Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mordor

weekmakers

Recommended Posts

olla,

 

Een paar maanden terug heb ik een hokje opgestart. Ik heb vroeger veel gekweekt, maar door omstandigheden even een pauze ingelast ^^

 

Qua problemen tijdens de kweek heb ik al veel dingen gezien, ben ook een paar jaar werkzaam geweest in een growshop, dus hoop en verwacht van mezelf dat ik elk probleem kan tackelen.

 

Dus terug naar het hokje.... Het betreft een kamertje, 6x600watt, met een 2400m3 afzuiger softox met roggelaar, meter filter, witzwart op de muren en vijverfolie op de grond. Ik kweek op aarde in potten. Alweer een paar maanden terug begon ik vol goede moed aan de eerste reis. 96 plantjes erin in op 11 liter potten. De eerste weken gingen perfect. De wortels na een paar dagen door de pot, allemaal aangeslagen etc etc. Toen de 3de week aanbrak zag ik een verandering aan de planten. Waar ik normaal donkergroene bladeren gewend ben, die juichend hun armpjes omhoog steken, vond ik de planten flets groen worden. Vanaf die tijd stond stond de groei ook praktisch stil. De takken begonnen te hangen (alsof je net water had gegeven of als in de donker periode) en het leek alsof alle fut eruit was. Daarna ging het heel snel bergafwaarts. langzaam begonnen de bladeren te verkleuren vanuit het midden en begonnen ze af te sterven. Na 5 weken heb ik het opgegeven en alles eruit getrokken. Om na te gaan waar de fout zat, ben ik alle mogelijke factoren gaan elimineren. Op deze manier kwam ik toch steeds op me aarde uit als enige mogelijkheid wat niet zou kunnen kloppen. Deze nagemeten en de ph was 6.0 maar de ec aan de lage kant 0,7. Deze daarna opgewaardeerd met supermix en wormenmest en vol goede moed er opnieuw 96 plantjes ingezet. Wederom ging het begin erg goed. Planten sloegen goed aan, wortels racete door de pot en alles was ok. Tot weer de 3de week...

 

Toen ik opnieuw de planten flets groen zag worden, begon ik me toch erg zorgen te maken. Iets zorgde ervoor dat me planten doodgingen en ik wist totaal niet wat. Heb toen een paar blaadjes meegenomen naar de growshop. Vroeger kwamen mensen mij om advies vragen op die manier, dus het was wel apart om nu aan de andere kant te staan. Na alle bekende verhalen over lucht, voeding etc. Opperde deze goede man iets over chinese vijverfolie en weekmakers. Nu heb ik er nog nooit problemen mee gehad en me eerste reactie was, ja tuurlijk! Totdat hij zei dat het altijd gebeurde in de 3de week. En dat was me iets teveel toeval.... Toen ik erover na ging denken moest ik toch echt de conclusie trekken dat het idd het enige probleem kon zijn. De verkleuring begon ook vanuit het midden van de tuin, waar het het warmst was en zo verspreidde zich dit naar de hoeken.

 

Dus heb ik toen vijverfolie bij de praxis gehaald. Alle planten eruit en nieuw folie erin. Vol goede moed hopende dat me planten bij zouden trekken. Dit was niet het geval en na 6!! weken bloei weer de handdoek in de ring gegooid (me planten eigenlijk, want die waren gewoon dood). Aangezien de planten al flets groen waren, denk ik dat de plant al zoveel gifstoffen bevatte, dat het al een afgelopen zaak was. Het enige wat ik door de tussentijdse vervanging heb bereikt is uitstel van executie met een paar weken.

 

Nu ga ik binnen een paar dagen weer beginnen in deze ruimte. Lijkt me overbodig om te zeggen dat ik zeer nerveus ben of het dit keer wel lukt. Ik weet voor 90% zeker dat het idd me vijverfolie was, maar het is die 10% die maar aan me knaagt.

 

Heeft iemand hier meer ervaring mee? Is er bv iemand die een giftent had (precies dezelfde verschijnselen) en zijn planten tijdens de reis heeft overgezet?

 

Is er een manier om achter te komen of je foute folie heb? Ik weet dat die folie broos en breekbaar word als alle weekmakers eruit zijn, is dit proces door verhitting in bv oven niet te versnellen?

 

Alle feedback is welkom iig.

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

allereerst hoi!

 

wel kut man al 2 keer lopen klote en nog geen resultaat..

dat over die weekmakers kan wel iig.. het is geen broodje aap verhaal..

heb het al vaker gelezen hier...

 

zelf heb ik vijverfolie(PVC) van de intratuin die werkt tot op heden prima maar hierop schijnt delamp niet aangezien hij helemaal vol zit met aarde..... misschien heb ik ook wel de verkeerde maar kunnen de weekmakers niet vrijkomen ofzo!

 

maar het is voor jouw verstandig om even wat pics hier te plaatsen en dan word je zeker snel geholpen!!

 

is je vijverfolie van EPDM of PVC? (wat heb je nog meer)

 

Sowieso succes met je nieuwe ronde!!

Shilizous

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb dit al vaker gezien eigenlijk, maar nog nooit zoon lange zoektocht naar dit probleem.

 

Uit wat bestaat de vloerbekleding van die ruimte?

Balatum? Als je hierop vijverfolie legt heeft dit geen nut.

De harde balatum is oud en kraakt af als je ze verwijderd, hier zit asbest in.

De zachte balatum is de nieuwere soort.

Beiden giftig.

Meestal word dit nog eens gelijmd, dat maakt helemaal planten kapot.

 

Planten komen van de top van de kruin bijna spierwit. En het gaat snel. Warmere zones eerst.

 

Ik zou erg verwonderd zijn mocht uw probleem door die vijverfolie komen.

In alle prijsklasses en types al zien gebruiken en nog nooit problemen gezien hierover.

 

Groets e$ko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Shilizous Dank, kan alle succes gebruiken ^^ Of het EPDM of PVC was kan ik helaas niet vertellen. Ik heb het gekocht in een growshop in Den Haag. Heb alleen een klein stukje bewaard om eventueel te testen. Wat ik wel weet, is dat "verse" vijverfolie stinkt als je het uitvouwd. Je ruikt overduidelijk de rubber lucht. Deze lucht rook ik dus niet bij de verdachte vijverfolie. Dus ben geneigd te zeggen dat het EPDM is. Ook ontbrak het voor mij welbekende meetlintje op de vijverfolie zelf.

 

Ik heb de eerste reis foto's gemaakt, maar daaraan zie je alleen af dat het een trieste bedoeling is. Zal foto's later toevoegen.

 

 

@e$ko

 

Er ligt een zogeheten mFlor in. Dit is ook gemaakt van pvc. Maar dit is van zodanige goede kwaliteit, dat ik mij daar weinig zorgen over maak. Buiten dat, is die vloer helemaal ingepakt met de vijverfolie en zou het dan ook vanaf de randen moeten beginnen ipv vanuit het midden waar het het warmst is. Ik begrijp heel goed dat mensen het moeilijk vinden om aan te nemen, omdat je nu eenmaal niet alles weet over iemand ze hokje. Maar ik kweek al jaren en het meeste op potten. Als je alle factoren van het plantje onder controle heb, dan vind ik, het kweken op zich, eigenlijk niet zo moeilijk. Meestal alle problemen zijn terug te leiden naar hoofdzaken die niet goed zijn. Maar binnen een paar weken van gezond naar helemaal dood, dat rijmt met bijna niks. Ook om het feit dat de eerste 3 weken alles goed gaat. Dit heeft alles weg van een vergiftiging. Net als asbest, je kan het weghalen, maar na langdurige blootstelling is de schade al geleden.

 

edit:

 

gallery_29623_11640_22914.jpg

 

Hier kan je goed zien dat het plantje op het eerste gezicht er gezond uit ziet, 7 vingers etc etc. Deze stond aan de rand. Toch zie je al een kleur groen, die hij niet hoort te hebben. Als je goed kijkt, zie j de onderste bladeren wel die donkergroene kleur hebben. Ook kan je zien dat de nerven wel groen blijven in eerste instantie.

 

gallery_29623_11640_153353.jpg

 

Hier een foto van dezelfde dag, maar ander uitzicht.... hier kan je zien dat de planten in het midden er het meeste last van hebben. Bladeren worden (tussen de nerven) licht groen, dan steeds lichter en idd zelfs tegen wit aan. Ook al hangen ze nu omdat het t einde van de donker periode is en ik net water heb gegeven, zo bleven ze hangen. Zag er gewoon in en in triest uit.

Edited by mordor

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt wel bekend dit , heb ook ooit zoiets gezien dat in de 3e week alles vanuit het midden van het blad geel werd (maar niet dood ging)

daar lag dus ook een pvc vloer onder de vijverfolie ..

dat zou het dus best gewoon eens kunnen zijn , al is de kwaliteit van de pvc vloer nog zo goed

door de temperatuur , het licht en de luchtvochtigheid zou ik niet weten waarom daar geen giftige stof uit zou kunnen verdampen

 

 

--op de foto lijkt het toch alsof het aan de buitenkant van het blad begint ..

ik zie het niet goed want kan ze niet vergroten..

en waarom hangen die lampen zo hoog of lijkt dat maar zo ..?

Edited by Frits Bom

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Frits Bom

 

Die vloer lijkt me gewoon heel stug. Kan me gewoon niet voorstellen dat als die planten daarvan dood gaan, het gewoon in huizen ligt en kleine kinderen op spelen. Weekmakers is niet iets nieuws en mag toch hopen dat een vloer van Mflor op dat gebied te vertrouwen is. Daarentegen heb ik zelf in een growshop gewerkt. In die tijd kwam er ook goedkope geluiddempende slang op de markt. Met de roze binnenkant ipv de gele orginele steenwol, gewoon goedkope imitatie. Zulk soort slang, vijverfolie, kweektenten, zijn nu eenmaal duur door het materiaal wat erin zit. En ik twijfel er geen moment aan dat als er een of andere goedkope imitatie van folie op de markt komt, sommige growshops dit zullen verkopen. Er is namelijk geen enkele controle en heb natuurlijk geen poot om op te staan. (ja het zit diep...)

 

Deze controle is er volgens mij/hopelijk (ook al weten de medewerkers zelf er niks van) wel bij tuincentra. Als die dat verkopen liggen in de 3de week al je koi's op hun rug te drijven.

 

Het begint gewoon overal op het blad. Met uitzondering van de hoofdnerf en die kleine aftakkingen daarvan, werd het hele blad gelijkmatig geel/wit. Daarna stierf het af, terwijl de hoofdnerf zichtbaar groen bleef. De lampen hangen zo hoog omdat het pas de 3de week was. Ik begin met 2 lampen en bouw dat langzaam op. Daarna zak ik met de lampen. Normaal had ik ze ik die tijd op een meter gehangen, maar als je planten er zo bijstaan, dan voel je er ook weinig voor om ze nog meer licht een warmte te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Mordor

 

Van waar zuig je de lucht aan en hoe warm is het in je hok?

Misschien zuig je slechte lucht aan.(bijv lucht uit de buurt van je combi ketel,dus misschien CO of CO2 in de nacht)

Weekmakers verdampen dacht ik bij 25 graden of meer.

 

Was de aarde die je gebruikt hebt van dezelfde partij als de eerste aarde?

 

Wat staat er allemaal in je ruimte aan vreemde apparatuur of materialen die normaal niet in een hok horen?

 

Ik zal met je mee proberen te denken want het is toch wel sneu.

 

Anders moet je een kleine tent erbij proberen met lucht van buiten als proef.

 

Sterkte in ieder geval

 

Greetz van Enter

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Enter

 

Ik zuig me lucht indirect aan van buiten. Met een kamer als tussenruimte. Daar staat alleen me watervat en me travo's. temp is 27-29 met lampen aan, 20-21 met lampen uit.

 

Ja, is zelfde aarde. De waarden waren normaal, dus heb het alleen opgewaardeerd met supermix, guano en wormenmest. Een mix die ik eigenlijk al jaren vol tevredenheid gebruik. Ik heb ook wat aarde uit de ruimte meegenomen en daarmee 2 potten gevuld in een klein hokje met 1x 400watt. Daarin staan nu 2 planten op die aarde en 7 op 3x gebruikte, niet opgewaardeerde aarde. Dit heb ik express gedaan om het verschil te zien. Na 5 dagen zie je al duidelijk verschil. De 2 in de "verdachte" aarde staan er veel beter bij.

 

Staat geen extra apparatuur in de kamer zelf. Een kale geverfde kamer, Mflor op de grond en verwarmingsradiator die uit staat. Dit helemaal ingepakt met zwartwit en vijverfolie.

Edited by mordor

Share this post


Link to post
Share on other sites

m floor(merk) is een pvc vloer die wel degelijk weekmakers bevat die na opwarming vrij komen.(ook als ze ingepakt zijn :spliff: )

Ik heb kilometers van dit spul gelegd.

 

 

In elk soort vinyl,of pvc stroken of iets dergelijks zitten weekmakers.

Ook in vijver folie,of het moet er op vermeld staan dat het er niet in zit.

 

 

 

Het enige wat weekmakers doen ,is het materiaal soepel houden.(en je planten vernielen.)

Bespaar je de moeite en gooi die (te)mooie vloer eruit en je problemen zijn voorbij.

Ook je vijverfolie even checken...

 

Jou opmerking dat de vloer wel goed moet zijn, omdat de kinderen van de buren er ook niet ziek van worden begrijp ik wel maar klopt niet echt

Buiten het feit dat jou planten een stuk warmer staan,kunnen ze ook minder tolerantie hebben naar een vergiftiging toe.

Nogmaals....eruit die vloer.....anders zul je nooit een fatsoenlijke ronde draaien en is de lol er zo vanaf...

 

 

suc6 met je volgende betere ronde

 

gr erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Erik1973

 

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, die vloer is eruit. Even beknopt; ik had nieuw neergezet en na een week.... ja hoor, daar zijn we weer! Om gek van te worden. Toen ik daarna een stukje op internet vond; Ftalaten was voor mij duidelijk dat die vloer er hoe dan ook uit moest.

 

Ik had dit keer wat meer lampen aangezet in het begin, waardoor het eerder warmer werd, waardoor wederom de planten er (sneller) last van hadden. Aangezien het vrijkomen van de weekmakers gerelateerd is aan de temperatuur, was het logisch dat ik er dit keer sneller mee te maken kreeg.

 

Ik zal vanavond een uitgebreid verslag maken, met fotomateriaal. De resultaten zijn verbluffend, al zeg ik het zelf...

Share this post


Link to post
Share on other sites

en ik ben benieuwd of je nog wat aan je longkamer hebt veranderd,

want als die vloer ook in deze ruimte ligt...

 

suc6 met de verbeterstrijd,

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals gezegd zal ik wat dieper ingaan hoe het mij vergaan is bij de 3de poging.

 

Zo naïef als ik was, dacht ik dat ik alles nu onder controle had. Nieuw folie en ook een grote bak gemaakt i.p.v. potten, om maar zoveel mogelijk factoren uit te sluiten. Na 3 dagen stond het er zo bij;

 

gallery_29623_11640_334684.jpg

 

Op zich zagen ze er gezond uit, ook sloegen ze allemaal aan.

 

Toen ik 3 dagen later in de ruimte kwam, hadden ze desondanks allemaal weer witte kopjes. Dit keer niet in de 3de week, maar na 1 week. Het enige verschil met de vorige 2 pogingen was dat ik nu vanaf het begin gelijk 4 lampen had aangedaan, waar ik normaal begin met 1, 2 etc etc en het langzaam zo opbouw. Ook lag nu de vloer open en bloot, waar die vorige keren was bedekt door de folie. Op dit moment wist ik zeker dat het de vloerbedekking moest zijn. Toen ik daarna las op internet dat weekmakers vrijkomen bij temperaturen boven de 20 graden, viel alles op ze plaats (helaas dacht ik dat eerder ook....)

 

Ik heb, om nog meer factoren uit te sluiten, 1 plantje en een beetje aarde meegenomen, dit even in een emmertje gedaan en bij een hokje gezet waar al meerdere malen goede oogsten uit zijn gekomen. Het plantje (en de andere planten) zag er op dat moment zo uit;

 

gallery_29623_11640_97948.jpg

 

Zoals te zien, is waren de nieuw gevormde blaadjes lichtgeel tegen wit aan.

 

Ik hoopte stiekem dat het plantje gewoon verder zou groeien. Dat de nieuw gevormde bladeren weer gewoon groen zouden zijn. Maar wat ik aantrof na een paar dagen overtrof zelfs mijn eigen verwachting;

 

gallery_29623_11640_17782.jpg

 

Ik heb deze foto net gemaakt en zoals te zien.... zijn zelfs de aanvankelijk wit-gele blaadjes helemaal bijgetrokken en beginnen een gezonde kleur te krijgen! Hans klok is er niks bij...

 

Aangezien ik al eerder doorhad dat de plantjes te redden waren, heb ik eergisteren de vloer eruit gehaald. Dit klinkt vrij simpel, maar het kwam erop neer dat alles de ruimte uit is gehaald (grote aarde bakken met ruim 1500 liter aarde....) Daarna de vloer geëgaliseerd om eventuele schadelijke lijm resten ook geen kans te geven. Nadat de vloer uitgehard was, heb ik alles gister weer terug geplaatst. Aangezien ik al geruime tijd last van me rug heb, kan ik vertellen dat dit een hel was. Toch denk ik dat dit het waard was. Aangezien opgeven de enige andere optie was en ik daar eigenlijk niks van wilde weten.

 

Gelukkig weet ik nu 100% zeker dat ik het lek boven water heb (buiten de verf op de muren heb ik nu ook de complete kamer gestript, dus mag ook wel). Ik ben er ook van overtuigd dat binnen een paar dagen mijn dames weer groen zullen worden. Natuurlijk zal ik een foto toevoegen als alles er weer normaal bijstaat.

 

@weetje; Ik heb een bypass aangelegd om maar in de medische termen te blijven. M.a.w. trekt hij nu de verse lucht niet via de kamer zelf, maar via een buis die ik verbonden heb tussen het raam/koofje in de longkamer en de directe luchtinlaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er vaak over gelezen, echter betwijfelde ik of dat het serieus een probleem kon opleveren.

Maar zoals ik het nu bij jou zie. Tja, nu geloof ik serieus dat er zich problemen kunnen voordoen uit zogezegde weekmakers o.i.d.

 

Ik heb in een tent hetzelfde probleem denk ik, mijn dames begeven het rond week 2 !!!! In een gloednieuwe tent van secret jardin( 300x300)

Hier zijn nu 2x over nieuwe stekken gezet en 2x over loopt het kut af, terwijl in een grotere tent daar, alles gewoon goed gaat !!!!

 

Na slapeloze nachten, en peinzen over eventuele redenen waardoor mij dames het begeven, heb ik echter de stekker eruit getrokken...

Ik ben verhuisd van ruimte, want ik trok het serieus niet meer....

Nu is alles verhuisd naar een andere lokatie, wat denk je na start 1.... 2,5 week. alles naar de klote....

 

zou het de vijverfolie zijn op de vloer ? die ik overal toepas, maar waar nooit problemen uit zijn voortgekomen ?

Of is het de tent ?...... Het medium waar ik op kweek is cocos van bac.Maar volgende maand maar eens een ander merk erin.

 

 

Hoezo frustraties ?...

 

Ik wens je veel succes aankomende rondes en ik hoop voor je dat de oorzaak van HET PROBLEEM tot het verleden behoort...

 

Mvg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Tim,

 

Dit betreft dus een Darkroom 2 type DR300? Weet je 100% zeker dat het een orginele is? Ik weet wel hoe je een namaak tent van Homebox kan herkennen. Heb van secret jardin nog niks gevonden in die trant. Ik heb zelf ook 2 tentjes. 1 van Homebox (2,4m x 1,2m) en een Silverbox. (0,8m x 0,8m). Aangezien ik van die Silverbox nooit echt een goede oogst heb gehaald, ligt die ergens in de kast weg gemoffeld.

 

 

ken je dit topic? Geel blad

 

Dit komt gewoon door weekmakers. Zoals de planten eruit zien, had ik precies hetzelfde. Exact hetzelfde. Geel wegtrekken, naar wit toe en dan afsterven. Als ik naar de foto's van jouw tentje kijk in een ander topic, lijken ze veel op mekaar, de tent dan. Als je het zeker wil weten, dan moet je zoals mij doen. Plant weghalen uit die tent en in de andere zetten waar je wel goede resultaten heb.

 

1 ding is zeker, als je het nog nooit heb meegemaakt, dan is het moeilijk te geloven. En de meesten zullen toch altijd andere oorzaken blijven zoeken. Dat is ook zo jammer in het topic wat ik gelinkt heb, dat topic starter op het verkeerde been word gezet. Mijn advies is, ga op je gevoel af. Als je in het verleden goede resultaten heb behaald, waarom zou het nu ineens niet meer lukken? Ik ken de frustratie, aangezien je denkt dat je gek word op een gegeven moment....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb er vaak over gelezen, echter betwijfelde ik of dat het serieus een probleem kon opleveren.

Maar zoals ik het nu bij jou zie. Tja, nu geloof ik serieus dat er zich problemen kunnen voordoen uit zogezegde weekmakers o.i.d.

 

Ik heb in een tent hetzelfde probleem denk ik, mijn dames begeven het rond week 2 !!!! In een gloednieuwe tent van secret jardin( 300x300)

Hier zijn nu 2x over nieuwe stekken gezet en 2x over loopt het kut af, terwijl in een grotere tent daar, alles gewoon goed gaat !!!!

 

Na slapeloze nachten, en peinzen over eventuele redenen waardoor mij dames het begeven, heb ik echter de stekker eruit getrokken...

Ik ben verhuisd van ruimte, want ik trok het serieus niet meer....

Nu is alles verhuisd naar een andere lokatie, wat denk je na start 1.... 2,5 week. alles naar de klote....

 

zou het de vijverfolie zijn op de vloer ? die ik overal toepas, maar waar nooit problemen uit zijn voortgekomen ?

Of is het de tent ?...... Het medium waar ik op kweek is cocos van bac.Maar volgende maand maar eens een ander merk erin. <_< :P

 

 

Hoezo frustraties ?...

 

Ik wens je veel succes aankomende rondes en ik hoop voor je dat de oorzaak van HET PROBLEEM tot het verleden behoort...

 

Mvg.

 

tjaa die troep mengen ze tegenwoordig overal door.

ik heb het gehad met een watervat bij intra tuin weg ik gebruik normaal van die 200 liter blauwe stremsel vaten maar dit vat was 350 liter dus ik dacht das beter scheelt vullen tot ik hem de eerste keer moes hervullen ik deed de deksel open en toen kwam er zo,n opblaaszwembad luchtje uit.

heb m er meteen uitgepleurt.

ding was notabene spesiaal voor t bevloeien van moestuinen ook nog :P :P :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier trouwens nog een foto die ik op mijn telefoon verstopt vond van de 2de poging vlak voordat ik het opgaf;

 

gallery_29623_11640_264535.jpg

 

Overduidelijk zijn hier de overeenkomsten te zien (ook al is hij vrij vaag) met bv de foto's uit het topic Geel blad

 

En zo heb ik al veel vaker foto's voorbij zien komen van planten met dezelfde symptomen. Helaas word mijn inziens dit probleem onderschat en word de oorzaak bijna altijd ergens anders gezocht. Ik hoop dan ook dat mensen hier wat aan hebben, aangezien dit een serieus probleem is ten aanzien van tentjes e.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer even een kleine update....

 

 

Zoals ik al zei is de vloer eruit en de planten staan nu alweer enkele dagen. Zelf was ik wel overtuigd dat nu echt het lek boven water is, dus de planten zouden nu bij moeten trekken. Wat ze dus ook doen \o/

 

gallery_29623_11640_266144.jpg

 

 

gallery_29623_11640_103465.jpg

 

Over een paar dagen zal ik nog foto's toevoegen dat ze helemaal zijn bijgetrokken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook zoiets gezien bij een maat, lag aan de vijverfolie.

Folie bij de growshop halen en nergens anders!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ouder topic maar ik vrag met toch wel af, gezien alles wat eraan gedaan is, hoe het met de planten afgelopen is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal wel goed afgelopen zijn,anders had ie allang een gil gegeven ;)

 

 

Gr Erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

aannames hebben we niks an erik ;)

 

ik vroeg het mede omdat er de laatste tijd weer meerdere topics over afstervende planten op WF terugkomen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...