Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

spikey

Spike's nieuwe ronde...

Recommended Posts

Smoke,

 

Je weet zelf wel je begint klein en je word van zelf groot je wilt toch net even iets meer vandaar dat ik nu nog een hok ergens heb draaien en een 3e begin <_<

Maar ik ga er geen verslag van bij houden alleen deze nog gewoon voor mezelf omdat het een test voor mij is.

 

Maar begon meteen al slecht hahahaha ik gaf te weinig water schijnt dus vanaf nu moet het goed gaan ze knallen echt de tent uit ze groeien nu best wel hard. Mij boeit het niet hoe groot ze worden als ze maar wat leuks gaan opleveren :P Want heb die shackzilla mogen proeven van Donnie en hij viel wel in de smaak. Komt denk ik ook omdat ik zelf helemaal weg ben van haze voor al amnesia haze en silverhaze.

Dus gaat goed komen :D ik hou jou in ieder geval ook in de gaten met je nieuwe hokkie ;) want ik zit in de zelfde situatie als jij ik moet eerst gaan bouwen want ik kan geen tentje kwijt daarzo inverband de hoogte.

En wil toch met 2x600watt gaan werken. Maar daar lezen jullie later wel wat over me maatje gaat namelijk een verslag bij houden ervan :P

 

Wat betreft de groei voeding tja ik kan het doen maar er werd gezegt tegen mij even niet doen eerst maar goed water geven dus dat doe ik dan ook maar even en daarna na een week zie ik wel verder.

Schijnt dus geen voeding te kort te zijn maar vocht :P

 

Greetsss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallowa,

 

Eerst maar even wat dingen vertellen :D

Ik heb aan begin te weinig water gegeven (was vergeten dat de smartpots luchtig zijn en de voel dus ook snel verdampt)

Hierdoor zijn sommige planten dus lichgroen geworden. Ik geef nu genoeg water en de helft is weer mooi groen geworden maar er zijn er nog 2 a 3 die niet zo mooi zijn.

Hoop dat ze nog bij gaan trekken de komende tijd. (mocht iemand anders tips hebben laat het me dan aub snel weten)

 

Ik heb ook een aanval gehad van varenrouwmug ook al zie ik ze bijna niet vliegen heb er misschien 2 gespot in alle weken tijd.

Maar zag wel de larven ervan op de bladeren zitten maar dit kon ook trips zijn dus ik heb de boel behandeld met Plant vitality van Bac.

Zojuist een 2e behandeling gedaan in de hoop dat ze weg zijn. Zoniet zal ik snel iets anders moeten gaan halen.

 

Ik heb nog even snel 3 foto's gemaakt om te zien hoe ze er nu uit zien.

Zoals Doc al zei het mongooltje gaat misschien wel winnen en ik zou der niet eens raar van op kijken ze groeit echt als een gek ;)

 

Dag 52

30 Dagen groei

22 Dagen 12/12

 

Nog geen zichtbare bloei gezien. Wel komen de wortels al door de potten heen.

Ik geef van onder water omdat ik niet wil dat die rouwmug in me aarde gaat zitten want begreep dat ze op vochte grond afkwamen hierdoor kon ik het beperken.

 

Met flits.

gallery_24043_11498_366659.jpg

Zonder flits.

gallery_24043_11498_517340.jpg

Zonder flits.

gallery_24043_11498_526900.jpg

 

 

Tentje begint nu lekker druk te worden en geloof dat ze nog wel wat weken door groeien dus ik hoop dat ik niet hoef te gaan knakken of wat dan ook :)

 

Kan ik al een kleine dosis bloeivoeding mee gaan geven? Want wil dat me planten weer knap en mooi groen worden.

Tips zijn echt van harte welkom want heb tot nu toe 1,5jaar geluk gehad zonder problemen en deze ronde gaat niet echt naar me zin inverband de foutjes die ik gemaakt heb.

 

Dus wie help me even ? :D

 

LAterrrrrrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gewoon lekker een beetje voeding toe gaan dienen. :)

 

En de Smartpots dampen idd een stuk vlugger uit als gewone plastic potten. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

groei zit er goed in ! heb ze flink onderschat.

groeien ze nog steeds hard door of merk je dat het wat langzamer gaat?

je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken dat je geen vol hokje krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Hobbykweek,

 

Ik dacht laat ik ze bewust in kleine potten zitten 3 weken lang en week 4 had ik ze overgepot naar 6,5liter potjes maar ze blijven maar groeien die krengen :D

Ze groeien nu helemaal hard ik hoop dat ik het ga redden met de hoogte maar velen zeggen van wel dus ik ga der maar vanuit.

 

Maar door die smartpots knallen ze nu echt de hoogte in zeker nu ik genoeg water geef ;)

Dus nee ik merk nog niet dat ze uit gegroeit zijn :) maar ze mogen van mij nog wel even groeien hoor!

Tentje raakt lekker vol zo hehe

 

LAterrrrrrrrrrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er goed uit.

Als je een snel medicijn wilt hebben dan zou je een buffertablet kunnen stuk maken en deze verkruimelen op je aarde en hierna water geven. Dit werkt al na enkele dagen en zie je je planten op knappen.

 

Sterkte

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannie fijne vent :) ben morgen bij je buurman ik kom wel even bij je langs :D want ik heb ze niet meer liggen en bedankt voor je tip ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ik geef gemiddeld tussen de 6 en 10 liter en dat is dan ook echt helemaal op na 15min.

Maar ze groeien nu echt snel dus denk dat ze veel verbruiken ook.

 

Net terug na een dagje wietforumshoppen en gezellig even bij Kj-Products geweest lekker veel nieuwe spullen gekocht zodat ik kan beginnen met me nieuwe hok :D

Gaat helemaal goed komen :)

 

Later meer hierover

 

Mzzzls

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Spikey ik had het gezegd he dat zijn echt explosieve groeimonsters die Shackzilla's. En ze gaan nog wel even door hoop dat je ze onder controle houdt! Ziet er in ieder geval goed uit!

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Don,

 

ZE gaan wel lekker ja vandaag zichtbare bloei gespot :)

Dus vanaf vandaag ga ik zichtbare bloei tellen ben benieuwt hoelang ze er over gaan doen :D

 

Heb ze nu verkruimelde tabs gegeven op Sannie zijn advies ben benieuwt ze waren zowieso al aardig opgeknapt nu hopen dat ze nog mooier worden ;)

 

LAterrrrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat de tabs goed hun werk doen me planten zien er nu al stukken beter uit 2 waren er nog licht groen maar die word ook weer donkerder dus dat is een goed teken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

das mooi om te horen! ben benieuwt wat ze gegroeit zijn en hoe ze er nu uitzien.

moet mijn pc ook maar eens repareren kan ik ook wat fotos plaatsen van mijn shackzillas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Special voor jou even 3 snelle foto's gemaakt :huh:

 

Wel in het licht maar daar zal je het even mee moeten doen tot zondag ofzo dan maak ik weer een verslagje

 

gallery_24043_11498_624514.jpg

 

gallery_24043_11498_476141.jpg

 

gallery_24043_11498_314821.jpg

 

Zoals ik al zei dus even snel gemaakt dus je ziet het niet helemaal goed maarja zondag meer.....

 

 

LAterrrrrrrrrrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit man!! die krengen blijven maar groeien .

zat eerst te twijfelen of ik de klok om moest gooien bij die van mij maar als ik zie wat die dingen in de bloei nog door groeien bij jou is daar geen twijfel meer over mogelijk !!!

het blijft toch een mooi gezicht he , al dat groen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep ook ik moest er aan gaan geloven heb dus een ph +ec metertje aangeschaft.

 

Wel zo handig heb alleen wat hulp erbij nodig want het is voor mij compleet nieuw :huh:

 

PH moest tussen de 5,8 en 6,2 zijn toch? Maar hoe zit dat met EC ? ik weet dat ik met de week omhoog kan maar hoe doe ik dit en wat als hij te hoog is wat doe ik dan?

Meet ik mijn grond of alleen mijn voedings water? Wie kan mij hierbij helpen? :huh:

 

Groetjessss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht dat je biologisch bezig was , dan heb je die meters toch helemaal niet nodig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt welis voor dat je plant niet geheel lekker gaat.

Als ik dan vraag wat het probleem is vraagt men vaak wat is je ph + ec nou dat weet ik dus elke keer niet :huh: Vandaar dat ik ze maar heb aangeschaft.

 

En komt vast wel vaker te pas in de toekomst :huh: en ken ze altijd nog gebruiken voor me aquaria hobby.

En wie weet schakel ik wel om van voeding in de toekomst dat weet je nooit van te voren......

 

Dus vandaar de aanschaf ervan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallowa,

 

Even een snelle korte update :)

 

Dag 60

30 dagen groei

30 dagen op 12/12

6 dagen zichtbare bloei

 

Ik geef op moment BAC bloei voeding 20ml en BAC pk booster 10ml.

Voor de rest enkel kraanwater.

 

Nou hier wat pictures (Wel in het licht ik was te laat)

 

Eerst liet ik me trouwe viervoeter kijken of de boel veilig was en na een snelle inspectie werd de boel veilig verklaard :huh:

 

gallery_24043_11498_39186.jpg

 

Nu wat tent foto's

 

gallery_24043_11498_259843.jpg

 

gallery_24043_11498_382735.jpg

 

gallery_24043_11498_397349.jpg

 

gallery_24043_11498_341077.jpg

 

Klein oerwoudje :D

 

gallery_24043_11498_560093.jpg

 

Zoals hier te zien is zijn er een paar met flinke uitschieters :huh:

 

gallery_24043_11498_105300.jpg

 

 

Nou dat was het weer voor eventjes :tu

 

LAterrrrrrrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit denk over 2 weken dat de meeste groei er wel uit is. Die zijn flink de lucht in gegaan Spikey. :huh:

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat worden grote planten, succes Spikey

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Donnie :D

 

Ja man ze zijn lekker gegroeit moet ik zeggen :tu maar gelukkig niet tegen het plafond van me tent aan wat ik wel gedacht had :huh:

Maar als ze zo blijven vind ik het best. Knakken durf ik niet echt te doen weet je hoe dik die stamme zijn :)

Komt wel goed als die uitschieters echt nog hoger gaan worden dan knak ik ze wel.

Maar sinds ik ze getopt heb knallen de uitschieters echt de lucht in :no

 

Ik zie het wel hoe dit verder gaat. Eerst even met me 2e tentje bezig daar komt Amnesia Haze in ;)

Die shackzilla's redden zich wel :)

 

Pieter45

 

jep maar denk dat de meeste groei er al uit is hoor ze mogen van mij nog wel een beetje groeien maar veel meer liever niet :huh:

 

 

LAterrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de geintreseerde onder ons hier wat foto's zonder lamp :huh:

 

gallery_24043_11498_262061.jpg

 

gallery_24043_11498_16972.jpg

 

gallery_24043_11498_133683.jpg

 

gallery_24043_11498_142748.jpg

 

gallery_24043_11498_157550.jpg

 

 

LAterrrrrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

blijft toch spannend de lange uitschieters maar dit gaat helemaal goed komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep Pieter is het ook dus heb ze even wat naar achteren gezet want ze stonden recht onder de lamp en de bladeren boven in begonnen zich om te krullen.

Dus nu staan ze achterin en veilig :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...