Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

poppa

Poppa vraagt zich af....

Recommended Posts

Grtz 2 all ;

 

Zo ... , daar zijn we weer met wat foto's.

Plantjes groeien nog lekker door , daarom heb ik de lamp en de lvb nog wat omhoog gebracht.

Eerste bloemetjes zijn ook zichtbaar geworden ... we gaan dus de goeie kant op .

gallery_23986_9973_2499903.jpg

gallery_23986_9973_1877831.jpg

gallery_23986_9973_558374.jpg

gallery_23986_9973_3914411.jpg

Dag 1 bloei

gallery_23986_9973_1185355.jpg

Bij nazicht komen de wortelpuntjes alweer door het laagje aarde heen piepen...

gallery_23986_9973_3415830.jpg

Nou kan het zijn dat deze worteltjes zich enkel bovenaan tonen .... en nieuwschierig als

ik ben ga ik me dan afvragen of deze ook onderaan nog wel in goede conditie zouden zijn ,

Poppa zou Poppa niet zijn mocht ie dan niet beslissen om er even de pot af te halen ...

Dus dat hebben we dan maar gedaan bij twee potten , 1 om mezelf gerust te stellen en 2

om jullie 'n blik te gunnen op de donkere wereld van m'n potjes...

Het begint wel 'n flink geworstel te worden om in die lage kelder nog veel van die stunts

uit te halen en daar dan nog duidelijke foto's van te maken ...

Maar dat is me niet teveel , zolang het maar m'n topic ten goede komt

gallery_23986_9973_3370992.jpg

gallery_23986_9973_263738.jpg

En dan dit .... waar zou die buffertab zitten ????

gallery_23986_9973_759528.jpg

Zouden die wortels dan bij alle potten zover van die tabs afblijven ? let's find out...

 

Blijkbaar wel , want in de andere pot hetzelfde ...

 

gallery_23986_9973_633577.jpg

gallery_23986_9973_3072750.jpg

Verklaring iemand ?

 

Groeten Poppa <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste poppa,

 

Allereerst mijn complimenten voor de dames, ze staan er heerlijk bij! Mooi om te zien dat sommige mensen onderzoek belangrijker vinden dan alleen kilo's knallen. Nou zat ik wel met een aantal vragen:

 

Is er wel een directe link tussen de dikte van de stammen en de temperatuur? Is dat niet vooral aan de voorgroei tijd gerelateerd? Je zou immers verwachten dat als je een plant 4 weken laat voorgroeien bij 25 graden, en een plant 6 weken bij pakweg 15 graden, ze allebei een even dikke stam hebben, alleen groeit de een alleen wat langzamer..? Het is maar een idee <_<

 

Overigens, is er ook een relatie tussen de groeisnelheid en de temperatuur of is die niet waarneembaar bij je? Ik ga hierbij uit dat als de lampen aan zijn het gewoon 25 graden is en als ze slapen dan rond de 12, merk je daar enig groeiverschil?

 

Is het niet gerelateerd aan het soortje dat je gebruikt?

 

En hoe heb je die wortels zo ontzettend mooi rond gekregen? Complimenten! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grtz Jackterror ;

 

Vooreerst , bedankt voor het compliment ... thnx

Onderzoek en resultaat zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, mij gaat het erom

de verbanden die ik leg te toetsen aan de realiteit om zo in de toekomst " de stiel "te

leren en aannames van anderen te ontkrachten of juist verder uit te werken ....

Dat dit betekent dat ik enkele kweken zal moeten doen om alles te kunnen uitzoeken ,

het zij zo . Ik zie dit als n investering .

Eerste wat je dan moet doen is alle beperkende factoren elimineren , dit kan tijd zijn ,

temperatuur , plaats , klimaat en niet in het minst het geldgewin die ermee gemoeid is .

Trouwens in mijn ogen de grootste reden waarom er zoveel fouten gemaakt worden ,

alles moet rap en nog rapper waardoor de plant geforceerd wordt en niet optimaal kan

ontwikkelen en dus nooit zo goed en lekker kan zijn ...

Ik wil uitzoeken wat mijn inbreng is en wat de genetica uit zichzelf doet om zodoende

alles uit elkaar te kunnen houden en een juiste inschatting te kunnen maken wanneer er

zich een probleem stelt .

 

Nu ; om op je vragen te antwoorden ...

Volgens mij heeft stamdikte niks te maken met temperatuur, enkel tijd om te ontwikkelen

en wat erboven staat bepaalt hoe dik de stam uiteindelijk wordt ... bij een enkele top /tak

zal de stam zich nooit zo dik gaan ontwikkelen omdat 'n plant geen overbodige dingen doet .

Doe je zoals ik en laat je ze n honderd takken aanmaken bij wijze van spreken , dan moet ze

dikke stammen maken gewoon om te kunnen voorzien in de vochtbehoefte van die vele takken ...

Vergelijk het met n waterleiding , om voldoende debiet te hebben op verschillende plaatsen in huis

moet je met n grote diameter binnenkomen die nadien door 'n verdeelblok opgesplitst wordt in

meerdere dunne leidingen om overal dezelfde druk te verkrijgen ....

 

De volgende vraag ; wanneer je 'n plant met n volwaardig voorgegroeid wortelstelsel overplant

heb je zowiezo al 'n voordeel dan met n plant die nog in de ontwikkelingsfase zit ...

Temperatuur heeft tijdelijk invloed op de groeisnelheid in zoverre dat indien ze de tijd krijgt om zich

te adapteren de plant zich kan aanpassen naar de omstandigheden en er na een tijd geen last meer

van heeft . Ze groeit even snel als een plant op de ( geforceerde ) ideale temps naar mijn gevoel ...

 

Over die wortels ; zo ziet n kluit eruit wanneer hij tijd krijgt om te ontwikkelen , ze zoeken water en voeding

of het nu onderaan , bovenaan of langszij is maakt ze niet uit ...

Zit er nu te veel voeding in , dan ontwikkelen ze zich niet of verbranden ze .

Is er geen of weinig voeding aanwezig maar wel toegevoegde mycorhizza gaan ze 'n symbiose aan om zo

de weinige voeding alsnog te kunnen opnemen en zelfs je medium om te zetten naar opneembare voeding.

Kijk maar naar die foto waar die buffertab zit , ze blijven er voldoende ver vanaf om niet te verbranden .

Bij hoge voedingswaardes werken mycorhizza zelfs niet , deze schimmels doen pas hun werk op schrale grond

Je moet ook je vochtbehoefte loskoppelen van je voedingsbehoefte want vaak maak je n vat aan waar dan alles

in zo hoog mogelijke dosissen ingegooid wordt waardoor je 'n overschot aan voeding creeert wat dan weer de

rhizzosfeer en dus ook de symbiose teniet doet , krijg je lock outs die je dan weer met een of ander flesje zou

willen gaan oplossen...

Watergift baseer ik op m'n bladstand , dat is basis hydraulica water is niet comprimeerbaar dus wanneer je blad

hangt is er te weinig vocht , krullende puntjes is overdruk dus teveel .

De wortels zijn de drukpomp , en de bladeren de verbruikers ..

Voeding geef ik pas als ik weet dat de wortels ok zijn qua vocht en zuurstof , dan baseer ik mij op het kleur

van de nieuwe scheuten , worden ze gelig vanuit het hart mag je voeding geven .

Liever kleine giften om de twee , drie dagen dan een keer de volle meuk , zo heb je meer controle en

'n beter zicht op wat ze echt nodig hebben ...

Als je dan bijtijds je rhizzosfeer onderhoudt met producten zoals hum-bolt en flavourfull wat voeding is voor de

wortels maar niet voor de plant kun je vrij gemakkelijk n gezond klimaat creeren waar je plant zich goed in voelt ...

 

Zo , hoop je antwoord gegeven te hebben op je vragen , maar het kan zijn dat ik mijn beweringen hier mettertijd

nog zal moeten bijstellen of zelfs compleet overboord moet gooien moest blijken dat deze niet juist zijn ...

Dit zijn mijn bevindingen tot nu toe , dus....

 

Groeten Poppa <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een zeer interessant en leerzaam verslag. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe dat

koud kweken gaat aflopen. Ze staan er in ieder geval prachtig bij <_<

 

Betreft de buffertabs, dat is inderdaad een apart gezicht. Ik meen ergens gelezen

te hebben dat bij 'hotspots', stukken grond waar hoge concentraties voedingsstoffen

bevinden, wortels de neiging hebben om er omheen te groeien. Zoals je zelf al zei,

om niet te verbranden.

 

Ik vraag me dan ook af hoe die wortels er dan bij een slimpot met buffertabs uit zullen

zien, kunnen de wortels dan wel helemaal onderin het potje komen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

grtz;

 

Vergeet ik nog de foto's van vandaag :P

 

gallery_23986_9973_3896125.jpg

gallery_23986_9973_260785.jpg

gallery_23986_9973_2032811.jpg

gallery_23986_9973_2223087.jpg

gallery_23986_9973_237088.jpg

c ya <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

interessant. De vraag is echter, groeien planten ook door als het donker is? Suikers worden toch alleen aangemaakt als er licht is, en die suikers worden in het donker omgezet in zetmeel? Wordt er uberhaupt iets geproduceerd wat van belang is als het donker is dan?

 

En zo ja, kan die groei in het donker worden beinvloed door de temperatuur?

 

Mijn hypothese zou zijn dat planten die onderhevig zij aan temperatuurfluctuaties robuuster zijn dan planten die dat niet hebben. Echter, bij jou hebben ze zowel een langere voorgroei als sterke temperatuurschommelingen. Je hebt in feite dus 2 variabelen. Iets waar je wel rekening mee moet houden bij je resultaten;).

 

Temperatuur heeft tijdelijk invloed op de groeisnelheid in zoverre dat indien ze de tijd krijgt om zich

te adapteren de plant zich kan aanpassen naar de omstandigheden en er na een tijd geen last meer

van heeft . Ze groeit even snel als een plant op de ( geforceerde ) ideale temps naar mijn gevoel ...

 

Kan dat wellicht ook niet genetisch aangelegd zijn? Sativa's zijn de meer tropische soorten en de indica's uit bijvoorbeeld marokko of afghanistan zijn in de bergen aan veel meer temperatuursfluctuaties onderhevig. Dus wellicht, zou je in het voor en najaar niet een indica neer kunnen zetten omdat ie genetisch dat beter aan kan(mits je geen kachel gebruikt en dus verschil in temperatuur hebt <_< ?

 

Ik heb nooit dat geklooi met die buffertabletten en mychorhizza gesnapt. Wat is daar nou zo de meerwaarde van? Je kunt toch ook gewoon chemisch bijvoeden en aan de hand van hoe dat plantje er op reageert de dosering aan passen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grtz 2 all ;

 

Na drie dagen lui zijn weer eens 'n update ...

Hehe Jackterror , jij vraagt veel waar ik nog niet kan op antwoorden in feite .

Ik merk dat zowel overdag en in het donker lengte en vruchtgroei plaatsvindt ,

in het donker evenwel meer dan tijdens de lichtperiode ... Aangezien er genoeg

wortelkluit aanwezig is en deze zich ook aangepast heeft aan die teperatuurschommelingen

merk ik niks van vertragingen in de donkerperiode iig ...

Ook de bloemzetting gaat in mijn ogen zelfs vrij voorspoedig , ze dikken netjes aan en ik

zie zelfs dat ze meer bloeivoeding vragen aangezien de blaadjes in de bloemen lichter worden van kleur.

Enig punt waar ik het lastig mee heb is het opnieuw bepalen van m'n watergift , daarom

heb ik zondag al de potten bewaterd tot n gewicht van 8kg en gekeken hoeveel ze verbruikten op

een dag ..... dit resulteerde in een lichte overbewatering waardoor ik maandag helemaal niks heb gegeven .

Dinsdag bracht ik de potten naar 7.5 kg en straks zal blijken of dit beter is of niet , indien nog niet ideaal

breng ik desnoods de potten op 7.2 kg of 7.3kg tot ik vind dat ze dr goed bijstaan en dan houdt ik dit regime

aan tot ze weer signaal geven dat ik een of ander moet bijsturen ....

Op je vraag of het aan de genetica ligt , vermoed ik dat dit weinig of niet speelt , aangezien deze soort

een clone only versie is en dus al jaren circuleert bij jullie heeft dit naar mijn inziens nog weinig te zien met de

oorspronkelijke gedragingen van de genetica uit de plek van afkomst ....

En dat chemisch bijvoeden ...... laat dat nu net zijn wat ik wil vermijden

Die buffertabs zorgen ervoor dat ik net weinig moet gaan voeden , ik kan zeggen dat ik weet waar

de voeding in m'n potten zich bevind en zelfs de afgifte van voeding kan sturen als ik wil ....

Door de plek van de buffertab droog te houden bij teveel en natter bij eventuele tekorten ...

Maar hey , elk doet maar wat hij voor zichzelf het beste vindt .... ik kweek voor mezelf en wil gewoon

lekkere niet opgepompte wiet .

En dan nu wat foto's

Dat cm dikke laagje aarde is ondertussen weer helemaal doorwortelt , eigenlijk kan ik bij een stikstoftekort

eventueel topdressen door 'n beetje specialmix op de wortels te leggen , ... in plaats van groeivoeding door

de ganse pot te gaan gieten en eventueel zo een overschot op te bouwen .

gallery_23986_9973_2533143.jpg

wie zou denken dat de plantjes veel te dik staan en niet luchtig , zoals je ziet valt dit goed mee toch ....

gallery_23986_9973_1497469.jpg

ff de plantjes eruit gehaald om te wegen , wordt n flinke bush he...

gallery_23986_9973_3374798.jpg

gallery_23986_9973_3114583.jpg

gallery_23986_9973_3406723.jpg

gallery_23986_9973_192303.jpg

gallery_23986_9973_3715341.jpg

gallery_23986_9973_2990585.jpg

gallery_23986_9973_3685.jpg

gallery_23986_9973_2080008.jpg

 

 

 

gallery_23986_9973_3159694.jpg

gallery_23986_9973_2318588.jpg

gallery_23986_9973_104649.jpg

gallery_23986_9973_2032580.jpg

gallery_23986_9973_382138.jpg

gallery_23986_9973_202528.jpg

gallery_23986_9973_636729.jpg

gallery_23986_9973_2468361.jpg

gallery_23986_9973_1811232.jpg

gallery_23986_9973_652056.jpg

 

gallery_23986_9973_76037.jpg

 

Zo , dat was het voor vandaag

Groeten Poppa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grtz 2 all ;

 

Wat blijft het leuk om dat deurtje open te trekken :lol

Net voor het licht aan ging kwam ik op het hok en als je die deur opendoet ....

man man wat 'n geur komt daaruit , dat belooft lekkers ..

Wat opvalt is dat het hele hok mooi droog staat , niks condens op muren of plafond .

Het lijkt dat m'n plannetje om de muren zestien lagen verf te geven ,doet wat ik hoopte

dat het zou doen ... namelijk moest er zich vocht vormen het condenswater absorberen

in plaats van condens die van het plafond of muren loopt zoals bij tenten wel eens gebeurt ...

Ook tussen de planten voelt alles droog aan , geen druppeltje vocht te bekennen

zelfs niet tussen de bladeren die op elkaar liggen ...

Temperatuur net voor aanvang lichtperiode bedroeg 15 gr , luchtvochtigheid tijdens donkerperiode

schommelt tussen 50 en 60 %.

Ook na het aanschieten van de lamp kan ik in het eerste uur nergens neerslaand vocht ontdekken ,

maar dit zal ook voor 'n deel door de lvb komen aangezien deze heel mooi door de plantjes blaast

zodra het licht aangaat ( deze lucht is vrij fris )daardoor is er geen groot temperatuur verschil en

dus geen condensatie naar mijn idee....

Afdekken van je potten voorkomt ook al n deel natuurlijk .

Tijdens de lichtperiode gaat de temperatuur naar n 26 graden op het blad , soms lichtjes oplopend naar

net geen 28 gr , de luchtvochtigheid schommelt tussen 30 en 40%

Pottemperatuur schommelt tussen 14.7 gr en 19.6 gr .

Bladeren zijn mooi aan het bijtrekken van de overbewatering zondag ...

dus nu maar weer 'n paar pic's ;

gallery_23986_9973_3747663.jpg

gallery_23986_9973_223851.jpg

gallery_23986_9973_4454428.jpg

gallery_23986_9973_3684450.jpg

gallery_23986_9973_3552208.jpg

Sorry , beetje blur maar geeft 'n' idee he

gallery_23986_9973_1814814.jpg

groeten Poppa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er wordt weinig gereageerd op je verslag, best jammer als je ziet wat voor een geweldige kweek dit is man! :)

Die wortels gaan hard man, niet normaal :D Ik vraag me wel af hoe dat gaat met een smartpot, misschien leuk om te testen?

De topjes beginnen ook al mooi te komen, jij krijgt een flink bosje vol ;)

 

Die buffertabs verbranden trouwens je wortels niet zegt Sannie, misschien moet je hem eens vragen waarom je wortels er toch omheen groeien? Dat is ook nog wel interessant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@t markz

 

Wellicht maken ze bij hoge ec waarden gewoon geen wortels meer aan, ook omdat je PH lokaal heel erg wordt verstoord? Zeer dicht om die tablet wellicht?

 

Mooi verslag poppa. Wellicht heb je geen last van temp schommelingen in je potten omdat ze zo groot zijn en dus beter isoleren?

Share this post


Link to post
Share on other sites
merk ik niks van vertragingen in de donkerperiode iig ...

Ook de bloemzetting gaat in mijn ogen zelfs vrij voorspoedig , ze dikken netjes aan en ik

zie zelfs dat ze meer bloeivoeding vragen aangezien de blaadjes in de bloemen lichter worden van kleur.

 

Toch denk ik dat de bloei wel degelijk vertraagd wordt door lagere temperaturen. Heb je deze soort (S5) eerder gekweekt in een setup met een (bodem)temperatuur van ten minste 18 graden?

 

Ik heb zelf ook wat kweekjes in koudere omgeving gedaan en de bloeitijd was gemiddeld toch wel zo'n 2 weken langer dan normaal het geval is.

 

Een geïsoleerde aardebak met bodemverwarming is imo een goede oplossing voor koudere ruimtes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grtz 2 all ;

 

@ Tox... thnx kiddo

@MarkZ... Geeft niet hoor dat er weinig gereageerd wordt ... er zijn andere manieren

om te weten dat het verslag gevolgd wordt ..., en ik hou dit verslag bij om een paar mensen te

bedanken en voor een groot gedeelte voor mezelf als logboek waar ik later dan eens kan doorbladeren

als deze ronde reeds lang voorbij is ( heb ik er nog eens plezier van )

En bedankt dat je het woord Smartpot liet vallen ...

Die smartpot is 'n pot zoals 'n andere , dit is geen toverpot .Wat ik wil zeggen is dat indien je niet volledig

begrijpt wat het principe erachter is je helemaal geen betere kweek gaat draaien .....

Leg het even uit ; wat doen je wortels in een smartpot ? simpel.. groeien . Tot ze de zijkant bereiken en dan

komt de groeipunt van je wortel bloot te staan aan zuurstof , licht en verbrandt... Dit triggert de rest van de

wortel inside de pot om te gaan vertakken en zo je ganse medium te doorwortelen met nieuwe groeipuntjes

tot deze ook weer verbranden door blootstelling aan licht , lucht iedere keer weer opnieuw ...

Dat is het verschil met n gewone stomme pot , hehe waar je wortelgroeipuntjes gewoon doorgaan en rond

de pot gaan draaien maar waar je je medium minimaal doorwortelt als het ware ( zitten donker en gaan de condens

tussen medium en pot gebruiken om het vocht te absorberen ) Dit betekent ook dat je de aanwezige aarde maar

minimaal droogtrekt en dus rapper overbewatert ... en dus ook resten voeding achterlaat en overschotten opbouwt.

Wat ik ideaal vindt aan de smartpot is het ademend vermogen , indien gebruikt zoals bedoeld ... buiten en losstaand .

Ik bedoel het volgende losstaand kunnen ze rondomrond vocht verdampen en dus krijg je 'n goede doorluchting van

je medium en wordt het quasi onmogelijk om je potten te overbewateren ...Maar probeer je watergift los te zien van de

voedingsbehoefte want je watergift zal een stuk hoger liggen dan op 'n gewone pot door diezelfde verdamping .

Indien je een vat aanmaakt waar alles inzit ga je uiteindelijk een overschot aan voeding opbouwen anders omdat

de verhouding die nu gebruikt wordt bedoeld is voor een andere manier van growen ( raprapperrapstenpompenmaar)

Er wordt meer water gebruikt maar ze kunnen toch maar de voeding pakken die ze nodig hebben , al de rest blijft zitten

en maakt de symbiose en rhizzosfeer kapot ...

Maak daar de bedenking bij dat indien die smartpots tegen elkaar staan je de helft van dat ademend vermogen teniet doet ,

want waar de potten tegen elkaar staan is geen lucht en licht dus groeien de wortels verder in de andere pot .

Wie dit niet gelooft , zet maar een smartpot in een grotere kuip en vul de kuip op met hydrokorrels , wedden dat je wortels verdergroeien tussen de korrels ( blijven verstoken van licht maar de vochtigheid is hoog genoeg om door te groeien )

Dan is je smartpot nog enkel een obstakel waar ze doormoeten , das alles ...

Ook iets waar rekening zal mee gehouden worden is weer die verdamping , namelijk binnen in n hok verdampen die potten

dus ook meer water wat het risico op schimmel met zich meebrengt ...

Je kan dus dat smartpotprincipe in alle potten toepassen , zelfs in 'n ouwe wollen muts of n gewone simpele zwarte pot

zolang je de wortels die aan de buitenkant van de pot maar eens blootstelt aan licht en lucht ...

Doe de test , zet twee stekken op twee gewone zwarte potjes en laat ze wortelen ... na twee weken haal je er eentje uit

en laat de aanwezige wortels een dag verbranden door het die dag niet terug te zetten in het potje .

Je zal zien dat deze allemaal bruin zijn s'avonds en dus verbrand ... dan zet je het terug in het potje en laat het maar weer normaal met de andere meedoen... Kijk na x aantal tijd dan terug naar je wortelkluit en spoel deze uit in 'n emmer water

en vergelijk de kluiten . Degene die niet uit het potje geweest heeft zal heel lange wortels hebben met weinig vertakkingen

en het andere zal een smartpotkluit hebben , niet zo lang maar wel zwaar vertakt ....

Op wat je zegt dat Sannie zegt dat je wortels niet verbranden van die buffertabs , kijk naar die foto's met die tabs en kijk naar de randen van die zone .... mijn idee is het zelfde principe ; groeipuntjes verbranden en maken zijvertakkingen aan .

Wortels verbranden niet , wel de groeipunt .

 

@Jackterror ... mijn wortels zitten evengoed langs de buitenkant van de potten dus isoleren , nee dat maakt niet uit .

Wat ik doe is door die piepschuimbak waar m'n potten instaan de schommelingen uitvlakken . Ik bedoel minder rap warm en minder rap koud en dus een iets vriendelijkere omgeving creeren .

 

@ tomas... Vertraagd in vergelijking met wat ? Ik heb tijd en moet nergens heen dus gaat het qua snelheid goed voor mij ,

dat tempo is ons opgelegd door de broodkwekers onder ons raprapper....

Dat is een onnatuurlijk regime voor de plant enkel in functie van opbrengst per tijdseenheid .... dat is niet mijn opzet .

Ik volg nu het ritme van de meisjes en geef hen wat ze nodig hebben , ook tijd dus ...

Doet me beetje denken aan n ouwe grap met een ouwe stier en een jonge ...

de jonge stier staat bovenaan een heuvel neerkijkend over het dal waar de koeien staan en zegt tegen de ouwe stier ,

kom we lopen naar beneden en pakken dr 'n paar ... waarop de ouwe stier zegt ; nee we gaan op ons gemak naar beneden

en pakken ze allemaal

Iedereen wil zelf kweken omdat het beter zou zijn , waarom dan het systeem van 'n broodkweker hanteren ?

think out of the box my friend

iedereen gaat biologisch voor de smaak enzo .... waarom de meisjes dan niet het tempo laten bepalen ???????

Dit zal naar mijn idee de smaak enkel ten goede komen

Ok , dit duurt langer dan normaal , heb je gelijk in . maar reken ff uit wat ik uitspaar door geen verwarming te gebruiken

12x2000w per dag =24Kw dit x 70dagen =1680Kw weet je wat ik doe daarmee ??

Daar zou ik dit mee kunnen laten draaien syncroon met deze kweek en op die manier het tijdverlies wel kunnen compenseren

gallery_23986_9973_3936140.jpg

met dit er bovenop

gallery_23986_9973_3101165.jpg

Wie verliest wat ? gewoon eens alles door elkaar schudden en kijken wat eruit komt ....so simple

groeten Poppa :)

 

ps foto's van vandaag komen later nog , eerst beetje in de tuin spelen .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grtz 2 all;

 

daar ben ik alweer , haha maar wees gerust deze keer enkel wat foto's ....

gallery_23986_9973_403010.jpg

gallery_23986_9973_2726435.jpg

gallery_23986_9973_2046709.jpg

gallery_23986_9973_712682.jpg

gallery_23986_9973_1713691.jpg

gallery_23986_9973_446544.jpg

gallery_23986_9973_3398958.jpg

groeten van Poppa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn opmerkingen waren puur bedoeld als informatieve bijdrage aan dit interessante topic. Ik ben simpelweg van mening dat een plant zich langzamer ontwikkelt, en dat met name soorten met veel sativa genen er langer over doen en minder zullen opbrengen als de omstandigheden niet optimaal zijn. Voordat je verder gaat over broodkwekers; ik kreeg de indruk dat je wou aantonen dat dit niet het geval is. Uiteraard moet iedereen doen wat zijn of haar voorkeur heeft.

 

(overigens verbruikt een warmtekabel slechts zo'n 50 watt, even ter vergelijking voor de 2000w kachel die je in je rekenvoorbeeld aangaf :huh:)

 

Je zei dat je problemen had met het bepalen van de watergift - je zou het gebruik van een of meerdere tensiometers eens kunnen overwegen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

yoo poppa,

 

ziet er super uit allemaal,

vooral begin van je topic en de manier waarop de planten groeien doet me denken aan bonzai,

 

ik ga je volgen!

 

greetz pablooow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola poppa :)

 

Cool kweekverslag! Woehaa!

Ferm kweekhok in elkaar gestoken, kan er nog iets van opsteken :huh:

Dikke teppen in zicht :huh:

 

Tetteman

Yeah!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke kweek om te zien en te lezen ouwe knutselaar!

 

Vooral je wortelporno is mooi om te zien.

We hebben in ieder geval een gelijk gestemde gedachtengang,wat wiet kweken betreft.

 

Lijkt me leuk om jou te ontmoeten op het advanced seminair.

Kan ik nog eens wat hypotheses loslaten.

 

Met zo'n kennis twijfel ik geen eens dat jij lekkere sappige toppen uit je dochters kan trekken.

Je bent een echte Poppa voor ze.

Ik zal je met plezier volgen,want je bent er niet vies van om een fotootje extra neer te zetten,

als ondersteuning voor je verhaal.

 

Hou ze groen

 

Enter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grtz 2 all ;

 

@ tomas :

Sorry mocht ik een beetje bruut overkomen , was wel wat aan het doordrammen mischien ....

Zal er op letten in het vervolg .

Bij je opmerking over het trager gaan van die sativa's wou ik het volgende trachten uit te leggen ;

een plant heeft een genetische blueprint , ze gaat trager in vergelijk met wat ....? De tijdspanne die jij oplegt of

de tijd die ze nodig heeft om haar genetische programatie af te werken .

Een plant gaat nooit sneller gaan dan haar genetica aangeeft , dat zijn vaste waarden , die liggen vast ..

Dat gegeven moet je gebruiken als ijkingspunt /referentie. Dat wil zeggen indien jij dit traag vindt , je mischien

vroeger moet starten ipv het met flesjes allerhande de snelheid op te drijven ...

Wil je de beste wiet kweken die mogelijk is volgens de genetische eigenschappen dan moet de plant jouw referentie worden .

Laat haar de lijnen uitzetten , en jij hoeft enkel aan de behoeftes die ze aangeeft voldoen om tot een optimaal

resultaat te komen ... zij is genetisch geprogrameerd om een maximum aan voortplanting te genereren ( bloemen )

Dit lukt haar als jij aan de minimum vereiste voldoet ...

Mensen zitten genetisch zo in elkaar dat wij voedingsreserves kunnen opslaan in vet , dit komt doordat we heel vroeger ergens

met een wisselend aanbod aan te eten geconfronteerd werden en ons dus aangepast hebben aan de situatie ...

Ooit n wietplant met een dikke buik gezien ? Zij is genetisch niet geadapteerd om reserves op te slaan dus waarom ga

je dan overschotten in je aarde brengen waar ze geen weg mee kan , die jouw medium beinvloeden en ontregelen ....?

Wat betreft die broodkwekers , en dan bedoel ik niet de gewone kwekertjes maar wel de productiehuizen ...

Ze werken volgens een te strakke tijdsdruk , met een verkeerd systeem hun opgelegd door hun eigen

bedrijfseconomisch model ... Er wordt gezegd dat tien jaar geleden de wiet honderd keer beter was , hoe komt dat ?

Vroeger werden drie oogsten per jaar gedraaid , ze namen de tijd om de plant plant laten te zijn simpel

Nu draaien ze vijf runs per jaar en worden er overal de kantjes vanaf gelopen en dat resulteert in baggerwiet , kijk rond ...

Nergens is nog iets deftig te vinden toch ?

Die gasten die drie runs deden kwamen iedere keer weer met monsteroogsten in vergelijk met wat nu gangbaar is ...

geloof me , dit kwam niet uit n flesje dit was gewoon gezond boerenverstand ..

Begrijp je nu waarom ik dan ook niet wil copieeren en m'n wiet naar hun systeem wil kweken , ze hebben het zelf bewezen

dat het niet de juiste manier van doen is ...

MC donalds wiet of comme chez sois wiet, jij maakt de keuze toch ...

nu ff pauze , straks nog meer foto's

 

groeten Poppa :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grtz 2 all ;

 

@Pablo, jij hebt de nagel op de kop geslagen in feite ...

Ik begin lang op voorhand al voor te groeien , ik vorm en knak en kneus mijn struiken zoals een bonsai-

kweker zou doen . Ik laat haar bovenkant maken zodat ze de onderkant ( wortels) in evenwicht kan brengen ...

Dan snoei ik de plant terug , doordat ze ineens minder plant boven zich heeft kun je de wortels langs de buitenkant van je pot

zonder gevaar terugsnoeien ...waardoor ze de pot gaat doorwortelen met kleine worteltjes en dus zo een smartpotkluit krijgt .

Eigenlijk top je de wortels waardoor ze meer zijtak ontwikkelen... wat je bovengronds met je plant doet doet kun je ook met

de onderkant dus.

Op die manier krijg je een volledig doorwortelde kluit die 100% van je medium gebruik maakt en dus een stevige basis vormt

voor je latere oogst , dan ga je weer het groene gedeelte laten gaan , deze ontwikkelt nu ineens heel explosief en vormt een

bos aan takken .

Ineens realiseer je dat je zelf kan beslissen hoeveel opbrengst je wilt op je plantje , laat je een tak zitten of twee .... of twintig .

Het is leuker om je plant in model te groeien en dan tien takken te moeten wegsnijden wegens te druk , dan op de gewone manier te moeten hopen dat er wat opkomt en daarmee je stashpotjes vullen .

Wie wil zet negen cola's van een meter op een plant , enkel door vroeg genoeg te beginnen aan je plantje en ze voldoende tijd te geven om zich te ontwikkelen. Je oppervlak ligt vast , en dan bepaal jij de hoogte door met voeding en vochtgift de internode afstand te sturen . Ook door te drukken met je lamp op veertig cm hou je de internodes bij elkaar, dus krijg je een cola met veel buds .

Dus door minder voeding te geven kun je opeens je plant sturen met verschillende dingen

Als ik het dan goed bekijk , wordt ons geduld en toewijding de enige beperkende factor .... hoe meer werk in het begin, hoe mooier dat zij wordt en hoe meer zij je geeft

Ik ben begonnen met de plantjes voor de volgende ronde , drie dagen nadat ik deze in het hok heb gezet ... veel te vroeg

maar liever terugsnoeien dan tekort komen .....

 

@ tetske , hoi mateke :) je geeft maar een seintje en dan kom ik wel eens naar jou toe , kunnen we samen met n jointje de

situatie een keertje bekijken ... lijkt me wel leuk . :huh:

 

@ Enter , Ik kijk er naar uit je te leren kennen . Wat die foto's betreft ; het kost geen geld en doet geen zeer ... dus buiten wat moeite heeft het me weinig inspanning gekost. Ik doe het graag voor degene die dit topic willen volgen ...

 

Groeten Poppa :huh:

Deze middag volgen er nog foto's ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grtz 2 all ;

 

Pics...

gallery_23986_9973_2387178.jpg

gallery_23986_9973_2497293.jpg

gallery_23986_9973_1769143.jpg

gallery_23986_9973_1067273.jpg

gallery_23986_9973_4104368.jpg

gallery_23986_9973_2290605.jpg

gallery_23986_9973_4038653.jpg

gallery_23986_9973_3937975.jpg

gallery_23986_9973_4166250.jpg

gallery_23986_9973_2061696.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_23986_9973_89195.jpg

gallery_23986_9973_4163632.jpg

gallery_23986_9973_3836000.jpg

:huh:

gallery_23986_9973_1369710.jpg

gallery_23986_9973_2000833.jpg

gallery_23986_9973_2507665.jpg

gallery_23986_9973_2082538.jpg

gallery_23986_9973_588969.jpg

gallery_23986_9973_61371.jpg

gallery_23986_9973_399162.jpg

 

geef toe ... voor een eerste ronde,... in een nieuw hok... met onbekende genetica...

Zou ik dan eindelijk mijn manier gevonden hebben ...? Er kan nog veel dingen beter ,

maar ik denk op het juiste spoor te zitten . it's a start

Een probleem ; hoe krijg ik die grijns van m'n bek hahaha

groeten Poppa :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gentle men, we have a take off.

super super super mooi gedaan.

complimenten poppa dat heb je echt mooi gedaan tot zover.

ben weer ff het hele topic door gegaan, t duizelt me nu een beetje voor mijn ogen :huh:

ga vooral zo door want je heb al weer een paar fabels op grow gebied de wereld uit geholpen.

chapo

 

Grtn Erazer :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...