Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GroenAlsGras

Royal Dane

Recommended Posts

boeren zijn ook niet vies van wat extra gewicht in de portomonee :icecool :lol:

 

en hij weet van niks natuurlijk :smoke :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Lion: man... wat zullen we ziek worden van al dat knippen van keiharde toppen dit jaar :P rd en hl :icecool

 

Fingers crossed!!! :o

 

 

kben allang blij niks van Geengenade gehoord te hebben :smoke ...khad zo tot 31-12 de tijd gegeven.

 

Tijd voor??? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tijd voor??? :icecool

 

 

khad ze... in een opwelling...aangeboden online... hun allerbeste genetika te testen....in the wild naast rd en hl...

en hadden ze er op tijd op ingegaan dan had ik me daar vol voor ingezet...nu niet meer :P

 

gr :smoke

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je respectabele RD planten wil... en dan bedoel ik 2m + planten, zul je toch midden april, ten laatste begin mei moeten beginnen!

De RD start nl met haar bloei al eind juni/ begin juli...

 

 

Als ze 2 weken na de langste dag in de bloei gaan,waarom gaan ze dan niet 2 weken voor de langste dag in de bloei .licht uren zijn namelijk het zelfde 2 weken voor of na de langste dag. vragen vragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en de langste dag in Denemarken is langer als in bij ons... :smoke ...

je zal maar een rd zijn....gek... wordt je dr van :P ...

 

en als je in een kleine pot zit ga je nog vroeger bloeien :icecool

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

21 juni of 6 juli dat scheelt maar 10 min.licht dan zouden die 10 min. hem in de bloei doen gaan,lijkt me wat sterk.

 

Maar goed we wachte het af, heb zelf geen RD,maar wel ander denen,zal wel het zelfde verhaal zijn.

 

Tjow

Share this post


Link to post
Share on other sites

kheb even me topic nagekeken :smoke ...

30 juni 2010 trok ik de eerste henkes mannen eruit....en rd zat er een 5 dagen later achteraan...

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks dat ze vroeg geslacht toonden zijn toch nog redelijk groot geworden,in jou topic zie ik jou tot wel in juli met stekken sjouwen of de foto's waren niet recent.

 

Tjow

Share this post


Link to post
Share on other sites

alle fotos waren zeer recent max 3 dagen later op net gezet meestal zelfde dag...

 

dit waren de 1e henkes mannen ong 40-60 cm....ontkiemd tussen 20 april en 10 mei..

 

dus zeer zeker groeit het nog heel lang door...deze henkes werden bij mij ong 2.50 en waren het vroegst...rd was later en ook langer 3m+....tja later wil zeggen meer groeitijd...

 

gallery_22583_9897_1180228.jpg

 

tis ook een leuke foto om de typische penwortel van zaadplanten te zien... :icecool

toch wel leuk om even terug te bladeren...het gaat weer helemaal leven voor je... :lol:

elk jaar zal best wel iets anders zijn... :P ..sterker nog ik denk dat het elkjaar anders is...

ik kan me herinneren dat 4 aug-8 aug bij mij een behoorlijk plens regen gevallen is en dat ze een groei spurt maakten van heb ik joudaar in een week :smoke

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ze 2 weken na de langste dag in de bloei gaan,waarom gaan ze dan niet 2 weken voor de langste dag in de bloei .licht uren zijn namelijk het zelfde 2 weken voor of na de langste dag. vragen vragen.

 

Beetje nutteloze vraag vind je zelf niet? :icecool

Kan je ook vragen... waarom gaan ze niet in bloei in mei als er nog minder uren zijn??? :smoke

 

khad ze... in een opwelling...aangeboden online... hun allerbeste genetika te testen....in the wild naast rd en hl...

en hadden ze er op tijd op ingegaan dan had ik me daar vol voor ingezet...nu niet meer :lol:

 

gr :P

Carpie

 

Hoe zou dat komen??? :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als niet zo zeer op het licht reageert en een soort van autoflower is en later zet dan bloeit ie ook later.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje nutteloze vraag vind je zelf niet? :P

Kan je ook vragen... waarom gaan ze niet in bloei in mei als er nog minder uren zijn??? :smoke

 

Ik zou zeggen ontkiem es 1 eind april en 1 eind mei of ze dan ook gelijktijdig in de bloei gaan. :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit je in het veerkeerde topic? of hakt die blow er zo in :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

RD :smoke

 

Bedankt voor de opmerkingen waar ik wat aan heb....

ff simpel:

VOORGROEI: BINNEN

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ze 2 weken na de langste dag in de bloei gaan,waarom gaan ze dan niet 2 weken voor de langste dag in de bloei .licht uren zijn namelijk het zelfde 2 weken voor of na de langste dag. vragen vragen.

 

 

Dat is dus precies wat ik wil weten, ik heb nog steeds het idee dat weinig mensen begrijpen wat ik precies wil proberen....

 

Ik wil groeiende planten verplaatsen naar buiten, waardoor ze in de bloei gaan......

En omdat de royal dane op de langste dagen al bloeit, is het maar de vraag of die gaat reveggen...

het enige wat ik me kan bedenken is:

-Dat ze reveggen omdat de dagen warmer worden

-Dat ze reveggen, omdat de dagen langer worden tijdens bloeiperiode.

 

Ze kunnen namelijk bij lange dagen al bloeien...

 

Iedereen lees de eerste post aub, en blijf beetje ontopic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

test dat maar eens lekker uit voor ons en ontkiem elke week wat....in een rd topic :o

 

iig.. ik ga hier niet mee testen :icecool .... daar keiharde vroege buiten soortjes volgens mij gwoon buiten ontkiemd moeten worden....punt.

 

al dat gekloot met echte vroege buitenplanten... binnen... geeft rare aanpassingen aan lichtsterktes en licht regimes imho....

idem ditto zaadkwekers die buitenplanten binnen vermeerderen en ook nog verder mee veredelen...

tis allemaal vragen om reveggen en herma's en zwakke planten door te vroeg te beginnen in het jaar.....

 

waarom wil je nog hogere planten als 3.5 meter :smoke ....ze vangen wind en je moet ze dan verankeren... :P

kijk.. als je in het buitengebied woont en je wil maar 5 planten op je eigen erf dan snap ik hem....

 

gr

Carpie

 

ps; en dan moet je nog weten welke pheno van rd je heb ook....anders ga je met al je testen ook nog de mist in... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

 

thx voor je reactie...

Ik ga het zeker proberen inderdaad.

zou wel echt heel tof zijn als je het voor elkaar krijgt om in bijv juni-juli te oogsten.

kwaliteit zal inderdaad niet super zijn ivm het rare klimaat dat de plant in verkeerd, en grote veranderingen die de plant ondergaat. (verandering lichtsoort, lichturen, temperatuur.. enz)

Maar een wietje in juni scheelt mij een hele zomervakantie aanschaffen :smoke dat is meer het idee.

Ga zoiezo later nog planten voor normale periode :P

 

Ik hoef niet perse zulke grote bomen hoor :icecool

 

 

PLUS:

Mocht het wel mogelijk zijn, kan hierop weer doorgeselecteerd worden.. waardoor het misschien wel mogelijk word om kwaliteit te kweken op deze manier.

 

MAAR :

eerst maar eens kijken hoe het in de praktijk gaat :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn eerste man van 1.50 was vorig jaar 10 juni al afgebloeid :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ohh :icecool ......je wil eind juni oogsten.... :o had je dat niet meteen kunnen zeggen....we zijn nu 3 pagina verder... :P

 

neem een autoflouwer of verduister een binnen soortje zou ik zeggen... :lol:

zie de topics van blowsterke... :smoke

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ontopik!

 

Als de Deentjes van licht bron veranderen schieten ze al in de hermamamamamstressssss.

Voor de 99% waar.

 

Suc6 daar

 

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke iedereen bedankt voor de reacties,

 

de plantjes zijn gister opgekomen 7/7, we zullen zien wat er gebeurd..

Ik ga er denk 4 onder TL groeien

en 3 voor het raam misschien

 

We zien het wel

Share this post


Link to post
Share on other sites
We zien het wel

 

In jun/julli

 

:shutup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Veel Deense soortjes zijn niet geschikt om binnen op te laten groeien.Of ze gaan heel snel in de bloei (zelfs bij 24 uur lichtcyclus) of ze gaan herma verschijnselen vertonen.(best kans bij RD).Eigenlijk worden ze altijd in de kas of voor het raam thuis voorgegroeid mbv gewoon daglicht ergens half april.

 

Je kan het proberen, dus het wordt interessant.Voor het raam heeft op dit moment ook geen zin, want de lichturen zijn nog tekort, dus het enige dat overblijft is extra bijverlichting met TL dus.

 

Namaste :shutup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...