Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Fred Emmer

Effectief middel tegen trips

Recommended Posts

Lieve mensen,

 

De titel raad het al, ik heb last van trips.

 

Ondanks het preventief behandelen met BAC zijn de kleine etters er toch in geslaagd om mijn kampeertent binnen te dringen.

 

Nu heb ik de optie om de boel te bespuiten of om de natuurlijke vijanden uit te zetten. Kortom wil ik er zo snel mogelijk vanaf..

 

Wat raden jullie mij aan?

 

Gr,

 

Fred

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) Denk als je rechts boven in op de knop met zoeken gaat drukken, Je daar je probleempje in typte je al een heel stuk komt.

 

 

Groetjes Kut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verrekte Kut,

 

Ik weet wel hoe en met wat ik het kan bestrijden, maar wil even weten wat de beste oplossing is en wat de beste ervaringen zijn om er zo snel mogelijk af te zijn.

 

Begint wel een beetje cliché te worden om bijna elke vraag te verwijzen naar de zoekfunctie....

 

Gr,

 

Fred

Share this post


Link to post
Share on other sites

Palm Animal 5 werkt goed, zie mijn topic erover (in handtekening)

En roofwantsen zijn ook erg effectief.

 

Met die palm ben ik een tijdje tripsvrij geweest maar na 1 maand zag ik die eerste lijers toch weer lopen, dus een van die krengen had het overleefd.

Ik vind het wel een enorm klote insect!

 

(bij mij kunnen ze ook wat makkelijke ergens overleven, ik heb 2 gescheide tentjes en een voorgroeihokje, dus 3 ruimte's.. dat is waarschijnlijk de reden dat ze af en toe de kop opsteken, in de zomer doe ik een zomerstop van 1 maandje en dan bespuit ik alles!!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ groengoud,

 

Ik heb je topic gelezen en ga meteen zo een flesje aanschaffen. Is het ook in combinatie met de roofwants te gebruiken?

 

Gr,

 

Fred

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal mee eens palm 5 is een zeer effectief middeltje, niet goedkoop maar het zijn de centen waard.

 

Preventief spuiten is het beste middel en ik heb geen ervaring met roofwants maar ik neem aan dat deze ook een snelle dood zullen ondervinden.

 

veel sucses

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Italiano

 

Bedankt voor het meedenken!

 

De roofwants is een natuurlijke vijand van de trips en die dood maken vindt ik zonde van me geld ;)

 

Gr,

 

Fred

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet zeker of de roofwantsen het trekken, zou het er niet op gokken.

Als je nog niet in de bloei zit zou ik beginnen met Palm 5, als je al in bloei zit is het beter om wantsen los te laten.

 

Even de prijzen (als ik me niet vergis)

-wantsen: 35,-

-Palm animal 5 40,- per 0,5 liter. (mengverhouding 1:10) dus 5 liter

 

Ik weet niet waar je woont (zoals ik) dan kan je bij Cybergrow in Almere een kijkje nemen, of eerst even bellen, vorige keer hadden ze net 10 flesjes gekregen en dat was in 2 dagen verkocht.

Weet niet welke andere shops dit spul ook verkopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zojuist gebeld en het was op voorraad ;) en kon het meteen via hun webshop bestellen. Als het goed is morgen in huis!

 

Tevens ook de roofwants maar besteld, ik zal je laten weten hoe deze combinatie uitpakt....

 

Gr,

 

Fred

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Neem" olie (voor de groei) geweldig spul... Ik heb het gewoon gekocht bij Neem Holland. Voor 50 euro kan je daar wel een paar teelten mee vooruit. In de bloei een overdosis roofwantsen.. Ook mooie beesten ;-)

 

Maareh, natuurlijk nooit gaan spuiten nadat je beetjes erop hebt losgelaten... En ook niet te vroeg ervoor...

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...