Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Nesta

Nesta Outdoor 2011

Recommended Posts

Ziet er mooi uit! Leuk dat je een moestuin erbij hebt, ik merk steeds meer dat mensen van wf niet alleen wiet groeien, maar dat velen een hele brede liefde hebben voor planten... En dat veel mensen ook hun eigen groente en fruit verbouwen ;) Heel veel succes! En... een leuk opkweekbakje, de mijne is ongeveer net zo, alleen niet zo mooi meer door de slijtage van de afgelopen jaren :D

 

Gr Monti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen slecht idee om e eigen groenten er naast te verbouwen,

ik denk dat dat een stuk gezonder is dan zo uit de winkel.

 

Mooi kasje ook!

ideaal!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo man die appelboom heb je echt drastisch gesnoeid :) .

Mooi zaaikasje heb je getimmerd, echt een topding :D !

 

 

 

DC

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geen slecht idee om e eigen groenten er naast te verbouwen,

ik denk dat dat een stuk gezonder is dan zo uit de winkel.

Mooi kasje ook!

ideaal!

Zo man die appelboom heb je echt drastisch gesnoeid ;) .

Mooi zaaikasje heb je getimmerd, echt een topding :o !

DC

Thanks Nederwierie!

Om enigszins in m'n (gezins) behoefte te voorzien aan groenten heb ik heel wat meer ruimte nodig dan mijn huidige achtertuintje maar gelijk heb je...gezonder en lekkerder dan uit de winkel. Net als wiet eigenlijk :D

Dit is het derde jaar dat ik kruiden en in mindere mate groenten kweek, vooral om te leren leren leren.

Misschien lukt het me ooit nog eens om zo zelfvoorzienend als mogelijk te worden...toekomstmuziek. :)

 

En DC: Dit appelboompje was een gift en kwam zo van het tuincentrum :D ...mijn eerste ervaring met het fenomeen fruitboom.

En thanks voor de kas props Monti! Was leuk om te bouwen met de lentezon prikkend in m'n nek.

 

:D

Nice Day

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ben benieuwd. Met 'n paar jaar heb je dus de eerste appels uit tuin, die zijn echt 10x lekkerder als uit de winkel :) .

 

 

DC

Share this post


Link to post
Share on other sites

net timmer werk :)

 

en licht beetje aan het soort appels als het val die drooge dingen zijn heb ik ze liever uit de winkel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er zeer mooi uit!

Volg je op de voet :)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites
en licht beetje aan het soort appels als het val die drooge dingen zijn heb ik ze liever uit de winkel

 

Kun je altijd nog verwerken tot appeltaart , of lekker toetje

Heb zelf ook appel , peren , pruimen en vijgen bomen en dan nog verschillende bessen waaronder een framboos die al 40 jaar in de familie is , heerlijk man

 

Vers fruit en kruiden in de blender wat ijs erbij ( room of water) en draaie maar

 

Plantjes staan er ook netjes bij en de zon schijnt , wat wil een mens nog meer

 

Succes

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

24/3

 

Pics update

 

Cph-o-matics in tunnelkas:

gallery_7512_372_1882026.jpg

 

Bloeiende Cph-o-matic:

gallery_7512_372_1147438.jpg

 

The Happy Troopers gezamelijk in pot voor zaadkweek staan dag en nacht buiten:

gallery_7512_372_663889.jpg

 

Mama Misty (en rechtsonder in de pot het stekje die ik gebruikte voor m/v selectie) staat te genieten van de zon, 's nachts binnen:

gallery_7512_372_488488.jpg

 

Deze Cph-o-matic staat vanaf half februari buiten en begint zich nu wat beter te voelen :D

gallery_7512_372_32890.jpg

 

:)

Nice Day

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze genieten goed van de zon zo te zien :)

 

Hoeveel weken bloeien je Cph-o-matics nu al?

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wakki :) ze staan vanaf 23/2 in bloei, dat is vandaag precies 30 dagen.

Geboortedatum 28/1 en ze zouden in 100 dagen klaar moeten zijn dus we zijn over de helft.

 

Teru teru bozu :D

Nice Day

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZOMERTIJD!!!

:huh:

28/3

 

Twee maanden na de start van mijn kweekseizoen 2011 en alles gaat voor de wind en tot nu toe valt de lente niet tegen!

Natuurlijk staan de dames te bibberen in de volle grond maar er is steeds meer vooruitgang in groei en bloei te zien.

Ik heb de constructie van mijn tunnelkas moeten veranderen omdat de temperaturen in volle zon zo hoog werden dat er verbrande bladpuntjes zichtbaar werden en dat kunnen we niet hebben. De tunnel hield de warmte niet vast maar zorgde wel voor hoge pieken (en diepe dalen) in temperatuur.

 

Met de ingang van zomertijd is het verduisterseizoen in huize Nesta begonnen.

'Mama' Misty vertoont al kroontjes dus het tellen kan beginnen, eind mei is ze klaar. :huh:

De drie Misty stekjes staan nog onder Tneon. Twee stuks gaan prima, 1 lijkt er de brui aan te geven.

Volgende keer moet ik ze wat korter snijden.

 

En zo langzamerhand is ook de eerste batch zaden voor de moestuin aan het ontkiemen, het een gaat wat rapper dan de andere maar het meeste is boven de grond.

Dat kan ik eerdaags verpotten zodat de volgende serie zaden de grond in kan, en niet alleen moestuin zaden, ook ga ik vanaf volgende week de Kali Haze en Northern Lights zaden laten ontkiemen voor de zomerkweek!

 

Pics:

Cph 1:

gallery_7512_372_2231922.jpg

 

Cph 2:

gallery_7512_372_1830514.jpg

 

Cph 3 en 4 gingen 12 maart naar buiten en lopen wat achter:

gallery_7512_372_2089911.jpg

 

Cph 5 die sinds half feb buiten staat:

gallery_7512_372_119613.jpg

 

De Misty die vanaf vandaag verduisterd wordt:

gallery_7512_372_2029760.jpg

 

So you best go about your way and have a

Nice Day

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooimooi :huh:

 

Hier zijn de eerste CPH's afgelopen week ontkiemd (een weekje vertraging).

 

Veel succes nog :huh:

Teiwaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potheads! :tu

 

29/3 - 3/4

 

De waanzinnige mooie dag gisteren begon met lekker klussen in de tuin en eindigde met roodverbrande nek in een bourgondische Noord Afrikaanse family BBQ. Volle tafels, volle flessen, het leek wel vakantie. Te gek. :D

 

Eerder deze week 1 extra Cph-o-matic in de tuin bevrucht door opgevangen en ingevroren stuifmeel in een boterhamzakje over twee toppen te schuiven.

Benieuwd, nog nooit op deze manier gedaan.

De Cph's die lekker staan te bloeien maken veel nieuw klein blad aan en zijn gestopt met in de lengte groeien. Ze worden vooral veel voller.

 

Op 1 april drie x White Label Kali Haze en twee x Northern Lights (Positive Grow) tussen de klamme watten gelegd.

Vandaag (na 48 uur) waren slechts twee KH zaadjes ontkiemt die een plekje in geraniumpotjes onder Tneon hebben gekregen. De rest ligt nog tussen de watten, nog even een dagje wachten anders komt plan b in actie.

 

Mama Misty is One Happy Mama! Ze is prachtig, ruikt heerlijk en staat volop in bloei.

Haar drie stekjes gaan het alle drie overleven :)

De kruiden worden vandaag van de propegators binnen naar de raamkas buiten verpot zodat er ruimte is voor de volgende ronde zaden als tomaten, eetbare en geurige bloemen en zonnebloemen.

 

Geniet van de foto's.

Mama Misty:

gallery_7512_372_1400278.jpg

 

Misty top, 7 dagen bloei:

gallery_7512_372_1023178.jpg

 

De mooi geheelde 'wond' van het toppen van Mama Misty:

gallery_7512_372_544843.jpg

 

Misty stekje, net bespoten met Hy-Pro:

gallery_7512_372_76813.jpg

 

Cph-o-matics in tunnelkasjes:

gallery_7512_372_1756151.jpg

 

Cph top:

gallery_7512_372_1019061.jpg

 

Cph 'Die hard' die al vanaf half februari buiten staat:

gallery_7512_372_257088.jpg

 

En de huisvlijt van gisteren....de aardbeientoren:

gallery_7512_372_1151864.jpg

 

So you best go about your way and have a

Nice Day

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

die cph's zien er leuk uit :)

volgensmij ook wel een plantje met een goede opbrengst voor een autoflower?

 

waar kun je deze zaden bestellen?

 

gr spliff :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
die cph's zien er leuk uit :tu

volgensmij ook wel een plantje met een goede opbrengst voor een autoflower?

waar kun je deze zaden bestellen?

gr spliff :)

CPH is een afkorting van Kopenhagen: het zijn Deense autoflowers die ik kocht via Frobanken.

Inmiddels zijn ze uitverkocht.

Qua opbrengst moet ik het nog gaan meemaken, dit is mijn eerste keer met Af's en het is nog voorjaar ook.

ZO ziet ze er volgroeid uit.

:D

Nice Day

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een leuk topic man !

 

Erg mooie updates maak je :)

Zoals gezegd erg leuk met die groentes/ fruit er bij .. Altijd een leuke extra.

 

En je weet van wanten zie ik :tu

 

Erg leuk, ik kom zeker eens wat vaker om het hoekje kijken :D

 

 

Grtss HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

!Hola ;)

 

HighLife thanks for the props! ;)

 

8/4

 

Volgens mij komt de voorspelling van een droge zonnige lente aardig uit. Alles groeit en bloeit om me heen and so do i.

 

Zaailingen

Er zijn slechts drie van de vijf zaden ontkiemt. De Kali Haze waren al wat oudere zaden...

Ik heb 1 dag niet in m'n hokje kunnen kijken en de geraniumpotjes met zaailingen waren compleet uitgedroogd wat me nog 1 Kali Haze boreling heeft gekost. :D

Resultaat: er staat nog 1 Northern Light (onbevrucht) en 1 Kali Haze.

De NL is voor 90% zeker een wijfke maar ik zal ze zo snel als mogelijk sexen.

De KH heeft wat schade aan de zonnecollectoren opgelopen door het niet willen loslaten van het zaadhoedje maar dat zal wel weer goed komen.

Ik heb nog 1 onbevrucht Afghaan (Positive Grow) zaadje tussen de watten gelegd als extra backup voor als ik geen steks kan krijgen.

 

Cph-o-matic

De 'Die Hard' Cph die sinds half feb buiten heeft gestaan is door de slakken geelimineerd.

Daar was ook niet zoveel voor nodig, klein en kwetsbaar als ze was.

Ik heb de mannelijke Cph bij het bevruchte vrouwtje weggehaald, daar kwam geen stuifmeel meer af.

Met de rest van de Cph-o-matics in de tunnelkasjes gaat het verder prima.

Het resultaat was ongetwijfeld beter geweest als ik ze binnen had gehouden maar hier komt vast en zeker wat lekkers te roken vanaf en dan weet ik gelijk wat ik van ze kan verwachten.

Ze ruiken heerlijk skunky en zijn zeer makkelijk hanteerbaar.

 

Misty

Met de Misty en haar steks gaat het uit de kunst.

Twee van de drie steks staan buiten in de raamkas en de andere nog onder Tneon.

Hun mama is een van de mooiste planten die ik tot nu toe gehad heb. Mooi synchroom, vol, gezond en welriekend. :rolleyes:

 

Groenten, kruiden en fruit

De appelboom schiet nieuwe scheuten alsof de duvel haar op de hielen zit en het inzaaien en verpotten van kruiden en groenten is aan de orde van de dag. Het is teveel om op te noemen. :D

 

Pics!

 

Misty dag 18 van de bloei:

gallery_7512_372_1900950.jpg

 

gallery_7512_372_1902524.jpg

 

Misty Tneon stek:

gallery_7512_372_1282299.jpg

 

Raamkasje met in het midden de andere twee Misty steks:

gallery_7512_372_1699594.jpg

 

Volle Cph dag 44 bloei:

gallery_7512_372_2066505.jpg

 

De twee minder volle Cph's:

gallery_7512_372_2403353.jpg

 

De twee zaailingen:

gallery_7512_372_37351.jpg

 

En de appelboom:

gallery_7512_372_1637645.jpg

 

Drop dead gourgeous!

Nice Day

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal weer goed uit Nesta :D

 

We treffen het inderdaad al goed met het weer en het blijft nogal droog en zonnig, wat willen we nog meer :rolleyes:

 

Fijn weekend.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig appelboompje , geen takken alleen stam ??!!!

Al die bloempjes worden appels , lekker hoor

 

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Good day WF!

 

9/4-14/4

 

Lente:

4 x Cph-o-matic bloeiend buiten in volle grond en 1 x Cph-o-matic bevrucht. Oogst rond half mei.

1 x Misty buiten in bloei, wordt verduisterd. Oogst eind mei.

Zomer, verduisteren:

3 x White Label Kali Haze onder Tneon, zodra ik stekjes kan snijden m/v selectie, ik heb 1 gezonde dame nodig.

1 x Positive Grow onbevrucht Northern Light onder Tneon waarvan ik voor 90% zeker ben dat het een dame is.

3 x Misty steks: 1 onder Tneon, 2 buiten in raamkas. De mooiste is voor de zomer.

Dit vul ik aan met twee steks uit het Amsterdamsche dan kom ik mooi op 5 verschillende soorten dames.

 

Het Deense verhaal start ik pas eind mei/begin juni.

:P

 

Zaailingen:

Het Afghaan zaadje kwam niet tot ontkieming maar de twee extra White label Kali Haze zaadjes zijn vanochtend in m'n mooie nieuwe startpotjes gegaan nadat ze tussen de watten waren ontkiemd.

 

Cph-o-matics:

Ik heb het tunnelkasje van de twee magerste Cph's afgehaald om te kijken hoe dat zich met dit weer en zo vroeg in het jaar verhoudt tot de twee die nog in een tunneltje staan.

Ik laat ze staan totdat er duidelijk verval optreedt. Dat is eens wat anders dan de haast met het oogsten die ik voorheen wel eens had bij gebrek aan stash. :nerd

Het bevruchte vrouwtje staat inmiddels bij de twee andere Cph's in het tunneltje lekker te zwangeren.

 

Misty:

Wat is ze mooi.

Zowel de moeder als de steks doen het uitstekend, daarbij aangetekend dat de Tneon stek het veel beter doet dan de twee in de raamkas.

 

Pics speak louder than words:

 

De twee net ontkiemde Kali Haze zaden:

gallery_7512_372_955025.jpg

 

Het Tneon voorgroeikastje met een Misty stek, 1 Kali Haze, 1 NL en de twee ontkiemde extra Kali Haze zaden:

gallery_7512_372_1659315.jpg

 

Tneon Misty stek:

gallery_7512_372_734606.jpg

 

Misty steks in raamkas buiten:

gallery_7512_372_985129.jpg

 

Misty buiten dag 24 bloei:

gallery_7512_372_239185.jpg

 

Twee Cph-o-matic buiten zonder kasje, omringd door prille eetbare bloemen en zonnebloemen:

gallery_7512_372_1232410.jpg

 

Drie Cph's: links en rechts op dag 50 bloei en de bevruchte dame in het midden:

gallery_7512_372_1529831.jpg

 

Nice Day

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit daar in Waterland.

 

Veel succes gewenst vanuit Waterland.

 

/zODd

 

ps. zijn dat peper en bosui in het Raamkasje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey zODd,

 

Close: het zijn pepers, paprika en bieslook.

De bosuitjes zijn er wel maar staan in het tunnelkasje...

:P

 

:nerd

Nice Day

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola nesta :nerd

 

Erg leuk topic, fantastisch met die groenten en fruit erbij, yeah!!

 

Welke aarde en voeding gebruik je voor dat appelboompje?

 

Tette

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een update schrijven zittend in de morgenzon, bakkie biologische Corleone espresso erbij en m'n VaporStar met een pluk puike Early Misty oogst 2010 uit m'n eigen tuintje.

That makes a man happy :)

 

15-19 april

 

Zaailingen:

De twee nieuwe Kali Haasjes staken hun kopje alweer binnen een dag boven de grond en staan inmiddels met de iets oudere KH en een NL buiten het zonlicht in zich op te nemen.

Ze mogen terug onder de Tneon als het weer verslechterd, tot dan mogen ze in de raamkas.

 

Misty:

Mama Misty wordt alleen maar mooier en voller. Ik heb hoge verwachtingen van haar dochter die ik aankomende zomer ga verduisteren, want wat moet daar van komen als haar moeder nu zo vroeg in het jaar al zo loopt te pronken?!

Dat mooiste stekje staat inmiddels getopt en wel ook buiten, haar mama heeft bewezen dat dat inmiddels wel kan. :)

De twee minder mooie slecht gewortelde steks zijn vanuit de raamkas het compostvat ingegaan...kwaliteit boven kwantiteit.

 

Cph-o-matic:

De Deense autoflowers zijn in hun laatste fase van de bloei beland en dijen nog steeds uit, is het niet in de hoogte dan wel in dikte :)

Het werd de laatste dagen zo warm (42 graden) in de tunnelkas dat ik hem weg heb gehaald.

Het kasje heeft z'n diensten weer gedaan, de 4 Cph's hebben ervan genoten en mogen het nu nog zo'n drie weken 'dakloos' doen.

 

Kruiden en groenten:

Alles weelt tierig, het is een complete groentenwinkel en dat in een stads achtertuintje!

Als eea uit de babyfase is zal ik wat foto's droppen van de veelheid aan lekkers.

Helaas kan ik nog niet echt gebruik maken van de volle grond waar de Cph's nu in staan vanwege werkzaamheden in m'n tuin volgende maand maar daarna zal ik daar verder zaaien met de meest geurige bloemen, eetbare bloemen, een hoop klaproos en wat wilde zadenmengsels.

De aardbeitjes hebben nog geen bloemetjes maar dat kan niet lang meer duren maar daaraantegen gaan de erwtscheuten (delicious!) en de appelboom als een speer.

 

Welke aarde en voeding gebruik je voor dat appelboompje?

Tette

Dentette ik heb haar in opgewaardeerde potgrond van 2010 gemixt met verse tuincentrum potgrond staan en heb nog geen voeding gegeven en ze kan het niet meer naar de zin hebben. Ik hoor haar bijna lachen van plezier en zie haar genieten. :P

 

Pics speak louder than words:

Misty dag 29 bloei:

gallery_7512_372_488717.jpg

 

Misty stek:

gallery_7512_372_425954.jpg

 

Zaailingen:

gallery_7512_372_1018487.jpg

 

Top van Cph-o-matic dag 77 van haar 100 daagse bestaan:

gallery_7512_372_1195442.jpg

 

Het zwangere Cph dametje:

gallery_7512_372_106359.jpg

 

Voila

Nice day

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...