Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mena Muria

30 x S5 onder 4x600w Again.....

Recommended Posts

We gaan weer voor een 2de verslagje van me S5 dames :)

 

Set up: 4x600w hamerslagkappen

1500 m2 Afzuiger

Passieve Inlaat

30x 25 literpotten

Grond van het nieuwe merk PP trading terramix

Voeding Ferrolijn

 

gallery_27127_11644_180608.jpg

 

Op 22/02 Heb ik de potten ingewaterd met 70l water 30ml roots 70ml Biocrop en 30ml enzym+ Waarom enzymen Hierom

De Enzym Plus is een vloeibaar natuurlijk enzympreparaat op basis van 15 verschillende enzymen. Deze enzymen zorgen voor een snelle vertering van oude wortelresten waardoor ziekteverwekkers geen kans krijgen.

De Enzym Plus bevat ook vitaminen die de wortelgroei bevorderen en de opnamecapaciteit van de wortels verhogen.Ph 5.0 Ec 1.4

Op 23/2 de stekken gezet 2lampen aan op een meter of 2.00m gezet.totaal 35 stuks had ik dus 5 op de reserve bank

lamp aan 18:00 lamp uit 12:00

 

gallery_27127_11644_367991.jpg

 

23/02 is ff gecheckt had de afzuiger uit en dus 2 lampen aan de meter stond op 35c veelsss te warm dus de stekken zagen erberoerd uit na die warme nacht :( .

 

gallery_27127_11644_335792.jpg

 

Ok dus de afzuiger maar zachjes laten meedraaien Dacht ik dus maar doordat ik een nieuwe geluidsisolerende slang heb

en dus niks hoor dacht ik van zozo die doet goed zijn werk je hoort niks.Maar wat bleek daar kwam ik de volgende dag achter dat ik hem niet eens aan had gezet dus was het wederom 35tot 37c graden de helft hing met de kopjes al in de potgrond

Aiiiii was er zelf ook helemaal ziek van :rofl . hier pica van me nieuwegeluidsisolerende slang

 

gallery_27127_11644_59794.jpg

 

 

Ok Snel eerste hulpbij wietstekken toegepast :) 1 lamp uitgezet 1 ventilator zacht laten meedraaien bij en rond de stekblokken 500ml

water +voeding gegeven Ph 5.0 Ec 1.4 boventkant van de pot ook natgesproeit en ja volgende dag trokken ze langzaam bij. :lol:

 

gallery_27127_11644_128244.jpg

 

Zo zie je maar weer (wiet)onkruid vergaat niet al met al heb ik er maar 3 weg moeten gooien terwijl je er geen cent meer voor gaf echt.

Heb nu 01/03 2 lampen aan ze staan nu dus 6dgn 18uur ga ze denk ik 12dagen 18 geven maar ja je weet maar nooit zou ook 9dgn 18 kunnen worden.afzuiger op 30% gezet Hier pica van me Nieuwe hamerslagKappen, + nieuwe ventilator totaal nu 2 dus

 

gallery_27127_11644_401678.jpg

 

Nieuwe Kachels geplaats,kun je gelijk me passiefe inblaas checken...

 

gallery_27127_11644_85221.jpg

 

Schakelbord heb me fancontroller nu buiten me hok.

 

gallery_27127_11644_342760.jpg

 

Koof waar ik wegblaas, met nieuwe tl verlichting voor buiten me hokkie

gallery_27127_11644_201657.jpg

 

Water vooraad zo hoef ik maar 1x in de week bij te vullen

 

gallery_27127_11644_362552.jpg

Zo dat is zoon beetje de stand van zaken nu mocht er iets veranderen dan lezen jullie het wel

probeer minimaal om de 5dagen te updaten .

Groet,M :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zit weer op de eerste rij... :rofl

Succes, mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

 

Leuk om eens nader kennis gemaakt te hebben met je kweek hok :rofl

 

Ziet er allemaal goed uit, komt je stroom btw van 1 groep?

 

 

Succes deze ronde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes gewenst .

Maar dat is denk ik niet nodig of wel??

 

groeten PIerr000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hok heb je, en S5 is altijd mooi.

Stijgt de pH trouwens niet heel erg in je vat als je maar 1x per week het vat bijvult? Of controleer en pas je dat wel om de zoveel dagen aan?

Ik volg je :rofl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Stikkie ok :D dan P.s heb me duiven al losgelaten :(

@ the Predator heb een aparte groep voor me lampen Randapperatuur staat op een andere groep.

@Pierr000 Nou Suc6 kan ik zeker wel gebruiken na me ongelukkige start maar hoop op een probleemloze ronde (zal wel niet :) )

 

Oja wat ik ben vergeten te melden is dat ik me dames voordat ik ze in de potten heb gezet prefentief in de verti heb gedompeld :rofl

 

Greetzzzz,M :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MarkZ nee wat je ziet is me water voorraad zo zien ze me niet om de 2dgn met water zeulen.En laat max 3dgn zonder circulatiepomp me voeding wel is staan en check en stel natuurlijk bij elke water beurt me vat af.Ga nu ook om de 10dgn me meters calibreren.

Greetzzzz,M :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja, overheen gelezen, mijn fout :rofl.

Ik had wel kunnen weten dat jij het wel goed zou doen natuurlijk, haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Mena,

 

Mooi dat je weer van start bent man :rofl

Ik kijk weer lekker mee,en wens je veel succes!

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Mena,

 

 

Ziet er super uit man !

 

 

Een Tip, vervang de verwarming radiatortjes, k’heb er zelf ook zo 4 gehad, 2 zijn er verbrand...

Ze zijn volgens mij niet gemaakt om heel de dag (12h) aan te staan, meer voor je badkamer even bij te verwarmen.

Ik gebruik nu alleen nog maar olieradiatoren of keramische verwarming toestellen die gemaakt zijn om 24h te verwarmen....

Aja en als het dezelfde Z/W folie is als de mijne toen, die FIKT als een GEK :-)

 

Voor de rest lekker zo, hoe lang ge je voorgroeien ? toch lekker grote potten...

 

ZeMeC

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Markz :D

@ Zeebodem hey vriend :rofl en thanx...

 

 

@Hey Zemec Thanx laat ik nou is me honeywell vervangen voor deze :) ach ja als ze het begeven plaats ik me oude weer terug :(

gallery_27127_11221_899683.jpg Oja hoelang ik ga voorgroeien dat weet ik nog niet precies ergens tussen de 9 en max 14dgn

 

Greetzzz,M :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg je :lol:

 

Wel beetje hoge start EC?

 

PP mix: je smokkelt een beetje zie ik... rechtsonder perliet en dat heb PP mix niet :rofl

had zelf ook wat besteld maar ze kunnen me alleen per pallet leveren, lijkt me wel goed medium, vergelijkbaar met de custom GL volgens mij.

Biologisch voorbemest en bevat al een bio wortelstimulator zo uit de zak vd perfecte start.

Ook veel fijner verwerken die grond, helemaal na afloop, pot is zo droog :), tsja valt niet mee als kleine kwekert tegenwoordig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé MM ik kijk ook weer mee :rofl op naar dikke toppen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lost leuk dat je meekijkt :rofl maar Scherp hoor jij kijkt ook nergens overheen :( Maar klopt idd had nog een zak canna over van me vorige ronde dus wat potten mee opgevult en in principe hoef je de eerste 3 weken niet te voeden maar ja zoals je weet ben ik altijd wat ruim met me voeding... ;)Maar ga wel na elke 5 voedings beurten spoelen dit x ben wel benieuwd naar dit grondsoortje pp mix

@Hey Zeldzame :lol: Yep we gaan er weer voor :D

 

Greetzzz,M :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey MM !!

 

Succes...beetje valse start, maar dat trekt allemaal wel bij! Maarree... die kachels aan de muur :) ... gaat da wel goei?

 

Succes, ik zit er weer klaar voor!! :rofl

 

Gr.

Mr.T :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selamat pagi,.. :rofl

 

Leuke setup MM, ik vraag me alleen af of je luchtcirculatie wel goed is.

Als ik het goed zie hangt je filter boven in het midden en je passieve inlaat onder in het midden,... áááh,...ik zie 2 grote fans ! :lol:

 

Aantal dagen voorgroeien is meestal natte vingerwerk, maar 18 dagen lijkt me wel erg lang, we zullen zien wat ze doen deze week.

 

Succes !

 

Grtz.Nooz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoooo Mrt :rofl Yep was zeker een valse start maar goed,En die kachels die staan in een beugel 10cm van de muur af en er draait er maar 1 op nog minder dan halve kracht en echt koud wordt het tog niet meer :(

@Selamat siang No-zem leuk dat je meekijkt Mantap :D en ja heb 1 nieuwe ventilator erbij was eigenlijk op zoek naar nog een brons maar die schijnen ermee gekapt te zijn met de ventilators teminste .Maar goed ik ben voorbereid laat de warme dagen maar komen :)

 

On topic 7de dag 18/6

Stekken net alleen afgezuurd water gegeven met een Ph van 5.0

Lv 46% temp lamp aan 24c lamp uit 22c er branden momenteel maar 2 van de 4 lampen lamp laten zakken tot 1.70m

 

gallery_27127_11644_414922.jpg

 

gallery_27127_11644_393484.jpg

 

En deze resevebankzitter is uit de dood herrezen :lol:

gallery_27127_11644_115158.jpg

 

Greetzzzz,M :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo mena,

 

here we go again!!

 

ondanks het foutje in het begin vind ik je stekken er vitaal uit zien :rofl

 

good luck my friend..

 

greetz pablooow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey Mena!

 

Mooi dat je weer een verslag gaat maken :rofl

Zijn er dingen die je in vergelijking met je andere ronde anders gaat doen?

 

Greetz Ocilic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rofl Yoww Pablo thanx :) we meet again Friend :wOOt Yep nou zien er wel goed uit ,maar het was egt kut geloof me :(

:lol: Heey Ocilic Yep moest het 1 en ander veranderen zoals je msgien heb gezien en wat ik anders ga doen,ja dat is proberen wat minder voeding te gebruiken :)

 

Greetzz,M :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 8 18/6

 

Vanochtend Voor 4 uurtjes 3de lamp mee laten draaien kunnen ze alvast wennen ,heb ik gisterochtend ook gedaan trouwens van 8:00 tot 12:00....Vanavond gewoon weer 2 lampen aan morgenochtend weer voor 4 uur de 3de lamp aan en vanaf Zaterdag blijft de 3de aan, zodra ik op 12/12 ga dan laat ik lamp 4 pas meedraaien.De afzuiger heb ik sinds gister uit ,laat gewoon me deur open kan de warmte teminste weg , want me lv is behoorlijk aan de lage kant 46%.Overal in de tussenruimte van de potten heb ik de vijverfolie besproeid om de lv op te krikken tevens wat natte handoeken +natte sponzen Opgehangen(neeergelegd) om de lv tog hoger te krijgen de lampen heb ik tot 1.50m laten zakken.

Greetzzzz,M :rofl

 

 

gallery_27127_11644_292185.jpg

gallery_27127_11644_249157.jpg

 

gallery_27127_11644_239426.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag je opmerking over lage lv :lol:

 

Wat ik heb gedaan (wel actieve inblaas maar maakt niet zoveel uit), is voor mijn inlaat iets geplaatst wat ervoor zorgt dat de ingeblazen lucht al een hogere lv bevat, werkt 10x beter dan in je hok lopen kloten is mijn ervaring.

 

Wel ff wat gedoe misschien maar heb je geen lage bak die je voor je passieve inlaat kunt zetten (om het even binnen of buiten je hok)?

Aan 1 kant 2 stokkies erin maken zodat je een heel dunne handdoek of een theedoek in de bak kunt laten hangen en dan de bovenkant vd doek voor gat vd inlaat, moet jij eens kijken :)

 

Ik heb een radiatorbakkie aan mijn radiotor in de kamer hangen die tracht de lv id amer op 50% te houden, inlaatslang id buurt van dat bakkie maakt dat ik standaard een lv van 46% heb met volop afzuiging&inblaas enzo na eerder innoemelijk veel gedoe met lvbevochtiger, sproeien, afzuiger uit etcetcetc..

 

Op die Terramix kun je volgens mij ook meer en vaker water geven dan op "normale" aarde vanwege de kokos die erin zit, op de custom GL was dat bij mij wel zo, water geven tot dikke drain en dag erna alweer kurkdroog waar ik ook die ervaring heb bij zelf bijmengen van kokos aan GL of andere GS aarde.

 

ben we benieuwd of je er deze ronde beter vanaf komt :rofl .. minder voeding kan je best wel voor verrassingen stellen en veel doen vor het eindproduct (niet zo "opgepompt").

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Mena,

 

succes met je nieuwe ronde kerel ! Jammer van de opstartfoutjes maar dat maak je vast wel weer goed !

 

Ze staan er in elk geval zeker niet verkeerd bij dus dat gaat wel goedkomen !

 

Aan 1 kant 2 stokkies erin maken zodat je een heel dunne handdoek of een theedoek in de bak kunt laten hangen en dan de bovenkant vd doek voor gat vd inlaat, moet jij eens kijken :lol:

 

Ik heb een radiatorbakkie aan mijn radiotor in de kamer hangen die tracht de lv id amer op 50% te houden, inlaatslang id buurt van dat bakkie maakt dat ik standaard een lv van 46% heb met volop afzuiging&inblaas enzo na eerder innoemelijk veel gedoe met lvbevochtiger, sproeien, afzuiger uit etcetcetc..

 

Ik kan moeilijk geloven dat een handdoek/theedoek die laten we zeggen gemiddeld zo'n liter water kan bevatten, beter werkt dan één of meerder luchtbevochtigers die een liter of 8 per dag per stuk de ruimte in persen... Of je moet al de kans hebben die theedoek minimaal 8x per dag opnieuw te bevochtigen maar dat lijkt me voor de gemiddelde kweker niet haalbaar..

 

Hetzelfde met die radiator bakjes.. Leuk voor in je woonkamer zonder afzuiging.. maar in je hokkie... I dunno hoor... Misschien dat dat in een klein hokje met een klein wattage en kleine afzuiging nog wel zin heeft maar met 4x600w en de daarbij horende afzuiging denk ik dat het vergeefse moeite is en je alles zo weer je ruimte uitzuigt en je je te pleuris werkt die doekjes vochtig te houden.... :D

 

Die luchbevochtiger(s) hoef je maar 2x per dag bij te vullen in het geval dat je hem 24h aan wilt hebben staan en je koopt ze al vanaf 4 tientjes ofzo.. ( een simpele )

 

Das mijn bescheiden mening dan...

 

 

Laterss...

:rofl

 

 

PS : als het weer buiten iets zachter wordt de komende maand gaat je LV vanzelf weer omhoog en worstel je weer om hem laag te krijgen.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:no Dag 9 18/6

Lamp nr 3 blijf nu lekker meedraaien deur van het hokje blijft s'avonds openstaan temp 26/28c

lv lamp aan 46/49% lamp uit 77/80%

@Sjon Thanx man :rofl Tuurlijk hb je gelijk en loop ik te kloten zeg maar met handdoeken sproeien e.d. Reden....? gemakzuchtigheid.....mischien is het tog een beetje spanning om zonder luchtbevochtiger je stekken er de eerste 14dgn er door heen slepen en lekker bezig zijn met je plantjes ....? Maar yep je heb tuurlijk helemaal gelijk ;)

 

@lost Thanx voor je tip :rofl en kijk lees de bovenste teks over het kloten met me lv :D

Nou vind zelf dat die terramix juist het vocht goed vasthoud....heb ff de flyer doorgelezen en kon geen cocos er in terug viden maar zal ff in het kort de ingredienten vermelden.

 

OUDVEENMOS; bestaant uit: heidetakjes,wollegrasresten,kraalheid,waterlavendel,spalterveenveenbes,berk,den

JONGVEENMOS;ook wel witveen,gehumuficeerd bolster met een hogesponswerking en grauwveen bestaand uit resten van heide en wollegras

ZEEWIERKALK, 100% zuivere hoogwaardig kalk met een hooggehalte aan sporenelementen

ORGANISCHE MESTSTOFFEN;een speciaal samengesteld 100% organichemix 200gr per 50liter

NATUURLIJKEWORTELSTIMULATOR BESTAAND UIT ;enzymen,vitaminen en een complexe bio-diversiteit van micro-organismen ingredienten zijn niet bewerkt en niet gestoomd. Is wel ff Wennen Met voeding geven heb zoiets van hmmmm ff aankijken mischien heel lichtjes bijvoeden eind week2 ec van 1.0......... :wub: :wub: ????

 

Doordat ik me lamp liet zakken 1.30 en over me potten liep kwam ik met me rechter arm tegen me lamp aan Aiiiiiiiii door de schrik reactie zet ik me voet zo op een hele mooie stek :wOOt

:D :( :) Kan er wel om lachen lijkt zo af en toewel een komische film bij mij :rofl

Paar dagen terug komt de buurman vragen of ik lekkage heb in de schuur want er vielen druppels op ze hoofd toen die in de schuur was. Ik,nee hoor :no nergens last van. Ja zegt die me schuurdeur klemt ook :wub: ik kon me lach bijna niet inhouden doordat ik aan zijn gezicht zag (dat hij volgens mij op aandringen van ze vrouw het moest vragen) dat die allemoed bij elkaar had verzameld om het te vragen ohhh zei ik maar ja tis hout he en dat werkt is normaal :lol:.....Greetzzz.M :)

 

 

 

gallery_27127_11644_112161.jpg

 

gallery_27127_11644_310156.jpg

gallery_27127_11644_167276.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sjondoo

je snapt hem niet helemaal geloof ik?

 

die doek hangt in het water en verdampt dus AL het water uit de bak/emmer waar hij in hangt en het verdampte water zit dan al in je aangevoerde lucht ipv dat je het toe gaat proberen te voegen in je hok waardoor je, 1. hogere lv zult hebben 2. tevens een prettiger klimaat omdat de luchtstroom voordat het de planten bereikt al gemengd is.

 

Klein hokkie?

ik heb een Dr240W met 2x600W op lumenboost en al heel wat gekloot met verdampers/handdoeken/sproeien en weet ik wat niet meer achter de rug, nog afgezien vd fijne witte waas die je door een bevochtiger krijgt als je geen aangepast water gebruikt.

 

@M_M

die oplossing van mij is een erg luie, geen gekut met handdoekken op de aarde en modder

mbt de terramix, idd geen kokos id mix, ik ben id war met de kokosmix die ze ook hebben en die helemaal biologisch/organisch weet ik veel wat is.

wel apart dat ze dit bereiken zonder bijv kokos toe te voegen en toch luchtigheid bewaren, je kunt het goed zien aan eventueel inklinken aan de randen hoe dit is bij deze grond.

 

buren, altijd lachen helemaal als blijkt dat ie onder de plak zit van :rofl en bijna een zucht van opluchting slaagt als het allemaal meevalt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...