Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Vaporetto

weedplant stressen voor meer THC

Recommended Posts

hoy,

 

Een tijdje geleden heb ik een zaadje geplant dat ik bij de weed gevonden had... en hier is een prachtige plant van 1.40 uitgekomen. Ik voelde me direct welkom in de wereld van de kweek :D

 

nu heb'k onlangs gehoord dat je plant meer thc kan produceren, indien je hem "stresst" door bv duimspijkers in de stam te duwen een week voor de bloei.

 

klopt dit? dank u voor jullie posts!

 

cheers,

 

vaporetto

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 goede tip, als je begint met kweken dan kan je beter eerst je plantje normaal, zonder enige kunstgrepen, eens laten afbloeien. Experimenteren kan altijd nog maar je moet wel een referentiekader hebben om te kunnen vergelijken wat het effect met en zonder kunstgrepen is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sommigen halen alle blaadjes van de planten de laatste week voor de oogst. dit zou ook helpen. iemand enige ervaring mee??

 

ik had eigenlijk nooit gedacht dat m'n plan zo mooi zou worden. hij is wel heel dicht begroeid met blad. en heeft een stam zoals een luciferdoos... luikt lekker ffris

Share this post


Link to post
Share on other sites
sommigen halen alle blaadjes van de planten de laatste week voor de oogst. dit zou ook helpen. iemand enige ervaring mee??

 

Ze doen dit denk ik zodat de plant meer voeding geeft aan de toppen ipv aan de bladeren..

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom moet je meteen de eerste keer al meer thc hebben

zo te horen heb je al genoeg toppen

 

groeten shappie

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarom moet je meteen de eerste keer al meer thc hebben

 

tja... waarom wil iemand een mooi lief, of veel geld... tja lol,

 

ik wil gewoon dat m'n wiet niet snel opraakt... en dat'k lekker stoned ben bij het roken van m'n eigen plantje. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
sommigen halen alle blaadjes van de planten de laatste week voor de oogst. dit zou ook helpen. iemand enige ervaring mee??

 

Ze doen dit denk ik zodat de plant meer voeding geeft aan de toppen ipv aan de bladeren..

 

uhm dat klopt dacht ik tog niet helemaal als je de bladeren weghaalt zullen je toppen echt niet meer voeding krijgen! volgens mij zelfs minder! want je plant haalt de voeding voor de toppen weg uit de bladeren daarom verleppen je onderste bladeren in de bloei ook vaak !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd, bladeren weghalen is niet zo'n goed plan.. je hebt vast wel eens bij biologie iets te horen gekregen over fotosynthese.. De bladeren zijn de longen van je plant, zeg maar Ga jij beter groeien als je je longen verwijderd? nee... Daarbij groeit je plant niet meer en steekt dus niet bepaald energie in je bladeren, maar juist in de toppen (bloemen).

 

Gebruik de searchfunctie om meer te lezen over klieven, zweten, stressen e.d. Maar of het echt de moeite waard is om dit te doen? Ik denk dat je, zoals Bambo al zei, zo'n eerste keer je plant maar misschien het beste gewoon zijn gang kan laten gaan.. natuurlijk wil je veel opbrengst van een goede kwaliteit, maar dat zaadje had je gevonden dus is eigenlijk alles wat je oogst al bonus, niet waar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd...

 

en het voelt goed om gratis van de natuur te kunnen genieten.

 

kan het moeilijk opbrengen om te werken voor m'n 40€ wiet per week...

 

thanx voor de info mensen, jullie verrichten goed werk hier op dit forum.

8)

cheers,

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je zoveel euro per week uitgeeft aan wiet raad ik je aan om ff te sparen en niet te roken en binnen te gaan kweken heb je eigen gekweekte wiet en het kost je minder en levert je meer op vooral je 2de kweek dan heb je de meeste spullen nog van je eerste kweek en dus kost het je voornamelijk alleen maar een beetje stroom succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, ik rook graag kwaliteitswiet... normaal ben ik voldaan na een lekkere joint of 2. heb lang w gekocht in een smartshop. maar had de indruk dat het wel slechte kweek was, nooit wiet die een prima reukje had, of die er te droog was. Vraag me niet wat er verder mis mee was. Steeds zwaar stoned voor een half uur en nooit echt lekker high. In maastricht daarentegen vind'k altijd wel kwaliteit (Santa Maria, C5, Jack Herrer, Honolulu :rainbowafro: ), moeilijk om dat te evenaren door zelf te kweken denk'k, ten minste als je nog geen jaren ervaring hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm... ik heb net mijn Misty geoogst en dat is echt wel kwaliteitswiet en het was mijn eerste (gelukte) binnenkweek.. van komende kweken verwacht ik dus nog meer... Uiteraard zal ervaring resulteren in hogere kwaliteit maar dat wil niet zeggen dat je als beginner géén kwaliteit zou kunnen leveren. Bij zulke uitgaven is het idd wel te overwegen om zelf te gaan kweken... € 40,- per week is een goede € 2000,- per jaar.. Daar kan je zelfs een kant en klare hydro-kweekkast voor kopen die je zo'n beetje aanzet en dan alles voor je doet...

 

Denk er iig eens over na..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

je stresst de plant al doordat ze niet bevrucht wordt. Als ik een jaar geen

sex zou hebben hoefden ze niets meer te doen om me nog meer te

stressen. De rest van alle middelen (klieven, transpireren, bladeren

verwijderen, etc,etc,...) leveren volgens mij een veel mindere bijdrage

aan de stress voor de plant. Ik zou de volgende keer bv. twee planten

nemen en dan eentje op de normale manier laten afbloeien en bij de

andere één van de eerder genoemde extra stressmethoden toepassen

om te kijken of je verschil ziet.

Ik heb bv. mijn eerste oogts normaal gedraaid om een beetje ervaring

op te doen en ben vanaf mijn tweede kweek gaan 'experimenteren met dingen

als toppen, buigen, onderste takken verwijderen bij enkele planten, etc,etc,..

om te kijken wat het resultaat zou zijn.

Als je iets meer ervaring hebt met het groeien en bloeien van je vrouwelijke

plantjes, geeft je dit ook meer zelfvertrouwen om daarna zulke dingen

uit te proberen op een verantwoorde manier (dus enkele plantjes en niet

allemaal tegelijk)

Zo heeft het bij mij gewerkt in de afgelopen anderhalf jaar en het is mij

tot nu toe heel goed bevallen (leren in de praktijk..)

 

Hè, weer veel te veel getypt......

 

Groeten,

 

Klaboem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou ik mee oppassen met dat ''stressen''....

 

je plant kan namelijk ook hermafrodiet worden !!

Share this post


Link to post
Share on other sites
je plant kan namelijk ook hermafrodiet worden !!

en hij heeft zn zaadje ook van een hermafrodiet en waarschijnlijk wordt t niet veel met zn plant want de zaadjes van een hermafrodiet zijn nog niet goed want dan zouden ze veel langer moeten bloeien.. tot de wiet niet meer goed is..

Share this post


Link to post
Share on other sites
sommigen halen alle blaadjes van de planten de laatste week voor de oogst.  dit zou ook helpen.  iemand enige ervaring mee??

 

Ze doen dit denk ik zodat de plant meer voeding geeft aan de toppen ipv aan de bladeren..

 

uhm dat klopt dacht ik tog niet helemaal als je de bladeren weghaalt zullen je toppen echt niet meer voeding krijgen! volgens mij zelfs minder! want je plant haalt de voeding voor de toppen weg uit de bladeren daarom verleppen je onderste bladeren in de bloei ook vaak !

je mag er gerust een paar bladeren vanaf halen... maar je meot er ook genoeg overhouden....dat is het beste..... dan is er genoeg zuurstof en er is meer licht voor de toppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

joris de moledule werkt niet ofsow, en hoe kan je planten laten transpireren of laten klieven,

 

ik ga inderdaad proberen 1 plant te stressen en een andere niet, dus wil ik graag weet hoe ik al de stress manieren kan uitvoeren.

 

alvast bedankt

 

[edit] wat is hermafrodiet precies [/edit]

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerst en vooral, een HERMAFRODIET is een plant die zowel mannelijke als vrouwelijke bloemen draagt. Dit verschijnsel kan genetisch vastgelegd zijn in het zaadje(in het DNA) en zodoende als een hermafrodiet 'geboren' worden. Het probleem is dat je dat niet ziet tijdens de groei...

Het kan natuurlijk ook altijd dat je plantje tweeslachtig wordt tijdens z'n groei/bloei. Dit verschijnsel kan (spijtig genoeg) optreden als je je plantje net iets teveel strest.

wat is nu 'net iets teveel'?

Dat moet je maar 's zelf uitproberen uit 1000 'identieke' planten, en de resultaten zorgvuldig noteren....maar daar heeft geen enkele levende , zelfs half levende ziel zin in....maarja, valt te proberen natuurlijk, als je tenminste genoeg geld hebt.....en zin.........

 

OK genoeg geluld, nu even replyen op het originele bericht;

 

JA, dat gaat, maar aan te raden is het zeker niet, vanwege het 'mislukkingsgevaar'

ik zou dus zeggen: probeer eerst een deftig oogstje van je plantje te halen en probeer het de 2de of 3de keer eens, als je meer plantjes hebt. Dan is het verlies minder erg!

 

 

baai!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tip van iemand die al heeeel lang kweekt ;

 

Laat je niet gek maken met dat "meer thc" gebeuren.

Stressen van een plant geeft altijd een wijziging in de hormonale voedingstromen van je plant , dit is NIET goed voor de opbrengst en het is NIET ZO dat wanneer je bladeren van je plant afhaalt, hij dus meer voeding "over" houdt om aan de bloem te geven... overigens is het ook nog eens zo dat het menselijk lichaam bepaald hoe stoned je wordt, een geoefend roker zal minder stoned worden dan een ongeoefende roker, puur omdat je lichaam niet meer zo allergisch reageert op de thc in je lichaam. (De allergische reactie van het lichaam uit zich in het stoned zijn)

 

Ik heb ooit eens een stuk gelezen over het z.g stressen in de afbloei fase van een

plant, d.w.z de laatste week van de bloei, men gaf de plant de eerste 4 dagen van de laatste week (week van 7 dagen) 11 uur licht en in de laatste 3 dagen nog slechts 10 uur, dit stressen gaf meer gewicht aan de toppen volgens de auteur, heb het zelf nooit getest, maar kan me er wel iets bij voorstellen dat de plant een reactie geeft op de ernstig korter wordende "dagen" en een soort spurt (boost) inzet om zijn voortplanting veilig te stellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je strest je plant genoeg door har onbevrucht te laten.

Ga niet lopen klooien met het wegknippen van bladeren en laat je plant onder de meest ideale omstandigheden afbloeien.

Vooral minimaal 2 weken alleen water met een Ec van 0.4-0.5 en je wiet is niet te versmaden.

De mijne tenminste.

NLX Homegrown gekruist met Haze. lange bloeier 11-13 weken, maar :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Sjeepee

 

Heb jij dat getest met dat terug breng tot 10 uur in de laatste week..?

Kun je in het kort beschrijven wat je bevindingen waren, heb het zelf n.l niet getest..

Alvaste bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...