Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

en kijk eens wat we hier hebben !!!

gallery_20980_11667_3956125.jpg

 

deze schatjes zaten eergister nog op ander halve centimeter diepte :P en waren niet te zien <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff je led's lager hangen.

Denk dat ze wel op 1,5cm kunnen. Dan blijven je plantjes lekker compact.

 

Mvg.

Wubbo Ockels

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ff je led's lager hangen.

Denk dat ze wel op 1,5cm kunnen. Dan blijven je plantjes lekker compact.

 

Mvg.

Wubbo Ockels

 

ze mogen groot worden de led hangt nu op een cm of 6. de planten moeten iets van 30 cm zijn voor ik ze buiten zet

deze led lampen zouden eigenlijk op 1 meter der boven moeten hangen vanwege de kleur warmte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan nog!

Je wilt toch geen gestrekte plantjes? Maar volle boompjes.

Die ledbakjes van je geven al zeerl weinig licht.

Dus ik zou ze zeker als ze allemaal hun kopje laten zien veeeeeel lager hangen.

 

Dat van die meter dat staat vast in het boekje. Maar het is geen sla wat wij kweken, toch?,

 

Mvg.

Wubbo Ockels

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan nog!

Je wilt toch geen gestrekte plantjes? Maar volle boompjes.

Die ledbakjes van je geven al zeerl weinig licht.

Dus ik zou ze zeker als ze allemaal hun kopje laten zien veeeeeel lager hangen.

 

Dat van die meter dat staat vast in het boekje. Maar het is geen sla wat wij kweken, toch?,

 

Mvg.

Wubbo Ockels

 

in het boekje staat greenhouse idd maar staat ook dit bij 10w led is equivalent to 100 w hps uitgaande dat dit 2 15 wat panelen zijn zou dat 300 wat hps zijn ik dacht dat 1,5 cm dan veelste dicht bij zou zijn aangezien ze er normaal tl-balken boven hebben hangen

 

nu hangen me panelen dus op zon 3 cm der boven ( lager gaat gewoon niet door de lente van het touw )

 

nog ff wat foto's en 2 vraagjes

 

van deze kant ziet hij/zij er goed uit behalve dat het 2e blad niet open wil gaan

gallery_20980_11667_74333.jpg

 

maar is het normaal dat de onderkant van het kiemblad al meteen zo donkergroen/bruin is ?

gallery_20980_11667_330233.jpg

 

en hierover wat ik hier normaal lees is dat ze de pitpotjes pas ingraven als het plantje zig laat zien maar bijdeze isw het worteltje er al uit en het plantje nog niet normaal gesproken gewoon laten staan of al ingraven?

gallery_20980_11667_2548362.jpg

 

niet dat het nu nog wat uit maakt ze staan al ingegraven maar voor een volgende kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn vriendin kweekt in een tunnel kas lowrider 2tjes.

deze kas is wel veel groter vier en een half bij 2 of 2 en een halve meter meende ik.

maar zij heeft deze in de grootste maat palm potjes te staan deze zijn 2 of 2en een halve liter meende ik.

is dat ook niet beter voor jou??

kun je tenminste de gehele ruimte gebruiken en als het mee zit meerdere keren oogsten(dit lukt haar bijna ieder jaar wel).

t lijkt mij nogal zonde om ruimte ongebruikt te laaten.

grotsels.

sic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mijn vriendin kweekt in een tunnel kas lowrider 2tjes.

deze kas is wel veel groter vier en een half bij 2 of 2 en een halve meter meende ik.

maar zij heeft deze in de grootste maat palm potjes te staan deze zijn 2 of 2en een halve liter meende ik.

is dat ook niet beter voor jou??

kun je tenminste de gehele ruimte gebruiken en als het mee zit meerdere keren oogsten(dit lukt haar bijna ieder jaar wel).

t lijkt mij nogal zonde om ruimte ongebruikt te laaten.

grotsels.

sic.

auto flowers ga ik volgend jaar mee spelen ik had nu deze besteld en ze zijn nu al ontkiemt ik hoop er minimaal 2 over te houden om buiten te zetten in die kas daar komen ze in een scrog te staan op ongeveer 1 meter tot 1.2 hoog

 

ik heb normaal zaad dus als ik meer dan 2 dames er tussen heb zitten ( waar ik wel op hoop ) blijven die waarschijnlijk binnen onder de 2 led panelen om te testen of het wat is als deze led lampen het goed doen bestel ik er nog 4 en hang ik me kast daar mee vol

 

edit en update <_<

 

vandaag was ik even bij me ma die had via me pa gehoord dat ik een kasje had gekregen en ze had wat plantjes voor me om er in te zetten nou kwam dit mooi uit want zat nog te denken wat ik er eens bij zou zetten zo dat ik kan aantonen dat het niet een kas is die speciaal voor wietkweek is gekocht :P

 

gallery_20980_11667_12477.jpg

 

staan nu 2 potjes met riddersporen

1 potje met een of andere variant gladiool

en tot slot een potje met lavendel om de geur een beetje te maskeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag kwam een maatje langs die zelf ook wel eens planten heeft gehad, hij was vandaag ff naar de shop geweest en kwam een jointje doen hij zij dat hij in de shop 1 zaadje had gevonden en dat ik die morgen wel van hem zou krijgen omdat die nu thuis lag, hij heeft de gewoonte een paar toppen tegelijk te verkruimelen in mijn "groote grinder" hij begint 2 topjes der in te verdellen en komt nog een zaadje. dus hij ging het wat beter uit zoekken komen we op 5 zaadjes totaal, later zien we in de verkruimelde weed nog 4 zaadjes zitten,

 

dus ik heb er nu 4 van in een pitpot gedaan en onder de lamp er bij gezet aleen de soort is me onduidelijk in de shop werd het verkocht als organic weed dus kan vanalles maar even goed hopen dat het wat lekkers is deze 4 blijven iniedergeval binnen staan maar wou het toch even vermelden <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey g.w,

 

Ik zal met die zaden wel uitkijken voor herma's, maar je kunt het altijd even aankijken. Of is het buitenwiet?

 

Gr Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey g.w,

 

Ik zal met die zaden wel uitkijken voor herma's, maar je kunt het altijd even aankijken. Of is het buitenwiet?

 

Gr Monti

denk bioj de shop vandaan binnen zaad het andere is buiten zaad

Share this post


Link to post
Share on other sites
in het boekje staat greenhouse idd maar staat ook dit bij 10w led is equivalent to 100 w hps uitgaande dat dit 2 15 wat panelen zijn zou dat 300 wat hps zijn ik dacht dat 1,5 cm dan veelste dicht bij zou zijn aangezien ze er normaal tl-balken boven hebben hangen

 

Volgens mij mogen ze er ook wel héél kort op hangen (1,5 - 2 cm)

Deze leds zijn equivalent aan 100W hps maar worden helemaal niet warm, dat is juist de reden waarom andere lampen hoger moet hangen

 

Veel zal het wel niet uitmaken, zorg gewoon dat ze niet gaan strekken

 

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mij mogen ze er ook wel héél kort op hangen (1,5 - 2 cm)

Deze leds zijn equivalent aan 100W hps maar worden helemaal niet warm, dat is juist de reden waarom andere lampen hoger moet hangen

 

Veel zal het wel niet uitmaken, zorg gewoon dat ze niet gaan strekken

 

 

Grtz, WaKKi

gallery_20980_11667_3970896.jpg

 

<_< dicht bij genoeg lijkt me zo :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jazeker, ze staan daar lekker <_<

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik weer met een update:

met me planten gaat het rond uit kut de afgelopen ik 6 van de 8 zo'n beetje verzopen :), de pitpots ik ik er bij had gekregen reageren als een spons dus ik gaf ze water maar na uurtje was de aarde net zo droog als ervoor maar de pitpot dus niet ;( ik had dit niet op tijd door en dacht wat drinken ze veel :D de 2 die ik niet verzopen had stonden ook niet in zo'n sponsje.

 

gallery_20980_11667_2908557.jpg

hummeltje aan het eind heb ik 3 dagen na het nemen van deze foto zijn nek omgedraaid werd aleen maar zwarter van kleur

 

gallery_20980_11667_5303244.jpg

zo stonden ze er vanochtend bij heb er nog 2 tussen uit gehaald geloof midelste en rechts achter op deze foto werden ook rustig aan zwart

 

voor de 3 die zijn uit gevallen heb ik niewe gezaaid gelukig nog vroeg in het jaar ;)

 

en dan de 2 die wel goed zijn blijven doen

 

gallery_20980_11667_3948769.jpg

 

gallery_20980_11667_565404.jpg

 

afgelopen week hebben ze trouwens bijna iedere dag buiten gestaan

 

heb afgelopen 48 uur me thermometer in me kas buiten gehad en schrik niet

max temp 32

min temp 6

max hygro 85

min hygro 24

Share this post


Link to post
Share on other sites

avond allemaal ben ik weer met een korte update

 

gallery_20980_11667_4651277.jpg

its alive ! ridersporen

 

gallery_20980_11667_861584.jpg

totaal overzicht 2 voorste hoop ik van dat het vrouwtjes zijn dan gaan ze over 2 weken permanent naar buiten in de kas de rest mag nog een beetje aan sterken na het bijna dood gaan ( door mijn fout ) ze beginnen gelukig al weer te groeien/strekken maar dat maakt met niet zoveel uit gooi der gewoon wat aarde bij :huh:

 

zal ik de voorste 2 al over potten naar 11 liter of daar nog me wachten tot vlak voor ik ze naar buiten zet

 

gallery_20980_11667_1378213.jpg

misluckte closeup van 1 van de plantjes om de een of andere reden blijft me camera focusen op de grond der onder ipv op de plant ik denk dat hij nog te klein is om door de zoekker echt gepakt te worden

 

 

vandaag is de laatste dag dat ze normaal water hebben mee gekregen vanaf morgen gaan ze aan de groei voeding 1 dopje op 1 liter om me te beginnen na een week die mix te hebben gehad ga ik over op 2 dopjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey allemaal ik kom ff snel langs met een vraagje over ongedierte

 

ik wou deze week mijn planten buiten gaan zetten in de kas. Maar daar staan nu 2 potten met bloemmen en en een kerstster. en daarvan denk ik datie problemen gaat geven voor me wiet planten. bij een controle vandaag van die plant zag ik in een oog hoek iets bewegen kon eerst niet goed zien wat het was maar toen ik nog eens beter keek zag ik op verschillende plekken op de aarde miniscule beestjes lopen 1 tot 2 mm lang. kan er geen foto van maken omdat ze zo klein zijn maar zou dat bodem spint kunnen zijn op de kerst ster zag ik ook ineens op 2 of 3 plekken rondom de steel een geultje zitten met een witachtige afschijding.

 

what to do kerst ster behandelen kas opniew ontsmetten wachten tot de beestjes weg zijn ? of kerst ster wegdondere/andere plek geven en behandelen??

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo weer een update met wat foto's

 

gallery_20980_11667_1393118.jpg

zie ik hier het eerste geslacht :) ik hoop het :) en wat overvoeding denk ik als ik zo naar de bruine blad punten kijk

 

gallery_20980_11667_4112185.jpg

4 niewe kleintjes omdat ik de rest omzeep had geholpen :P

 

gallery_20980_11667_2880792.jpg

 

gallery_20980_11667_3223358.jpg

gladiolen :)

 

gallery_20980_11667_3038084.jpg

beetje warm in de kas :) snachts is het er 9 graden, beetje aan de warme kant :)

 

gallery_20980_11667_4973891.jpg

kerstster en riddersporen

 

gallery_20980_11667_4147581.jpg

en is die vraat schade van een of andere beessie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

en toch maar weer een update jammer dat het een privee topic lijkt te zijn :huh:

 

een totaal overzicht

 

gallery_20980_11667_4725794.jpg

 

oudste van het stel kleine week terug getopt en begint nu weer hard te groeien

gallery_20980_11667_268108.jpg

 

het nog ongetopte plantje ga ik van de week toppen als de volgende internode te zien is

gallery_20980_11667_2642670.jpg

 

en dan de plantjes die nu ongeveer 2 weken oud zijn

gallery_20980_11667_1362938.jpg

 

2e

gallery_20980_11667_513771.jpg

 

3e die van de laatste 3 het grootste is hoop dat het een vrouwtje is want get groeid het snelst van de laatste 3

gallery_20980_11667_2272720.jpg

 

en dan nog even voor het leuk

ik probeer de temeratuur rond de 20 tot 30 graden te houden maar dat mislukt wel eens max temp van gisteren in me kas

 

gallery_20980_11667_808295.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

korte update vandaag

gallery_20980_11667_2492789.jpg

 

kerstster begint weer leven in te komen

gallery_20980_11667_4363341.jpg

en een fototje van de rest

gallery_20980_11667_3450930.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

te gek allemaal zeg maar ook die kerstster mocht hem ook niet weg gooien van mijn vrouw.

 

Hoop op een lekker oost voor je dit jaar.

 

:huh: erbij en ik ga er lekker voor zitten.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

kort updatje vandaag

 

op eerrdere foto's was dit plantje het snelst groeiende van de 3 niewe envandaag zie ik bij 2 van die 3 een paarachtig kleurtje in de kroon

komt dit vanwege de kou van afgelopen nacht 5 graden in de kas. of omdat ik het geluk heb dat er paars pheno in zit ? ?

gallery_20980_11667_515545.jpg

 

de grootste

gallery_20980_11667_2429301.jpg

 

eena grootste eergister getopt

gallery_20980_11667_492098.jpg

 

@zOdD ik wou hem zelf niet weg gooien :verrygood bij mij stond hij nog in de huis kammer trurig met 2 blaadjes maar nu slaat hij weer aardig aan buiten, ook onder me led wou hij het niet goed doen/niet lang genoeg ondergestaan om eventueel efect te kunnen zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanochten heb ik de 3 planten die nog in de 1 liter potjes stoned over gepot naar 11 liter potten nou heb ik een vraagje als ik ze in deze potten zou laten staan hoegroot zouden ze dan ongeveer worden op de verpakking staad in volle grond tot 3 meter maar dat gaan ze nooit redden op 11 liter potten ik hoop dat ze ongeveer 1 tot 1,5 meter hoog worden moet ik ze dan nog een keer over potten of gewoon lekker in 11 liter laten staan ?

 

me camera had vanacht aan gestaan en is nu dus helemaal leeg hangt opteladen morgen dus weer foto's

 

 

tijd om een beetje silver haze te :verrygood lekker int avond zonnetje

gekweekt door een maatje dus ik hoop dat het beetje goed is :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 11 liter potten halen ze de meter wel... Voor het betere resultaat zou ik toch wel een grotere pot gaan gebruiken, denk eerder aan 30 of 40 liter potten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...