Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dilago

Kweken met 3500 watt aggregaat

Recommended Posts

Na al een tijdje met de gedachte gespeeld te hebben en een aantal keren buiten gekweekt te hebben heb ik de stoute schoenen aangetrokken en het plan gevat om binnen te kweken in een ruimte van 15 bij 4 meter waar je kan staan.

 

Het is echter op een afgelegen locatie waar ik dit wil doen waar geen elektra is. De bedoeling is om 5 lampen van 600 watt te gebruiken waarvoor de stroom middels een 3500 watt diesel aggregaat met een 500 liter tank opgewekt wordt.

 

Is dit een haalbare kaart denken jullie of ben ik dan meer geld kwijt aan diesel dan het kweken me zal opleveren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel een leuk idee maar ik denk niet dat het met hps lampen lukt omdat ze voor het opstarten veel stroom gebruiken.

 

mvg. jerry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het wel heel krap 3500 w. Je bent al 5 x 600 kwijt voor je lampen en 5 x 30w voor je vsa. Dat is al 3150w en dan komt de rest nog. Weet je ook wat het verbruik per uur is bij het afgegeven vermogen.

En waar ga je hem plaatsen, als je hem helemaal ingaat bouwen. Moet je denk ik ook even kijken hoe je met je koeling uitkomt en waar je je uitlaat gas laat. En kun je wel onderhoud plegen eraan. Ik neem aan dat je daar geen onderhouds of storingsmonteur wil hebben.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vind het wel heel krap 3500 w. Je bent al 5 x 600 kwijt voor je lampen en 5 x 30w voor je vsa. Dat is al 3150w en dan komt de rest nog. Weet je ook wat het verbruik per uur is bij het afgegeven vermogen.

En waar ga je hem plaatsen, als je hem helemaal ingaat bouwen. Moet je denk ik ook even kijken hoe je met je koeling uitkomt en waar je je uitlaat gas laat. En kun je wel onderhoud plegen eraan. Ik neem aan dat je daar geen onderhouds of storingsmonteur wil hebben.

 

Gr Kramer

Is een lamp minder misschien een optie? Wat het verbruik per uur is weet ik nog niet.

 

Wel een leuk idee maar ik denk niet dat het met hps lampen lukt omdat ze voor het opstarten veel stroom gebruiken.

 

mvg. jerry

Daar is denk ik wel een mouw aan te passen, wat mij benieuwd is wat het verbruik zal zijn van de aggregaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweek al paar jaar met aggregaat van 20kva en 6 lampen en toebehoren en dat gaat alleen je ben ongeveer 3duizend euro kwijt aan onkosten zoals diesel en filters en onderhoud ,voor de rest is het wel te doen ..elke dag starten en stoppen ,,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel ruimte wil je voor je planten ? je gaat neem ik aan wel een ruimte apart maken voor je plantjes(met goede isolatie)

 

15x4 is erg groot voor 5 lampen van 600W

 

Inderdaad de uitlaatgassen moet je ook ergens kwijt, bijvoorbeeld in een riool of iets dergelijks.

 

Zorg dat je generator geluidsarm is.

 

Verder succes met het uitwerrken van je project, ga je zeker volgen.

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
kweek al paar jaar met aggregaat van 20kva en 6 lampen en toebehoren en dat gaat alleen je ben ongeveer 3duizend euro kwijt aan onkosten zoals diesel en filters en onderhoud ,voor de rest is het wel te doen ..elke dag starten en stoppen ,,

Drieduizend euro is een hoop geld, maar nu weet ik waar ik rekening mee kan houden.

 

Hoeveel ruimte wil je voor je planten ? je gaat neem ik aan wel een ruimte apart maken voor je plantjes(met goede isolatie)

Klopt. Ik wil de ruimte zo optimaal mogelijk benutten dus misschien de helft planten met daartussen een wandelpad.

 

Inderdaad de uitlaatgassen moet je ook ergens kwijt, bijvoorbeeld in een riool of iets dergelijks.

Daar maak ik me niet eens zo'n zorgen om, het is veel belangrijker dat er absoluut geen wietlucht te ruiken is.

 

Zorg dat je generator geluidsarm is.

 

Verder succes met het uitwerrken van je project, ga je zeker volgen.

 

groetjes

Dank je wel, ik hoop dat het van de grond komt, want de onkosten zijn vrij hoog voor een arme luis als ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer eerst eens 1 lampie op stroom uit de muur :shutup:

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Dat is helaas absoluut geen optie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou het maar gewoon niet doen als ik jou was

als je alleen al denkt dat je 30 m2 kan volzetten onder 5 lampen ... :shutup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Ook dat is geen optie.

Bovendien hoeft het niet vol en de ruimte kleiner maken is wat moeilijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is dit een haalbare kaart denken jullie of ben ik dan meer geld kwijt aan diesel dan het kweken me zal opleveren?

 

waar ga je leren kweken :rofl ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
waar ga je leren kweken :rofl ?

Op de land en tuinbouw school! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kramer997...tja :( ... ik had geluk met mijn "deep throat" :)

 

30x4...erg groot hok...geen kweek ervaring....niet kunnen sleutelen aan diesel generator....

khoop dat je een grote financiele reserve hebt....

tis daring :lol: ....veel geluk :rofl ...je zal het nodig hebben :D

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Geluk kan ik altijd wel gebruiken en als jij het er zonder redt is dat jouw geluk!

 

Bedankt voor de info, ik weet eerst genoeg en wat mij betreft kan dit topic dicht.

Edited by Aad
Topicstarters verzoek tot sluiting gehonoreerd;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...