Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ZeMeC

180 NLX over 2 hokjes

Recommended Posts

Dag medekwekers !

 

Ben al een aantal weken bezig in men hokkie's, het zal een laat start verslag worden, maar bij volgende start ga ik van dag 1 starten !

 

Here go's:

 

Het zijn 2 hokkies, die elks op 12/12 om/om staan.

 

90 stuks in hokje 1 en nog eens 90 in hokje 2

Ze staan lekker in grote potten van 18 liter.

 

hokje 1 staat nu ongeveer een 4.5 weken in bloei.

Hokje 2 nu ongeveer een 6 tal weken, (ze hebben vandaag PK13/14 gekregen.)

 

Systeem is opgebouwd uit 2 afzuigers van elks 1000m2 die voor de actieve vermenging van de lucht zorgen tussen de 2 hokjes.

Maw ze staan beiden alle op max vermogen, de ene zuigt lucht in hok1 en blaast uit in hok2 en de andere doet dit net omgekeerd.

 

Hierdoor heb ik nooit een verwarming nodig, en tijdens de nacht van de ene zorgt die voor co2 die dan weer opgenomen wordt door het andere momenteel actieve hokje...

 

De afzuiging gebeurt door een 4200m2 afzuiger die 2 ingangen heeft die elk een koolstoffilter hebben, dewelke een in hok 1 hangt, en de andere in hok2.

Afzuiger hangt aan een digitale regelaar, dewelke via 2 thermostaten (1 in elk hok) mee geschakeld worden.

 

Verlichtig bestaat uit elk hok 9 lampen van 600W in BAL armaturen. (elektronische)

 

Medium is aarde (batmix)

 

Voeding, is de goede vertrouwde canna !

 

Hok 1 heeft 2 weken voorgroei gehad, met filmen

Hok 2 heeft 1.5 week voorgroei gehad, met filmen

 

Hier wat foto's

 

Hok1 (momenteel dag voor de dames, ongeveer een 4.5 weken bloei)

med_gallery_6695_11638_96319.jpg

med_gallery_6695_11638_195813.jpg

med_gallery_6695_11638_16758.jpg

 

Hok2 (nacht, 6 weken bloei, net pk gekregen) (mist is er niet echt, maar foto toestel deed raar, vermoedelijk omdat ik van enorm licht (hok1 naar hok2 ging)

med_gallery_6695_11638_25544.jpg

med_gallery_6695_11638_9057.jpg

med_gallery_6695_11638_84759.jpg

 

 

Lekker niet ? :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn al flinke knuppels inderdaad, hoe is je LV in de ruimte, je camera lijkt iets beslagen. :rofl

 

Groet en veel succes met de rest van je kweek!

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zijn al flinke knuppels inderdaad, hoe is je LV in de ruimte, je camera lijkt iets beslagen. :rofl

 

LV valt wel mee hoor, cam deed moeilijk wanneer ik van de enorm verlichte ruimte ineens overging naar die donkere ruimte, is ook maar een GSM fototoestel

ik neem volgende keer mijne sony mee.

 

LV is lampen uit ongeveer een 60-65 %

 

 

Dit was vorige week nog iets hoger, toen heb ik de min afzuiging een beetje hoger gezet.

(omdat ook een paar plantjes sporen van valse meeldauw begonnen te vertonen)

 

ZeMeC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ZemeC,

 

Je bent het niet verleerd zie ik ?!

Het fimmen heb je goed gedaan zo te zien, mooie veldjes vol met toppen. :rofl

 

Maaruhm... weer terug op aarde ?

Je hebt afgezien van het NFT/DWC systeem, dat is wel jammer nu heb je minimaal 60 zakken in handen gehad. :lol:

 

Ziet er goed uit,.. Succes !!

 

Grtz.Nooz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je bent het niet verleerd zie ik ?!

Het fimmen heb je goed gedaan zo te zien, mooie veldjes vol met toppen. :rofl

 

Maaruhm... weer terug op aarde ?

Je hebt afgezien van het NFT/DWC systeem, dat is wel jammer nu heb je minimaal 60 zakken in handen gehad. :lol:

 

Grtz.Nooz.

 

 

Hey No-Zem !

 

Wel ik heb al die jaren al zoveel getest, en hoewel die aarde zakken (na een tijdje) zeer zwaar wegen, vind ik dat aarde nog altijd mij het beste

resultaat heeft gegeven, ook zeker minder (kop) zorgen, want mijn ervaringen met NFT, dit was bijna fataal afgelopen....

water stond al bijna bij de buren :-)

Heb ik me gelukkig kunnen tussenuit praten....

 

ZeMeC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ZeMeC, mooie hokjes heb je daar :rofl En indd niet moeilijk doen gewoon kweken en zo min mogelijk kopzorgen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Pica update Time...

 

 

Vandaag weer water gegeven...

Klein beetje te vroeg, maar heb de komende dagen geen tijd, dus moet wel...

 

Hokje 1

(Ongeveer een 5 tal weken ver)

gallery_6695_11638_31343.jpg

gallery_6695_11638_341394.jpg

med_gallery_6695_11638_229025.jpg

 

Hokje 2

(ongeveer een 6.5 weken in de bloei)

med_gallery_6695_11638_148013.jpg

En NEEN er is geen mist...

Is blijkbaar iets met de camera, ik heb even het licht aangedaan om wat betere fotos te maken

gallery_6695_11638_186511.jpg

med_gallery_6695_11638_252772.jpg

 

Als je goed kijkt zie je sporen van meeldauw.......... SHIT

 

Ik heb de afzuiging al iets hoger gezet.

 

Dit is nu wel een nadeel van het mengen van de lucht, de planten geven in elk hok natuurlijk vocht af (verdampen)

 

Ik ben aan het twijfelen wat ik ga doen, het is niet meer ver weg, de oogst van hok 2.

 

Opties:

zwavel verdampen -> maar beter niet vlak voor de oogst....

Chemische brol van bayer exact -> mja beter ook niet zo vlak voor de oogst....

Verwarming plaatsen bij inlaad lucht -> hierdoor krijg je zeer droge lucht, die binnenkomt, en gaat de afzuiging vanzelf ook

nog harder werken omdat hij 'een beetje' verwarmde lucht binnenkrijgt...

 

 

Wat denken jullie?

 

Als je de meeldauw wil herkennen op de fotos moet je goed kijken het zijn de kleine plekjes op de foto.

(niet de korreltjes die je ziet , dit zijn preventieve biologische insecten die uitgezet zijn tegen spint, en trips...)

 

 

ZeMeC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie bollen heb je Zemec :rofl Dillemma.....zag dat je in hok1 er ook last van heb (meeldauw)of nie .......Zou de zwavelbox inzetten voor hok2 1week lang en dan gewoon een exstra week langer laten staan dito met hok 1 suc6

Greetzzz,M :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ga je dat aan pakken als de zon eerdaags weer gaat schijnen en de Temp gaat stijgen ???!!

 

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe ga je dat aan pakken als de zon eerdaags weer gaat schijnen en de Temp gaat stijgen ???!!

 

Met 4200 M2 afzuiging! en vergeet niet he, ze staan 12/12 om om he, dwz dat er maar een vermogen tegelijktertijd van 9x600w

werkt.

 

Als het echt warm gaat worden tijdens de dag ben ik vanzin om deze maanden enkel 1 hokje te laten draaien en dan

steeds tijdens de nacht.

 

 

Ondertussen heb ik, een HOTBOX (zwavelverdamper) aangeschaft, zen deze hangt nu lekker te dampen boven de lady's

 

Hopelijk krijg ik de meeldauw hiermee snel onder controle.

 

 

Maandag normaal terug Pica time !

 

 

 

ZeMeC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ik zie dat je plantjes lekker gaan in de 18 liters ik heb een vraagje hab je ze

toevallig ook getopt ik ben bezig met een hokje en wil de planten gaan toppen maar zit te twijfelen tussen 11 en 18 liter potten

dus van daar

 

iig veel sucses met je kweek

 

gr roberto26

Share this post


Link to post
Share on other sites

serieus gast,

ik vind dat je een mooi hok hebt!!

 

maar jouw conclusie na jaren is dus dat aarde het fijnste is om op te kweken??

want ik was ook al aant kijken voor wat anders..

misschien dat wilde idee maar even uit me hoofd zetten :spliff:

 

goed succes met je meeldauw!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi al die planten bij elkaar succes verder en nu maar hopen dat de meeldauw snel verdwijnt.

 

:spliff: B) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Zemec heb je middels alles onder controle daar (meeldauw)....?ben benieuwd naar je pic's.... B)

Greetzzz,M :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@roberto26

Ik heb ze eenmaal gefilm't ja (is zoiets als toppen, enkel doe je niet de ganse top er af, zie growguide)

 

Ik ben vroeger begonnen op 7 liter, dan 11 liter, en nu de 18 liter potten, deze gaan goed, en vergeet niet, als je ooit gepakt wordt dan tellen ze de planten, niet hoeveel Watt je hebt etc.... daarom liever 18 liter.

 

Ook krijg je dan mooie lady's :-)

 

@Shilizous

Ik moet een 35-45 min rijden om bij me hok te graken, dus daarom aarde.

Aarde kan niet zoveel mis gaan, al die andere dingen, pomp defect, water lek, filter vuil, heb het allemaal al gehad, opnieuw met aarde, dit gaat 'bijna' nooit fout, enkel moet je 1 keer afzien, en massas zakken aaarde sleuren. Elke keer vervang ik gewoon de eerste bovenste laag van de aarde (10cm) en meng ik de aarde opnieuw met wat nieuwe aarde (batmix). Mijn mening kan je dit oneindig doen, nooit geen slechte resultaten mee gehad, wel dag nadien rugpijn ! B)

 

@dejerry &

@Mena Muria

 

Ik heb die hotbox nu aanstaan ( op timer) in een hok, en je ziet al duidelijk een groot verschil, ik had er beter ineens 2 gekocht... mja.

 

 

@everyone

 

Sorry over de pika's, het fototoestel dat al die mistige foto's maakte heeft het begeven :spliff:

Vrijdag ga ik terug, met een nieuw toestel, dan zien jullie (hopelijk :-) ) de dames opnieuw.

 

 

ZeMeC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag Allemaal,

 

 

Sorry voor de late pica update..

K'heb het enorm druk gehad.

 

Nog 1 weekje, afrijpen (hokje 2), ze hebben nu enkel water ph6 en enzymen gekregen.....

 

med_gallery_6695_11638_167820.jpg

 

med_gallery_6695_11638_86533.jpg

 

med_gallery_6695_11638_132874.jpg

 

 

De Hotbox in actie !

 

med_gallery_6695_11638_66564.jpg

 

 

 

Hokje 1

 

Moet nog een paar weken

 

med_gallery_6695_11638_2799.jpg

 

 

Ca Va ? :-)

 

Meer pica's in mijn galerij...

 

 

ZeMeC

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat wel goed zo te zien beste toppen <_<

ben erg benieuwd wat je resultaat zal

worden op die 18 liters

 

sucses verder

 

mvg roberto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Zemec,

 

Jammer van de meeldauw man,.. ik hoop dat je het een beetje onder controle krijgt en het de toppen niet aantast.

Dat is dan weer het nadeel als je hokken met elkaar in verbinding staan.

Zijn ze wel goe hard die toppen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naja nadeel, als het één groot hok was had het ook door je hele hok geweest dus...

 

Of het moeten 2 kamertjes zijn, maar dan nog wegen de voordelen normaal op tegen de nadelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opnieuw pica Time !

Fotos zijn van Woensdag.....

Vandaag opnieuw fotos maken, even controleren, en eventueel dit wekend, of maandag knippen !

 

here comes..

Pica's van hokje dat al het verste staat, nu vandaag start week 9..

med_gallery_6695_11638_107563.jpg

 

Dit hokje moet nog een paar weken..

med_gallery_6695_11638_6359.jpg

 

@noZem

Toppen vallen wel mee, heb al beter gehad, mja blijft elke keer een avontuur he

Spijtig van de meeldauw maar moet wel zeggen die zwavel box werkt wel super, ik zie zeker geen uitbereiding meer.

 

@boefje030

Mengen van de lucht tussen de 2 hokken heeft voordelen, zeker in het begin fase, en tijdens het grote deel van de kweek

nadeel is dat wanneer het buiten erg kou wordt, het mengen van de lucht tussen hok dat de lampen aan heeft, en deze waar de lampen uit zijn bijna al voldoende is om de

temp van 28 graden aan te houden. Hierdoor wordt er tewijnig lucht vervangen, en neemd de vochtigheid enorm toe, zeker indien je al een enorm bladerendek hebt.

 

Volgende keer ga ik al preventief die hotbox aanzetten, oftewel de mening van lucht uitzetten...

 

@all

Tanks, volgende picas komen normaal vandaag...

 

ZeMeC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...