Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Tl-grower

Trappenkweek 16X Dieselryder

Recommended Posts

Beste dames, heren, herma's, in al jullie geuren en pheno's

 

Met mijn verhuis begon het te kriebelen maar helaas, verhuizen kost geld, en een nieuw kastje bouwen vereist wat spaarwerk. Daarom gaan we dus lekker balkonkweken (lees vensterbank)

 

Ik heb 2 vensterbanken die van de straatkant afgeweerd zijn en fysiek onbereikbaar zijn via de achterkant zonder acrobatie. Het zonlicht is niet optimaal, maar omdat het een halfopen ruimte betreft kan ik wel wat reflecterende verf ophangen moest het nodig blijken.

 

 

De opstelling:

 

- 4 x Balkonbloempot 1.png afmetingen 60x15x20 met onderschaaltjes

- Enorme brandende heliumbol in de lucht zon-close-up-nieuwsfoto-klein.jpg

- Sannies buffertabs, Symbiosis mycorrhiza en BAC organische bloeivoeding :rofl

 

De Dames:

 

Ik heb gekozen voor Diesel Ryder Feminised, omdat lowryders stekken (quasi) onmogelijk is. Ook is het idee uitgedacht voor ruderalis planten.

 

http://www.azarius.nl/seedshop/joint_docto...ctor_feminized/

 

Waar ik mij die ga aanschaffen is nog de vraag, prijzen vergelijken en nachtje over slapen

 

Het Plan

 

Binnen, onder Tl 10 dagen voorgroei, en dan gaan 4 vrouwen netjes in 1 bak buiten. Dan wacht ik 4 dagen en begint het proces opnieuw tot er vier bakken buiten staan, met 16 dames die onderling steeds 2 weken verschil in leeftijd hebben. zo hoop ik zeker tot half september om de 2 a 3 weken te kunnen oogsten.

 

Met vaste data werken heeft weinig zin; de timing waarop elke pot wordt buiten geplaatst bezorgt mij een variabele bloeiperiode (de eerste pot zal korter bloeien dan de 4e wegens kortere lichturen)

De start staat echter voor ergens in April gepland, indien het weer dit toelaat.

 

Foto's komen binnenkort en bidt tot de weergoden dat wij allen een mooie zomer en verzadigende oogst mogen beleven!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt als een goed plan.... Ook maar eens over nadenken. Zo kun je idd heel de zomer door autoflowers zetten in verschillende rondes. :rofl

 

Ik ga er voor zitten. Je weet het, we houden van updates, foto's en afgeronde topics.... :lol:

 

Succes!

 

René

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn ongeveer hetzelfde van plan, meerdere rondjes autoflouwers. Ik volg je!

 

 

DC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog wat..... Waarom pak je alleen dieselryders? Er zijn nog zat andere types autoflowers..... Beetje afwisseling is zo gek nog niet, toch?!

 

René

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reeds bedankt aan de volgers! :rofl

 

@renessy: er is inderdaad een uitgebreid aanbod Ruderalis op de markt, maar ik kies deze plant op basis van al dan niet feminised zaden. Lowryders gefeminiseerd krijgen is geen koud kunstje en het aanbod vrouwelijke plantjes is dus minder groot. Omdat elke plant die geplant wordt moet blijven staan tot einde kweek kan ik onmogelijk van regulier zaad vertrekken en de mannetjes eruit prutsen.

 

Ik heb een vriend die die Dieselryder gekweekt heeft en mijns inziens is het een stabiele soort die zich veelal identiek gedraagt aan de LR2, dus veerkrachtige dwergplant die tegen een stootje kan.

 

Eerder een practische zaak als een daadwerkelijke keuze, dus :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...