Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MisterOnwetend

Voor het eerst mijn kweekverslag op WF

Recommended Posts

Hey mensen. Ik begin nu dan voor het eerst mijn verslagen hier op de site te zetten zodat ik van jullie tips etc. kan krijgen eventueel. Zit nu in de 2e week. Heb eerst 6 dagen 18/6, nu staan ze 5 dagen al op 12/12.. Heb 600watt lampen en 600wat trafo's. Ik dacht eerst dat ze te klein waren maar na wat vergelijkingen hier op de site valt dat volgens mij wel mee.

De kleinste plant is rond de 25cm, en de grootste rond de 33cm. De temp. is gewoon met lampen aan of uit standaard het zelfde.

Ik wil nu elke week nnieuwe foto's erop zetten en jullie comentaar en of tips zijn allemaal welkom. Hieronder dan de foto's. Ik hoor het wel van jullie of ze te klein lijken, goed zijn, of erg groot:D.. ciao.

 

gallery_28940_11472_596863.jpg

 

gallery_28940_11472_136357.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedemiddag..!!

 

Hoe hoog hangen je lampen en hoeveel water geef je en wat is de temp..??

Want volgens mij hebben ze een aardige strek gehad..!!

 

Succes, Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

yoww,

 

ziet er niet slecht uit!

 

maar idd wat meer info zoals stikkie aangeeft.

 

suc6

 

greetz pablooow ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eyey. De eerste 6 dagen toen ze 18/6 stonden heb ik de lamp helemaal hoog gehangen (net over de 1 meter is dat). de tempratuur is met lampen aan rond de 30graden en met de lampen uit 21graden.

De eerste dag water heb ik ze allemaal 200ml per plant gegeven. maar voor mijn gevoel vond ik dat te weinig want dag erna zag t er erg droog uit. Toen heb ik ze allemaal 500ml gegeven. daarna ong de 5/6e dag weet ef niet meer zeker, nog eens 500ml en de iets kleinere achterblijvers wat extra's. Strek is toch niet erg lijkt me? Ik geef nu nog wortelstimulator. Dalik tussen week 2 en 3 geef ik ze bloei a en b.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij je volgende oogst de lampen eerder naar beneden plaatsen.

 

Dan krijg je meer bredere planten en zullen ze later ook minder omvallen als de toppen lekker zwaar worden.

 

Ik begin op 150 cm tov de top en dan zak ik elke dag 15 tov de top. Dan ben je na 6 dagen op 60 cm (600 watt ander 40 cm met 400 watt) en dat is perfect.

 

Wel heb je een fan nodig die de eerste week alleen de vocht circuleren en nog niet op de toppen gemikt. In de bloeifase kan je de toppen licht laten dansen door de fans, worden de hoofdstengel breed en sterk. Komt ten goede van de sap stroom.

 

Let wel op: als de bladeren krullen dan is het te warm en moet de lamp weer iets omhoog. of een sterkere fan gebruiken.

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke. Ja ik had een ventilator aan maar had het gevoel ook dat het dan wat kouder werd. En dat wilde ik ook niet:D. lampen weer 10cm omhoog? want is idd dat sommige bladeren gaan krullen. En dat ze snel zijn gaan strekken is dat erg? Heb ik wel bewust gedaan. Omdat bij de vorige oogst ik nog niet wist dat ik frisse lucht moest aanzuigen (dit was toen onder het vriespunt).. Dit heb ik tijdens de groei periode gedaan dus mijn planten waren niet hoger dan 25cm of zo. En datwilde ik nu koste wat het koste niet meer krijgen.ggrtn Ciao.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wel heb je een fan nodig die de eerste week alleen de vocht circuleren en nog niet op de toppen gemikt. In de bloeifase kan je de toppen licht laten dansen door de fans, worden de hoofdstengel breed en sterk. Komt ten goede van de sap stroom.

 

dus een fan om vocht te circuleren en in de bloei je toppen laten dansen door een fan voor betere spastroom ?

 

Let wel op: als de bladeren krullen dan is het te warm en moet de lamp weer iets omhoog. of een sterkere fan gebruiken.

 

bladeren krullen dus gewoon een fan er op prob weg?

 

zeker fan van venz

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor mij ook zo een fan aub ;)

 

ik zou een beetje reflectie materiaal ophangen en geen fan op de planten richten tijdens de lichtperiode :D

ik denk ook dat ze meer verdampen als wat ge hun geeft,om da 4 dagen 500ml? das 125 ml per dag.

 

 

just my 2 (euro)cents though !

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijn voor de tips allemaal. maar krullen de bladeren nu van de warmte of niet? en fan. zet ik aan als ze tegen de 5 weken zijn of zo. maar als de bladeren krullen van de warmte. lampen dan btj hoger hangen? ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon morgenvroeg ff een bordje op de wand hangen voor je planten waarop staat dat ze rekening moeten houden met een 2 uur aanhoudende volledige zonsverduistering bij zonsopkomst, wel met een leeslampje erbij anders zien ze het niet.

Vandaag een half uur eerder uit en morgen twee uur later aan. Lijkt wel of je moeder blijft overnachten en niks mag merken. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha. Neej dat is het niet. Er blijft idd wel eens iemand logeren maar die merken daar niks van. Heb t allemaal goed genoeg "verstopt". Alleen moet nu ene heel close komen (onbekende) en daarom laat ik t ef uit en alles weggewerkt kwa stroom etc. vandaar haha. Ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fijn voor de tips allemaal. maar krullen de bladeren nu van de warmte of niet? en fan. zet ik aan als ze tegen de 5 weken zijn of zo. maar als de bladeren krullen van de warmte. lampen dan btj hoger hangen? ciao

 

krullende bladeren komt door een verdampingsprobleem.

kan verschillende oorzaken hebben; lamp verkeerde afstand tot gewas, temp in ruimte niet goed, lv niet goed, ec te hoog ivm de verdampingsdruk van de plant, fan direct op gewas waardoor verdampingsprobleem kan ontstaan.....

elk soortje (en elke pheno) heeft zijn eigen idealen succes met zoeken naar de jouwe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo.. even weer verslagje. De krullende bladeren zijn bijna allemaal weg. Ik denk dat ze even hebben moeten wennen dat plotseling de lamp wat dichtbij hing en dat dit niet geleidelijk was gegaan. Tevens begin ik een deze dagen met mn bloei voeding geven. Ze staan vandaag precies 2 weken. als ik water ga geven zijn we 2 dagen verder. Maak vanavond ook weer foto's. Weet iemand trouwens hoe je het geluid van een trafo kan dempen? dat drilt nog al. Zo heb je er niet veel last van maar als het stil word hoor je dit wel haha. ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al wat gelezen over fimmen en toppen en dat andere allemaal. Maar kan iemand hier nog even in het kortuitleggen wat de meerwaarde hier van is? En na hoeveel dagen/weken kan je dit doen? Ik wil dan eens kijken om elk onderdeel(fimmen, toppen) bij een plantje te gebruiken en te kijken wat het uiteindelijke resultaat is. Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb al wat gelezen over fimmen en toppen en dat andere allemaal. Maar kan iemand hier nog even in het kortuitleggen wat de meerwaarde hier van is?

 

De plant maakt in de top een hormoon dat de groei van de zijscheuten beperkt, als je de top er uitknipt zullen de zijtakken zich dus beter ontwikkelen.

De plant blijft kleiner en word bossiger.

wat voor een soort heb je staan btw?

Gr P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey collega's. Kan je in de 4e week nog roofwantsen uitzetten? en wat ik me af vraag. Blijven die gewoon in de bak (tussen de planten) lopen, vliegen? weet niet wat ze doen:D? maar zag namelijk dat kleine beestje. kom ef niet op de naam, maar die kan je verhelpen door roofwantsen? en waar krijg je die. voor de rest gaat alles goed. Zodra iemand weer hier reageerd zet ik weer fotos hierop. groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...