Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hobbykweek

vraag over shackzilla

Recommended Posts

ik ben nu alle verslagen aan het lezen over deze mooie shackzilla,en begrijp dus dat dit soortje heel lang doorgroeid.

ik wil eigenlijk wat advies over de voorgroei tijd.

ik heb namelijk bij deze ronde maar 1.80 m hoogte.

mijn scrog net heb ik op 40 cm van boven kant pot (25l).

las net bv.dat ze tot 7 weken bloei kunnen groeien, dan kan ik beter nog een verdieping bouwen.

het zijn er 15 stuks op 3,5m2 scrog.

ze staan van vandaag af in 1 liter potjes onder tl en wil ze na het weekend onder de 600 W stoppen.

alvast bedankt .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannie vertelde mij 2 a 3 weken voorgroeien dan op 12/12

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_61_1837_3220813.jpg

 

ik ben deze shackzillas morgen precies 4 weken aan het voorgroeien :shutup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

die 2-3 weken geld dat dan vanaf ik ze uit de spongepots en in de liter potjes onder tl heb gezet of als ze in grotere potten onder de 600 watter staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 5 stuks op een meter zul je ongeveer een week of 3-4 moeten groeien om het vol te krijgen, een beetje afhankelijk hoe goed je kan groeien :shutup:

Handig ezelsbruggetje is wanneer de bladeren van de planten elkaar gaan raken de klok om naar 12/12

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil de klijntjes in het grote hok plaatsen.

ze ziin vandaag precies 2 weken geleden in spongepots gestopt en staan nu 5 dagen op 18/6 onder tl.

kan ik de 600 watter gewoon op 60 cm zetten of moet hij hoger.??

ik laat ze nog wel een weekje in de liter potjes zitten totdat ze wat beter geworteld en wat groter zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij deze had ik graag wat goed advies van jullie.

mijn shackzillas staan nu 16 dagen in het grote hok onder 18/6

hiervoor stondem ze ook al 4 dagen 18/6 ondet 18w tl, maar dat schoot niet op.

de plantjes beginnen nu goed door te groeien sinds ze in de 25 liter potten zitten.

ze zijn nu zon 16 cm hoog.

ik heb mijn scrog net op 40 cm zitten.

zal ik hem op 30 cm zetten? omdat ze dan mischien te lang voortgroeien.

en wanneer moet ik de klok dan omzetten bij dit soortje ? als ze net berijken of net half vol?

Share this post


Link to post
Share on other sites

he don .

ik kan op het moment alleen een beetje veetellen hoe het gaat. kan nog geen fotos plaatsen op mijn pc. ook kan ik ineens via mijn pc niet meer inloggen dus moet ik even kontakt opnemen met een moderator.

ik vind ze goed gaan , ze zijn ny tussen de 28 en 35 cm groot en sommigge zijn net zo breed als de 25 l pot.

heb het net naar 30 cm verplaatst in plaats van de 40 cm .

ze staan nu 31 dagen in de groei waarvam 22 in de 25 l potten.

ze zien er mooi donker uit .

hoop dat ze nu wel wat meer de hoogte gaan want xe gaan nu vooral in de breedte.

moet het net makkelijk vol krijgen sommigen komen er al doorheen hoop alleen niet dat ik nu de verkeerde keus heb gemaakt kwa groei.

ik zal proberen zo snel mogelijk een paar fotos te plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet iemand of het verstandig is om de hele grote bladeren boven het scrog net te verwijderen? of moet ik daar nog even mee wachten. ze stan in de eerste week bloei.

de shackzilla blad is echt gigantisch een stuk groter dan mijn eigem handen.het net is zo vol met die bladeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soms als het erg vol begint te raken, trek ik ook grote boven de scrog liggende bladeren weg om er voor te zorgen dat de ondergelegen topjes ook voldoende licht krijgen...

Of om ruimte te maken wil ook nog weleens wat groot blad verwijderen, je zal zien dat je dan weer wat ruimte hebt om weer wat verder te kunnen buigen en binden.... Ik moest wel toen ik met die cbh bezig was, liep helemaal uit de klauwen :D

 

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik had bij mijn vorige scrog hier pas veel later last van en het blad was vele malen klijner. ook toen heb ik na

2 weken bloei tijdens het dieven onder het net wat blad weggehaald.

planten zijn net een dag of 5 door het net heen.

omdat ze nog vroeg in de bloei zitten vroeg ik me af of het dan gevolgen heeft voor de bloemvorming als ik nu wat wegpak.want alle bladeren worden bijna monsters.

ik meen dat ik ook bij mijn vorige ronde heb gemerk dat waar ik blad we heb geplukt ook geen topvorming onstond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...