Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smokeyB

Minimax 150 digitaal ballast

Recommended Posts

Ik heb er ook 1 draaien 150w met een MH lamp van super plant er in. Gaat opzich wel lekker. Licht flikkert enorm. Dus het is totaal niet een rustig licht beeld.

 

Aan het plantje te zien vind ie het geen probleem, wat het groeien betreft, gaat het beter als een son t pia van 400w (visueel dan) Maar dit is enkel op 0.36m² voor een groter oppervlak b.v. een 120 tentje heb je weer meer van die EVSA's nodig, en dat maakt dit wel erg duur. Dan moet je €800 mee brengen, dan heb je 12 lampen nodig, volgens de Grow Shop, 4 om te groeien, 4 om te bloeien, 4 om af te bloeien, dat x €18 ofzo, dit je tegen de €300 aan EVSA van 150w

 

En dat zou je dan bijna ieder jaar moeten doen voor 1,44m²

 

Ook moet je als je met deze set kweekt wel met een diepstraler kap werken.

 

Wat wel erg fijn is dat het totaal niet warm word. met een 150m³ afzuigertje, gaat het prima ook al word het buiten 30 gr. Dit is dan wel het grootste plus punt.

 

 

 

Groet en succes Johnn

 

De GS had het ook over dat je lampen uit kan zetten als het warmer word, maar wat is dan nog het nut tegen over een Digistar die dimbaar is. Ook nog is goedkoper.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zijn de eerste 6 maanden te vergelijken met een philips bulb.

Dan ga je ze dus na een half jaar al vervangen denk ik.

De Superplant 150W HPS is 15k lumen. Dan kan die toch geen 30k lumen leveren ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beste Hans nu even een antwoord.

 

vraag1

Hoeveel watt is die ballast???(volledig verbruik)

 

vraag 2

Wat is de levensduur van die 150w hps lampen??

 

 

 

1-

 

-Running at less than 0.65 amp -

 

Minimax 150 electronic micro-processor Ballast Technical specifications

Voltage - AC 240 volt

Current - 0.63 amp.

Rated power - 150w

PF = 0.99

THD = 10%

CF = 1.7

Operating frequency - 50/60Hz

Working temperature -10°C to 50°C

 

 

2-

The Minimax 150 is programmed to soft start. No

need for the usual initial start-up power surge to ignite

the bulb. This will extend bulb life and allows for several

units to start at the same time, without a large draw on power.

 

 

 

Groet Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites
beste Kalehans,

 

ook al lijkt het erop dat Whazzup je kent telt het welkomstbericht ook voor jouw.

 

 

Beste dames en heren, deze post staat niet voor niets in de aankondigingen in iedere sectie op het forum. Willen jullie hier alsjeblieft notie van nemen?

 

Gefeliciteerd, je bent lid geworden van Wietforum. Voordat je gaat posten gaarne aandacht voor het volgende:

 

1. Je bent akkoord gegaan met onze spelregels, maar heb je ze ook wel gelezen? Doe dat nu EERST. Bij het niet naleven van de regels kun je verwijderd worden van het forum.

2. Stel je DAARNA voor in de wie is wie sectie

3. Je zult ongetwijfeld vragen hebben. Maar de meeste zijn al gesteld. Zoals je gelezen hebt vragen we onze leden om EERST GOED te zoeken op het forum VOORDAT je een vraag stelt. Zoek ook de growguide na.

4. Iedere sectie heeft "sticky topics". Deze staan altijd bovenaan. Lees deze topics eerst door, hier staan de meest gestelde vragen in en aanwijzingen voor het gebruik van die sectie.

 

Met name dat laatste is echt een vereiste. Kijk eens goed naar de zoekmogelijkheden, zoals alleen in de titel zoeken of het hele bericht, en alleen de berichten weer te geven waarin je zoekterm voorkomt of de topics. Bij zoeken naar een combinatie van meerdere woorden zet je een "+" voor elk woord, dus bij zoeken op "grote buds" tik je in "+grote +buds". Zie ook de help in het zoekscherm.

 

Er is overigens ook een uitgebreide help beschikbaar.

 

Namens het mod-team bedankt en veel plezier!

 

 

en foto's plaatsen zie rechtsboven bij help, of voor deze ene keer, hier zou je het ook mee kunnen leren.

 

veel plezier hier, en veel succes met je test.

 

Grtz,

Dj.

Goeie avond,

 

Sorry allemaal voor mijn slordige introductie, niet wetende hoe de site precies werkte.

Heb al 3 jaar geen gebruik gemaakt van de site.

Maar in iedergeval bedankt voor de reacties.

Ik zal mij houden aan de regels.

Dj bedankt voor je reactie

 

gr hans

 

:D was je net voor!

 

foei hans ja je moet je wel eerst even netjes voortstellen hoor.

Sorry Whazzup,

 

Maar nu wel gedaan.

 

gr hans :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rated power - 150w

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

151,2W om precies te zijn. Zou slechts 1,2 watt verlies betekenen.. ik ging uit van 230V maar hij is 240. Op 230V gebruikt hij dus 0,66A volgens de specs.

 

Heb je het album al gevonden hans?

Share this post


Link to post
Share on other sites
lukt het met de foto`s ?

Beste Elmo,

 

Ik krijg mijn fotos er niet op.

Heb ze verkleint, maar mag niet baten.

Ik upload ze in de balkjes en als ik dan op de onderste balk klik verdwijnen ze per upload

maar komen niet in mijn map terecht.

Systeem geeft steeds aan oh sorry syteem fout.

 

Kom er effe niet uit

 

Kan ik de fotos niet ergens heen mailen zodat iemand ze er voor mij opzet.

 

Hoor het graag

 

gr Hans

Share this post


Link to post
Share on other sites
151,2W om precies te zijn. Zou slechts 1,2 watt verlies betekenen.. ik ging uit van 230V maar hij is 240. Op 230V gebruikt hij dus 0,66A volgens de specs.

 

Heb je het album al gevonden hans?

 

Beste Wazzup,

 

Ik krijg mijn fotos er niet op.

Heb ze verkleint, maar mag niet baten.

Ik upload ze in de balkjes en als ik dan op de onderste balk klik verdwijnen ze per upload

maar komen niet in mijn map terecht.

Systeem geeft steeds aan oh sorry syteem fout.

 

Kom er effe niet uit

 

Kan ik de fotos niet ergens heen mailen zodat iemand ze er voor mij opzet.

 

Hoor het graag

 

gr Hans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey. mensen.

 

We hebben gister de 150w minmax aan de power analyzer gehangen. Geen grafiek ofzo, maar start up @ 80 watt oplopend in 5 min naar 182 watt, met daarna een terugval naar 178 watt, met een continu bounze naar 180 watt.

 

In mijn optiek is dat een continu afgenome stroom verbruik van 179 watt (als ik het zo kan bekijken)

 

Dit is getest met een 150 watt HM bulp. Zullen nog een paar testen komen, met meerdere bulps, en met lumen metingen.

 

 

Groeten Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik krijg mijn fotos er niet op.

Heb ze verkleint, maar mag niet baten.

Jemig Hans dat is wel errug noobig hoor :o Die beschrijving van je kan ik helaas geen pap van maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

Hallo wazzup,

 

Het is super makkelijk, maar als ik ze upload komen ze dus niet in mijn map terecht.

Hij plaatst ze niet, wat ik ook erg vreemd vind.

 

Hans

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

Beste Wazzup,

 

Nu net weer geprobeerd , maar wanneer alle fotos geupload zijn moet je op de onderste regel drukken en dan zouden ze in je

map staan , maar niks hoor. Als ik er op druk verdwijnt bovenaan mijn 1e geuploade foto weer.

Kan ik ze niet mailen naar het forum zodat iemand ze er op zet?

Anders weet ik het ook niet , en de test verloopt super en wil dit toch graag laten zien.

 

gr hans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de foto´s in de aangegeven balkjes hebt gezet, druk je op de onderste balk inderdaad.

 

maar dan begint het uploaden pas, ik denk dat je daarna even enkele minuten moet wachten, tot je een overzichtje van je foto´s in beeld krijgt.

 

volgens mij ga je te vlug naar een andere pagina.

 

succes ermee.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tevens verzoek om de juiste reply knop te gebruiken (zonder quotes)

 

deze dus onderint_reply.gif en niet iedere keer deze p_quote.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vroeg me af de test nog is door gegaan! Kun je ons vertellen hoe het is afgelopen met dit mini evsa'tje en de gouden beloftes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Wanna-Grow, klik ff in m`n handtekening topic van de Amnesia`s, mooie opbrengst behaald, en deze had hoger kunnen zijn als ik geen herma`s en rot had gehad, ook m`n huidige ronde heb ik de mini-maxen tot week 3 bloei gebruikt, maar omdat ik een nieuwe-producten-koop-tik heb heb alweer nieuw speelgoed ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

helaas niks meer van vernomen, er staan wel een paar foto's van zijn laatste upload poging in zijn album, maar die hebben het topic niet meer gehaald.

 

Voordelen van kleine lampen kunnen zijn:

 

- betere lichtverdeling

- betere warmteverdeling

- kunnen dichter bij je planten

- betere klimaatbeheersing

- geschikt voor kleine en relatief age ruimte

 

Nadelen kunnen zijn:

 

- aanschafkosten voor vergelijkbaar vermogen (wat kost 4x minimax + reflector en wat kost één 600W systeem - hoge investeringskosten)

- efficientie - HPS lampen van een lager vermogen zijn vaak wat minder efficient

- niet meer praktisch toepasbaar bij meer dan 2 m2 (te veel lampen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ben ik wel met je eens Whazzup, de minimaxen zijn erg goed in te zetten in een klein oppervlak, wel 4 op de m2 idd, maar in m`n 240x120x200 tentje kostten de evsa`s met kappen en 3 verschillende bulbs me gewoon 1400 euro, daar heb je een hoop mooie evsa setjes compleet met lamp en kap voor, sterker nog, voor dat geld heb je een LEP plasma lamp en 2 600watt evsa setjes compleet voor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Krasi, bedankt voor de tip! Ik haalde je twee topics door elkaar, wist niet dat je de eerste keer wel de grow hebt afgemaakt met minimaxi's. Maar dat ziet er toch wel leuk uit! Ik kweek erg klein (0,2 m2 ;) ) en dan ziet dit er best leuk uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd,die 150gr ga je wel trekken hoor, ik zou wel de MH bulb erbij nemen voor de groei en vroege bloei, de hps superred kan je weglaten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

150gr lijkt me wat veel aangezien het echt een heeeel klein kastje is ;)

 

Die diepstraalreflectoren die jij er bij had, heb je daar een linkje van?

 

Was wel echt onder de indruk hoe die plantjes mooi gedrongen groeiden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de link!

 

Zal op zich een leuke update voor mijn kastje worden, van 72 watt pll naar 150 watt hps.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry voor het bumpen van de thread...

 

Ik las hier het een en ander van Keechan; zijn die betrouwbaar? De enigste "review" die ik kan vinden, zegt dat ze oplichters zijn!

De prijzen zijn wel zeer aantrekkelijk hehe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...