Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jackterror

Azarius growsets, iemand ervaring?

Recommended Posts

Hoi,

 

Voordat ik mijn verhaal neer zet wil ik je laten weten dat dit niet als zwartmakerij of als spam gezien moet worden, louter het delen van een ervaring.

 

Ik heb nu 3 keer een kweek set van Azarius gehaald. Je betaalt 30 euro voor een relatief klein bakje. 20 gram droog komt er van af geloof ik(in theorie). Overigens is dat de richtprijs 29.95 die growshops moeten hanteren, die order krijgen ze van dat bedrijf. Notabene vorige keer in het tourist gedeelte van Adam een growkit gekocht die 2 keer zo groot was en maar een tientje duurder...

 

 

De eerste keer kwam er niets van af, na een maand zat er schimmel op.

 

De tweede keer was er uberhaupt geen mycelium bovenin.

 

De derde keer kwam ik er na aankoop achter dat er al schimmel in zat( en niet de goede schimmel :shutup: )

 

Ben ik dan zo debiel? Nee. Ik werk altijd hygiënisch, zet ze op een lichte plaats( niet in direct zonlicht), laat het bakje 12-24 uur in water staan en giet het dan af. Gewoon netjes de instructie volgen. Heb al eerder kitjes gehad van een ander bedrijf en die gingen wel goed.

 

Nu ben ik 90 euro kwijt en heb nog steeds geen mushies. Ik ben helemaal klaar met dat bedrijf, wat een troep. Ben terug naar de GS gegaan en heb een deel van mn geld terug gekregen. Die had ook al meerdere klachten gehad. Ik heb inmiddels bij magic mushroomshop wat besteld, hopelijk gaan die wel goed.

 

Heeft iemand ook dit soort ervaringen gehad met Azarius?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het probleem bij de growshop ligt. Hoe bewaren zij de kweek sets en hoe lang ??? Een vriend van mij heeft meerdere growsets bij azarius besteld en heeft daar prima resultaten mee behaald. erg grote mushrooms en de bakken zaten 100 procent gevuld.

 

Bestel in het vervolg eens rechtstreeks bij azarius dan weet je waar het aan ligt.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das klote dat je 90 euro heb verspild,gelukkig kreeg je wel wat geld terug van de gs.

 

Over azarius hoor ik zelf juist altijd goede verhalen over de kweeksets.

Wel verschrikkelijk duur als je het mij vraagt,maar ja ik maak mn bakjes zelf van print tot gevulde bak.

(zeeeeeeer goedkoop,daarom schrik ik soms van de prijzen wat ze er voor vragen,maar ik snap wel dat het werk er in betaald moet worden en er moet op verdiend worden)

 

Misschien lagen de kweeksets al een langere tijd in de GS?

Na een tijdje word zon bak vatbaarder voor besmettingen.

Ik kan er moeilijk over oordelen omdat ik niet weet in welke conditie de bakken verkocht worden bij de GS...

Sowiezo is het met een kweeksetje wel belangrijk dat ze wel vers van de pers komen lijkt mij.

Misschien lagen ze niet koel,of juist niet donker,of te lang ,er kan veel misgaan in de loop der tijd van bewaring.

 

In ieder geval hoop ik dat je nieuwe bestelling bij een andere wel beter komt,

niks is zo frustrerend als graag paddos willen kweken en dat het dan 3 x mislukt...en ook het geld wat je er dan aan uitbesteed.

 

Hopelijk komt de nieuwe kweekset wel goed in orde!

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had al een gevoel dat dit kan gebeuren. Als ze te lang op de plank liggen kan de kwaliteit natuurlijk worden beinvloed.

Daarom zou ik zelf voor een sporenspuit gaan, dan koop ik wel ergens biologische rogge, bij zo'n natuurwinkel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn eerste paddo kweek was echt een ramp

ik heb dat ding laten vallen waardoor alles een puinhoop werd

tig weken later dacht ik dat alles dood was en ging ik er met mijn vinger in lopen graven ( vinger schoon gemaakt met speciale spray )

 

paar weken daarna kunnen oogsten en daarna nog 3 flushes eraf gehaald en had alsnog VEEL meer dan 20 gram

:huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom even bij mij langs Jack, dan regelen we dat je mushies kunt oogsten...

 

Ik heb nog een aantal kweekboxen klaar staan om weg te gaan.

 

Grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gister bij Azarius besteld, vandaag in huis.

 

Ik zal ook een verslag gaan maken.

 

De sporen spuit die ik erbij kreeg waren Cambodia sporen.

 

Ik heb eerst de cupjes ander half uur laten koken in alluminium. En daarna het substraat in gespoten met de sporen.

Ben erg benieuwd, dit is mijn eerste paddo kweek.

 

Gr Skafz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb al verschillende keren bij azzarius bestelt,nooit geen problemen mee gehad,één setje die niet echt veel opleverde maar toch net genoeg om de kosten te dekken,4a5 kleine porties,maar t feit dak ze zelf kon kweken maakte alles dubbel zo goed.Heb wel al setjes gehad waar ik 4a5 grote flushes van haal en dan nog een 4tal kleinere,dus soms 8 a 9 in totaal.Ik lees ook dat je klaagt over t feit dat er geen mycelium aan de bovenkant zit,die hoeft daar ook niet te zitten,de vermucilite moet schoon zijn,daar verschijnen dan de eerste pinheads op,hoe zuiverder uw vermiculite hoe beter.het mycelium bevind zich in de middelste laag rogge die tussen 2andere lagen zit ,de onderste is perliet om water vast te houden,vermiculite heeft ook die eigenschap maar dient meer als substraat waar je paddo's hun houvast in vinden om te kunnen groeien,zo zijn ze ook makkelijk verweiderbaar zonder het mycelium te beschadigen.Hoe de setjes bewaard worden en voor hoelang doet er ook veel toe,nu suc6 ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot nu toe nog geen klachten gehad bij Ararius. Goede service, alles op tijd geleverd. Bewaring en dergelijke zullen wel parten spelen als het mis gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gemixte ervaringen met azarius setjes. Tiental gehad maar meestal na 0 of 1 flush dood.

 

Heb betere ervaring met de magic-mushroom-shop setjes. 5 flushes.

 

MAAR 't is natuurlijk wel maar een persoonlijke ervaring. Ben over't algemeen wel tevreden van azarius.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_28219_13204_429549.jpg

 

Bij mij gaat het goed tot nu toe :D

 

Had alleen de eerste keren rot gehad omdat ik niet proper genoeg werkte.

 

Het is de beginnerskit cambodian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijdje terug heb ik een startsetje mexicaanse gekocht bij New Age Company in Culemborg.Het is net een nieuwe winkel met mensen die het echt leuk vinden en je goed advies geven.Ik kan iedereen aanraden om er eens een kijkje te nemen.

 

Het resultaat van de set was zeer goed.Ik heb er 2x goed van kunnen oogsten en een man of 12 in totaal flink kunnen laten spacen.

 

Als ik weer ga schimmelkweken weet ik waar ik me setje ga halen!!!

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die winkel was toch van een vriend van je? (Zie dit topic) Vind het niet echt passend om daar in dit topic reclame voor te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Azarius Magic Mushroom kweekset 'Easy' Thai (Psilocybe cubensis Koh Samui (Thai) ) begint hier zijn eerst kopjes te laten zien dus ik heb nog geen problemen gehad.

Dit is wel mijn eerste keer en eerste setje.

gallery_20039_13005_25889.jpg

gallery_20039_13005_28860.jpg

gallery_20039_12987_3457.jpg

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tip: koop een 6500K lamp bij de Hornbach en laat die van schuinboven je growbox inschijnen op 12/12.

Het licht laat de paddo's veel rustiger groeien, met bijna geen aborts. Ik had laatst een paddo van bijna 30 gram van een strain die normaal toch redelijk klein is. Nu met de nieuwe box komen de pins al op en groeien ze heel mooi stabiel. Dit wordt een megaflush ;)

 

EDIT

 

Nog een tip: Plak duct-tape tegen de randen van de growbox, zodat er geen licht op de zijkant schijnt. Dan krijg je daar tenminste geen pins, zodat die daar ook niet kunnen gaan rotten.

Oh en als je aan het eind van je growbox komt, zou je een oplossing van vermalen rijst/koffie/graan kunnen maken, steriliseren (snelkookpan) en dan inspuiten met een spuit. Misschien krijg je er dan nog wat uit. En als ie dan echt op is kan je hem in de tuin gooien, zodat je volgend jaar misschien nog een verrassing krijgt :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
pffff dis toch gewoon reclame.... ;)

 

 

jij bent vlijmscherp :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat gaan die paddo`s hard zeg.

De set is nu zo.

gallery_20039_12987_10195.jpg

gallery_20039_12987_72902.jpg

gallery_20039_12987_3279.jpg

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die winkel was toch van een vriend van je? (Zie dit topic) Vind het niet echt passend om daar in dit topic reclame voor te maken.

 

Wil nogsteeds niet zeggen dat ik belangen heb bij zijn winkel ;)

 

Soms gun je mensen hun succes gewoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He is het vel al gescheurd? Dan zijn ze namelijk al klaar. Maar dan zou je wel ministoeltjes hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die growsetjes niet te lang thuis opbergen, want dan gaat het al los in die bak en kan je het weggooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...