Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

john 3

5X Kolossus onder 1200w biologisch

Recommended Posts

Hoi iedereen!

 

Dit is het eerste topic dat ik open, maar volg het forum al lange tijd. Het werd tijd om ook eens een verslagje te maken. Zoals de titel al vermeld zet ik 5x Kolossus van Sannie, omdat hier superoogsten mee zijn te behalen en nog niet veel op het forum is gezien.

 

Heb een ronde gedraaid onder een 600w Gavita op 1,1 m² en heb hier 895 gram vanaf gehaald (kon het zelf ook niet geloven), draaide normaal tussen de 700 en 740 gram per ronde. Het hokje is wat groter geworden waardoor er 2x 600w in past. Het wordt gelijk een soort test tussen de BAL 600w en de Gavita.

 

Ben eerst langs de Wietforum-shop geweest om wat spulletjes te halen (superservice), heb ook de smartpots meegenomen die jammer genoeg deze ronde nog niet worden ingezet.

 

 

Opzet:

 

- Zelfbouwkast 1,8x1x2

- Gavita 600w + BAL 600w

- Softbox 1500m³ + filter

- 65 liter kuipen

- Goldlabel aarde

 

Voeding:

 

- Sannie's mycorza

- Sannie's bac

- Sannie's buffertabletten

- BAC bloei

- Aptus topbooster

- Aptus super pk

 

Groei eerst 6 weken voor onder tl, omdat er nog een ronde draaid op dit moment (5x hericules), update in het begin 1 keer per week omdat dit toch niet zo interessant is. Daarna gaan ze in de kuipen en zullen ze nog een week of drie onder 18/6 staan.

 

Fotos volgen later.

 

Grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat leuk!

ben altijd benieuwd naar foto's!! :P

 

maar wel erg jammer dat je jezelf niet eerst ff voorsteld in het daarvoor bedoelde topic.. :smoke

 

succes met je kweekje!

Shilizous

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had ik dacht ik al twee jaar gelden gedaan, maar zal het gelijk ff doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bijna 1,5 gram p/watt. Ik ben zeer benieuwd hoe jij dat doet!?

 

Foto's!

 

Gr,

 

Fred

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Die 1,5 gram per watt .. is dat inclusief de potgrond? :smoke

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fred, klimaat en bodemleven zijn de belangrijkste dingen. In principe doe ik niet heel veel anders dan de andere hier op het forum. Zal in het verslag voedingsschema plaatsen (al voed ik minimaal bij). Ik heb het wiel niet uitgevonden, heb alles hier op het forum opgepikt.

 

 

Peperfreak, had deze reactie´s wel verwacht :smoke . We zullen aan het einde van ronde zien wat het resultaat is. Het wordt de eerste ronde met 1200w, mocht het resultaat niet zijn zoals verwacht draai ik hem nog een keer op de oude vertrouwde manier met alleen de Gavita.

 

Grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey John... Ben erg benieuwd naar deze kweek!

 

Maarre...je weet toch wel dat je het eerst moet drogen voordat je het weegt? :smoke

 

GreetingZ!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even kort door de bocht: hoe kom je aan die zaadjes? Had je ze nog over van de vorige keer of ergens anders vandaan?

Sannie heeft ze niet meer en toen ik het navroeg zei hij dat er over een paar maanden weer een lading klaar was, wat wel jammer is qua moeders houden en stekken maken, dus als jij er nog wat over hebt, PM me :smoke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi John 3

 

Dus je geheim voor een grote oogst is 9 weken voorgroeien?

 

Greetz Enter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fatazz, vind dit soort reactie's geweldig :smoke , is voor mijzelf een teken dat ik goed bezig ben

 

Enter, de voorgroei duurt lang omdat er nog een ronde draaid. Om mijn oude hokje goed vol te krijgen moest een goede drie weken voorgroeien. Door lang onder de tl voor te groeien hoop ik dat de groeiperiode in het grotere hok ook ongeveer drie weken duurt.

 

Om een beetje leven in het topic te houden zal ik van de huidige ronde ook wekelijks updaten.

 

Heb ff twee fototjes geschoten, er is nog niet veel te zien. Zaden zijn er gistermiddag ingegaan en er zijn er al een aantal open.

 

gallery_21114_11594_802539.jpg

 

gallery_21114_11594_435072.jpg

 

Grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmmm :smoke

Ben benieuwd naar de foto's en nu al heel erg naar het reslultaat van deze ronde..(jammer dat het nog zo lang duurt) :P

 

Succes, mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kijk ook gezellig mee :smoke

De zaden moeten wel iets dieper de spongepots in hoor !

 

Kijk het filmpje anders eens goed : Spongepots

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes deze ronde john, en op naar de 1500 gram dan als het net zo goed gaat als je vorige ronde.

 

Ik kan de ongeloofwaardige reacties best wel een beetje voorstellen, aangezien 1,5 gram per watt wel extreem is en wat hier volgens mij op het forum niet voorkomt.

 

Je hebt het toch over een volledig drooggewicht?

 

Ik wens je veel succes deze ronde en ik ga je volgen.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@John 3... Ben blij dat je niet meteen op je teentjes getrapt bent... :smoke

Het is natuurlijk ook 'een beetje' moeilijk te geloven, 1,5 g/w... Ik kweek al een aantal jaartjes en ken redelijk wat mensen die het ook al jaren doen, maar max was toch echt 1 g/w...

 

Hoe dan ook, ik wens je veel succes! Hoop dat het je gaat lukken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is ook zeker wel te halen..!!

Het hoogste wat ik gedraait heb eindigt rond de 1.2/1.3 gram de watt dus ben erg benieuwd naar je ronde en skills...

met welke genetica had je zo veel gedraait.??

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannie, de foto vertekend redelijk hoe diep de zaden erin zitten. Leuk dat je het volgt.

 

Donnie, heb het inderdaad over volledig drooggewicht.

 

Fatazz, ik wist op voorhand dat er redelijk sceptisch gereageerd zou worden. Ik zie het nut er niet van in om onzin op het forum te zetten, volgens mij willen we allemaal het maximale uit de kweek halen en van elkaar leren. Zoals ik al eerder heb gezegd heb alles van het forum gehaald, durf wel te zeggen de genetica er aan heeft bij gedragen.

 

Stikkie, heb voorheen met 5 stekken gewerkt, maar deze mankeren zijn over het algemeen altijd wel wat (max 6,2 ons per ronde). Sinds ik op zaad ben overgestapt draai ik gemiddeld rond de 7 a 7,5 ons. De laatste ronde is met kollosus gedraaid. De tijd waarin deze soort afbloeit is ook nog snel, laatste ronde was precies 10 weken 12/12.

Grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben net bij het hokje langsgeweest (staat bij een vriend), zag er weer leuk uit. Gaan we weer genoeg te roken vanaf halen Heb ff een paar foto's geschoten, zit alleen één rare plant (van de vijf) tussen, toppen zijn erg gestrekt en nog niet dichtgegroeid. Het is de eerste keer dat ik deze soort heb staan, ken de eigenschappen van Hericules niet zo goed.nd. Iemand dit eerder gehad?

 

gallery_21114_11594_228292.jpg

 

 

gallery_21114_11594_1726578.jpg

 

De rare plant

 

gallery_21114_11594_305777.jpg[/url

 

Nog een foto van de Kolossus zaden. Binnen 48 uur zijn de eerste drie boven.

 

gallery_21114_11594_305788.jpg

 

Grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He growers,

 

Werd weer tijd voor een update, de kolossuszaden waren allemaal boven gekomen, maar heb met mijn suffe kop mijn gieter erop laten vallen. Twee plantjes waren echt afgebroken, dus we hebben nog acht plantjes over. Ze groeien prima en staan af en toe een paar uurtjes onder de hps.

Pics:

gallery_21114_11594_123293.jpg

 

gallery_21114_11594_896980.jpg

 

Dan nog een paar foto's van de de huidige ronde, gaat allemaal naar wens.

 

gallery_21114_11594_1091778.jpg

 

gallery_21114_11594_1104749.jpg

 

gallery_21114_11594_286859.jpg

 

Grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierbij weer een update, zonder foto's omdat ik de boel met een noodgang heb af moeten breken. Zonder al te veel op de details in te gaan, er zaten meerdere kwekers op een blok. Ben er precies tussendoor geglipt, maar de huidige ronde is afgebroken. Kolossus kweek gaat wel gewoon door, allen in een dr 120 met een gavita. Vrijdag weer een update met foto's.

 

Grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwt hoe dit gaat worden <_<

 

Alleen ga je helemaal geen groeivoeding gebruiken? Ik heb zelf ook deze producten van Sannie:

- Sannie's mycorza

- Sannie's bac

- Sannie's buffertabletten

- BAC bloei

 

En ik gebruik gold label special mix

 

Alleen ik merkte wel dat ze in week 3 van de groei dat de nieuwe scheuten een beetje gelig werden. Toen heb ik ze een beetje bac groei meegegeven en het werd weer mooi groen.

 

Of gebruik jij andere aarde tijdens het voorgroeien?

 

Echt helemaal top die producten van sannie me planten heb er nog nooit zo mooi bij gestaan met zo weinig moeite :P

 

 

Gr

 

Jtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jtje, gebruik geen druppel voeding tot start week 4 van de bloei. Ik groei gemiddeld drie weken voor onder de HPS en gebruik per 5 liter aarde 1 buffertab. Aarde is goldlabel light mix, ik gebruik de buffertabs nu ongeveer een jaar en heb nog geen enkele keer tekenen van ondervoeding gehad, eerder het tegenover gestelde. Kweek wel op minimaal 25 liter potten en zuur nog steeds af naar ph waarde 6 (hoeft eigenlijk niet, maar het is moeilijk afwijken als je goede resultaten behaalt). Op hoeveel liter kweek je?

 

Grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zal dan wel het verschil zitten ik heb 5 stuks in een 90 liter bak.

 

 

Gr

 

Jtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Growers,

 

De ronde met Kolossus is van start, is iets anders dan in de titel wordt vermeld. Het is een dr 120 geworden met 1x 600w. De dames hebben ongeveer drie tot vier weken onder tl gestaan en zijn gister de tent in gegaan.

 

We hebben eerst nog even wat inkopen gedaan, een nieuw filter van Phresh (500 m³), stond met dat ding in me handen en dat woog echt niks. Is wel zo makkelijk in het tentje, hierop hebben we een 750 m³ torin aangesloten met variac. Je hoort echt niks bij het dimmen hiermee, stukken beter dan die andere (goedkopere) fancontrollers. Het enige nadeel hiervan is dat je hem handmatig moet instellen, maar dat vind ik wel opwegen tegen de voordelen.

 

We hebben weer voor de Gavita gekozen aangezien ik hier goede ervaringen mee heb. Als schakelkast wordt er een Davin gebruikt.

Deze ronde gebruik ik voor het eerst de Smartpots (ben benieuwd), er zijn er 5 van 26 liter per stuk en 2 van 37l. De 37 zijn niet helemaal gevuld, omdat de aarde op was (kon niet meer meenemen). Ze zijn gevuld met Gold Label custum aangevuld met Mychorza en Sannie’s tabs. De eeerste 6 weken krijgen ze alleen BAC wortelstimulator en Sannie’s bacto mee.

 

Laat ze nog een weekje groeien en dan neem ik van elke plant een stek, om te bepalen wat de vrouwtjes zijn (Dame Blanche manier). Nou, weer genoeg geluld , pica’s

 

 

 

Gavita + Phreshfilter

gallery_21114_11594_205717.jpg

 

Heb twee plantjes in 1 pot gezet, hoop dat minimaal 1 een vrouw is

gallery_21114_11594_1825444.jpg

 

gallery_21114_11594_183213.jpg

 

gallery_21114_11594_293697.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit man! Smartpots met buffertabs en mycorrhiza, lijkt me een topcombinatie :)

Ik ben benieuwd :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...