Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GroenAlsGras

Royal Dane

Recommended Posts

Hoi iedereen.. Deze zomer ga ik voor de Royal Dane..

ik had echter nog een aantal vraagjes waaronder:

 

-Kunnen deze soortjes tegen lage temperaturen ivm het vroeg willen planten(guerilla)

-Heeft vroeger beginnen/lange groei een invloed op de datum dat de plant gaat bloeien?

-Wat is ongeveer de max hoogte die deze soort kan worden?

-Zijn er nog mensen met foto's van hun bloeiende RD's

 

 

Heeft iemand andere vragen over deze soort; plaats je vraag en ik zal hem er tussen zetten.

Gr

 

 

-------------------------------------------------------------------

LATER TOEGEVOEGD VOOR DUIDELIJKHEID:

Het gaat hier om het feit dat Royal Dane een andere plant is als de meeste buitenplanten.

Andere plant = ander gedrag = andere mogelijkheden.

 

 

 

Het gaat mij om het idee dat:

Deze soort plant heel erg vroeg in de bloei schiet ( bij redelijk lange dagen en korte nachten dus)

Wat nou als je deze soort een maand voorgroeid en dan buiten gooit...

hij gaat van bijv 18 a 20 uur licht naar +- 12a13 uur licht, de dagen worden wel langer, maar ik vraag me af of ze niet gewoon doorbloeien (tot een uur of 16 per dag licht) aangezien ze in juli al bloeien soms. (= 16 uur licht per dag)

DIT BETEKENT DAT DEZE PLANT ROND DE LANGSTE DAG VAN HET JAAR(21JUNI = 17u licht en 7 uur donker) BEGINT TE BLOEIEN.....

in tegenstelling tot andere planten die rond 1 aug-30aug bloeien (= 14.5-15.5 uur licht)

ff simpel:

 

VOORGROEI: BINNEN = warmer en lange dagen

18-20 uur licht 4-6 uur donker

+- 1 maand

 

Misschien een week bloei starten binnen

 

BLOEI: BUITEN = Kouder en kortere dagen

1April

07:12 tot 20:15 licht

13 uur licht 11 uur donker

 

1Mei

06:07 tot 21:07 licht

15 uur licht en 9 uur donker

 

1 juni

05:24 tot 21:51 licht

 

16.5 uur licht en 7.5 uur donker

 

21 juni is de langste dag....

 

Zou best kunnen werken omdat de dagen nog erg kort zijn tegen de tijd dat ze al flink bloeien....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat betreft de foto's zoek een keer rond in de guerilla sectie, in elk guerilla avontuur zijn wel wat RD's aanwezig!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi iedereen.. Deze zomer ga ik voor de Royal Dane..

ik had echter nog een aantal vraagjes waaronder:

 

-Kunnen deze soortjes tegen lage temperaturen ivm het vroeg willen planten(guerilla)

-Heeft vroeger beginnen/lange groei een invloed op de datum dat de plant gaat bloeien?

-Wat is ongeveer de max hoogte die deze soort kan worden?

-Zijn er nog mensen met foto's van hun bloeiende RD's

 

 

Heeft iemand andere vragen over deze soort; plaats je vraag en ik zal hem er tussen zetten.

Gr

 

je gaat voor royal dane maar weet eigenlijk niet waarom.. :P

 

ik sluit me bij de vorige reactie aan....lezen heeeeeeeeeeeeeel veel guerilla/outdoor lezen alleen al in de stickys kom je veeeeeeeeeeeeeeeel tegen over rd..

 

1) wat is vroeg bij je?....normaal wacht je tot de grond tem min 10-15 graden is..

2) nee...

3 ) kan zomaar 3,5 meter worden met ontkiemen begin mei

4) heeeeeeeeeeeeeeeeel veel guerilla/outdoor topics...

 

valt me een beetje tegen dat je zolang lid ben en dan met dit soort absolute beginners vragen komt...vooral vraag 2...

 

succes :smoke

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) wat is vroeg bij je?....normaal wacht je tot de grond tem min 10-15 graden is..

2) nee...

3 ) kan zomaar 3,5 meter worden met ontkiemen begin mei

4) heeeeeeeeeeeeeeeeel veel guerilla/outdoor topics...

 

 

1)

Ik ben vandaag met 7 zaadjes kiemen beginnen, en vroeg me af of deense soorten misschien wel al in Maart probleemloos doorgroeien.. eventueel met wat koudere dagen. Dit in verband met planten over aantal weken in hoop op massieve bomen.

 

2)

oke bedankt.

3)

Oke ik bedoelde eigenlijk meer februari/maart, maar bedankt voor de reactie

4)

Deze heb ik zo goed als allemaal doorgekeken... vroeg me gewoon af of er meer mensen waren met foto's.

die bijvoorbeeld geen verslag hebben geplaatst.

 

groetjes en sorry voor het vooral(onduidelijk vragen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt ze wel al buitenzetten, maar dan blijven ze waarschijnlijk zowat stistaan tot begin mei en beginnen dan pas echt te groeien, veel winst in grootte behaa je er dus niet mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je royal dane nu buiten zet of in maart, zijn de dagen te kort en begint de plant te bloeien.

Als de dagen langer worden gaan ze reveggen, dit levert geen mooie planten op. Beter zet je ze dus in mei.

 

Gr. Kierewiet

Share this post


Link to post
Share on other sites
-Heeft vroeger beginnen/lange groei een invloed op de datum dat de plant gaat bloeien?

 

 

 

Heeft iemand andere vragen over deze soort; plaats je vraag en ik zal hem er tussen zetten.

Gr

 

Berichten: 157

Sinds: 24 March 2006

 

5 jaar erover doen om te weten dat het aantal lichturen bepaald wanneer de plant gaat groeien en bloeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een klein RD topje... :smoke

 

 

gallery_26079_10328_203976.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 jaar erover doen om te weten dat het aantal lichturen bepaald wanneer de plant gaat groeien en bloeien

 

Beste Alucard

 

Ik weet niet hoe oud jij bent, maar jij kan na al die jaren nog steeds niet lezen.

 

Ik vroeg: -Heeft vroeger beginnen/lange groei een invloed op de datum dat de plant gaat bloeien?

 

Natuurlijk weet ik wel dat het aantal lichturen ook een factor is. Maar zoals bij veel processen in de natuur zijn er meerdere variabelen die een proces beinvloeden. Dat betekent dat een verder gegroeide plant(10 weken) anders kan reageren op een situatie dan een plant van bijvoorbeeld 2 weken oud. Net als jij nu ook anders reageert op dingen als toen je 3 jaar was.

 

MAAR NU VERDER MET HET TOPIC...

 

 

Bedankt voor de opmerkingen waar ik wat aan heb....

 

Het gaat hier om het feit dat Royal Dane een andere plant is als de meeste buitenplanten.

Andere plant = ander gedrag = andere mogelijkheden.

 

 

 

Het gaat mij om het idee dat:

Deze soort plant heel erg vroeg in de bloei schiet ( bij redelijk lange dagen en korte nachten dus)

Wat nou als je deze soort een maand voorgroeid en dan buiten gooit...

hij gaat van bijv 18 a 20 uur licht naar +- 12a13 uur licht, de dagen worden wel langer, maar ik vraag me af of ze niet gewoon doorbloeien (tot een uur of 16 per dag licht) aangezien ze in juli al bloeien soms. (= 16 uur licht per dag)

DIT BETEKENT DAT DEZE PLANT ROND DE LANGSTE DAG VAN HET JAAR(21JUNI = 17u licht en 7 uur donker) BEGINT TE BLOEIEN.....

in tegenstelling tot andere planten die rond 1 aug-30aug bloeien (= 14.5-15.5 uur licht)

ff simpel:

 

VOORGROEI: BINNEN = warmer en lange dagen

18-20 uur licht 4-6 uur donker

+- 1 maand

 

Misschien een week bloei starten binnen

 

BLOEI: BUITEN = Kouder en kortere dagen

1April

07:12 tot 20:15 licht

13 uur licht 11 uur donker

 

1Mei

06:07 tot 21:07 licht

15 uur licht en 9 uur donker

 

1 juni

05:24 tot 21:51 licht

 

16.5 uur licht en 7.5 uur donker

 

21 juni is de langste dag....

 

Zou best kunnen werken omdat de dagen nog erg kort zijn tegen de tijd dat ze al flink bloeien....

Share this post


Link to post
Share on other sites

je weet wel heeel weinig voor zo'n oud lid..

maar dat wil niet zegen dat je niet kan leren, topic van indoflow staat vol met lekkere soortjes :smoke

 

en deze plant je volgens hem, direct in de aarde dus niet voorgroeien, overpotten, eerder dan mei beginnen.

gewoon begin mei wat planten en hopen op een goeie opkomst :P

 

dit geeft het minste stress, en geeft je de mooiste planten.

dat is ook wel te zien in het mooie stikky van deense buitensoortjes :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry hoor... maar Indo heeft in zijn 2009 sticky thuis in een koudebak voorgegroeit in potjes zie de fotos...en ontkiemd op 20 april 2009

pas in 2010 is hij begonnen met inzaaien in de volle grond...kheb van hem begrepen dat dit toch ook niet makkelijk is en zeker niet vroeg....

zeker weers afhankelijk en niet aanteraden met duur gekocht zaad....wel als je duizenden kogels van je eigen zaadkweekie hebt...

gr

Carpie

 

ps: waarom wil je nog hogere planten als 3.5 meter :smoke ....ze vangen wind en je moet ze dan verankeren... :P

kijk.. als je in het buitengebied woont en je wil maar 5 planten op je eigen erf dan snap ik hem....

ik denk dat je keiharde buiten soortjes buiten moet ontkiemen en max 20 april en niet eerder...

we hadden bv de eerste 14dagen van mei 2010 een koude bewolkte periode waarin me plantjes bijna stil stonden en strekten wegen te kort aan direct zonlicht...omdat het bewolkt was...

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij was zijn advies toch echt direct in volle grond.

 

en duur ?? in welke wereld leef jij carpe diem :smoke :P

frobanken is nog altijd goedkoop..

snap wat je bedoelt :lol:

 

maar ja inderdaad als je maar enkele zaden hebt, zou ik ook voor potjes gaan.

alleen al om er zeker van te zijn dat het goed gaat..

maar uit een proefje die ik vorig jaar heb begonnen, en dit jaar gaat eindigen.

is gebleken dat al doe je ze direct in de grond het jaar dervoor. opkomen doen ze toch wel ;)

 

dus ik ben nog meer onder de indruk van de direct op spot ontkiemen methode.. :o

en ga ik ook zeker op enkele spots kijken hoe dat gaat.. :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

het advies ligt echt genuanceerder.....je zal maar 40 zaden moeten kopen bij froebanken als tiener van je k*tbaantje bij mc Donalds...en ze komen niet op :P ....Daar zou ik nou niet blij van worden... :icecool

maar als je duizenden kogels hebt en weinig risiko wilt nemen en/of thuis geen mogelijkheid hebt en vlak bij je spots woont....dan zou ik het kunnen gaan overwegen ja...

wiet is onkruid maar niet in de 1e 3 weken...

Dit is mijn realiteit :smoke

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

je bedoelt het rot baantje bij mc donalds of niet ?? :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
volgens mij was zijn advies toch echt direct in volle grond.

 

dus ik ben nog meer onder de indruk van de direct op spot ontkiemen methode.. :P

en ga ik ook zeker op enkele spots kijken hoe dat gaat.. :smoke [/color]

 

 

Als je ermee de mais in wilt dan gaat jou verhaal niet op,zul je ze toch eerst thuis buiten moeten ontkiemen bij 15centimeter hoogte naar de spot verplaatsen.

 

Tjow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het eigenlijk mogelijk om ze een weekje of 2-3 voor te groeien binnen, of gaan ze zoiezo reveggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geloof dat ik laatst nog comment van indoflow ergens in een topic gelezen heb. Hij zei daarin dat als je leuke resultaten wilt halen met Royal Dane je niet later dan de 2de week van mei moet gaan zaaien, daarna krijg je een stuk meer tegenvallers. of iets in die richting. dus een zaai time spawn van 3 weken ongeveer. laatste week maart tot 2de week van mei.

 

 

je zal maar 40 zaden moeten kopen bij froebanken als tiener van je k*tbaantje bij mc Donalds...

:smoke

 

Als je wiet trouwens vergelijk met bijv planten uit de solanum familie (tomaten, pepers, aardappelen) dan is de kieming van de wiet plant wel heel erg sterk. ze zijn makkelijk en snel ontkiemt en zijn al behoorlijk sterk als ze beginnen, weinig moeite ook om de rest voorbij te groeien. Dat is echt wat me het meest verbaaste afgelopen jaar tijdens me eerste grow. brandnetels zijn ook hardnekkig maar van de duizenden zaden die er van elke brandnetel vanaf komen zullen er maar enkele succesvol zijn ^^

 

@ lion, wat blijft er van over als die toppen gedroogt zijn? (krimpen ze veel?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jeroenproot

dit is wel mogelijk, alleen is het volgens sommigen het beste om dan ipv 18/6, 20/4 licht te geven.

dan heb je minder kans dat ze gaan bloeien, omdat denen een soort semi-autoflower is.

al kan 18/ 6 denk ik ook wel.

 

gr. Kierewiet

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je ermee de mais in wilt dan gaat jou verhaal niet op,zul je ze toch eerst thuis buiten moeten ontkiemen bij 15centimeter hoogte naar de spot verplaatsen.

 

Tjow

 

dat gaat niet lukken..

ik ga gewoon in de mais ontkiemen, en zeker niet in potjes voorgroeien.

voordat je goed kan overpotten zitten de wortels al overal....

 

 

een goede guerilla plant (zaailing)

moet zijn penwortel gebruiken, om goed bij het water te kunnen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je respectabele RD planten wil... en dan bedoel ik 2m + planten, zul je toch midden april, ten laatste begin mei moeten beginnen!

De RD start nl met haar bloei al eind juni/ begin juli...

 

@ Allo allo: dat krimpen valt mee, al moet ik toegeven dat de topjes nogal fluffy waren.... daar kan de slechte maand aug. natuurlijk voor iets tussen liggen!

 

Laten we hopen dat juli en aug. dit jaar top worden... en dan wed ik dat we hier op het forum serieuze kannonen gaan zien bij verschillende kwekers die met deens zaad aan de slag zijn gegaan! :icecool

 

Stiekem heb ik nog grotere verwachtingen van de Henkes Lolland die dit jaar in mn tuintje komt... :smoke

 

In blijde afwachting... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ga gewoon in de mais ontkiemen, en zeker niet in potjes voorgroeien.

Kben toch bang dat de boer ze dan platspuit.....of je moet een bioboer treffen... :o

 

dan zou ik voorgroeien onder bomen in grote potten ergens in de buurt... :lol:

 

mja...ik ga dr een paar proberen in de mais...maar niet op de boerenakker voorgroeien/ontkiemen..

 

@Lion: man... wat zullen we ziek worden van al dat knippen van keiharde toppen dit jaar :icecool rd en hl ;)

kben allang blij niks van Geengenade gehoord te hebben :P ...khad zo tot 31-12 de tijd gegeven.

 

succes :smoke

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk het niet :smoke

 

voorgroeien onder bomen zie ik ook niet echt zitten, er is genoeg plek in de mais.

dus zon hebben ze er genoeg.

 

het is een open plek wat al geregeld is met de boer, dus daar maak ik me geen zorgen over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet wel zeker dat de boer ze plat spuit of je moet net wat CD zecht een boer treffen die niet spuit,bij een normaal voorjaar zul je toch tot een juni of 20 moeten wachten als je op zeker wil.

Hier al eens meegemaakt dat ze 400 dood spoten,en toen was ik niet eens vroeg 12/13 juni meende ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
het is een open plek wat al geregeld is met de boer, dus daar maak ik me geen zorgen over.

 

 

had je dat niet meteen kunnen zeggen...........grappemaker :smoke :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...