Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sebs

Guerilla in het wonderschone Drentsche landschap :P

Recommended Posts

Die Komen Waarschijnlijk op plek 1 :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit wat jullie aan het doen zijn man! Lekker veel spots met veel ruimte maar dat is ook iets gemakkelijker in Drenthe dan elders in NL..

Alle spots al opgewaardeerd en gaten gemaakt?

 

Welke soortjes zijn deze dan:

Zaadkweek balkon ma 1000+ ?

Guerilla 2009 5000+ ?

Genoeg kogels heb je in ieder geval :huh:

Ook je zaadkweek ziet er goed uit, waar heb je ze onder gekweekt?

Daar kun je dus ook massa's van neerzetten..

 

Succes mannen en deze blijf ik sowieso volgen!

 

Ciao,

 

FarGue

Share this post


Link to post
Share on other sites
:huh: Nice work! Succes man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@FarGeu Bedankt man!

De Kraters zijn gemaakt en gevoed, kijk maar een stukje terug :D

Die zaden van het balkon van mijn moeder is per ongeluk een zaad kweek geworden :huh: Bij mij thuis is te weinig zon dus de planten naar mijn moetje verhuist..

Die lieverd elke dag water geven :huh: Maar de man er te laat tussen vandaan trekken :tu

Maar ach wel dikke zaden..

Soort, ik zou het niet weten??

En die van Guerilla 2009,

Dat is van zaad waar al 20 jaar mee gekweekt wordt en dat zijn verschillende soorten.

Waarvan de eerste begin September klaar zijn en de laatste eind Sep..

 

De Zaadkweek is gewoon onder een 600w in een kleine tent in 5 liter potten..

 

@Monti, Ik dank u :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is 't geen idee om ergens een paar hectare grond te kopen :tu ?

Man, wat een zaad :D !

 

 

 

DC :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Daddy cool.. dat zou handig zijn ja :D

 

ff weer een kleine update:

 

Zo net weer terug.. weer een veld klaargemaakt...

Geen foto dit keer.. Maar we hebben het op bijna dezelfde manier gedaan a;s op plek 1 met alleen 1 verschil..

We hebben gisternacht weer grond gebracht naar de plek. En zijn deze morgen vroeg uit de veren gegaan om het klaar te maken.

We hebben het nou niet netjes in een rij gemaakt of in verband gegraven :)

Maar op verschillende plekken, tussen laten we zeggen gat 1 en gat 30 zit denk ik wel 50 meter :)

 

Voor de rest hetzelfde recept. 1 cup of Chicken guano and 1 cup of cowshit

We hebben niet heel veel vertrouwen in deze plek.. Maar ja, we gaan hier toch planten neer zetten van het zaad waar we het meest van hebben..

 

Gister ook nog ff een hok van 3 bij 6 in elkaar getimmerd :D Voor de eerste zaailingen die we zo gaan ontkiemen :tu

 

Groenten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update please... ziet er goed uit tot dus ver.

We zijn benieuwd hoe het er voor staat.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, OK, hier weer een update :wacko:

 

We hebben het zeer druk gehad met nog meer plekken zoeken, ontginnen en poten..

We hebben dan 15 veldjes volgepropt met lekkers :D

 

Eerst maar een opsomming van datgene wat we hebben staan..

Hier de soorten

PP

Royal Deen

Flataffie

Purple typhoon

Henkes Lolland

Santa maria (stek)

Royal Deen x typhoon

Auto mary x Automary

Auto Mary x Big devil

Auto Mary x Snowryder

India (Malana)

Onbekende Denen

Auto Mary x Onbekende Deen

Auto Mary x India

Super skunk

Benny Deluxe

Outdoormix

 

Dit is wat er staat op de velden die we hebben aangelegd..

 

 

Maar eerst ff wat foto`s gallery_29450_11605_1763637.jpg

Dit is hok nummer 1.

De kratjes die je erin ziet staan zitten allemaal al in de grond! En het hokkie staat nu vol met 10 en 5 literpotten vol met Auto`s (Foto volgt nog)

Je ziet ze hier nog in limonade bekertjes staan. We zijn later overgestapt op p9 bakkie`s..

Dit is Hokkie 2

gallery_29450_11605_2244477.jpg Hier was het maar 1 maal opkweken..

Alles was dicht te maken voor eventuele regen of hagel..

 

Nu op naar de velden :)

 

Eerst maar het veld van vindt het stokkie..

 

Hmm o nee eerst limonadebekertjes :lol:

Als je loopt met die krengen flikkeren ze om.. Dit is ook 1 van de redenen waarom we zijn overgestapt naar p9 potjes

gallery_29450_11605_529480.jpg

 

Nu dan een veldje

We dachten dat de boel wel overwoekerd zou zijn maar het viel dus mee.

gallery_29450_11605_903075.jpg gallery_29450_11605_1816939.jpg

 

Kleine plantje`s maar goed geworteld.gallery_29450_11605_133951.jpg

Ik ben trouwens benieuwd hoe ze erbij staan want hier zijn we al drie week niet meer geweest..Binnenkort komen de eerste foto`s van de veldjes die we al hebben geplant.. Maar hier een voor proefjegallery_29450_11605_184739.jpg

 

Ps, wie van jullie heeft dit wel is meegemaakt?

Kijk maar is naar het kiemblad :D gallery_29450_11605_734387.jpg

Nu eerst van de zon genieten met een flinke pot bier en een joint ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

 

Wat ben jij goed bezig! Enig idee hoeveel zaailingen je momenteel hebt?

En welke ontkiemmethode heb je gebruikt? Dit wordt een topic om te volgen :lol:

 

Doe maar lekker zo verder :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ps, wie van jullie heeft dit wel is meegemaakt?

Kijk maar is naar het kiemblad ;) gallery_29450_11605_734387.jpg

 

 

Dit wordt (op dit forum toch) bijna altijd een triploïde genoemd, maar dat is eigenlijk incorrect.

 

Een triploïde is een plant met 3 'sets' chromosomen (3n) en cannabis heeft normaal maar 2 'sets' chromosomen (2n).

 

Dat je plantjes soms 3 paar blaadjes hebben wil niet zeggen dat ze een extra set chromosomen hebben.

Dit fenomeen wordt "whorled phyllotaxy" of "Trilateral branching" genoemd. (als je deze termen eens 'googled' zal je voorbeelden genoeg vinden)

Het is een afwijking die niet veel kwaad kan. Het doet de plant geen kwaad, maar je moet er ook geen extra oogst van verwachten.

 

 

kijk B) :P ..... dit zijn de fotosfireworks.gif die ik al een tijdje verwachtte van jullie :) :D :lol: ...

bekertjes vallen niet om...gwoon een paar meer in de stektree persen ;) .....mja.....kan je net als ik vorig jaar ook nog in een sloot vallen met plank en al :wacko:

 

gr :D

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit, ik was van plan om iets over die plant te zeggen, die laatste.

Maar die Carpie is weer sneller en weet weer is veel en veel meer :), d8 ik eindelijk iets te weten :lol:

 

Maar nog veel succes ziet er zeker veelbelovend uit :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oef! jullie zijn nog bezig :) Had al schrik dat er iets tussen was gekomen...

 

Ziet er goed uit! Ben zeer benieuwd naar de spots die jullie al geplant hadden..

 

Tzijn wel enorm veel plantjes, wat gokken jullie te oogsten?

 

grtz proput

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig werk hebben jullie reeds geleverd :)

 

Succes verder !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de mooie reacties u allen B)

 

@SAX We hebben meerdere ontkiem methode`s gebruikt.

Maar voornamelijk hebben we gewoon twee bordjes gepakt en ze tussen nat schijtpapier gekwakt, en daarna in een piepschuimen doos gedaan.

Maar met ons zeer verse autoflouwer zaad ging dat niet zo goed :wacko: het ontkiemde wel maar niet naar alle tevredenheid..

De schil van het zaad is namelijk nog al dik en hard. Daarom hebben we ze maar in een bekertje met water gedaan druppel peroxide erbij en dan een nacht laten staan.

De volgende dag hebben we ze ook ff geholpen door er zachtjes in te bijten en toen hadden we 99% kiemratio :)

 

@carpe Thnx, ik had dit werkelijk nog nooit eerder gezien! En ik heb toch al veel groene dames mogen aanschouwen op dit kleine blauwe stipje in de melkweg ;)

Heb ook een beetje zitten googelen en heb mijn ogen uitgekeken. Ook wel grappig dat mensen hier op doorkweken, krijg je trouwens best mooi planten van zag ik.

Ps, hier hebben we ook al wel een nat voetje gehaald ;)

En die bekertjes in de stektree persen hebben we ook wel gedaan. Maar daar waren we niet zo content mee ze scheuren aan alle kanten kapot ;)

En p9 bakjes zat :D

 

@smoke & fly

 

Wat wil je ook met z`n forummonster als Carpe :lol:

 

@ Proput ja we waren nog al druk :D

En de opbrengst ik zou het niet weten? En ik ga daar nu ook niet echt over zitten speculeren.. Want er kan uitval zat zijn en ik weet niet wat het weer eind Augustus begin september gaat doen.

Maar stel alles gaat goed, dan hebben we het nog druk eind deze zomer.

 

@ Drips Jou auto`s staan er anders ook mij bij kerel :P

 

Maar goed ff verder met de kweek.

Hier wou ik ff uitwerken welke methode`s we hebben gebruikt om te planten, grond opwaarderen etc.

 

De eerste twee velden hebben we gedaan met alleen een schep. Dus afsteken, gaten maken, vullen en mengen. Best wel een werkje zoals jullie hebben kunnen zien. Maar ja je krijgt er wel wat moois voor terug.

Nu had ik verleden jaar al het idee geopperd om een tuinklauw erbij te nemen voor het onkruid en het mengen. Maar mijn maat zag daar niet z`n heil in. ;)

Dit jaar toch maar een tuinklauw erbij en we kunnen niet meer zonder :D

 

Hoe gingen we nu te werk?

Eerst maakte 1 van ons de bovenste laag los met de tuinklauw. (op bijna elke plek tussen de 40 en 60 gaten )

Daarna kwam de ander met de schep en maakte een gat, Dan kwam 1 van ons er weer achter aan met de grond en de bemesting. Daarna kwam weer de ander om wat extra grond erbij in te scheppen (grond wat uit de gaten gespit was).

Dan weer de ander met de tuinklauw om de boel goed te mengen.

En als laatst werd het laatste beetje grond wat naast de kuilen lag erboven op gegooid.

gallery_29450_11605_1087485.jpgMooi grondje. gallery_29450_11605_154917.jpg Potgrondje. gallery_29450_11605_902129.jpg Mest gallery_29450_11605_902129.jpg ietsiepietsie kalkje gallery_29450_11605_1484893.jpg en dan gemengd en wel.

(Sorry voor de gedraaide foto)

Zo hebben we het bij de meeste velden gedaan.

Maar later zijn we een gedowngrade versie gaan gebruiken.

En daar bedoel ik mee niet zulke diepe gaten maken en extra grond.

Maar gewoon de bovenste laag los mest er over omspitten, met de tuinklauw erdoor en poten maar :D

 

Nu hebben we alles eerst voor laten groeien in p9 potjes, maar we zijn ook een klein experimentje gaan uitvoeren.

We hebben onze mix gewoon laten ontkiemen in in een bord en dan extra lang laten liggen.

Hier hebben we de mooiste kiemen uitgehaald, netjes in een bakje gelegd met vochtig papier en dan meegenomen naar 1 van onze plekken om te poten. ;)

Groenten Sebs

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er allemaal tip top in orde uit... het is duidelijk dat jullie geen moeite sparen om het de plantjes naar hun zin te maken.

 

Ik sta ook te kijken van de grond daar bij jullie ! Die ziet er echt vruchtbaar uit :book: ! Ik moet het stellen met zandgrond, iets helemaal anders dan die zwarte aarde.

Als de plantjes veel zon krijgen zullen het echt bomen worden,...hoe is de zon eigenlijk op de spots? veel begroeien rondom of open vlakte?

 

 

ben zeer benieuwd hoe de plantjes het er naar hun zin hebben! Ik blijf volgen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

weinig reacties :P ...maar we zitten te kwijlen voor het raam voor een update ;) ...ik wel tenminste.. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja een update zou zeer fijn. ik zit al te lang met popcorn op de schoot te wachten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als alles goed gaat

zullen er vast een paar mooie foto`s aankomen ;)

 

ben ook erg benieuwd

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...