Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Vragen over Canna voeding

Recommended Posts

waarom is er een speciale rijnmond editie?

 

wat zit er in het water of juist niet dat daar een special voor te krijgen is?

 

Hoi Polletje,

 

Hier nog een keer het antwoord (post #15)

 

Het water in de regio Rijnmond heeft een hoge EC-waarde maar een laag gehalte aan bicarbonaat. Als je dan de normale voeding zou gebruiken dan is die te zuur voor het water en wordt alle bicarbonaat afgebroken waardoor de buffer verdwijnt en de pH nar beneden schiet. Misschien heb je het wel eens gehad met het aanmaken van een vat je de juiste dosering hanteert (hydrovoeding) en je een pH 3,5 als eindresultaat hebt. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Als je de voeding dan minder zuur maakt dan heb je daar geen last meer van en kan je met een gerust hart je voedingsvat aanmaken.

 

Greetz,

CANNA

 

 

 

 

 

gallery_16467_6951_9648.jpg

 

Namaste :smoke

 

P.S. Hartelijk dank voor het geven van de antwoorden :P

 

 

LOL

 

En graag gedaan natuurlijk!!! :icecool

 

Greetz,

CANNA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij gebruik van osmose water,raden jullie dan aan extra kalk aan het water toe te voegen?

Zo ja,hoe vaak en in welke verhoudingen?

 

Grtz Jan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij gebruik van osmose water,raden jullie dan aan extra kalk aan het water toe te voegen?

Zo ja,hoe vaak en in welke verhoudingen?

 

Grtz Jan

 

Dat vindt ik echt een topvraag. :P

Hoe zit het verhaal van Canna voeding in combinatie met osmosewater? :smoke

gebruik je dan een ander schema??

Of moet je er een additief bijdoen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij gebruik van osmose water,raden jullie dan aan extra kalk aan het water toe te voegen?

Inderdaad een goede vraag, zoals Doc ook zegt. Ik kweek op cocos van Canna met Canna coco A/B voeding met regenwater (drain to waste). Ik voeg 0,5 ml per liter Canna Calcium 15% toe en heb nog nooit 'week 5 problemen' gehad. Is dit nodig of bevat de cocos in combinatie met de voeding genoeg kalk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een klein simpel vraagje. Hoe lang kun je Canna voeding bewaren ??

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of een die uit chelaten bestaat.

 

Groen tot het eind :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

duvelduvel het gaat hier over canna producten. Er worden eigenlijk over het algemeen best wel goede vragen gesteld, soms zelfs twee keer :rofl

 

Met een juiste pH kom je er ook wel hoor PHD :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vragen zijn goed, de antwoorden wat traag.... De vraag of je bij het gebruik van osmose- of regenwater extra kalk moet gebruiken is nog niet beantwoord. Aan de andere kant heb ik dan wel alvast een goede vraag voor a.s. zaterdag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kzat net de film een beetje terug te spoelen in mijn gedachte... :D

kheb nog een vraag die ik vergeten ben te stellen op het seminar B) :

 

hoe krijg je een extreem vroegbloeiende buitenplant ( bv Nieuwe Dame Blanche ) het best terug in de groei....door hpi op 23/1 of 24/0 te zetten :spliff: ?....of zeg u...een halfuurtje donker is ook net genoeg?

 

gr

Carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites
De vragen zijn goed, de antwoorden wat traag.... De vraag of je bij het gebruik van osmose- of regenwater extra kalk moet gebruiken is nog niet beantwoord. Aan de andere kant heb ik dan wel alvast een goede vraag voor a.s. zaterdag.

is je vraag nu beantwoord jan? :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de seminar vertelde je, dat de plantjes in de laatste fase van de kweek vaak aan het einde van de dag een water te kort heeft doordat zei dan haar water/voeding buffer heeft opgebruikt en niet snel genoeg kan aanvullen via de wortels, waardoor de bladmontjes dicht gaan en zelfs schade aan de plant kan onstaan door dat het sluiten van de mondjes de temperatuur van het blad omhoog gaat en het blad zelfs kan afsterven.

 

Wat advieseerd u nu voor de water gifte kwa tijd:

- 1 uur na dat het licht aan is (doen de meeste geloof ik)

- verdeeld over de dag 4 beurten (doen ze vaak op hydro)

- over de hele 24 uur verdeeld

- of maakt het niet uit als het medium maar niet uitdroogt.

 

Gr Rara

Share this post


Link to post
Share on other sites
is je vraag nu beantwoord jan? :P

Ja! <_< En hier het antwoord voor degenen die er niet bij waren: Canna houdt inderdaad rekening met de hoeveelheid kalk, magnesium en bicarbonaten die in kraanwater aanwezig zijn, al is dit wel afgestemd op wat gemiddeld in Nederland uit de kraan komt. Het advies is om bij osmose- of regenwater Calcium 15% (EC +0,3 tot +0,4), Magnesium (EC +0,1 tot +0,2) en pH+ op basis van bicarbonaten toe te voegen. Het is belangrijk om eerst de calcium en magnesium toe te voegen, dan de pH te verhogen met pH+ en pas dan de voeding toe te voegen. Als je niet eerst pH+ toevoegt kan de pH door de voeding zo laag worden dat de chelaten worden aangetast waardoor ijzer wordt afgebroken en je een ijzergebrek kan krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op de seminar vertelde je, dat de plantjes in de laatste fase van de kweek vaak aan het einde van de dag een water te kort heeft doordat zei dan haar water/voeding buffer heeft opgebruikt en niet snel genoeg kan aanvullen via de wortels, waardoor de bladmontjes dicht gaan en zelfs schade aan de plant kan onstaan door dat het sluiten van de mondjes de temperatuur van het blad omhoog gaat en het blad zelfs kan afsterven.

Volgens mij vertelde hij dat je dan beter de lampen een uurtje eerder uit kan doen, omdat ze dan toch geen CO2 meer opnemen. Maar ik kan het mis hebben, want op een gegeven moment was ik er niet meer helemaal bij <_<

Ik zie inderdaad vaak gebeuren dat in de laatste uren van de lichtperiode de temperatuur oploopt en de luchtvochtigheid daalt (gemeten tussen de bladeren). Nu weet ik dus dat dit komt doordat de plant niet meer verdampt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Even een klein simpel vraagje. Hoe lang kun je Canna voeding bewaren ??

 

Groeten

 

Hoi Tjapado,

 

De basisvoeding van CANNA en de PK 13/14 kan je, mits koel (10 - 20 graden) en donker bewaard (niet in het zonlicht) gesloten ongeveer 4 tot 6 jaar bewaren. In het slechtste geval zou de HYDRO VEGA A wat kunnen opzwellen na een jaar of 4 maar dat is verdwenen bij het openen van de fles/kan en doet niets aan de kwaliteit. De additieven (RHIZOTONIC, CANNAZYM & CANNABOOST) daarentegen zijn 2 jaar houdbaar, en dat heeft te maken met de werking van het product want dat wordt langzaam aan minder krachtig.

 

Voor BIOCANNA geldt dat de BIOVEGA & BIOFLORES 2 jaar houdbaar zijn en de BIORHIZOTONIC & BIOBOOST 1 jaar houdbaar zijn. En hier is het nog belangrijker om deze koel en donker te bewaren anders gaan de organische producten te veel gisten.

 

Greetz,

CANNA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Canna Crew,

 

Allereerst wil ik even mededelen dat ik geniet van jullie voeding en dat ik het top vind dat jullie al deze vragen beantwoorden. Genoeg geslijm ik zou gewoon mijn vragen stellen. :huh:

 

1.

Hebben jullie ook kweekschema's of speciaale voeding voor ruderalis/autoflower planten? Zo niet, wat raden jullie mij dan aan. Van jullie voeding gewoon de dosering halveren. Of gewoon niet gebruiken?

 

2.

Kan je als je Canna voeding gebruikt de voeding gewoon mengen met andere voedings producten zonder dat dat een nadelig effect heeft. Ik geef even een voorbeeld: Terra flores + Cannaboost + PK 13/14 + Cannazym + kraanwater.

 

3.

Waarom hebben jullie 2 soorten aarde (Terra professional & Terra professional plus). Ik begreip dat Terra pro plus beter is maar waarom dan ook Terra pro?

 

Ik hoop dat je mijn vragen kunt beantwoorden maar daar heb ik wel vertrouwen in als ik dit forum topic bekijk.

 

Jah blessings, one love and raspect! :huh:

 

Owja nog een tip, Als je jullie producten het best in het donker kan bewaren vanwaar dan die doorschijnende flessen. Je kan dan beter geen licht doorlaten flessen produceren met aan de zijkant een lijntje dat je toch de hoeveel heid kan zien! Of zit ik fout!? Denk er eens over na!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dit topic nog wel actief of hoe zit dat!? Ik wacht met smart op mijn vragen. Misschien iemand anders die ze alvast kan beantwoorden want ik wil mijn kweekje toch snel gaan opstarten, maar daarvoor moet ik wel goed voorbereid zijn. En dat ben ik ook behalve met de voeding.

 

Anyone! :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou canna misschien een schema kunnen maken voor AUTOFLOWERS?

aangezien er alleen maar een schema bestaat voor "normale" wiet planten.

ik denk dat veel mensen dit fijn zouden vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

das toch echt nie moeilijk

dat werkt het zelfde als bij het 12/12 systeem

gewoon groei geven tot dat je knopvorming ziet dan beginne met de bloei en alles water omheen hangt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik lees overal dat je pk13/14 moet geven 3 weken voor je oogst en dat voor 1 week lang.. nu kwam ik van de growshop in sluis en die zei me dat ik dat moest gebruiken na 3 weken dat ik haar op 12/12 heb gezet en dit ook voor 1 week max 2 weken.. wie heeft er gelijk??????????

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de fles staat 3 weken voor de oogst , zelf doe ik 2 weken voor de oogst ik heb dan de laatste week alleen maar water dit is mij altijd goed bevallen en in 5 jaar nog nooit fout gegaan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk op canna.nl zou ik zeggen daar kun je het voedingsschema zien....

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhm... hoezo is de bio lijn van de site afgehaalt?

want ik wou ff kijken in het bio kweek schema, en die is weg!!

ook de bio producten!

 

waarom?!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee hallo,

 

ik heb misschien een stomme vraag voor jullie dan.

Ik ben begin dit jaar begonnen met mijn eerste weed plant.

over deze planten heb ik al zoveel verschillende verhalen gehoord dat hi in het begin heel veel stress gehad heeft omdat de een zei

van laast lekker buiten staan(wat ook eerst de bedoeling was) en de ander zei je moet hem voor het raam zetten in de zon.

Nu staat die alweer eenb tijdje buiten nu nog net van het laatste zonnetje te genieten.

Deze plant is nog niet zo groot al hoewel deze wel in een grote pot staat.

Hij doet vanaf het begin al raar eigenlik. Van de maand mei is die eigenlijk een beetje in de bloei geschoten en er nooit meer mee gestopt.

Nu dat het alweer augustus is en er nog niet veel verandert is.Het enige is dat er heel veel blad aan zit. Vooral met 1 vinger, maar dat komt door de stress denk ik.

En de top is best wel groot maar nog heel dun bezaait het het zogenaamde weed.

Nou mijn vraag is welke voeding ik het best kan geven voor betere top groei en of dat wel verstandig is om te doen.

 

Sorry voor het lange verhaal maar welke voeding kan ik het best voor de toppen gebruiken en is dit dan wel verstandig?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...