Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MisterOnwetend

Water van Boven of Beneden na 3 weken?

Recommended Posts

ey mensen. Geef je de planten het beste na 3 weken (tussen 35 en 45 cm) en je moet al heel wat bladeren uit elkaar duwen, van boven gewoon water of van onder? in 11ltr. potten? Ik weet niet of de wortels al lang genoeg zijn dat ze allemaal genoeg water pakken als je de planten van onder water zou geven? want de planten zijn niet allemaal even groot. Dus zouden de wortels onder natuurlijk ook niet even lang zijn. Dus als ik van onder water zou geven dan zouden de planten met de langste wortels natuurlijk al het water opdrinken? of zie ik dit verkeerd? ik d8 dat het sowieso beter was dat je de planten van boven water geef, dan weet je dat alle wortels tenminste wat drinken. maar nu lees ik dat je moet uitkijken dat de wortels onder niet gaan (uitsterven)?

 

Friendly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerste week van bovenaan

vanaf dan gewoon lang onderen.. is geen probleem en idd in veel gevallen makkelijker

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je van onder water geeft zuigt de grond alles op en komt het vocht echt wel bij de wortels.

Dan moet je natuurlijk wel voldoende geven en dit iets van een half uurtje in de schotel laten staan.

 

wel daarna het overtollige water weer uit de schotel verwijderen, natte voetjes houden onze plantjes niet van

 

verder is een wat drogere grond bovenop wat beter, hier komen dan als het goed is wat moeilijker de beessies in.

 

grtz,

Djbroertje

Share this post


Link to post
Share on other sites
e en je moet al heel wat bladeren uit elkaar duwen, van boven gewoon water of van onder? in 11ltr. potten?

Friendly.

 

Ik heb zelf heb ook 11 liter potten maar ik dief de planten altijd wel. Ik pak meestel de eerste 3 internode van onder gerekend en soms ook wel 4 of 5.

 

Heerlijk kaal van beneden, veel lucht er tussen en groeien maar <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja jongens hier volgt dus een domme vraag.

hoezo langs onder water geven?

 

ik heb de mijne gedievt, telkens de onderste 3 takken zodat ik fijn tussen de dames door kan kijken als ik van onder kijk.

heb een dompelpompje in mijn vat en die is aangesloten op een gardena spuitstang.

je weet wel zo'n ding met een sproeikop, heb een handige knop erop waar ik het mee aan en uit kan zetten en eventueel de toevoer doseren.

 

ik ga op deze manier telkens iedere pot van 11 liter na en sproei een goeie 10 seconden per plant.

heb de hoeveelheid afgemeten vooraleer ik besloot om zomaar 10 seconden te sproeien. :rofl

 

maar water geven kan op verschillende manieren en ben wel op zoek naar een NOG makkelijkere manier.

 

als ik het goed heb begrepen kan je de potjes water geven langs onder onder :tu

bedoelt men hiermee de bodem vol laten lopen van de tent of ben ik echt niet mee?

 

bij voorbaat mijn excuses aan al diegene die gaan beginnen roepen van zoekfunctie en noob dus... :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Scarface,

kan het dan nog makkelijker?

Ik geef van onderen water op een Deense bodem:

gallery_5351_12827_330946.jpg

De grond zuigt het benodigde water op en het overtollige water laat ik na twee uur weglopen.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt van boven en onder water geven, mijn part geef je in het midden water. net wat jij wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus als ik het goed begrijp kan ik bv als ik per plant 250ml zou geven die hoeveel vermenigvuldigen met het aantal planten en dat dan vervolgens langs de potten laten lopen?

 

lijkt me net iets te makkelijk maar wil het wel proberen volgende ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tering wat een rekenwonder

Share this post


Link to post
Share on other sites

amnees lijkt wel steen de blanke rapper :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een volwassen reactie , zeikerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

spring hier ook maar even in want ik vroeg me hetzelfde af

met een deense bodem kun je dan gewoon de boel onder laten lopen en het overtollige afwateren na 2 uur zonder dat de planten veruipen ?

Zo ja heeeel tof want ik ben niet handig in water geven ben ik bang.

Nog even een kleine vraag erbij zonder teveel off topic te gaan (excuus) kan dit ook als je met zaden wrkt vanaf het begin als ze zeg maar net boven zijn ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zolang de planten niet hoeven te zwemmen is er weinig kans op verzuipen.

 

anders kunnen ze wel bij jou mee op de "scheve schuit" of niet haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...