Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
theosophia

Early Bud update

Recommended Posts

Damn

Die plant heeft massieve toppen.

Wat heb je daar aan gedaan ?

Staat ie in een pot of volle grond, bloeivoeding ?

l8ter

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx, de planten staan inderdaad in volle grond. Kheb de laatste 2 maanden groei en bloei voeding bijgegeven. Overigens kijk ik er een stuk of 30 keer naar per dag. :-)

 

Maar kheb nog een vraag: de toppen zijn al behoorlijk dik, al zeg ik het zelf. :-) Ideaal zouden ze natuurlijk nog een weekje afrijpen in zo lekker weer maar het gaat regenen. Waarschijnlijk morgen al. Ik vraag me af of ik mijn plant nu wel nog eens in de regen ga zetten? Ze staat in volle grond, dus kan ze niet verplaatsen.

 

Wat zou ik doen? Vele bruine haartjes zijn er nog niet echt, maar witte haren zitten er wel niet meer tussen, het totaal geeft zowat een bruinige indruk.

 

groet

theosofica

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik jou was zou ik haar toch nog eventjes laten staan hoor... het is te hopen dat het mooie weer nog even aanhoudt, dat zal het wel lekker op doen schieten.. Als je er zo vaak naar kijkt dan denk ik dat je er snel genoeg bij bent als er wel iets mis zou gaan... Denk dat zij over een weekje (of twee) wel klaar is om geoogst te worden..gewoon even goed in de gaten houden dus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat naar een landbouwwinkel of boerenbond en koopt daar effe stuk plastic om ovzer je planten heen te leggen

 

Universele landbouwplastiek of zeg gewoon dat je plastiek zoekt om je eigen serre mee te maken

 

Anyway je hebt dus een dus soort folie nodig die je omheen je planten kunt zette en ze zo droog houden, miscchien nog enkele stokken de grond in zodat je een leuk hutje kunt bouwen.

 

Het zou kut zijn alles te verliezen door wat regenval

 

Ik zou ze nu afschermen

 

Voor 3 euro heb je een stuk zeil van 5m op 2m en enkele stokkies en boem pats klaar is kees

Share this post


Link to post
Share on other sites

een afdakje bouwen zie ik niet echt zitten omdat mijn plant aan de straatkant staat, weliswaar tussen andere planten maar dit zou echt teveel opvallen.

 

Dat de regen toptrot kan veroorzaken is me bekend maar is het ook waar dat de regen een deel van de thc wegspoelt? Of is dit fabeltje?

 

groet

theosofica

Share this post


Link to post
Share on other sites

een afdakje bouwen zie ik niet echt zitten omdat mijn plant aan de straatkant staat, weliswaar tussen andere planten maar dit zou echt teveel opvallen.

 

Dat de regen toptrot kan veroorzaken is me bekend maar is het ook waar dat de regen een deel van de thc wegspoelt? Of is dit fabeltje?

 

groet

theosofica

Share this post


Link to post
Share on other sites

een afdakje bouwen zie ik niet echt zitten omdat mijn plant aan de straatkant staat, weliswaar tussen andere planten maar dit zou echt teveel opvallen.

 

Dat de regen toptrot kan veroorzaken is me bekend maar is het ook waar dat de regen een deel van de thc wegspoelt? Of is dit fabeltje?

 

groet

theosofica

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd een fabeltje

 

Daarom dat het geen zin heeft thee te trekken van wiet in water.

je dient altijd een vetstof toe te voegen zodat de actieve bestanddelen kunne binden ( ----> wietboter).

En anders zou de waterhasj maar tegenvallen :D

 

en over dat afdakje ( waar ikzelf niet de mogelijkheid toe heb )

beeld je het volgende eens in mbt tot schimmelvorming:

a- toppen die niet nat zijn in een vochtige omgeving ( regen , grondwater ----> hoge RLV )

b- toppen die doordrenkt zijn in een vochtige omgeving

 

tja ik zou het niet precies weten, maar zou me niet verbazen dat "droge" toppen eerder schimmelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimmels hebben vocht nodig om te groeien en goeie temperaturen.

Droge toppen schimmelen minder snel (niet) dan natte toppen. Sporen van schimmels zullen van droog materiaal waaien terwijl ze aan water blijven plakken.

THC is natuurlijk ook plakkerig maar een spoor word geactiveert tot schimmelvorming door water.

 

Ook kan ik me voorstellen dat door het geweld door een druppel die neerkomt op een THC klier deze kan laten barsten. Of dat zo;n klier door osmose verschil knapt ofzo.

Maar dat valt allemaal wel wat mee in praktijk. Heb nog nooit gehoort over wiet die slecht werd doordat de regen de THC wegspoelde. Volgens mij kan dit niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ook kan ik me voorstellen dat door het geweld door een druppel die neerkomt op een THC klier deze kan laten barsten. Of dat zo;n klier door osmose verschil knapt ofzo.

Maar dat valt allemaal wel wat mee in praktijk. Heb nog nooit gehoort over wiet die slecht werd doordat de regen de THC wegspoelde. Volgens mij kan dit niet.

hmm

terug die waterhasj.

bvb met die ice-o-lator en de staafmixer die gebruikt word voor het vrijmaken van de kristallen.

Zelf nog niet geprobeert maar al veel goeds van gehoord, kan me niet voorstellen dat die mensen veel bruikbaars in de gootsteen gieten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die plant is ondertussen geoogst. ik heb er wel een tijdje aan zitten knippen... na 1 week drogen en alle takjes eruit geknipt te hebben woog mijn oogstje 441 gram :D :lol:

 

waarschaanlijk zal de wiet nog drogen maar voor mij maakt het niets uit, met de helft ben ik al ruim tevreden.

Early Bud heeft een zeer zoete geur, smaakt zeer lekker (rekening houdend met het feit dat hij pas 1 week gedroogd is) en een eerder stoned gevoel.

 

Mijn andere Early Bud die minder licht krag schat ik op een 150 a 200 gram.

 

Een geslaagd jaar lijkt me. Ik zal later enkele fotos plaatsen, mensen die willen ruilen met een andere buitensoort? pb

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...