Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

green dreams

Guerilla 2011 "mijn eerste verslag"

Recommended Posts

UPDATE:

 

Dinsdag weer 45 kleine rakkers neergezet op spot 3 de stand is:

 

spot 1 : 50 stuks voltooid

 

spot 2 : 40 stuks voltooid

 

spot 3 : 30 stuks (worden er 45 volgende week planten) voltooid

 

spot 4 : 100 stuks (zijn er 40 geworden voltooid)

 

spot 5 : 50 stuks (zodra de pas onkiemde zaden mooie zaailingen zijn gaan ze de grond in)

 

de pica's

Ingekorte grondboor echt zo handig!(past in rugzak)

gallery_29343_11649_1303561.jpg

Zaailing

gallery_29343_11649_543377.jpg

hoofdlampje 6 leds(action 1,70 koopje) echt zooo handig!

gallery_29343_11649_725738.jpg

go AWaY YOU Satan!!

gallery_29343_11649_1286957.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Greendreams,

 

Ik heb je topic al enige tijdje gevolgd en het ziet er verrukkelijk uit om toe zien hoe je bezig bent.Die roottrainers zijn zeker heel handig , bravo en ga zo door.

 

Succes O-C,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterk bezig green dreams...

 

Die grondboor, is dit echt zo handig? Is deze self made of gekocht?

 

Kan je hier ook mooie grote plantgaten maken of maak je slecht het bovenste laagje wat los?

 

Vandaag wat planten en gaten gemaakt is echt klote job.

 

Met spade maar nog super lastig als je er zo'n stuk of 40 moet doen, echt klei achtige grond...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ O-C

 

Bedankt kerel waardeer 't

 

@ nitro,

 

Nee 1tje gekocht afgeflext en een stuk rvs buis erop gezet.

 

Veel beter voor je rug zo joh,zit ik zegmaar op 1 knie en dan spitten :lol:

 

Ja met zo'n boor kan je wel goed diep komen en ploeg je zo de wortels enzo weg,de schep heb ik dit jaar nog niet aangeraakt :)

 

De plannen voor nu:

 

dit weekend naar de laatste spot alles klaarmaken en dan zo snel mogelijk de zaailingen erin,staan er nu weer 120 hl's boven te komen,deze gebruik ik voor uitvallers van andere spots.

 

Veeeeel werk maar ach gewoon gaan!! :)

 

Green Dreams

Share this post


Link to post
Share on other sites

die staan er mooi bij! veel succes dit jaar.

ik volg je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update:

 

Ik ben vandaag op spot 2 en 3 geweest.

 

Op spot 2 zag het er super uit de royal dane's doen het erg goed in de volle zon totaal geen last van slakken,1 is dead,niet meer te vinden die plant waarschijnlijk gebeurd door een mol of een woelrat er lag een molshoop vlak bij de plantjes,

ook lag een er zaailing naast een plantgat met kluit en al,deze was nog super mooi groen en die heb ik dus maar even teruggeplant :) vreemd

 

 

 

Op spot 3 was het minder,

 

11 zaailingen zijn gesneuveld door slakken,GET A LIFE YOU BASTERDS!!

 

hier komen nieuwe zaailingen te staan uiteraard :lol:

 

Stand tot nu toe :Minus 1 RD & 11 HL's, nu ga ik m'n hashpeukje eventjes weer aansteken :) ,

 

Goed weekend iedereen & let the sun shine!

 

Green Dreams

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal goed uit man xD Jammer van de gesneuvelde plantjes.

Blijven planten zou ik zeggen! :lol:

 

 

Greetz

 

FOefje_Skunk :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het mogelijk dat je je zaailingen wat voorgroeit voordat je ze uitzet? Dan maken ze meer kans. Ook ander onkruid begint hard te groeien en kan wiet makkelijk overwoekeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jeroenproot

 

Ik heb bij alle spots vollop korrels gebruikt,deze zijn waarschijnlijk weggespoeld bij de dikke plensbui van vorige week :rolleyes:

 

@ slappy

 

Ik groei ze voor tot ze een centimeter of 15/20 zijn,anders staan ze wel heel raar in elkaar te groeien(dicht op elkaar)

 

daarnaast ga ik nog om de 2 weken naar de spots om alles te kortwieken.

 

 

Green Dreams

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit ziet er echt heel professioneel uit, hoe die kleintjes al weer aan het trappelen zijn om ook grote jongens te worden :rolleyes:

 

Ga zo door, respect voor de aantallen, dat moet een werk zijn! Jah blesseth je

Share this post


Link to post
Share on other sites
De henkes van spot 4:

 

gallery_29343_11894_684334.jpg

 

Ik hoop dat het een vrouwtje is..maar zou niet wedden er op. Zet maar naast, 2 van die nieuwe..Ze gaan dat makkelijk inhalen en dan weet je het zeker dat graven niet voor niets is geweest

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie zaailing heb je daar :rolleyes:

Dat gaat zeer goed!

 

Die roottrainers lijken me wel zeer goed voor je diepe wortels, vind ze alleen wat te duur voor wat "plastic potjes"..

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ marko77

 

Ik hoop inderdaad dat het wordt beloond :rolleyes:

 

@ wakki

 

Ja ze zijn inderdaad aardig aan de prijs maar als het meezit dan kan dat gemakkelijk uit :D + dat je ze gewoon kan hergebruiken, ik vind ze echt perfect werken,en de plantjes slaan ook echt super aan in de volle grond,ik heb nog geen zaailing gehad die het niet heeft gered bij het overpotten :dribble:

 

 

GD

Share this post


Link to post
Share on other sites

@NYABINGHI

 

Bedankt kerel, het is inderdaad veel werk maar het is ook wel weer goed te doen hoor,gewoon verstand op nul en gaan met die banaan :)

 

@ marko77

 

Ik hoop inderdaad dat het wordt beloond :rolleyes:

 

@ wakki

 

Ja ze zijn inderdaad aardig aan de prijs maar als het meezit dan kan dat gemakkelijk uit :D + dat je ze gewoon kan hergebruiken, ik vind ze echt perfect werken,en de plantjes slaan ook echt super aan in de volle grond,ik heb nog geen zaailing gehad die het niet heeft gered bij het overpotten :dribble:

 

 

GD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierbij een foto's van spot 5 25 planten komen hier te staan en een paar meter verder op ook 25,

 

De 107 zaailingen zijn nu 5 cm en gaan de goede kant op :)

 

gallery_29343_11894_1146927.jpg

 

GD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit!

Je hebt er nog veel tijd in gestopt zo te zien :)

 

Kzal dit zeker en vast blijven volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo beste mensen,

 

Ten eerste diepe respect voor iedereen die hier mooie verslagen aan het maken zijn,er zitten echt al geweldig mooie planten tussen!

 

En nu het positieve en het negatieve nieuws

 

Het negatieve :

 

Spot 2 (40 stuks) is zo goed als verloren ,er blijkt een overvloed aan rupsten te zitten en door het bladerdek is er zeer weinig zon,resultaat: +- 15 zaailingen over allemaal gestrekt en de rest is naar de bliksem! het bladerdek heb ik bij deze spot zwaar overschat eigen schuld dikke bult. :lol:

 

Een maand geleden ben ik op deze spot geweest en ben ik door iets geprikt/gebeten met als gevolg een soort snee op mijn onderarm en dat werd een soort brandplek het heeft zo'n 3 weken geduurd voordat dit weer geheeld was

mischien de processie rups? ik kom in ieder geval niet vaak meer op deze plek...

 

En dan nu het minste nieuws wat me nog steeds pijn doet.... door de harde wind van afgelopen week is een tweetal scharnieren van mijn kas kapotgeslagen, resultaat: De voorgroeikas is dichtgewaaid en 70 van de 107 zaailingen zijn verbrand de rest heb ik nog weten te redden met behulp van heel veel sateprikkers :D

deze zullen donderdag grotendeels worden geplant op de spot.

 

En nu het positieve:

 

Ik ben net terug van spot 3 alles zag er zeer goed uit 3 boys gespot en nog 34 over,van velen kon ik het geslacht nog niet vaststellen er waren zelfs uitschieters bij van zo'n 70/80 cm Amazing :) omdat deze juist achterliepen.

 

Dit is een royal dane chickie

gallery_29343_11894_958430.jpg

 

Als deze spot niet wordt ondekt dan wil ik hier volgend jaar zeker 20 fems neerzetten!

 

Tot zover de update:

 

Green Dreams over en uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo beste mensen,

 

Na lange tijd weer een update,

 

Het slechte nieuws:

 

Door de aanhoudende regen en de warme nachten hebben m'n planten veel te geleden gehad door de slakken,van de mijn ruim 200 zaailingen heb ik nu nog 32 vrouwtjes over...

 

Hierbij een vage nachtfoto van mijn royal dane's ik heb er om precies te zijn nog 10 stuks waarvan 6 van 2 meter + echt heerlijk toen ik daar vorige week kwam.. totaal verbaasd!! wat een mooie deen!

 

 

gallery_29343_12653_162198.jpg

 

 

En hier de overige planten " henkes lolland'' ik weet nu al zeker dat ik deze soort niet weer ga gebruiken voor geurilla.

 

Ze zijn geen van allen boven de meter en blijven erg smal dus zo goed als geen zijvertakkingen errrugg jammer dus!

 

Eerst dacht ik dat het mischien aan mijn grond lag maar ik heb er ook een paar tussen de royal Dane's staan

 

maargoed zodoende leert men.

 

Hierbij enkele foto's van de henkes.

 

gallery_29343_12653_85372.jpg

 

gallery_29343_12653_2382017.jpg

 

gallery_29343_12653_288335.jpg

 

gallery_29343_12653_1185982.jpg

 

Hierbij mijn update, nu maar hopen op veeeeeel zon!!!

 

GD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ligt hem toch echt aan jou :o en niet aan de Henkes Lolland hoor :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt zonde van de grote verliezen ik leef met elk plantje mee. Ik hoop dat het nog een beetje goedkomt met je zaailingen, maar voor de rest de planten die er staan zijn zeker wel mooie plantjes. Succes !

 

-Tillion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen,

 

Hierbij wil ik jullie mijn experiment laten zien, ik heb thuis 2 royal dane's staan in een 60 ltr speciecuub

 

met grond,potgrond,cocos en kippenmest ik heb ze gewoon zonder voeding groot laten worden en toen ze met de bloei begonnen

 

heb ik elke een kleine hoeveelheid pure bloeimiddel onder in de stam geinjecteerd met een zeer fijne injectienaald(0.4 mm)

 

Ik laat het jullie nu zien omdat er steeds meer rot optreed in de toppen(klote weer) en ze niet meer lang blijven staan.

 

Volgend jaar wil ik dit weer gaan proberen maar dan ook in de groei,

 

hier het resultaat:

 

gallery_29343_12653_791334.jpg

gallery_29343_12653_427753.jpg

gallery_29343_12653_2339294.jpg

gallery_29343_12653_1989526.jpg

gallery_29343_12653_564282.jpg

 

Goed weekend iedereen!! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geïnjecteerd ? :whistling

... What... :specool

 

Kippenmest zit al heel veel voeding in voor de groei..

 

 

En een experiment is geen experiment.. als je het niet kunt vergelijken toch ?

Als je thuis nou 10 had gehad.. en willekeurig, 5 wel- 5 niet doet, en er komen dan grote verschillen naar boven.. .. :verrygood

 

 

En die planten zou ik nu nog niet omhalen.. zijn nog maar halverwege zo op de foto's te zien..

Dan zou ik persoonlijk een afdakje nog creëren als de rot te veel wordt..

 

+ De weersverwachtingen zijn ook niet al te raar toch :smoke

 

 

Grtszz HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen,

 

Ik wou toch nog even een update plaatsen door alle werk drukte heen,

Ik heb momenteel nog 13 planten staan.

 

* 2 x royal dane die bijna afgebloeit zijn maar durfte ze nog niet om te halen omdat ze nog wat dunnetjes waren.

 

* 11 x Henkes Lolland die niet groter zijn dan 80 cm maar er komen toch al mooie hoofdtoppen in,ik wou ze volgende week omhalen want het weer ik buitengewoon bagger :rofl

 

Ik was eigelijk eerst niet zo'n fan van die henkes plantjes,ze bleven klein en smal maar toen ik dinsdag op mijn spot kwam toen keek ik toch wel even raar op..

 

Al met Al dit was een niet zo'n best jaar voor mij.. begonnen met +- 300 zaailingen waarvan een 35 het hebben overleeft.

 

zo'n 6 royal dane's zijn overleden door rot en enkele danish golds zijn niet goed in de bloei geschoten :D

 

dit alles was een aardige domper waardoor mijn motivatie behoorlijk kelderde.

 

Al met al denk ik een kleine kilo droog over te houden, de henkes en de royal dane zijn echt geweldige rokertjes echt een high wietje :tu

van de twee Rd achter in mijn tuin heb ik nog 120 gram kunnen oogsten ondanks de rot.

 

 

Ok gister even een 3tal uurtjes geknipt en zat zomaar op 500 gram nat. echt super compacte toppen die henkes!

 

Met mijn zadenkweekje heb ik nog 500 henkes en 500 RD zaden overgehouden,daar ben ik echt blij mee want volgend jaar doe ik het groter en slimmer ,al met al veel geleerd dit jaar maargoed ik ben met mijn 3 jaar kweekervaring ook nog maar een rookie natuurlijk ;)

 

Dit is toch wel mijn trots van dit jaar... een henkes hoofdtop van 83 gram nat.

gallery_29343_11649_1102547.jpg

mooie compacte toppen!

gallery_29343_11649_225218.jpg

En zo heb je snel een bakje vol :rofl

gallery_29343_11649_111926.jpg

 

Dit was 'm dan mijn verhaal. maar zoals ze zeggen beter laat dan niet... :rofl

 

De uiteindelijke opbrengst breng ik uiteraard ook nog even in kaart over een weekje of wat.

 

Fijne avond iedereen

 

Groeten Green Dreams

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...