Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

TEST: Vapor Brothers old school vaporiser

Recommended Posts

Als je al wat langer op deze aardkloot meeloopt dan ken je hem nog wel: de houten Vapor Brothers vaporizer. Vaak geïmiteerd, nooit geëvenaard.

 

Dit is hem:

post-5211-1297474248_thumb.jpg

 

Het elementje:

post-5211-1297474283_thumb.jpg

 

Op de website van Azariuns en de VapoShop staat het apparaat nader toegelicht.

 

Zeer solide, niet te verslijten en levenslange garantie. Azarius en de VapoShop waren eigenlijk wel benieuwd hoe deze vaporiser voldoet bij de beginnende medische damper. Het is tenslotte een vertrouwd ontwerp dat al jaren goed werkt. Daarom hebben we het volgende bedacht:

 

We zoeken iemand die nu blowt, maar eigenlijk om medische redenen liever wil overstappen op verdampen. Je hebt nog zelf geen vaporiser, maar je hebt er wellicht al wel eens kennis mee gemaakt bij anderen of op beurzen.

 

Dus is je stijl "old school", ben je de tabak meer dan zat,medische roker en heb je nog geen vaporizer omdat je er tegenaan zit te hikken? Dan is hier je kans!

 

Vertel ons waarom jij de uitgelezen tester bent die wij in gedachten hebben, en vertel ons wat je verwacht van het gaan verdampen. Geef ook even aan hoe frequent je gebruikt.

 

Uit deze voorstellen kiezen we een tester uit die uiteraard van zijn belevenissen met de vaporiser een verslag maakt.

 

Met dank aan Azarius en de VapoShop, thomas zal hier een oogje in het zeil houden voor vragen. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi hoor, en dit zie je niet vaak in de test sectie..

benieuwd naar het verslag, wens de tester alvast veel damp plezier <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn moeder(52) heeft jaren geleden, na een polsoperatie, chronische posttraumatische dystrofie gekregen in haar handen. Ze heeft hiervoor al verschillende medicijnen gekregen/genomen, maar geen met het gewenste resultaat :bier dat is pijnbestrijding. En dan nog de bijwerkingen die daarbij optreden :lol:

Toen ik nog thuis woonde werd er daar mij regelmatig een spacecake gebakken voor mij en mijn vrienden. Op een dag kwam ik 's avonds laat thuis en kwam ik tot de ontdekking dat ze een half plakje van mijn killing cake had gegeten :lol: Op de televisie was een programma geweest over medicinale cannabis en dat had haar de doorslag gegeven om het eens te proberen. Verbazingwekkend had ze de hele nacht door geslapen en dit terwijl ze normaal heel vaak wakker word v/d pijn! Maar ook hierbij waren de na/bijwerkingen niet altijd gunstig of te heftig voor haar.

Wel was duidelijk dat cannabis ook haar een betere nachtrust en pijnbestrijding kon bieden.

Mijn moeder heeft nooit gerookt in haar leven, maar rookt nu af en toe een paar trekjes hash of wiet. Gemiddeld 1 joint per dag soms iets meer. Hiervan moet ze vaak wel een beetje hoesten en dat is natuurlijk niet goed voor haar longen. We zijn wel eens, op mijn aanraden, samen naar de CS geweest om daar een verdamper te roken. Dit werd door haar als zeer prettig ervaren en dat zonder de bijwerkingen van de tabak :blink:

Maar moeders gaat natuurlijk niet altijd in de CS zitten :lol:

Ze heeft het nog wel eens over ''dat ding die we toen in de CS gerookt hebben'' :) Zo'n ding moet ik thuis hebben. Op deze wijze zou mijn moeder mooi aan een vaporizer kunnen komen tegenover een eerlijk testverslag. Het zal immers de 2de keer zijn dat ze er 1 gebruikt.

Ik hoop dat het ooit zover komt dat mijn moeder op medicinale basis een paar plantjes in huis mag hebben onder de lamp. Zodat ik deze voor haar kan kweken en/of haar het zelf kan bijbrengen.

<_<

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zu m wel willen testen ..

rook al n jaar of 16 jointjes en heb denk 3 x gevaporised

medisch gezien wel n toppert en ook mede nu er n 2e clowntje aan komt

 

dus ja ik wil m wel voor mn MS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee vapor test....Ik zal hem ook weer eens installeren.

 

Succes voor de tester. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier nog een MS-er die hem wel wil testen aangezien mijn kat mijn evert verdamper gesloopt heeft.

(ze zat met de snoeren te spelen in een onbewaakt moment en trok hem omver, en hier blijft weinig van over als hij omvalt terwijl die gloepens heet is....)

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedemiddag..!!

alleen al door het verschil in pijn tussen mijn (weken delen) reuma en dingen als ms hou ik me zelf buiten de test,

maar vind het wel echt super dat dit weer voor de medishe gebruiker beschikbaar word gesteld op het forum...

Je krijgt natuurlijk 1 heeeel blij iemand die wint, maar zeker niet te vergeten zijn alle mensen die door het verslag het vaporizen zullen ontdekken als medicijn..!!

Ik heb het vroeger wel eens gedaan en tegen mijn vorm van reuma werkt het iedergeval super..!!

 

Succes met de test en kijk uit naar het verslag..!!

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou of het zo bedoelt is .afgelopen woensdag ff met mijn verdamper op de bank gezeten .

Al zwevend naar mijn bed gegaan naa een half uur hoorik een klap en het breken van glas

Aahhhhhhhh mijn Bengaalse kater heeft hem van de bank gegooid .

Dus nu zit ik zonder

Ik rook geen tabak dus allen via verdamper dus een nieuwe zou zeer welkom zijn

Gemiddeld zal ik hem 2x per week gebruiken

Ik had echt een hele simple verdamper ben erg benieuwd hoe een betere verdamper zal zijn

Dus bijdeze stel ik me beschikbaar

Greets bots

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Dat is idd een gouwe ouwe, maar hoe is deze in gebruiksvriendelijkheid met schoonmaken mbt die van Evert???

 

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is heel belangrijk indedaad, ik heb echt een afkeer van die vieze slecht schoongemaakte dingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het schoonmaken van de VB is relatief eenvoudig. Check onderstaande filmpje, spreekt eigenlijk voor zich. Enige wat je nodig hebt is een paar gripzakken, wat schoonmaak alcohol (of vodka dus), en een beetje zout.

 

 

Ook de slang kan in een oplossing van alcohol schoongemaakt worden. Lastiger is het vervangen van de metalen gaasjes (screens), dit is wat meer gepriegel, maar wel te doen. Als je het handpiece regelmatig schoonmaakt is het vervangen van de gaasjes overigens vrijwel overbodig.

 

Het zou overigens ook interessant zijn als de tester ook kan letten op de relatie temperatuur/effect (de Vaporbrothers beschikt over een temperatuurregelaar.) Naast sativa/indica invloeden van hetgeen wat verdampt wordt heeft namelijk ook de temperatuur invloed op de uitwerking. Zo wordt regelmatig beweerd dat een hogere temperatuur beter werkt voor pijnbestrijding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruikte een Evert verdamper voor mijn ADD/ADHD, maar sinds die kapot gevallen is ben ik weer aan de joint... Ik zit er sterk over na te denken om weer een verdamper te gaan halen, gewoon vanwege het gezondheidsaspect...

 

Ik denk niet dat ik perse de juiste testpersoon ben, ik zou het graag doen, verdampen doe ik graag... Maar ik denk dat er mensen zijn die er meer baad bij hebben, en dan doel ik op mensen die het niet breed hebben en meer last hebben van hun aandoening als ik, al weet iedereen hier wel hoe irritant ik kan zijn, toch <_< .

 

Nou als er niemand is om te testen dan ben ik denk ik de aangewezen persoon, lol.

 

Toedeledokie!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet niet wie regelmatig beweerd dat een hogere temperatur beter is voor pijnbestrijding maar mijn ervaring is andersom.

 

Bij hogere temperatuur meer verschijnsle van roken van een joint incl. het droge hoestten waar ik bij lagere temperatuur daar geen last van heb. Heb dat met zowel een Arizer als met Everts verdamper.

 

Mooi apparaat, meer hufter proof als een Evert en had wat voor me kunnen zijn ware het niet dat ook deze met een slang werkt en het schoonmaken hiervan is echt een crime voor mij, daarom gebruik ik mijn Arizer ook al niet meer... schoonmaken is een heel gedoe nog ook al ziet het er zo makkelijk uit, men "vergeet" misschien dat de gemiddlede gebruikert niet zo "handig" meer is enminder meer is <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben heel benieuwd naar het verslag van deze verdamper! Ik zit er al een tijd aan te denken om er een aan te schaffen maar ja dan zie ik die lijst van verschillende verdampers... WELKE?? :smoke

 

Ik zou mezelf alleen aan willen melden voor de test als de mensen die hem gebruiken ivm pijnbestrijding of een dergelijke reden afvallen...Ik heb hier geen last van dus ik kan hier ook geen review over schrijven en bovendien hebben die mensen het harder nodig :P

 

Zelf blow ik al een tijdje niet meer vanwege conditionele nadelen zeg maar...gewoon roken heb ook afgeleerd en dus is een dikke joint vaak teveel van het goede :icecool Heel af en toe een pijpje om wiet te testen of gewoon eens wazig te worden...om die reden lijkt mij een verdamper heel interessant.

 

gr complex

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een gebroken arm :smoke dus ben nu ook medisch gebruiker :P.

Onzin dus, kan je iemand vast blij mee maken.

 

Mooi ding trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

grtz iedereen ;

 

Mag ik n klein idee omtrent deze test opgooien ?

Zou het niet mogelijk zijn om dit toestel na 2,3 of vier weken door te geven

naar 'n volgende tester/gebruiker ...?

Op die manier krijg je 'n testverslag door verschillende mensen met verschillende

achtergrond wat zeker aan te bevelen zou zijn want een review is maar een review

wanneer er meerdere mensen hun bevindingen zouden delen ( naar mijn mening )

Zo krijg je zicht op zowel recreatief als medicinaal gebruik van dit mooie toestel ...

Enige wat de tester dan moet doen is het toestel terugsturen naar ik neem aan

Vaposhop die na controle het weer naar de volgende tester kan sturen .

Eventueel met n'n verplicht verslag van elkeen z'n ervaring met dit toestel....

Indien deze test op die manier zou verlopen stel ik mij ook kandidaat om te testen

en dit zowel op medicinaal als op recreatief gebruik

 

Vriendelijke groeten Poppa :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P

 

leuk inititatief om dit zo te doen :icecool

 

Wel eens met Poppa, om een beetje vergelijkend te zijn zouden er meerdere testers kunnen zijn.

Ofwel meerdere tegelijkertijd beschikbaar stellen en de beste verslag belonen bijv, tis een idee :lol:

 

 

cheerio

PP

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wereld idee Poppa!!

 

greetz sijp

 

ps. Ik heb een verdamper van evert geleend van een maatje, die met die dikke vaas eronder,

en moet zeggen dat ik hem weer in heb gepakt. Ik moet er erg van hoesten. De longen uit me lijf zeg.

Doordat er erg veel zuurstof mee komt met zuigen, ga ik hoesten. Ben ik de enige?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's effe wennen bioloog, tabaksrokers hebben meer problemen met pure wiet, en niet alleen van verdampers. Wat betreft effect is het een andere high dan een joint.

 

Over dat schoonmaken: kan makkelijker gewoon met spiritus: hoger percentage alcohol en goedkoper. Lekker laten weken effe en dan met een ragertje schoonmaken, in de afwasmachine (of een sopje dubro :smoke) en klaar!

 

oh, wat betreft het initiatief: Daar ben ik niet zo voor. Ik maak liever één iemand permanent blij dan dat ik een paar mensen er even aan mag laten ruiken. Maar ik zal het voorleggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

grtz Whazzup ;

 

Begrijp je standpunt ergens wel wanneer je zegt liever er een permanent gelukkig te maken

dan enkelen te laten ruiken aan ...

Maar de enige reden waarom de meeste hier reageren is het feit dat n beetje verdamper

meestal n hoop geld moet kosten en dat de meeste toch wel terughoudend zijn om zo maar

twee a vierhonderd euro uit te geven om dan nadien eventueel te moeten vaststellen dat het

toestel of te lastig onderhoudt of niet doet wat beloofd werdt ...

Door dit toestel door te geven kun je verschillende mensen de kans geven om te zien of dit

toestel het juiste apparaat is voor hun noden en indien niet ,krijgen ze 'n beter zicht op wat ze

dan wel nodig zouden hebben ...

Ikzelf zou iig heel tevreden zijn met die mogelijkheid , eens rustig te kunnen testen en dan

met n gerust hart er eentje kopen ...

 

groeten Poppa :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als die na de testronde bij de eerste tester terugkomt vang je 2 vliegen in 1 klap!!

 

je laat er meerdere van proeven.en je maakt iemand gelukkig ...

zomaar een hersenspinsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het een goed idee om hem te laten circuleren. Alleen al voor de objectiviteit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe ,,nice initiatief en een prachtding :P

Ik hou het lekker bij mijn jointje maar wil degene veel plezier etc wensen met deze vap .

 

in het geval van meerdere testers:

 

laat het flashy bedrukken met wf enzo erop,,,,mooi voor in de topics.

Als de wisselvape doorgegeven wordt dan moet het koppie wel gevuld zijn :smoke

Kan je na een jaar nog beslissen aan de hand van een "contest" ofzo wie het zijn bezit mag gaan noemen :icecool

 

groetsels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een soort wisseltrofee.

Ieder forumlid moet na gebruik zijn Nick in het hout branden. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...