Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BelleVille

Eerste kweek 90x90x180 / 600W Darkstreet

Recommended Posts

Ik geef ze elke dag een scheut water en elke avond als de lamp uitgaat benevel ik de planten, grond en de wanden van de tent. Ik heb zo'n grondvochtmeter en als ik zie dat het nog genoeg vochtig is zoals vandaag sla ik een dag over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de voeding ontvangen!

 

-Bloombastic van ATAMI

-Cannazym, Canna

-Terra Max Bloom van ATA

-Atazyme NPK 006 nogwat, ATA

-Terra Vega van Canna

 

Morgen starten. Welke eerst en welke veel/welke weinig etc. moet ik nog uitzoeken.

Wat zouden jullie doen?! :lol:

 

 

Groeten!

 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terra Vega is groeivoeding, dus ik zou daarmee beginnen... :lol:

Canazym ook meteen meegeven. Die andere voedingen ken ik niet, maar ik zou me zo voor kunnen stellen dat je met Terra Max Bloom begint als ze inde bloei gaan...:rofl

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haaa toch iemand die mn verslagje leest :lol: :rofl

 

Thanks. Ik begin er morgen mee, want de WW ziet echt bleek en krijgt aan het onderste blad, bruine drogen randen.

 

Hoe komt dit?

Te warm, te droog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, je wordt wel gevolgd hoor,

is alleen nog zo weinig van te zeggen nu...

voeding zou ik nog even mee wachten.

verbrande bladpunten/randen duiden zelfs op een overschot...

de aarde bevat voorlopig nog genoeg voedingsstoffen.

weet niet of je zelf in de mogelijkheid bent om een meting van je grond te doen ??

anders doen ze dit bij vrijwel iedere grow-shop voor je, meestal als service.

 

probeer wat droger te kweken, de wortels zijn momenteel het belangrijkst, die moeten zich zoveel mogelijk door de pot verspreiden.

dit doen ze niet als ze constand vochtig zijn.

bovendien begint er algvorming op je aarde te onstaan, tevens een teken van te veel vocht.

 

verder gaan ze prima!

 

Greetz,

SebasjJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk wordt je gelezen! Alleen niet iedereen reageert natuurlijk, zo gaan die dingen. Zeker met blowers, die zijn liever lui dan moe... :rofl :lol:

 

Er zit al voeding in je aarde denk ik? Dan moet je idd nu nog niet geven. Ik gebruik altijd kale aarde zodat ik van begin af aan met voeding begin. Volgens mij hoef je de eerste 3 weken geen voeding te geven als je bemeste aarde hebt. Alleen af en toe een beetje afgezuurd water en zoals sebasj al zegt, niet teveel! Die wortels moeten op zoek gaan naar water zodat je pot vol komt met wortels.

 

Succes ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties :rofl

Ik gebruik zo'n eco-aarde van de growshop met inderdaad 3 weken voeding. Ik dacht dat de WW er dringend nodig had maar ik zal het dus mis op hebben.

 

Die algen waren me ook al opgevallen.

Nog even wachten dus met sproeien en voeden..

 

Wanneer start ik er volgens jullie het beste mee?

 

 

Groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

de eerste ronde op verse voorbemesste grond begin ik altijd pas met voeden bij de overgang naar 12/12.

maar dit is meer persoonlijke voorkeur...

wacht iniedergeval nog even tot je wortels onder aan de pot zichtbaar zijn.

en begin met je voeding door 1/4 van de aangegeven dosis te geven,

2e week de helft en de 3e week pas de volledige dosis.

zodra je verbrande bladpunten gaat zien zitten de planten aan hun max.

1x in de week alleen (afgezuurd) water zonder voeding helpt je je buffer te behouden en verbrande bladpunten voorkomen.

 

Maar aangezien je met zaailingen werkt, kan je lamp nu ook wel zakken naar 70 a 80 cm...

zaailingen kunnen veel sneller veel meer licht verdragen dan stekken.

alleen je propegator die ik zag staan zal `t niet trekken en erg warm worden met een 600 watt zo dicht erop.

 

Greetz,

SebasjJ

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je met een 600watt lamp wilt blijven kweken op zo`n kleine oppervlakte zus je `t maximale uit je afzuiger moeten halen nu, en ja dat ga je horen.

oplossing zou zijn een 500M³ softbox, deze is in staat om veel meer druk op te bouwen dan een buisafzuiger en ook gelijk een stuk stiller.

 

Verklaar je nader?

precies andersom heb ik altijd geleerd

 

buds verbranden niet zomaar, je kunt nog kweken met temperaturen van rond de 40 graden.

`t maakt `t niet makkelijker en `t is zeker niet optimaal, maar de planten trekken `t best.

 

:rofl

 

@BV

je filter tegen de achterwand met je buisafzuiger er strak tegenaan is meest gebruikelijke of de filter buiten de tent en door de filter de afgezogen lucht wegblazen maar dat is weer minder voor de passieve inlaat die je gebruikt.

 

als je de stokken weghaalt en wacht tot ze "zichzelf richten" en "dikke stammen ontwikkelen" veel succes...

juist het zetten van die stokken (had ook een satestokje mogen zijn) voorkomt dat ze nog verder sprieten en idd omvallen waardoor de steeltjes knakken of je ontzettend

ik zou ze mooi laten staan, lamp er wat dichter op en een ventilator aan die voor een windje in de tent zorgt (niet op de zaailingen richtten!!!).

 

Voeding geven aan zaailingen doe je idd pas in heel laat stadium, zeker bij voorbemeste aarde pas beginnen als de bladeren iets lichter beginnen te worden (als je nog op 18/6 zit) en vanaf week 2 vd bloei zachtjes aan voeding bij gaan geven, alleen op aarde zullen ze minder opbrengen en zul je tegen meer probleempjes aan kunnen lopen.

 

wel of niet spoelen of aan- afzuren van je water hangt erg af vd voeding die je kiest, mineraal/biologisch/organisch of een combi hiervan?

had die vriendelijke verkoper nu maar wel aan zijn aanbod gehouden :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks! Alweer uitstekende info.

 

De afzuiging zou ik verplaatsen naar achteren tegen de wand, wanneer ik ze over een week of 3 op 12/12 zet.

Van de nieuw gezaaide BA's, 1tje maar uitgekomen. Dus 2 van de 5..

 

Nu doe ik even geen water meer in de lekbak. Ik laat het een dagje uitdrogen en dan geef ik enkel nog bovenaan water, voorlopig.

 

Nu net een klein scheutje gegeven, met 1/4 dosis Terravega en Cannazym. Ik weet dat de meesten aanraadden om te wachten, maar de WW zag er vandaag maar raar uit.. Volgens andere teksten die ik las kan het geen kwaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verklaar je nader?

precies andersom heb ik altijd geleerd

 

 

klopt, een beetje vage uitleg vanuit mij, excuus!

een buisafzuiger hoor je gewoon goed en maakt gedimd juist minder geluid.

een softbox is zo ie zo stiller en heefd meer drukbouw, maar kun je alleen stil dimmen met een variac of standenschakelaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Folks!

 

Ik kreeg net een idee.

Zou ik een mooi plantje met hoge opbrengst kunnen oogsten komende maand oktober, als ik een plantje in een grote kuip zet op het terras? Er is aan die kant wel maar enkel in de voormiddag vlakke zon..

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha tuurlijk, alles kan...

mooie oogst is alleen van zo veel dingen afhankelijk.

buiten is 200% anders dan binnen in een gecontroleerde omgeving dus kan niemand van te voren veel van zeggen.

 

Kijk even in het Guerilla forum als je hier wat meer info over wilt.

 

Greetz,

SebasjJ

Share this post


Link to post
Share on other sites
een buisafzuiger hoor je gewoon goed en maakt gedimd juist minder geluid.

een softbox is zo ie zo stiller en heefd meer drukbouw, maar kun je alleen stil dimmen met een variac of standenschakelaar.

 

nu moet je het niet nog gekker gaan maken :rofl

 

Een buisafzuiger bouwt MEER druk op dan een softbox

 

Een buisafzuiger is VEEL moeilijker te dimmen dan een softbox --> een variac of standenschakelaar heb je daar idd voor nodig anders gaat ie brommen

 

Een softbox is zelfs nog prima te dimmen met een lampen dimmer..

 

Grote voordeel van een buisafuiger is de drukopbouw en kleine afmeting, wil je zelfde debiet met een softbox bereiken dan heb je al snel slagje groter nodig en laat je de softbox gedimd draaien maar zit je wel met een grote kist in/naast je tent waar de buisafzuiger zo aan je tentstokken gehangen kan worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BelleVille,

 

 

Ik volg je ook dus er zijn wel degelijk mensen die jouw kweek verslag volgen hoor :rofl

 

Als ik de foto's bekijk zien ze er goed uit gewoon geduld hebben ook met de voeding vooral als je voorbemeste aarde gebruikt, want als de voeding er één maal in zit is het moeilijk om het er uit te spoelen als je op aarde kweekt.

Probeer je planten te lezen (wat niet gemakkelijk is) die vertellen jou wat ze nodig hebben en wat niet.

 

Wat betreft de afzuiging ik gebruik alleen maar softboxen en idd die zijn veel stiller ook op lage toeren

 

 

suc6

 

ps: ik blijf je op de voet volgen (wanneer komt de volgende update?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Je hebt G.V.D. nog gelijk ook lostchild!

even het artikel in essensie van Wazzup nagelezen...

en inderdaad, een buisafzuiger bouwd meer druk op.

 

Hier is `t forum nou goed voor...Altijd iemand die net wat beter oplet en wat meer onthoud :lol:

 

Toch in mijn ervaring is een softbox een stuk rustiger & sterker dan een buisafzuiger.

Ook heb ik een droogtentje met buisafzuiger gedimd met een simpele stekkerdimmen en dit is verbazingwekkend stil.(alleen de suis van de bewegende lucht in de slangen zijn te horen.)

Terwijl een softbox gedimd op zo`n zelfde dimmer een irritante brom veroorzaakt, ik heb zelfs al een motor(ja een torin sifan, geen goedkope Chineese troep dus) verbrand door zo te dimmen.

 

Maarja, BelleVille heeft inmiddels `t klimaat in z`n tent onder controle.

Dus dit hoofdstuk is voor nu even klaar. :rofl

 

Greetz,

SebasjJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Volgens mij zie ik op sommige foto's alg op je medium zitten probeer is iets minder water te geven volgens mij staan ze te nat maar kan ook zijn omdat ik nog niet goed uit me ogen kijken na vannacht :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allemaal! :rofl

Leuk dat er mensen volgen!

 

Het klimaat is nu inderdaad in orde. Alleen kan ik de LV niet boven de 60% houden maar dat is denk ik niet zo erg.

Zijn die algen eigenlijk gevaarlijk voor de plant of net goed?

Vandaag even geen water geven. Morgen pas, zonder voeding.

Ik ga een laagje water zetten van 3cm en bovenaan een klein scheutje water.

Kan ik die algen een beetje vermijden door er wat hydrokorrels door te strooien?

 

@Ruudje: NU! :lol:

 

UPDATE 5 DAG 17

 

Temp: 26C°

LV: 60%

 

Enkele fotootjes..

 

008-1.jpg

007.jpg

011.jpg

010.jpg

 

De LSD stond aan de zijkant, waardoor hij nogal scheef groeit. Moet ik er een stokje naast plaatsen?!

 

Heb de bak wat uitgemest/proper gemaakt en de potten mooi naast elkaar gezet. Nu heb ik vooraan de tent wat meer ruimte om mijn andere plantjes op te kweken. (Ik kweek palmen en cactussen etc. als hobby :))

 

Gaat wel lekker vind ik.. Her en der een bruin randje maar dit is geen ramp..

Heb de lamp nu ook een beetje lager gehangen.

 

 

Groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey BelleVille,

 

Ik weet niet of alg invloed heeft op de planten misschien dat andere forum lezers dit weten, ik zelf hebt het ook gehad maar ik heb niks gemerkt aan de plant.

Ik persoonlijk vind een LV van 60% in deze fase hoog genoeg.

Zet de lsd in het midden onder de lamp dan trekt hij vanzelf bij, als je een stokje plaatst dan heb je de kans dat je de wortels beschadigd.

Je kan zeker van onder af voeding geven mits de wortels onder uit de pot komen, nu zal de aarde ook de vocht ook wel opzuigen maar je weet niet hoelang je wortels zijn.

 

Bedankt voor de update ze zien erg goed uit man gewoon lekker zo doorgaan :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ken niet teveel kwaad maar hieraan zie je dat het wel te nat is geweest voor een langere tijd ze staan liever wat droger/

Dat was het enige wat ik er mee bedoelde :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay das duidelijk :-) Thanks!

Kom net thuis van nachtje stappen en ze zijn weer goed gegroeid sinds gisteren..

 

Vanavond ofzo wel ff fotos. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

BelleVille,

 

Dus jij ook carnaval gevierd?

 

Ik ben benieuwd naar de update van vanavond

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE 6 DAG 19

 

Temp: 28.5 C°. De afzuiging staat nu wat minder hard, waardoor het ietsje warmer is. Scheelt een hoop gezoem.

LV: 55%

 

 

@ Ruudtje: Het is dus vandaag geworden ipv gisteren :spliff: En nog geen Carnaval gezien of gehoord!

 

Ik zie ze echt elke dag groeien!

Wel zag ik bij 2 plantjes een abnormaal blaadje. Lees: verschroeid (?).

Lamp hangt wat lager en ik vrees dat de timer van de ventilator en deze van de lamp niet helemaal op elkaar afgestemd zijn. De timer van de ventilator is zo'n draaiding, waarop je niet precies kan detailleren tot in de minuut. Waarschijnlijk hebben ze dus wanneer de lamp aan gaat om 06.00u even tè warm.. No?

 

De LSD:

002-1.jpg

 

001-1.jpg

Aan de rechterkant wat gelige plekken. Ik heb ook de indruk dat ze wat gaan krullen. Zouden ze water nodig hebben? Ik heb nu een dag overgeslagen.

Ook geef ik ze bij de volgende waterbeurt geen voeding. Of kan een beetje groeivoeding geen kwaad?

 

WW:

003.jpg

 

005-1.jpg

Verschroeid?!

 

En allemaal samen:

006.jpg

Die andere potjes en bakken zijn voor een andere hobby.

 

18 dagen geleden:

200220017.jpg

 

Het ontkiemde zaadje Brazil amazonia, is één van de eerste 2 blaadjes kwijt en is gestopt met groeien.. Wat een kutzaden.. Van de 5 is er maar één ontkiemd en dan doet ie dit..! Ze zijn allemaal op dezelfde wijze ontkiemt. Vind het ook erg zonde van die Crimea's en de Wild rose.

 

Opmerkingen en vragen welkom!

 

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij geef je TE veel water

mischien dat de mensen met wat meer ervaring dit kunnen bevestigen

 

greetZZZzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey BelleVille,

Graaf even aan de zijkant van een pot een stukje in, dan kun je zien hoe nat je aarde nog is.

De potten wegen is ook een goede manier, maar dan moet je wel eerst een gewicht hebben van een droge pot...

 

Die 2 gele blaadjes onderop kan geen kwaad, valleen er vanzelf af.

Hebben de meeste zaailingen last van.

 

De enigste voeding die je ze nu zou kunnen geven is wortelsimulator.

verder zit er echt genoeg in de grond!

 

Greetz,

SebasjJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...