Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
MRT

Pot VS zak, druppel VS blumat

Recommended Posts

Goede morgen groene vingers...

 

pfff.. wat is het nog vroeg...

 

Nog een aantal weken en ik kan aan ronde 2 beginnen. Ik zit te denken welke aanpassingingen ik wil/kan doen...

Ik zou graag jullie ervaring/ideeén willen als da kan... :D

 

Ik hoorde vanuit de GS waar ik kom dat het misschien een idee is om losse zakken aarde op de grond te leggen en daar 4 keer stek in te plaatsen..Ik heb een ruimte (een bak) van ong 1,30 bij 2,30..(dat kan nog met max 10 cm vergrood worden) Ik zou daar ong 12 zakken in kwijt kunnen... (ik snij dan 4 keer een kruis uit de zak waarin het stekkie gaat...)

 

of...

 

Ik kan ong 55 potten van 11 liter kwijt...

 

Ik geef nu met de hand, maar ik wil graag naar een druppel/blumat/semi aut systeem... Is er iemand die ervaring heeft met Blumats en de stek in zak variant?

Het is voor mij moeilijk het watervat hoog te plaatsen..de planten staan op de grond.... Als eenmaal de planten staan is het voor mij lastig om potten e.d. te verschuiven.. ik moet dus wel een betrouwbaar systeem hebben... iemand ideeen?

 

Ik heb al een boel gelezen, maar soms zie ik door het bos de bomen niet meer... natuurlijk komen er nog meer aanpassingen, maar daar ben ik al redelijk over uit..

2 keer ajust-a-wing (aangezien ik 2 x hamerslag te krap vind voor de ruimte), een goede kachel met goede temp. Nog wat kleine aanpassingen...

 

alvast bedankt voor jullie (eventuele) tips en of ideeen.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
pfff.. wat is het nog vroeg...

 

??? B) ???

 

08:30 vroeg? :D

Nog nooit aan het werk geweest zeker ;)

 

Tip: Ga er vroeger uit (uurtje of 5), dan heb je wat meer aan jouw dag ;)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

op een of andere manier werkt dit forum met zomertijd aanduidling...

08.30 is eigelijk 07.30...en daarbij zit ik ruim een uur in de auto om naar me werk te rijden.... en ik heb een uur nodig om wakker te worden... rekent u zelf even mee?? :D

 

nooit aan het werk geweest...zucht..was het maar zo... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou niet de blumats in combinatie gebruiken met de zakken...

Zodra je blumat een keer per ongeluk doorloopt bij een pot kan het er aan de onderkant uitlopen,

en bij een zak (ook al maak je gaatje's) is dit nooit genoeg en heb je dus een zak vol met modder....

(ik zou het risico niet willen nemen)

 

succes, mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey MRT,

 

Op zich een leuk idee van die zakken op de grond en gebruiken als slabs, maar ben je van plan om ze dan ergens op te leggen ofzo? Anders word de druk op de gaatjes die je aan de onderkant maakt zo groot door het gewicht dat de drainage minimaal word lijkt me(hmmm rare zin ;)).

 

Ik heb zelf niet zo goede ervaring met blumats. Ik vond ze heel moeilijk af te stellen en als ik dacht dat ik het goed had had de dag erna ineens een zwembad als tuintje :D Dus die liggen bij mij op zolder!

 

Werk je al met evsa? zoniet, zeker een aanrader...stond van de week ergens ook nog een topic over het energievretende aspect van magnetische vsa's + vermogensverlies. Mijn VSA's staan te popelen om de deur uit te worden getrapt B)

 

complex

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb sinds deze ronde ook de blumats en je hebt zeker een digitale erbij nodig om te helpen met het afstellen van de blumats.

Ook is het belangrijk ze goed te laten doorweken voor eerste gebruik zodat ze compleet verzadigd zijn. Het afstellen is wat werk maar als het werkt is het een genot!

 

Ik ben zelf ook heel erg te spreken over de evsa. ook het dimmen is gewoon top tijdens groei fase.

Zeker om kosten te drukken (zowel qua stroomkosten en levensduur lamp) kan ik je dit zeker aanraden.

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

blumats rulezzzz..!!! ;)

Ik stel ze altijd gewoon af zoals aangegeven door hun en stel ze dan een weekje elke dag bij en daarn staan ze goed.!!

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blumats in een aardezak zou ik inderdaad niet doen, met potten vind ik blumats goed werken maar als het vat op een ophoging een probleem is dan denk ik dat je beter een druppelsysteem met pomp en timer kan nemen.

Op zich is elke zak even groot en heeft elke zak dus evenveel water nodig.

Met een pompje op timer kan je elke dag voor xx seconden de pomp activeren en daarmee elke zak evenveel geven.

 

In jou situatie zou ik dus een systeem nemen met waterpompje en timer.

(en een 2e pompje om het water goed gemengd te houden, deze draait dan 24/7 in je vat)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx people!!!!! B)

 

evsa vs vsa... ;) ga ik me op orienteren..thanx voor de tip! Idd in de groei fase....

 

blumats moeilijk in te stellen? hmmm... ik zou die zakken gewoon op de grond leggen.. in me "vijver bak"... maar nu je het zegt.. waar moet de drain naartoe?? good question... Ik kan op dit moment me vat niet verhogen... na me 3de ronde kan dat wel omdat ik de boel ga verbouwen...wat is wijsheid...?

 

blumats werken niet goed in die zakken.... nijg (neeg zowiezo al.. hmm..neeg??) naar de gewone pot.... Nu nog kijken wat voo rmij een handig/gebruiksvriendelijk druppel/water gift systeem zou zijn...

 

thanx voor de info so far.. Hier heb ik wat aan :D

 

Ik ga weer naar me bureautje voor me huiswerk !

Share this post


Link to post
Share on other sites
op een of andere manier werkt dit forum met zomertijd aanduidling...

08.30 is eigelijk 07.30...en daarbij zit ik ruim een uur in de auto om naar me werk te rijden.... en ik heb een uur nodig om wakker te worden... rekent u zelf even mee?? ;)

 

nooit aan het werk geweest...zucht..was het maar zo... B)

 

Ja, dat scheelt al weer wat uurtjes. Nooit aan het werk geweest en een uur rijden naar je werk toe ;)

:D

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja, dat scheelt al weer wat uurtjes. Nooit aan het werk geweest en een uur rijden naar je werk toe ;)

 

 

Zou wel willen om ff een jaartje of wat niet 40-50 uur p.w. te werken.. Maar goed.. gelukkig kan ik alles nog combineren... Hard werken voor me centen... hier voor me hobby :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
op een of andere manier werkt dit forum met zomertijd aanduidling...

Klik bovenaan de pagina op je Instellingen, vervolgens links onder bij Opties op Forum instellingen, en stel je tijdzone in. Bij ieder forum stel je zelf de tijd in, hoewel er inderdaad een hoop vrouwen zijn die denken dat alles automatisch gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoewel er inderdaad een hoop vrouwen zijn die denken dat alles automatisch gaat.

 

daarmee maak je je geliefd bij de vrouwtjes .... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
daarmee maak je je geliefd bij de vrouwtjes .... :D

Maar het is wel waar ;)

 

:( ;) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bbb, werkt met zakken en cappilairs ;)

 

Blumat ? Nooit mee gewerkt. Lijkt me niks voor mij.

Ik bepaal wel wanneer ze krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...