Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BelleVille

Eerste kweek 90x90x180 / 600W Darkstreet

Recommended Posts

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

De potten zijn vrij zwaar. Ze hebben ook 3cm water opgenomen in 1 nacht tijd.

Ik sla even een paar dagen om.

Zal zometeen kijken welke meststof ik heb die ik als wortelstimulator (wat n woord om te spellen, na een lekkere Santa Maria :spliff:), ken ze namelijk nog niet vanbuiten.

 

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey BelleVille,

 

Beter laat dan nooit, de update

Maar ze staan er toch goed bij :spliff:

 

Als ik het goed gelezen heb staat jouw ventilator dus uit als je lampen ook uit zijn? Wat is hier de achter liggende gedachten van??

 

Ik denk het ook dat je ze teveel water geeft, ik zelf geef ze pas water als de aarde los komt van de zijkant van de pot, doordat de aarde opdroogt krimpt de grond en zo ontstaat er een spleetje/ruimte tussen de zijkant van de pot en de aarde.

Dat is voor mij een teken dat de dames toe zijn aan een voeding beurt, je kan beter een paar keer een beetje geven als een heleboel in één keer.

De wortelstimulator die kan je er zeker bij maar kijk wel uit dat je er niet te veel van in gooit

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Thanks, dat ga ik eens testen!

 

De achterliggende gedachte...: Schrik dat het te koud word als de lamp uit is maar de ventilator aan. Met ventilator bedoel ik die clipfan hé.

 

 

Groeten!

 

*Krijgt zometeen verse Buddha Cheese, nog nooit gepaft :-)*

Share this post


Link to post
Share on other sites

BelleVille,

 

clipfannetje kan best aanblijven, zolang deze maar niet direct op de planten staat.

is nu overigens nog niet nodig, zelfs de afzuiging kan uit als de lamp uit gaat.

kans op rot is bijna tot niet aanwezig.

als je strax toppen hebt MOET de clipfan (en je afzuiging uiteraard) wel 24/7 aan.

 

De enige lucht die `t fannetje nu in de rondte blaast is die uit de omgeving, daar de tent neem ik aan binnen staat is deze lucht toch minimaal wel 18 graden.

Heb je je voeding nog nagekeken ?

Of er toevallig een wortelstimulator bij zit?

Alles wat meer is dan dat,(bv. APTUS Startbooster) nog even niet gebruiken.

 

tip om te wachten tot de aarde aan de rand van je potten loslaat kun je ook wel wat mee...

Alleen als je aarde compact is(bv. te stevig aangeduwd) laat deze de pot al los als de lamp aangaat, simpelweg door `t temperatuurverschil dat de lamp veroorzaakt.

je eigen handen bieden echter een 100% failproof.

voelt t vochtig.... dan moet je nog een dagje wachten.

 

Greetz,

SebasjJ

Share this post


Link to post
Share on other sites
tip om te wachten tot de aarde aan de rand van je potten loslaat kun je ook wel wat mee...

Alleen als je aarde compact is(bv. te stevig aangeduwd) laat deze de pot al los als de lamp aangaat, simpelweg door `t temperatuurverschil dat de lamp veroorzaakt.

je eigen handen bieden echter een 100% failproof.

voelt t vochtig.... dan moet je nog een dagje wachten.

 

Greetz,

SebasjJ

 

Daar ben ik het helemaal mee eens, door te voelen en te kijken = 100% failproof. :spliff:

 

Ik heb mijn fan 24/7 aan maar nooit gericht op de planten altijd net boven de planten want idd het enige wat een fan doet is lucht verplaatsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE 7 DAG 22

 

 

Ben ik weer B)

 

Mn meisjes doen het goed.

Behalve de bruine randjes aan de onderste bladeren maar dat was normaal begreep ik bij zaailingen..

De LSD heeft een stokje gekregen want die groeide raar. De steel groeide horizontaal over de grond en de bladeren naar boven gericht. In een L-vorm.

Nu hangt ze er slap bij.. Waarschijnlijk omdat ze veel energie verbruikt nu ze moet wennen aan dat stokje?

 

10-03-20115.jpg

 

002-1.jpg

 

Gisteren probeerde ik die truk met de randen. Ze bleven niet meer kleven dus het was tijd voor water. Ik had 2 dagen overgeslagen.

Ze kregen op 5 liter water 20 ml Terra Vega en 10 ml NPK-14 (ofzo).

De lamp hangt nu op zo'n 60 cm van de planten.

 

Temp: 29.5 C°

LV: 55%

 

 

WW

10-03-20112.jpg

 

10-03-20113.jpg

 

Yummy

10-03-20117.jpg

 

10-03-20116.jpg

 

Dit is het geknakte plantje dat ik heb kunnen redden. Ze is wel kleiner dan de anderen. Het lijkt of de steel niet meer groeit.

Amnesia lemon

10-03-20118.jpg

 

Het enige Brazil amazonia zaadje dat uitgekomen is, een blaadje verloor en niet meer groeit.

10-03-20119.jpg

 

10-03-20111.jpg

 

Vandaag het langverwachte '60 Day wonder-autoflower'-zaadje ontvangen. Straks maakt ik haar klaar om te kiemen.

Er staan ook 2 stekjes bij van een vrouwelijke wietplant van mn neef.

Weet niet of ze het gaan redden.. Purple power ofzo, zijn het.

 

 

Greetz :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey BelleVille,

 

Als ik die foto's bekijk lijkt het wel of je plantjes een tekort hebben aan stikstof of teveel voedingswater krijgen omdat de bladeren erg geel zijn en ook erg laag/klein.

 

Hoe lang geef je ze al voeding?

Hoeveel voedingswater krijgen ze?

Meet je de ph en ec?

Als je voeding geeft, geef je dan de aanbevolen hoeveelheid?

 

Dit las ik ook:

Ze kregen op 5 liter water 20 ml Terra Vega en 10 ml NPK-14 (ofzo).

NPK-14????? ik hoop dat het geen PK 13/14 is want dat heeft de plant op dit moment zeker niet nodig.

 

Ik denk ook dat je teveel voedingswater geeft, normaliter geef ik een 200ml tot 250ml per plant als ze 3 weken oud zijn liever geef ik ze elke of om de dag een beetje.

 

Misschien zijn er andere lezers van dit topic die hier anders over denken?

 

Lees dit maar eens komt aardig overeen met wat ik op de foto zie

 

 

Growguide: http://growguide.wietforum.nl/index.php/Stikstof

 

Tekort aan Stikstof

Kenmerken

 

1.Een tekort aan stikstof uit zich meestal in vergeling van de bladeren (begint onderaan).

 

2.De planten blijven ook achter in groei.

 

3.Stikstofgebrek kan vaak voorkomen in een koud voorjaar doordat de lage temperaturen de opname verhinderen (zelfs al is er voldoende stikstof in de bodem aanwezig).

 

4.Stikstofgebrek kan ontstaan door het onderwerken van stro en houtsnippers omdat voor de afbraak van deze stoffen, de bacteriën stikstof onttrekken aan de bodem.

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Hoe kan ik dat probleem verhelpen?

 

Ik meet geen PH-EC. Ik had een PH-meter besteld maar toen ik in de growshop aankwam zei de uitbater me dat ik hem niet moest kopen omdat hij duur was en de PH toch niet zo van belang is.. Ik zei dat ik op internet het tegendeel las maar hij beweerde het tegenovergestelde. Omdat de PH sowieso goed is als je de goeie substraat en voeding gebruikt..

 

Ze kregen nu 2x een beetje voeding. Ik gaf ongeveer 1/3 minder dan de normale dosis. Ik geef ze om de 2 dagen zo'n 300 ml water, en tot nu toe vulde ik de lekbak altijd met zo'n 3cm water maar gezien de wortels nog niet tot aan de onderkant van de pot komen is dat niet nodig begreep ik. De vochtigheidsmeter geeft nu 45 a 60% vochtigheid aan. Even niet meer wateren dus?

 

Greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

BelleVille,

 

Als ik jou was zou ik eerst een andere growshop gaan zoeken want ph/ec is al belangrijk vanaf de start van je kweek.

 

De hoeveelheid voeding zit op zich wel goed, ik heb het topic nog even opnieuw gelezen en je bedoeling was eigenlijk om geen voeding te gaan gebruiken maar uiteindelijk ben je over gehaald

Nu heb je geen wortel stimulator gebruikt misschien heeft dat er ook mee te maken (gele bladeren)omdat je plant net te weinig wortel heeft aangemaakt om de voeding die je nu geeft op te nemen.

 

300ml zou ik verlagen naar 200ml en niks van onderop geven, ook zou ik wortel stimulator gaan gebruiken (mijn voorkeur Canna) om de wortels wat aan te sterken zodat ze de voeding beter kunnen opnemen.

 

PH meter aanschaffen : ja

EC meter aanschaffen : ja

Ik weet dat het een fikse uitgaven zijn maar je zult er geen spijt van krijgen en zeker in de toekomst niet.

 

 

- Maak een emmer/vat voeding met de juiste dosis voeding (misschien is dit een hulpmiddel bv http://osp.canna.nl/growguide) klaar met een temp +/- 21 gr laat dat een 12 uur staan met een klein vijver pompje erin om alles goed te mengen en circuleren.

- Voor dat je voeding gaat geven afzuren tot de juiste PH en EC (zie growguide hoe dat moet).

- Per pot van boven af +/- 200ml voeding geven.

- Temp +/- 26gr

- luchtvochtigheid +/- 50%

Een fan die lekker heen en weer gaat op standje 1 maar niet op de planten gericht.

 

Nou hoop ik dat het allemaal goed komt.

 

mocht er forum lezers zijn die een andere mening hebben of op een andere manier zouden doen, dan laat je horen.

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE 8 DAG 26

 

Temp: 29C°

LV: 55%

GV: 40-60%

 

Het word een beetje moeilijk!

De LSD doet het niet goed en de Amnesia ook niet. En de WW's zijn erg geel.. Verder wel gezond.

Enkele foto's:

 

De Yummy die plots razendsnel groeit!

002-2.jpg

 

003-1.jpg

 

De LSD. De stengel groeide horizontaal op de grond en vervolgens recht naar bogen. Ik had ze vorige week een beetje gebogen en vastgemaakt met een plastiekje aan een stokje. Sindsdien hangen de bladeren (te veel water? GV is nu 60%) en het lijkt of de plant niet meer groeit maar wel veel massa bijkrijgt in het 'hart van de plant' om het maar zo te zeggen..

004-1.jpg

Ondertussen staat het stokje er nog en de plant leunt er wat tegen maar het plastiekje heb ik er af gedaan.

 

Stekje die ik van mn neef zn vrouwelijke plant mocht nemen (ik dacht Purple power (is dat wat ik soms lees; PP?)):

009-1.jpg

 

Nog één:

010-1.jpg

 

Amnesia lemon die als baby per ongeluk geknakt werd en toen toch bladeren begon aan te maken, maar nu worden ze bruin en sterven af + de plant groeit niet meer. Iemand tips?

011-1.jpg

 

012.jpg

 

Weet iemand wat er met deze gebeurd?!

013.jpg

Ze krijgt namelijk erg rare bladeren...

 

 

 

 

Grapje :P

4 weken geleden at ik onder invloed van Santa maria een honingmeloen en kreeg het schitterende idee de zaadjes uit de binnenkant te drogen, de winter na te bootsen dmv ze in de koelkast te zetten gedurende 2 weken en dan te zaaien. 2 weken later dit plantje dus. Iemand tips ivm meloen kweken? :P Bevruchten ga ik doen dmv handmatige bestuiving. Of hoe zeg je dat.

 

 

Groeten!

 

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

De timer staat sinds gisteren op 12/12. Ze hebben een kleine dosis bloeivoeding gehad die de aanzet tot bloei zou stimuleren.

Temp: 29 C°

LV: 55%

 

Foto's volgen..

De Ice Cool groeit als kool!

Share this post


Link to post
Share on other sites

yow belle

 

dat ziet er niet goed uit man, voed je ze vlak voor de lampen aan gaan en raken de druppels het blad?

het lijkt op verbranding maar kan ook duide op ondervoeding overvoeding, duidelijk een vocht probleem,

hoeveel water geef je ze per plant en om de hoeveel dagen?? probeer een vast schema aan te houden kwa voeding..

en water geven..

 

suc6

 

greetz pablooow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello!

 

De druppels hebben inderdaad de bladeren geraakt. Kan dat kwaad ook al zit er geen voeding in het water?

Ondervoeding lijkt me stug want er zit voeding in de aarde en ik heb ze al voeding gegeven. Dus lijkt het me meer overvoeding..

Ik sproei alles goed nat wanneer de lampen uitgegaan zijn (althans dat DEED ik) en ik geef ze water zo'n 2 uren nadat de lamp aangegaan is.

Per plant ongeveer 400 ml schat ik. Elke dag of om de 2 dagen..

 

Ik heb via via een volwassen wijfje PP kunnen bekomen en ook een mannetje. Van het wijfje heb ik 6 stekken genomen (of was het 5?) en het wijfje staat onder de lamp. Ze begint te bloeien..

Het mannetje staat buiten.

Ik vertrek binnenkort enkele maanden naar het buitenland en ik ben van plan om buiten enkele wijfjes te zetten met een mannetje ertussen. Misschien heb ik n mooi zaadkweekje wanneer ik terugkom :-)

 

Sinds de planten groter en groter worden, stijgt de temperatuur in de tent. De afzuiging staat nu veel harder dan normaal en het is nog altijd 33 C°, zelfs met het ventilatierooster volledig open!

Share this post


Link to post
Share on other sites

yow,

 

ik persoonlijk geef nooit water wnnr de lampen aan staan, druppels op het blad

met hoge temp zorgt voor verbranding.

maar je zegt het zelf al te weinig inlaat?? verstikking? is moeilijk in te schatten,

mayb kan je nog wat foto's plaatsen? ook van je inlaat, nu ook omdat de temp zo hoog is,

verdampt het water veel sneller en staan ze dus dagelijks droog.. normaal gesproken geef je de dames

niet dagelijks water maar om de 2 a 3 dagen.

 

greetz pablooow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello Folks!

 

Blijkbaar is het al een maand geleden dat ik geupdated heb..

Heb vanavond tijd gemaakt om fotootjes te maken en hier te komen updaten.

 

Temp night: 22 C°

Temp day: 29 C°

LV: 25-45 %

 

Dit is een stekje die ik genomen had van een Purple power-plant van een kennis. Hij had ooit zaadjes gekocht en had al enkele maanden lang een wijfje staan, die wel water kreeg, maar niet voldoende licht en warmte. Ze stond gewoon in de woonkamer op de vensterbank en die plant was erg zwak. Toch aardig plantje geworden vind ik, ruikt héééérlijk!

260420115.jpg

 

Hier de moeder; dus die plant die op een vensterbank stond. Zo'n maand geleden kreeg ik ze mee om onder de lamp te zetten, en ze begon meteen lekker te bloeien. Alleen vind ik de toppen niet zo dik en ik heb de indruk dat binnen enkele dagen gekilled mag worden. Onder de microscoop zijn de Trichomes zowel amberkleurig, enkele heldere en enkele milky. Hoe lang zou ze nog moeten staan..?

260420119.jpg

 

Kon het niet laten om toch al een proevertje af te knippen ;)

260420116.jpg

 

Hier de 60 Day Wonder die ik ongeveer 5 weken geleden gezaaid heb. Wat is er met dat blad?

260420112.jpg

 

Eén van de twee WW's; het waren gratis zaden, ik had er 3. 1 Plantje staat aan het venster, gewoon kijken wat die doet. De 2 andere in de tent, maar al sinds ze ontkiemd waren, groeiden ze erg traag, bleek, slap,..

2604201110.jpg

 

De Ice cool; de beste groeier met de beste kleuren, ontkiemde traag maar haalde al de anderen in. Maar weer dat blad.. Nu 6de week bloei.

260420117.jpg

260420118.jpg

260420111.jpg

 

De Yummy bleek een hermaphrodiet en is er dus metéén uitgehaald.

 

Qua voeding kregen ze regelmatig (niet elke keer) bloeivoeding en Bloombastic. Af en toe een beetje Cannazym. Het water is afgehard en de PH is naar beneden gehaald met zo'n aquariumwater-regulator. Is een tip die ik kreeg van een andere kweker die niet op dit forum zit, maar enorme toppen kweekt. Hij meet ook de PH niet. Ik wou een PH-meter kopen maar in de shop raadden ze me dit af, omdat hij € 67 kostte en het overbodig was.. Vreemd om dit te horen van een verkoper, maar ja.. Ik geloofde hem en ging met dat geld naar de coffeeshop :wub:. Heb ik nu wel spijt van.. En er nu toch één aanschaffen... nah.

Over 3 weken verlaat ik mijn thuisland voor enkele weken en ondertussen zal ik wat plantjes zetten onder 2x 80 watt TL-lampen.

Iemand zal de plantjes bewateren voor me terwijl ik weg ben. Maar omdat ik ze zelf niet kan verzorgen, koos ik ervoor om het onder TL te proberen. Is de opbrengst minder; whatever. Dan heb ik tenminste het verschil gezien en als ik terug ben, ga ik weer onder 600 Watt kweken mèt PH-meter!

 

Kan iemand me ervan verzekeren dat ik gewoon zo'n stekker moet kopen en aansluiten op die kabel, om dan gewoon in het stopcontact te doen? :huh: Ik wil niet dat de boel ontploft als ik een stommiteit bega met die elektriciteit, en ik ken er helemaal NIKS van. En mag ik daarop mijn Davin-timer gebruiken?

260420113.jpg

260420114.jpg

 

Alle commentaren en tips welkom!

 

Groet,

 

BV

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo belle,

 

ik denk overvoeding, of tekorten aan je blad te zien :huh: ;)

 

werk gewoon met een schema & volg die..

 

ph is geen overbodige en zeker aan te raden!

 

suc6

 

pablooow

Share this post


Link to post
Share on other sites

om de hoeveel tijd geef je ze water?

 

Dit heb ik ook gehad.

 

Als de grond uitdroogt, dan hopen alle voedingzouten zich op in de aarde, komt er weer een nieuwe lading vocht met voeding dan is de voeding die de plant dan binnenkrijgt 2 x zoveel.

En als de gond dan een paar keer uitdroogt dan krijg je dit dus.

 

Oplossing:

 

Spoelen met afgezuurd water EC 0.0 PH 6,5 (stabiel)

Dus maak een 10l emmer aan met kraanwater, zuur dit af op 5,8. vervolgens 1 dag wachten, dan zie je dat de ph weer is toegenomen. Weer afzuren, maar dit keer naar 6,5. Nu weer 1 dag wachten en weer afzuren naar 6,5. Nu is het water ongeveer stabiel.

 

Geef dit aan je planten. Zo veel dat de helft er ongeveer aan de onderkant uitkomt.

De aarde is nu gespoeld en heeft geen voedingzuren meer.

 

De laatste planten van de foto's kun je denk ik nog redden maar de planten met geel uitgedroogde bladeren is het te laat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...