Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rocky_

Wat gaat hier niet goed? Hangende bladeren

Recommended Posts

Het gaat de goede kant op, gelukkig!

 

gallery_29705_11676_1289155.jpg

 

gallery_29705_11676_358955.jpg

 

gallery_29705_11676_630192.jpg

 

Helaas wel wat bladeren verbrand door de droogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geef gewoon van onderen water,..

Je gooit een liter of 5 in die bak,. en wacht even of het snel opgedronken word.

Is het binnen 10minuten op, dan gooi er nog 5 liter bij.

 

Als er na 3 kwartier nog water in de bak staat heb je te veel gegeven en kan je dat weg gooien,.

 

Op deze manier pakken de planten wat ze nodig hebben. en het teveel gooi je gewoon weg.

(kunnen ze nooit verzuipen)

 

 

Groetjes Kut

Share this post


Link to post
Share on other sites

je problemen zijn nog lang niet voorbij :)

 

door het meer water geven kwam er ook lekker wat voeding vrij zo te zien (dunne enkele blaadjes in je toppenen de toppen zelf zijn behoorlijk gestrekt).

 

Hoop echt voor je dat ze nog wat dicht gaan groeien maar vrees fluffy tops, ook omdat dat bol staan door teveel warmte komt wat allemaal ten koste gaat van toppen bouwen.

 

tip van kut is de beste qua water geven, kun je ook af zonder tensio nog want zoals het nu gaat zal het denk ik achter de feiten aan blijven hollen blijven (wel leerzaam overigens zo'n ronde :D ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe vinden jullie dat het gaat nu?

 

gallery_29705_11822_116286.jpg

 

gallery_29705_11822_82617.jpg

 

gallery_29705_11822_106807.jpg

 

gallery_29705_11822_113060.jpg

 

gallery_29705_11822_16570.jpg

 

gallery_29705_11822_82105.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie wat drie-vingerig blad op de laatste foto.

Heb je ook een probleempje gehad met het 12/12 ritme ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, eigenlijk niet. Ik moet wel zeggen dat ze dus naar mijn zin niet hard genoeg gaan, heb ze daarom nu op 10/14 staan. Als ik het vergelijk met een maat van me die er een paar heeft zijn die toppen veel groter... die van mij lijken eigenlijk echt niet op te schieten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed opgemerkt soca, die zijn lekker aan het reveggen :)

 

behoorlijk gestresst door de problemen eerder ga je de klok ook nog eens verzetten terwijl je niet eens weet of dit soortje wel goed is hiervoor, krijg je 3 vingers en nog minder topopbrengst.

 

snap niet helemaal wat je allemaal aan het doen bent, de toppen zijn bij anderen altijd groter net zoals het gras bij de buren.

 

 

 

je zit nu al tever op 12/12 anders zou ik zeggen: neem je verlies want dit wordt hashmateriaal zo :D , een goede leerkweek dit volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je het geld er voor hebt koop een tensiometer van Blumat. Zie ook blumat.nl

 

Heb je een 400 of 600 watt lamp?

 

Want 20 tot 30 is erg weinig en dan gaan de planten veel water verdampen om koel te blijven.

Richtlijnen: 400 40 cm 600 60 cm. (1 cm per 1 watt bij HPS).

 

Ik zit met een 600 op 50 cm, maar er staat wel een ventilator op de toppen zodat de warmte weg gaat.

 

dus jouw 600 watter hangt op 6meter hoogte vanaf de plant? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus, jullie zeggen... verlies nemen, planten weggooien en opnieuw beginnen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ronde afmaken en er niks van verwachten en het zien als een goede les :rolleyes:

 

valt het altijd mee en komt alsnog wel genoeg vanaf, alleen niet wat het had kunnen zijn :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey kerel,

 

kijk jij nog steeds bij je dames als de lamp uit is ?

zo ja kappen daarmee :rolleyes:

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe je nieuwsgierigheid onder bedwang en kijk niet in het donker!

 

 

En bedoelde 1 cm per 10 watt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mwah, zie het als een praktijk-cursus. Is de nieuwe plek van de meiden wel goed lichtdicht? En geen rode controle lampjes? Oja, wat tengels en wat reflecterende folie kan je voor een paar tientjes een stuk op weg brengen om meer licht bij de dames te brengen

 

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal ik zeer zeker doen, maar ik moet zeggen dat ze nu aardig bloeien. Ik hoop dat ze snel doorbloeien, ik zal de resultaten geregeld posten hier :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat nu wel wat beter naar mijn idee, ze bloeien flink ten opzichte van de vorige foto's. En ik zie ook veel hele kleine vlokjes/haartjes op de andere blaadjes om de toppen heen..

 

gallery_29705_11822_1033743.jpg

 

gallery_29705_11822_91357.jpg

 

gallery_29705_11822_840343.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

warmte probleem kan ook . krijg je ook van die rare bladeren van ..

 

succes verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warmte is contant en de ruimte is vrij groot, het wordt echt niet heet binnen, lekker zo'n 25 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoop dat het allemaal goed komt.

Dat heb je toch wel verdien na alle motivatie en liefde die je erin heb zitten.

Dus succes en dat het me mag vallen.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites
geef gewoon van onderen water,..

Je gooit een liter of 5 in die bak,. en wacht even of het snel opgedronken word.

Is het binnen 10minuten op, dan gooi er nog 5 liter bij.

 

Als er na 3 kwartier nog water in de bak staat heb je te veel gegeven en kan je dat weg gooien,.

 

Op deze manier pakken de planten wat ze nodig hebben. en het teveel gooi je gewoon weg.

(kunnen ze nooit verzuipen)

 

 

Groetjes Kut

volgens mij is te veel water geven (van onderen) niet erg want de plant drinkt wat ie nodig heeft en de rest laat ie staan.. overtollige water kan je d8 ik gewoon in de bak laten staan want drinken doet ie toch de volgende dag..Mischien is er hier iemand die ons dat ff kan verduidelijken?

 

vergeef mijn domheid als ik het mis heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, water kun je niet laten staan want dan krijgen de wortels minder zuurstof (verzuipen) en kon je aarde weleens natter worden danje wenst.

 

als je vanaf onder water geeft: water in de schaal of bak en wat na ongeveer 1u nog niet weg is weghalen.

 

ook grote kans op schimmel/algen en ongedierte als je water onder de potten laat staan naast natuurlijk wortelrot/ziektes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nee, water kun je niet laten staan want dan krijgen de wortels minder zuurstof (verzuipen) en kon je aarde weleens natter worden danje wenst.

 

als je vanaf onder water geeft: water in de schaal of bak en wat na ongeveer 1u nog niet weg is weghalen.

 

ook grote kans op schimmel/algen en ongedierte als je water onder de potten laat staan naast natuurlijk wortelrot/ziektes.

Okidoki duidelijk.

Een maat van mij kweekt al zn hele leven en begint water te geven van onderen zodra de planten goed ontwikkelde worteltjes hebben en ik heb hem nog nooit het overtollig water zien opruimen/weghalen en zijn oogsten zijn nooit mislukt of wat dan ook.. en de opbrengst ligt altijd tussen 'hoog' en de maximale aan.

 

Maarja hij is ook zon iemand die aan niemand wil vertellen wat zijn 'formule' is.. zelfs niet aan mij :nerd

Edited by Hein26

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn weer even verder, ik heb deze foto's afgelopen weekend genomen.

 

gallery_29705_11941_1200390.jpg

 

gallery_29705_11941_1110789.jpg

 

gallery_29705_11941_372766.jpg

 

gallery_29705_11941_640381.jpg

 

Ik denk nog een weekje en dan met de schaar er door heen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

moeilijk om te zien of het klaar is.

 

Controleer de trichomen en dan weet je zelf het antwoord :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...