Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Globetrotter

Relaisbox maakt geluiden en slaat af en paar min later weer aan.

Recommended Posts

Beste Vrienden.

 

Ben momenteel met iets leuks met 3x 600W bezig. Ik gebruik 3 Lumatek ballasten om het geheel aan te sluiten. Uiteraard heb ik een relaisbox er tussen zitten. Nu heb ik die pasgeleden gekocht en dacht dat alles goed werkte.

 

Na enkele dagen viel het me op dat de relaisbox af en toe een "klak" geluid maakt. Klinkt alsof je een schakelaar schakelt of zo. Paar minuten later hoor ik weer een 'klak'. IK had geen idee wat het was. Onlangs kwam ik er achter dat ook mijn lampen dan ook uitslaan (aangezien mijn relaisbox niet in mij hok staat en hok licht dicht is)

 

Wat kan het zijn dat de relaisbox als de lampen aan staan 12 uur lang een paar keer (3 a 4x) in de cyclus voor een minuut of 5 a 10 afslaat. Kan iemand mij technisch uitleggen wat er aan de hand is of is mijn relaisbox gewoon fout?

 

Ik heb een relaisbox voor 4 lampen en 1 kachel. De relaisbox dient aangesloten te worden op een groep (Bij 8 lampen heb je grotere modellen met twee groepen) Ik gebruik geen kachel en heb ipv 4 lampen maar 3.

 

Moet ik bang wezen voor brand gevaar? Wat kan ik eraan doen? Of gewoon fabrieksfout en terug naar de winkel ermee?

 

Thx

 

GT

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerst ff checken of je tijdklok die er in zit goed ingesteld staat (foto hier doet wonderen)

 

als die goed staat ff checken of de draden allemaal nog goed vast zitten, als dat ook het geval is dan terug naar de winkel toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je die vier lampen in de 4 stopcontacten steekt branden er 3 lampen overdag en 1 snachts :shutup:

 

edit: verkeerd gelezen :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de timer ligt het niet, ik snap de werking van een timer heel goed. Foto zal een standaard timer tonen waarbij 12 uur de tandjes omhoor staan en 12 uur de tandjes omlaag staan.

 

Wat ik wel vandaag merkte was dat toen ie plotseling uitsprong terwijl het dag is en ik de box meteen in mijn handen pakte en heel licht tegen de timer drukte dat ie aan sprong. Kan toeval zijn want hij springt altijd aan na een paar minuten, maar het voelde alsof het door mijn aanraking kwam, terwijl ik geen schakelaar / knop / tandje omzette.

 

 

Vreemd, blijft een mysterie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt me dat er 1 tandje dan gewoon kapot is ofzo? Dus dat die naar boven staat in het kastje zelf maar je bovenop hem wel naar beneden hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebeurt het random of elke keer om dezelfde tijd?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles zo even lezend denk ik aan een los contact/aansluiting ergens, of een vuil contact in de schakelklok.

 

Had je nog wel alle draden nagekeken of de aansluitingen goed zitten?

 

ik denk wel dat je ermee terug moet naar de winkel, dit geeft geen vertrouwd gevoel.

 

Succes ermee,

grtz,

Dj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels relaisbox teruggebracht en omgeruild voor een "NOT MADE IN CHINA" MODEL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...