toegevoegd werd. De high werd toegeschreven aan de combinatie van de verschillende kruiden die er in zaten. Het effect was er zeker. Het was sterker, duurde langer maar ergens voelde het ook ongezonder aan. Je hartslag versnelde wel degelijk. Na een tijd las ik dan op een forum over entheogenen, waar ik ook actief op was, dat er JHW-018 was gevonden in de kruidenmix, een synthetisch cannabinoide. Het was al langer duidelijk dat de combinatie van kruiden niet tot het effect leidde.

 

Ik vind wel dat we niet moeten overdrijven over de schadelijkheid zonder dat er degelijk bewijs is. De media heeft waarschijnlijk nog geen onderzoek gelezen maar concludeerd al wel dat het enorm schadelijk is. Hier op het forum concludeerd men dat direct omdat het synthetisch is. THC is ook een molecule hoor! Of een molecule geproduceerd is door de mens of door de natuur zegt niets over de schadelijkheid ervan.

 

Misschien kan dit er ook eindelijk eens voor zorgen dat men cannabis gaat tollereren zodat deze rommel niet meer verkocht geraakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klik je op de link naar de bron van het artikel krijg je een zeer intresant filmpje met antwoord op de meeste vragen

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

NIET UITPROBEREN DUS!

 

Chemische rommel!

Share this post


Link to post
Share on other sites
hij is nooit biologisch geweest

 

In mijn tuin is ie steeds biologisch!!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...