Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mortangelo

Wanneer best beginnen?

Recommended Posts

Hoi

 

Als ik gate heb opgewaardeerd moet ik dan zaadjes in grond steken rond half mei,

en daar laten ontkiemen of apart in potjes met canna terra seed mix doen?

 

Kweet niet zeker of ik stekjes zou maken of niet wat denken jullie anders bestel ik wat stekgel kan ik paar stekjes maken

Ik kan ze wel niet onder tl doen maar denk dat die buiten wel kan.

 

En een wortelstimulator welke zou ik pakken of maakt niet uit?

Over pk13-14 dacht ik aan canna pk13-14 met cannaboost of beter organisch guanokolongpoeder met palmboomas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi mort

 

Ik zou niet voorgroeien!

Gwn zaadjes in de grond duwen, afscheremen, granulaat korrels, slakkenkorrels erbij doen en wachten=> oogsten :spliff:

 

Pff stekken maken, ik ben niet gekend met stekken maar hou het maar zonder te stekken.

 

Wortelstimulator is handig, heel, als je eerst in potjes voorgroeit want in volle grond is die voeding zo weg. Npk meststof gebruiken, granulaat korrels B)

 

~Smoothie~

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wortelstimulator is handig, heel, als je eerst in potjes voorgroeit want in volle grond is die voeding zo weg. Npk meststof gebruiken, granulaat korrels :spliff:

 

Hmm granulaat korrels ?? das npk korrels ?

 

Ik heb ergens is roze korrels gezien van compo ook mest korrels weet de npk juist niet meer maar zijn dat die dat je bedoelt?

 

Grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Iemand die mij kan verduidelijken welke npk korrels dit juist zijn?

 

Enof ik wortelstimulator kan gebruiken in volle grond?

 

Moet ik boven mijn opgewaardeerde grond een laagje stekgrond doen dat mijn zaailing goed kan ontkiemen?

 

En dus dan eventueel een beetje canna rhizotonic of bio rhizotonic

 

Mvg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ik hydrokorrels ook gebruiken of liever perliet?

 

Hydrokorrels heb ik nog liggen perliet niet..

 

GRTZZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi iedereen,

 

Een vraagje voor de zaailingen hoeveel onkiemde zaadjes mag ik in 1 plangat doen als je op dame blanche manier werkt?

 

Kan dus 6 gaten maken = 240 liter cocos en ga 12 zaadjes ontkiemen maar wou dus 2 per plantgat doen maar gaan ze dan ni door elkaar groeien ofzo of is het beter dat je het niet doet? Dus gewoon 1 per plantgat dan?

 

Heb alvast besteld dit wordt het dan

 

Mycor roots

Bio Nova Coco-Brick 24 x 10l

Farmers House kippenmest korrels 7.5l

Rootrainer Sherwood Set

BAC Plant Vitality Plus 250ml

Canna rhizotonic 250ml

En nog zeewierkalk van cocolieten > hoeveel moet ik hiervan bijdoen in 1 plantgat

 

Alvast bedankt

 

grtzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is geen plangat, maar 1plant gat.. dus 1per gat, met regulair seeds zou je er 2/3 kunnen zetten zo voorkom je lege gaten

 

het is geen plangat, maar 1plant gat.. dus 1per gat, met regulair seeds zou je er 2/3 kunnen zetten zo voorkom je lege gaten

Share this post


Link to post
Share on other sites
het is geen plangat, maar 1plant gat.. dus 1per gat, met regulair seeds zou je er 2/3 kunnen zetten zo voorkom je lege gaten

 

Dankje voor info Cannabizznis! Kzal er dan 2 planten per plant gat, maar wat als het 2 vrouwtjes zijn moet ik ze dan zo laten groeien?

 

 

Nog een klein vraagje hoeveel npk korrels doe je in 1 plant gat als je al met kippenmest werkt?

 

1 kopje per 9 liter (zoals kippenmest) of 1 kopje voor het gehele plantgat?

 

Dit is wat er bijstaat:

 

Bemest bij het aanplanten, nadien 1 à 2 keer tijdens de teelt. Aanbevolen dosis: Aardbeien: 14 dagen na het planten: 100g/m² - vroege voorjaar: 60g/m² - voor de bloei: 30g/m² - augustus tot september: 30g/m². Druiven: vroege voorjaar: 150g/m² - na het dunnen: 50g/m² Bessen en fruitbomen: vroege voorjaar: 50g/m² - september tot oktober: 100g/m²"

 

npk korrels 5-6-10 (3)

 

Dankjewel!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

npk korrels gebruik je in de bloei, niet bij je voorbereiding

dus alleen met kippenmest opwaarderen en in de bloei npk korrels strooien als ze het nodig hebben

 

je vliegt er wel hevig in :)

maar je kan beter wat meer op het forum lezen dan vind je op al je vragen een antwoord..

 

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok als ik volgende week begin met plant gaten voor te bereiden moet ik dan mijn kippenkorrels verpulveren vanwege dat ik een beetje later begin?

 

En als ik dus 2 zaadjes plant in 1 plant gat en het worden 2 vrouwtjes wat moet ik dan doen want het zijn gaten van 50x50x50

 

alvast bedankt.

 

Grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, dan heb je pech/geluk :) :D

Persoonlijk zet ik ze niet dubbel... ook niet echt bij stilgestaan eigenlijk

Maar ik kweek toch elk jaar op dezelfde plaats dus heb toch nog wat aan die plantengaten als het mannen blijken te zijn

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ok als ik volgende week begin met plant gaten voor te bereiden moet ik dan mijn kippenkorrels verpulveren vanwege dat ik een beetje later begin?

 

En als ik dus 2 zaadjes plant in 1 plant gat en het worden 2 vrouwtjes wat moet ik dan doen want het zijn gaten van 50x50x50

 

alvast bedankt.

 

Grtzz

kan best ja.. dat verpulveren... :) maar volgens Dame Blanche nog niet nodig voor 1 mei..

 

en als het 2 gelijkwaardige vrouwen zijn zou je ze met stokken naar buiten kunnen buigen, om ze max zon te laten pakken...als er 1 kleintje/achterblijvertje bij is gwoon weghalen....

 

als reserves kan je nog een paar extra langs de kant van je spot zetten...dr kunnen ook 2 mannen bij zijn in een plantgat...de kans is: 1/2x1/2=1/4 = 25%...best veel ... :huh: toch...

 

tis ook afhankelijk van het soortje en de afstanden tussen je plantgaten uiteraard... :huh:

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter laat dan nooit idd ... tijd om weer wat leven in dit forum te blazen ..!! :P geslaagde kweek man ziet er lekker uit. Hopelijk tot volgend jaar! Groene groeten, w33d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...