Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BelleVille

Tomatenmeststof

Recommended Posts

Guest elmanito
Knap!!

Als jij kan kweken met zoveel chloor en natrium!?!

 

Het NaCl-gehalte van dit zeewater extract is net zo hoog als van gewoon zeewater, maar is wel 30x geconcentreerder in zijn mineralen & spoorelementen. :spliff:

 

Namaste :shutup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met gewoon zeewater valt ook niet te telen.

Al die extra mineralen, zijn die echt nodig denk je?

Als wij boven de 1 mmol chloor komen kunnen we ruimen.

Laat staan dat hier dan mee te recyclen is.

 

Maar goed overal is mee te telen zie je wel.

Alleen in onze gewassen gaat het niet hiermee.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar goed overal is mee te telen zie je wel.

Alleen in onze gewassen gaat het niet hiermee.

 

In wezen zeg je hier al wat ik een stukje terug duidelijk wilde maken. Om te beginnen hebben we hier een vrij apart gewas. Als ik kijk naar de vroege ontwikkeling zie ik veel terug van fluitekruid en brandnetels. Maar ook van Bereklauw. En of dat al niet een combinatie is die op z'n zachtst gezegd raar is, proberen we die ook nog eens (binnen) dingen te laten doen die alle normale teelten doen verbleken. Ik zou de vergelijking willen maken tussen een top van "ons"wietje" en de bloemen in een chrysant, en dan zou je Chrysanten krijgen met bloemen driemaal groter dan je hoofd. Denk maar eens terug aan de nederwietjes die we in de zeventiger jaren vanwege een idee van Koos Vorrink door het hele land in de bermen hebben gezaaid, en vergelijk die dan eens met de cola's die we nu zien. Zowel genetische veranderingen als klimaat technieken en de voeding spelen daarbij een rol.

Ik denk dat je de research die in de wietvoeding zit meer dan een beetje onderschat. Glastuinbouw is wel een grote sector in Nederland, maar in de rest van de wereld stelt het weinig voor. Andersom is het voor de wiet-teelt. Nederland denkt wel dat het een omvangrijke zaak is, maar een klein rekensommetje leert al dat we hier nog geen 10 % van de europese markt bedienen. (onlangs een wietkwekerij in Italie opgerold van ruim 1.000.000 planten: Binnen ! ) Dan voel je op je klompen aan dat er wat te verdienen valt, cq te investeren is in onderzoek naar speciale voeding. (waar de reguliere tuinbouw ook weer op inhaakt :shutup: )

Als ik vervolgens zie dat veel grote kwekers met verouderde voedingsconcepten consequent nog geen 0,7 gram per watt halen (en hard roepen dat de rest opscheppers zijn) en vervolgens zie dat er meerdere hobbyïsten naar de gram gaan met hun modernere voeding en klimaatbeheersing, dan is er wel wat bijzonders aan de hand op voedingsgebied.

Als je meer wilt weten over het mmol gebeuren kan ik je niet verder helpen. Daar is KTM veel beter in thuis. Ik kom uit de tijd van de voedings PLC's (dat is best oud) die je analoog instelde als de baas kwam zeggen wat hij dacht dat we tekort liepen, of teveel.

Een ander aspect waar je aan kunt zien dat de manier van telen die we met wiet gebruiken erg ongewoon is, is dat er met volledig organische voeding nog steeds vaak beter gepresteerd wordt. Naar mijn mening geeft dat aan dat we met onze zelf bedachte voeding nog vrij veel over het hoofd zien die de natuur wel voor ons invult. En dat er zaken (waarschijnlijk/mogelijk sporen) zijn waar we ons dus nog niet ten volle van bewust zijn dat ze een rol spelen.

Vandaar dat ik denk dat je niet te min moet denken over de speciale voeding en er zekr niet vanuit kunt gaan dat je met standaard tuinbouw componenten hetzelfde of meer kunt bereiken, tenzij je de komende 40 jaar wilt blijven zoeken naar "het" recept.

 

Zo we kunnen weer even vooruit met de discussie :spliff:

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je die link aanklikt zie je twee foto's.

De linkse onbehandelde zijn nog groen.

De rechtse behandelde zijn al klaar om te oogsten.

 

Laat ik je dan wat uitleggen;

Hoe langer er een vrucht over doet om af te rijpen hoe zwaarder hij wordt.

Kijk eens goed naar de kwaliteit, dof geen glans erop en al gescheurd.

Er wordt beweerd dat er meer oxydanten in zitten, dat kan kloppen.

Die worden echter niet betaald, wel kilo's die niet gescheurd zijn en mooi blinken.

Het is al lang bekend dat bv tomaten geteeld met een hoge zout concentratie (ec) meer droge stof bevatten.

Meer droge stof betekend minder water dus minder kilo's.

Meer droge stof betekend automatisch ook meer mineralen en voedingsstoffen.

 

Een collega van me heeft meer dan 20 jaar bij een potgrond bedrijf gewerkt.

Hij heeft al zeer veel proeven gezien met vele soorten toevoegingen.

De resultaten daarvan worden door de fabrikanten de hemel ingeprezen.

Maar er gaat niets boven een goed substraat.

Alle toevoegingen zijn alleen bedoeld om een slecht substraat beter te doen voorkomen.

Een goed substraat en de juiste verhouding van de hoofd- en sporenelementen samen met genoeg water, is het enige wat belangrijk is voor een perfecte oogst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil helemaal niet minderwaardig doen over de speciale voeding voor wiet.

Wat je zelf al aangeeft dat er veel geld in omgaat.

Het ligt dan ook voor de hand dat er dan leveranciers op de markt komen met speciale voeding die beter is en dan natuurlijk ook duurder.

De vraag is of deze ook echt beter is of alleen maar duurder.

De A B die jullie gebruiken zou die wezenlijk anders zijn als die wij zelf maken?

Het enige verschil kan de verhouding van de elementen zijn.

De biologische voeding is vaak langzaam werkend.

Dit is een voordeel voor de hobbykweker, niet snel te veel (het werkt immers langzaam).

Niet snel te weinig (het spoelt niet snel uit en het werkt een langere tijd).

Maar is dat voor ons een voordeel?

Ik zou zeggen van niet, afhankelijk van het weer wordt er tussen de 1 en 25 x per dag water en voeding gegeven.

En in de verhouding die we zelf wensen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Tomaten die op de traditionele manier in de tuinbouw geteeld worden, dus op steenwol & chemische meststoffen worden veelvuldig vermeden door topkoks, omdat ze naar water smaken, de zogenaamde wasserbombfen zoals de Duitsers zullen zeggen.Het gebruik van Sea-Crop (Immutin) zorgt er niet voor dat de hoeveelheid in kilo's afnemen, maar toenemen met een hogere gehalte aan antioxidanten zoals vitamine C, alfa-liponzuur, belangrijke plantenstoffen voor de mens.Je kan iedergeval grotere tomaten oogsten dan de kleintjes die nu in de winkel liggen die alleen water bevatten en verder niks.Waarom denk je dat zoveel mensen supplementen slinken, omdat in de gewone groente & fruit niks meer inzit.2 ons groente & 2 stuks fruit kan je vermenigvuldigen met een factor 2.5 om nog minimaal de benodigde stoffen binnen te krijgen die je nodig hebt voor je gezondheid.

 

De toepassing bij Cannabis is al gebleken dat de buds smaakvoller & potenter van worden dankzij de mineralen die erin zitten voor enzymatisch processen.Een leverancier van meststoffen heeft liever dat je elke keer nieuwe komt halen & dat gaat een beetje moeilijk met Sea-Crop, want gemid dosering is 1 ml per 4l water bij hydro.Ik heb zelf een jerrycan van 5 liter van dat spul en daar doe ik zelf wel 5 jaar mee. Ik ben zelf geen vertegenwoordiger van dit spul, maar ik zou niet zonder meer willen.het gebruik van gewone meststoffen kan ook flink omlaag. :spliff:

 

med_gallery_16467_6951_683483.jpg

 

Namaste :shutup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over de smaak van wiet kan ik je niks vertellen. Ben geen gebruiker.

Die water tomaten zijn al van 10 jaar geleden.

Recent is er weer een onderzoek in duitsland geweest waar de nederlandse zeer goed uit de bus kwamen.

Ik ken verder sea crob niet dus kan er geen mening over geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6+4+12 is goed voor de bloeifase.

Tijdens de groei heb je meerdan 6% stikstof nodig.

.

 

 

Al die extra mineralen, zijn die echt nodig denk je?

 

 

Analyse van Nijlslib.

 

In 1936 beschreef Dr. Xilinas in Kairo een uitstekend onderzoek over de Nijl, het slib en zijn vruchtbare gronden. In het boek beschreef R. Aladjem, de leider van het ministerie van landbouw, een voorwoord. Daarin stonden vele praktijkgevallen, analyses en tabellen. Tabellen met belangrijke slotconclusies over meer dan 66 proeven.

Hier laten wij 2 analyses zien van Nijlslib, de eerste van hoogwater 1929, de tweede van laagwater 1931.

 

hoog % laag %

groeiverlies 9,10 12,00

silicium 48,50 45,17

klei - leem Al 2 03 19,35 19,63

ijzeroxide Fe 2 03 10,47 10,40

kalk Ca 0 3,31 3,78

magnesium Mg 0 2,95 3,24

titaan Ti 02 2,46 1,93

koolzuur C 02 1,04 0,93

kali K 2 0 0,98 0,92

zout Na 2 0 0,81 0,73

zwavelzuur S 03 0,42 0,52

mangaan Mn 02 0,23 0,26

phospor P 2 05 0,17 0,36

stikstof totaal N 0,125 0,13

 

Ter vergelijking met geconcentreerde meststoffen laten wij de humus buiten beschouwing en stellen vast:

 

Ten aanzien van de hoofdvoedingsstoffen in de zin van de gangbare landbouw bevat de Nijlslib lage gehalten van: stikstof 0,13%, phosfor 0,3%, kali 1%.

 

BRON

 

De grondlegger van jou kennis...geeft zelf het andwoord :spliff:

 

Staat de natuur met de wetenschap in tegenspraak, dan heeft de natuur altijd gelijk."

 

:shutup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ik heb hier nog een foto Sour Cream van een buitenlandse grower die mbv Sea-crop, maar ook met gewone zeemineralen gekweekt heeft in een organisch hydrosysteem.Hij zelf wil ook niks meer anders.

 

med_gallery_16467_6951_15925.jpg

 

Namaste :shutup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...