Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kweekz0r

Gele bladeren onderaan de plantjes

Recommended Posts

HEEELLLUUUP (Kweekje waar het over gaat)

 

De boel begint weer te hangen en te verkleuren... Ook lijken ze te vertragen met de groei/bloei.

 

2 dagen geleden begonnen wat onderste bladeren geel te verkleuren. Ik heb ze die dag minder water gegeven, iets minder dan 100ml pp. Met de standaard bloeivoeding erbij.

Ook heb ik er een heel klein beetje groeivoeding erbij gegeven om zo hopelijk de groene kleur terug te krijgen. De volgende dag nog steeds geel en dus geen water gegeven.

Tot op de helft van de dag, kon het me niet voorstellen dat ik teveel water had gegeven. eerder te weinig lijkt me. dus heb ik ze een normale dosis gegeven (300ml pp).

 

Vanochtend nog geen verschil te zien dus heb ze vanochtend 300ml pp water zonder enige voeding gegeven en de planten ook van boven goed benevelt.

Maar tot nu toe nog geen verbetering te zien.

 

Iemand tips? Meer water? Minder water? Meer of minder voeding? Meer of minder licht?

 

De lichturen staan nog steeds op 18/6 zoals dat hoort bij auto-flowering.

Ze krijgen sinds 2 weken bloeivoeding. Er zijn nog geen topjes te zien.

De temp ligt normaal rond de 28graden, vandaag heb ik het iets cooler gemaakt rond de 24graden.

De lv ligt normaal rond de 35% tot 40%.

 

Wat foto's die ik net snel heb gemaakt (ze hangen nog een beetje extra op de foto's door het watergeven):

 

gallery_29335_11525_2853013.jpg

gallery_29335_11525_1286991.jpg

gallery_29335_11525_96180.jpg

gallery_29335_11525_1750154.jpg

 

Hoop dat iemand me kan helpen!!!!

 

Thanks, kweekz0r

5x Auto- Hindu Kush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk te veel voeding en verkeerde ph.... vermoed te zuur...

 

Ben zelf nog aan het leren, dus benieuwd of het juist is...

 

Weet iemand het?

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk niet dat het daar aan licht..!!

Ik zeg veels te nat medium...

 

Mvg stikkie

 

Edit: ook stoppen met besproeien..!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar ik zie ook de dat de puntjes van de bladeren beginnen te verbleken... wijst dat niet op overvoeding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

verbranden/verdorren van de punten van de bovenste bladeren wel, alleen zie ik hier eerder een tekort/blokkade door over bewatering en door het sproeien een verdampings probleem...

Ik zou ze even goed droog laten trekken en stoppen met sproeien, en zodra ze dan er weer gezond bij staan zou ik pas weer beginnen met voeden...

 

just my 2 cents.. :rofl

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op die manier... je kan goed gelijk hebben...

 

Is het dan niet eerder, teveel water en voeding gegeven?

 

Of kunnen die puntjes ook komen van alleen teveel water te geven komen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe meer water hoe lager je ec in het medium...

En ik denk ook eerder dat het door te veel water komt dan door onder of over voeding...

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoo,

 

Bednkt voor jullie reacties, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het teveel water is.

zoals ik al zei heb ik ze heel weinig water gegeven toen ze 2 dagen geleden een beetje geel verkleurde, de grond was toen al erg droog tot een heel klein beetje vochtig 5cm dieper.

De dag erna heb ik geen water gegeven en de grond was kurkdroog. ook 10cm dieper. en de bladeren werden steeds geler en slapper.

Uiteindelijk heb ik ze aan het eind vd dag toch water (met bloeivoeding en klein beetje groei voor de kleur) gegeven en vanochtend leek het ook iets beter te gaan met de planten.

Daarom vanochtend mn normale patroon (300ml pp) water gegeven en vernevelt om te kijken wat er zou gebeuren.

Normaal geef ik geen water op de plant inderdaad maar de volledige oppervlakte van de grond.

 

Maar als jullie na deze reactie nog denken dat het teveel water is dan hoor ik dat graag want dan zal dat wel zo zijn ;-) ik hoop alleen niet dat ik de plantjes dan de volgende dag dood aantref...

 

Hoeveel water adviseren jullie onder normale omstandigheden per plant? (6weken oud vanaf zaad in 18liter potten op canna light mix.)

 

Thanks! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik de hoeveelheid water hoor lijkt het me ook sterk, toch lijkt het bij je plant zo....

Til je pot eens op die mag maar iets zwaarder zijn dan de eerste keer bij het inwateren..!!

 

 

Succes, mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stikkie,

vind je 300 ml niet veel voor een plantje van net 25 cm??

 

Ik zou denk ik max 150 geven.

 

gr rara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reacties, t probleem is opgelost. Gister wat extra water gegeven en het leek een heeeeel klein beetje beter te gaan..

Vanochtend 350ml water pp met groeivoeding gegeven en nu staan ze er weer goed bij, de gele bladeren worden zelfs al weer een stuk groener en alles klimt weer richting de lamp.

 

Dus ik denk een flink aan voeding tekort.. De komende dagen 50%groei- en 50%bloeivoeding geven.

Zal vanavond nog een foto toevoegen.

 

Cheers! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed te horen dat het opgelost is..!!

ik vond het al vreemd met maar 300ml vandaar dat ik het al aangaf, maar het leek er op een afstand wel heel erg op,

en gelukkig had ik het wel goed dat er geen overvoeding was :rofl

 

Mvt stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een flink voedingstekort?

 

Waar baseer je dat op?

 

Ik mis lichtgroene bladeren, vergeling tussen de nerven en slap blad/stengels wat je meestal ziet bij een tekort.

 

Meer een probleem met opname van/ waterhuishouding problemen.

 

Pot vochtig, alles ok qua PH/EC, trekt pot bijna droog geheid dat er bladeren gek gaan doen, osmotische EC waarde nogiets :rofl , canna weet raad (laatst nog artikel in Highlife over dat fenomeen dat EC niet alleen maar is wat je geeft of id pot zit maar een veel grotere rol speelt).

 

Wel goed dat het is opgelost maar ik zou ze helemaal niet nu extra groeivoeding gaan geven, ze zijn diepgroen, wil je N- overschot en daardoor als een gek doorschieten zometeen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...