Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BelleVille

Tomatenmeststof

Recommended Posts

De zoekfunctie hielp me niet verder en google ook niet echt.

Ik hoorde over kweken met tomatenmeststof ipv speciale voeding voor wietplanten.

 

Ik ben pas met mijn eerste kweek gestart. Normaal kreeg ik verschillende flesjes voeding gratis bij mijn aankoop (tent etc) maar omdat die vent de aanbieding gewijzigd had.. Ben ik niet mee eens maar enfin..

Ik ben al een heel stuk over mijn budget gegaan.

 

Ik had graag dus jullie meningen gehoord over kweken met tomatenvoeding.

 

-Wat moet ik precies kopen?

-Eender welk merk?

-Hoe gebruiken?

-Heeft dit hetzelfde effect als speciale wiet-voeding?

-Is de opbrengst en kwaliteit veel groter en beter met voeding dan zonder voeding?

 

Alvast bedankt. Hopelijk vind ik hier mijn antwoorden en kan ik morgen zo'n voeding halen.

 

 

Nuchtere groet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zou je dat doen?

 

Gewoon cannavoeding kopen.

Is het beste voor je dames.

 

En waar zit de winst eigenlijk bij die tomatenvoeding?

M.a.w. Ben je dan voordeliger uit?

 

En je vraagstelling doet overkomen alsof we het hier allemaal met tomaten mest doen.

Zo van: vertellen jullie mij eens even over de geheimen van de tomaten meststoffen.

Ik lig dubbel :shutup: :spliff: :wtf2: :rofl :lol:

 

Even voor je info. We kweken allemaal hier met voeding speciaal gemaakt voor wietplanten. Goed he.

Geef toe, dat wist je nog niet he. :no

 

greetz sijp

ps.

Straks vragen ze of je met je eigen kak kan bemesten.

Wel handig. Ff over de rand kakken, klaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

6+4+12 is goed voor de bloeifase.

Tijdens de groei heb je meerdan 6% stikstof nodig.

Je kan er voor kiezen om dan een andere meststof te kopen voor de groei.

Of je kunt de N gewoon aanvullen met bv kalksalpeter tuinbouw.

 

Het maakt nl niet uit of je meststof voor tomaten of wiet gebruikt.

Het gaat alleen om de verhouding van de elementen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ok maar het is de eerste keer voor hem.

Is het dan niet wat erg ver gezocht.

Je kan het jezelf ook erg moeilijk maken.

en als het dan misgaat dan weet je wel wat de schuld krijgt.

Terwijl je dan jezelf moet verwijten.

Greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt als je beginner bent kun je het beste kant en klaar kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarom zou je dat doen?

 

Gewoon cannavoeding kopen.

Is het beste voor je dames.

 

En waar zit de winst eigenlijk bij die tomatenvoeding?

M.a.w. Ben je dan voordeliger uit?

 

En je vraagstelling doet overkomen alsof we het hier allemaal met tomaten mest doen.

Zo van: vertellen jullie mij eens even over de geheimen van de tomaten meststoffen.

Ik lig dubbel :shutup: :spliff: :wtf2: :rofl :lol:

 

Even voor je info. We kweken allemaal hier met voeding speciaal gemaakt voor wietplanten. Goed he.

Geef toe, dat wist je nog niet he. :no

 

greetz sijp

ps.

Straks vragen ze of je met je eigen kak kan bemesten.

Wel handig. Ff over de rand kakken, klaar!

Omdat zoals ik al zei iemand hierover sprak in een ander topic en ik wou er meer over weten. Simpel toch?

 

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=57786 (ik denk de ideale buiten voeding gevonden te hebben! Vaste tomatenvoeding met npk 6-4-12!! goed zo?? of niet??)

 

Maar meststoffen speciaal voor wiet zijn echt niet duurder hoor!

Ik dacht dat het hopen geld scheelde.

Dan ga ik googelen naar speciale voeding. Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Googlen?

 

WF shop, krijg je nog korting ook :shutup:

Thanks, welke voeding raad je me aan voor een optimale groei en bloei?

 

I'm a n00b, told U.. :spliff:

 

Er zijn zo veel soorten dat ik mijn draai niet vind..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik maar gewoon Gold Label voeding. Dat is veel goedkoper dan Canna en echt een slag beter. Gewoon A en B en ultra PK en Ultra MG, wat enzymen kan nog helpen en iets om af te zuren (PH- of citroensap) Zo nauw luistert het niet. GL is veel PH toleranter dan Canna. Gewoon even googlen op Ultra Mg en Ultra PK en je hebt zo een webshop gevonden waar het op de plank ligt. Voor minder dan 50 euro kun je tegen de duizend liter voedingswater aanmaken en loop je niet het risico dat er straks tomaten in je wiet hangen :spliff:

krijg je er vast een voedingsschema gratis bij .......

Veel plezier met onze hobby :shutup:

 

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gebruik maar gewoon Gold Label voeding. Dat is veel goedkoper dan Canna en echt een slag beter. Gewoon A en B en ultra PK en Ultra MG, wat enzymen kan nog helpen en iets om af te zuren (PH- of citroensap) Zo nauw luistert het niet. GL is veel PH toleranter dan Canna. Gewoon even googlen op Ultra Mg en Ultra PK en je hebt zo een webshop gevonden waar het op de plank ligt. Voor minder dan 50 euro kun je tegen de duizend liter voedingswater aanmaken en loop je niet het risico dat er straks tomaten in je wiet hangen :spliff:

krijg je er vast een voedingsschema gratis bij .......

Veel plezier met onze hobby :shutup:

 

chassie

Uitstekende info!

 

Thank you highly much!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gebruik maar gewoon Gold Label voeding. Dat is veel goedkoper dan Canna en echt een slag beter. Gewoon A en B en ultra PK en Ultra MG, wat enzymen kan nog helpen en iets om af te zuren (PH- of citroensap) Zo nauw luistert het niet.

 

Ik ben hert vaak met je eens chassie, maar deze keer niet. Goldlabel is nog lang niet goed door getest en zeker niet iets voor de beginner.

Ik heb ervaring met GL, maar vind het niet de makkelijkste voeding.

 

Mijn advies: canna 1 component bloei. bloeistimulator, wortelstimulator en pk, thats it. en... goeie aarde!! canna professioneel aarde

In de aarde zit genoeg voeding voor de eerste drie weken, waardoor groeivoeding overbodig is.

Simpel en eenvoudig.

Zo was ook het advies naar mij toe in den beginne. Had weinig problemen en meteen hele nette oogst.

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mening vragen over voeding, hehehe, gevaarlijk!! :wtf2:

 

Iedereen zweert bij zijn merk, en anders zijn ze op zoek naar een beter merk :shutup:

Ik heb ervaring met verschillende merken:

-Canna

-Plagron

-De Zwaan House & Garden (of House & Garden)

en nog wat andere proefverpakkingen en beginnerskits geprobeerd.

 

Maar aan het einde van mijn persoonlijke tests kwam ik vrij weinig verschillen tegen in opbrengsten.

Dus de ene voeding levert nauwelijks verschil op met de andere, is mijn ervaring.

Dus wat je ook kies, leer die lijn kennen en blijf ermee werken.

 

Ik denk wel dat Canna de lijn is waarmee de meeste growers werken op dit forum en dat je daarmee de meeste hulp kan krijgen als je in de problemen komt.

 

Ik ben persoonlijk helemaal weg van House & Garden maar dat komt omdat de voeding ook niet al te duur is en gewoon een erg goed resultaat geeft, ik gebruik de Aarde A + B lijn met daarbij Stimulator 1 (wortel stimulator), Multizymen en BudXL.

Voor de PK boost gebruik ik Topbooster (een PK13/14 met extra ijzer) en aan het eind van de ronde krijgen ze topshooter of shootingpowder, deze zijn wat aan de dure kant en niet perse nodig.

 

Maar zoals ik al aangaf, iedereen vind z'n eigen lijn de beste :spliff: haha

 

(EDIT: als je meer over de dosering wilt weten kan je me een PM sturen, ik zal het dan even toelichten in dit topic)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@chassis,

 

50 euro voor 1000 liter? Da's duur!

150 euro voor 200.000 liter voor wat wij gebruiken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

vertel eens wat meer No-Know. want je hebt me nieuwsgierig gemaakt. Ik ben dol op dit soort dingen...........

 

chassie

 

@bioloog: Waar ben jij tegenaan gelopen in je GL test? Ik heb al in je topic gekeken maar het is te groot voor deze tijd van de avond :shutup:. Kun je dat in heel kort vertellen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, mij bevalt de Gold-label hydro voeding prima. Let wel: op hydro, zonder EC meter. Gewoon de aanbevolen dosis aanhouden en het gaat super!

 

EmTee

PS. de prijs van Gold-Label valt me trouwens zwaaaarrrrr mee. Heb ik toch minder kado gehad van Doc dan ik dacht :shutup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@chassie

 

Wat wij doen is niets voor een hobbyist.

Bij ons komen de meststoffen in tankwagens aan in bijna pure vorm.

Wij berekenen dan zelf het schema van wat we willen gebruiken.

Zoveel mmol van dit en zoveel umol van dat.

Vervolgens berekenen met een programma de hoeveelheden per meststof.

Dit kan dan per A en B bak variëren tussen de 200 kg/ltr en de 24 gr per meststof.

En dat is dan voor 2000 ltr 100 maal geconcentreerd.

Da's dus erg moeilijk om dit voor bv 100 ltr gietwater af te meten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewone tuinbouw meststoffen? daar heb ik jaren mee gewerkt. Voor kleinere hoeveelheden gewoon voorverdunnen, bijv. 1 op 10 of 100 en dan pas mengen, gaat prima :shutup:

Maar ik vind het wel lastig werken met onze plantjes omdat die heel sterk afwijken van de kasplanten die we hier kennen. Met name de biomassa opbouw gaat zo veel sneller dat je heel andere tekorten ziet dan bij bijv. Chrysanten (en die komen al heel dichtbij). En die tekorten moet je nou net opheffen met behoorlijk prijzige chelaten om neerslaan te voorkomen. Ik denk dat je per saldo je kosten terug kunt brengen naar de helft, al zul je dat pas verdienen nadat je die hele dure voedingcomputer hebt afbetaald :spliff:

 

Groetjes,

 

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er tekorten ontstaan heb je gewoon te weinig gegeven.

Chelaat gebonden sporen elementen worden vaak gebruikt omdat deze makkelijker opneembaar zijn bij een afwijkende ph.

Als je tussen de 5.3 en 5.8 blijft heb je echt geen chelaten nodig.

Wil je toch voor chelaten kiezen, gebruik ze dan voor fe, mn, zn en cu tegelijk.

Als je ze alle vier gebruikt gaat het prima, vervang je er een of meer door een sulfaat, dan krijg je geheid tekorten.

 

Wat voor schema hield je aan toen je tuinbouw meststoffen gebruikte?

Kun je een mmol schema geven? Ben daar wel benieuwd naar!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Het is leuk het gebruik van landbouwmeststoffen en je plant kan er best goed van groeien, maar mist toch essentiële voedingsstoffen.

 

med_gallery_16467_6951_149644.jpg

 

Namaste :shutup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze analyse is van zeewater.

Probeer daar maar eens mee te kweken!

Dat gaat lastig worden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knap!!

Als jij kan kweken met zoveel chloor en natrium!?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...