Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

spikey

Spike's nieuwe ronde...

Recommended Posts

Hallo Collega's,

 

Na een teleurstellende ronde is het tijd voor een nieuwe die de schade een beetje moet gaan inhalen van me vorige ronde.

Vandaar dat ik een leuke bestelling heb gedaan bij Sannie vandaar dat ik het verslag ook hier bij ga houden.

Ik hoop op wat goeie tips om tot een goed resultaat te komen. Ik heb de Sannie Jacks al gehad en hebben mij niet teleur gesteld had 4 planten onder 600watt (+extralumen) en hebben me ruim 500gr opgeleverd.

Op de meeting vorig jaar kreeg ik en iedereen trouwens een leuk meeting pakketje met daarin wat fem zaden waaronder Shackzilla's en Uberkush.

Nu zag ik veel goeie resultaten bij mede growers en heb daarom besloten nog wat extra zaden te bestellen.

 

De bedoeling is 10 zaden te ontkiemen waarvan ik 9 ga gebruiken in mijn DR120 tentje.

Ze zullen in 18liter potten komen te staan. Ik ga gebruik maken van mijn vertrouwde medium en dat word weer Gold Label Custom mix.

Heb nooit problemen gehad met deze aarde. Vorige ronde gekweekt op BAC aarde maar is me niet zo goed bevallen.

 

Info van de gebruikte setup

 

-DR 120 tent

-600watt hps (bloei)

-400watt hpi (groei)

-Lumatek 600watt dim.

-Spiegel kap (Nu aanwezig) En heel misschien haal ik nog even een lumatek kap

-Afzuiger is een Vents 365m3

-Filter 500m3

-Fan controller

-18liter potten

 

Ik heb nog wel even hulp nodig want zit nog een beetje met me handen in het haar.

Ik wil gaan werken met een voedings vat want ben het zat om water te geven met en gieter.

Ik ben totaal niet bekend met het geven van water met een vat en druppelaars dus kan iemand mij hier wat tips voor geven?

Heb altijd gekweekt met Bac voeding maar wil nu iets anders proberen maar het moet wel kunnen incombinatie met de druppelaars.

Dus aan welke voedings lijn moet ik dan denken? En is Humbolt een goede keuze? Ik meet geen ph of ec maar als dat nodig is dan is dit geen probleem.

Mijn volgende vraag is ik heb 18liter potten is van onderaf water geven een makkelijkere keus inplaats van die druppelaars?

Want heb een grote bak laten maken door een vriend die in mijn tent past die staat op poten en er zit een kraantje gemonteerd waardoor ik de overige water/voeding weer weg kan laten lopen.

 

Als jullie me hier een beetje mee kunnen helpen zou dat erg fijn zijn. De zaden heb ik nog niet binnen die zullen deze week wel komen want Sannie is meestal wel snel hiermee ;)

Omdat ik graag resultaat boek sta ik open voor tips/truc's maar ook voor kritiek :D

 

Foto's komen als me spullen allemaal aanwezig zijn en als de zaden binnen zijn!

 

Alvast bedankt!

 

Groetjesss Spikey

Share this post


Link to post
Share on other sites

allereerst succes met deze ronde,

 

waarom wil je trouwens druppelaars, ik had begrepen dat blumats veel nauwkeuriger zijn voor op aarde...

 

anyways good luck dude.

 

greetz,

bone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen idee vandaar dat ik om advies vraag ;)

 

Wil gewoon dat alles (bijna) van zelf gaat :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

neem een 50 litervat, koop pe slangen, een dompelpomp, wat pe hoekjes, drukventielen, druppelaars en cnl slangetjes, een ciculatiepomp, vatverwarmer knoop dit aan elkaar en je bent klaar....

 

gooi buffertabs in je aarde met wat batguano, dan ben je de eerst 5 weken zoet... ('t liefst wat symbiosis micco's erbij)

daarna een beetje bijvoeden met het liefst humboldt en klaar :D

 

gewoon via het vat watergeven, je vat is toch in een week leeg, dus dtaat niet te lang. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Polletje :D

 

Zal ik anders de volgende keer je gewoon een pm sturen? ;)

Hahaha nee bedankt op zoon antwoord hoopte ik dus al B)

Ik zal even kijken voor die spullen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

we moeten zoiezo nog ffe meeten... ;) ..... hoest met je kaak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat moeten we zeker Polletje B) jammer genoeg kon ik er de vorige keer niet bij zijn inverband die operatie ;)

Maar de volgende meeting ben ik wel weer aanwezig en anders verzinnen we wel wat anders ;) Want vind een beetje ouwehoeren altijd wel relax en ken wel wat info gebruiken :tu

 

Moet zeggen heb nog steeds pijn en slik nog steeds pijnstillers maar de hechtingen zijn er al uit en alles begint nu te helen dus dat is wel lekker B)

Denk dat ik na het weekend weinig last meer zal hebben en dat ik het af kan zonder pijn stillers ;)

Ben in ieder geval blij dat het achter de rug was en dat alles nu in orde is :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi soortje , ook heel lekker om te roken!

 

Even over je watersysteem

BBB heeft er een hele mooie sticky over gemaakt

 

http://www.wietforum.nl/Uitleg-Irrigatiesysteem-t50379.html

 

Neem een voeding die goed en geschikt is , gold label , canna of hypro is een optie

Maar hesi schijnt ook een goede voeding te wezen waar je weinig tot niets meer aan hoeft af te zuren

 

Biologische voeding heb ik zelf minder goede ervaringen mee in een druppelsysteem

Maar als je de druppelaars elke keer na spoelt moet het wel willen lijkt me

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Guesswho?

 

Leuk dat je even komt gluren ;) wat ik al eerder zei ik heb geen ervaring met druppelaars en dergelijke dus vind relax dat men mij helpt.

Heb tot nu toe altijd van boven af water gegeven met een gieter en op gevoel. Daar wil ik nu een beetje vanaf heb lang genoeg zo gespeelt :D

 

Wil nu gewoon een vat aan maken en de rest spreek voor zich. Heb alleen nog nooit gezien hoe zoiets werkt en heb wel beetje rond gekeken op het forum tussen de verslagen of ik iets kon zien hoe het werkte maar jammer genoeg niet kunnen zien.

 

Ik heb ook even gekeken bij online shops voor de benodigde spullen maar ik moet eigenlijk gewoon even weten wat ik precies nodig heb en hoeveel.

Ik zet niet meer dan 12 planten in me tent dus het hoeft geen grote set te zijn.

 

Zal even je link door lezen kijken of ik dan een beetje snap van hoe en wat B)

 

Bedankt!

 

 

(edit) dit topic heb ik een hele lange tijd terug door gekeken maar toen was ik zelf nog niet opzoek ernaar dus was dit topic helemaal vergeten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke heb het topic goed door gelezen ;) snap de werking en hoe je het in elkaar zet.

 

Maar ben nu op zoek gegaan naar de spullen maar dat valt niet echt mee je hebt zoveel soorten en maten.

Hoe weet ik (leek) wat ik precies nodig heb ook wat betreft de maat?

En las ook dat als je niet veel planten hebt dat blumats ook wel prima werkt maar werkt dat ook in combinatie met voeding?

 

Wat zouden jullie doen?

 

 

PS. kreeg een mailtje dat me zaden de deur uit zijn dus ik zal ze morgen wel binnen krijgen dan kan ik beginnen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Spikey,

 

Leuke soortjes man!

Ik heb de Uberkush van Stikkie gerookt..en dat is een zware rakker hehe :D

 

Ik heb blumats in de potten zitten.Op een vaatje van 50 liter,en de voeding gaat ook via het vat.

Ik gebruik de Plagron terra lijn.

Ik heb mezelf ook voor genomen om de slangetjes gewoon iedere ronde te vervangen...

Kost €0,75 per meter...ik ben met 3 meter klaar in mijn hokje van 120x120 ;)

 

Heel veel succes deze ronde,en ben benieuwd naar de foto,s dadelijk!

Ik kijk mee,

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Zeebodem,

 

Ik heb die Uberkush ook die komt later, ik begin eerst met de shackzilla's ;)

Heb ook de Hericules, Killingfields en de Extrema maar die komen later de keus is aan jullie welke hierna komt :D

 

Voor buiten heb ik trouwens de Heribei Fem B) ik wou ze allemaal proberen aangezien ik nooit ontevreden ben geweest over de zaden van Sannie.

Daarom zal ik de verslagen hier bij gaan houden ;) Met dezelfde setup.

 

Heb de zaden zojuist binnen gekregen dus zal ze straks ontkiemen :tu

Dan kunnen we van start gaan heb er nu al zin in !!!

 

Wat betreft die Blumats he kan ik dan ook Humbolt lijn gebruiken?

Ben alleen bekend met BAC voedings lijn maar daar stop ik dit keer mee heb het een jaar lang gebruikt.

Viel me niet tegen hoor maar zie op het forum dat er betere resultaten behaald worden met Humbolt dus die wil ik gaan uit proberen.

Of als ik bij KJ-Producs langs ga voor wat spullen neem ik denk ik wel een Gold Label voedings pakketje mee want die zie je ook niet zo veel op forum volgens mij.

Die wil ik ook wel een keer testen B)

 

Dus vanaf morgen begint deze ronde vanavond gooi ik ze in het water ;)

 

Groetjess

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spikey ben benieuwd hoe je de shackzilla's gaat vinden, veel succes deze ronde!

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Don leuk dat je mee kijkt ik heb het soortje al een tijdje in huis en had nog zoveel soorten die ik wou doen dus de zaden bleven maar liggen

en kwam ze dus weer tegen paar dagen terug en dacht ja ik ga ze ook is zetten want het werd ineens een hype en iedereen wou ze hebben

 

Dat maakte mij zo nieuwsgierig want heb diverse verslagen bekeken en ze zien er goed uit

Aangezien mijn vorige ronde een beetje drama was (weinig opbrengst) heb ik nu een soorttje nodig die dat gaat recht trekken ;) en denk dat shackzilla dat wel gaat doen

 

Dus ben zelf ook benieuwt Don heb hem tot heden nog niet kunnen proeven van iemand :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Gister avond begonnen met de zaden in pots te stoppen en zojuist even 2 foto's gemaakt ;)

Dus het begin is er nu afwachter wat er gebeurt. Heb 9 zaden gebruikt de 10de kon ik mooi gebruiken voor een andere ronde had er nu in totaal nog 5 over :D

 

Nieuwe foto's komen als ze boven gekomen zijn :(

 

Voorgroei kastje (voor details bekijk me andere topic)

 

gallery_24043_11498_26236.jpg

 

Tneon erboven van 110watt met groeilampen.

 

gallery_24043_11498_22414.jpg

 

Tot de volgende keer ;)

 

Laterrrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

High guys!

 

We zijn nu 5 dagen verder en er zijn er 4 boven de grond de rest wurmt zich nog naar buiten maar zover ik kon zien zag ik dat ze allemaal zijn uitgekomen ;)

Ze zijn alleen niet zo snel dit keer ;)

 

dag 5 18/6

 

gallery_24043_11498_65801.jpg

 

gallery_24043_11498_49313.jpg

 

gallery_24043_11498_70696.jpg

 

De pen wortel komt er overal onder uit zodra ze allemaal boven zijn zal ik ze meteen gaan overplanten.

 

Tot de volgende keer! :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hartstikke goed man :spliff:

Het lijkt verdikkeme wel of ik naar mijn eigen kastje zit te kijken hihi.

 

Op wat voor pottten/potjes komen ze dadelijk te staan?

 

Succes!

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liter potjes tot ze een beetje geworteld zijn daarna gaan ze over naar de 18 liters :spliff:

 

ik geef ze een week en misschien wel 2 voor groei maar geloof dat dit soortje ook nog door groeit op 12/12 correct me if im wrong ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallowa,

 

Nog een paar uurtjes dan is het weer zover dan ga ik gezellig bij KJ Product langs.

Heb wat dingen nodig voor deze ronde dus we gaan kijken of Doc alles in huis heeft :spliff:

 

Straks een nieuwe update ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals beloofd een nieuwe update :D

 

Kom net thuis na een ochtendje De Rijp en heb weer wat spullen meenomen :D

 

Zoals al gezegt is had ik een slechte ronde gedraaid door verkeerde ''peep'' rommel.

Heb het er over gehad met Doc en weet nu ook wat er mis is gegaan maar dat laat ik terzijde :spliff:

Heb wat tips gehad en ga nu een nieuwe ronde draaien met de volgende nieuwe spullen.

 

Heb wormen mest mee genomen (was hier al mee bekend maar gebruikte het amper) dit word vermengt met vleermuizen shit die ik ook mee heb genomen op advies.

De bedoeling was om dit te gebruiken in combinatie met Gold Laber Special Mix maar tis nu Custom Mix geworden dus we kunnen de aarde leuk verzwaren met de mee genomen spullen en de spullen die ik nog had leggen van de vorige meeting in zaandam.

 

Ook moest ik er aan geloven om Smartpots te gaan gebruiken ook op advies van Doc.

Ik ben iemand die niet snel iets veranderd want ''wat de boer niet kent vreet hij niet'' maar Doc vertelde mij veel goeds erover en ik heb ook wat test topics gezien en het resultaat was duidelijk zichtbaar.

Dus ook ik ga aan de slag met Smartpost want we willen het wel zien met eigen ogen ;) Maar ik vertrouw erop dat het allemaal goed komt :no

 

Dus wil Doc even bedanken voor de goeie info die ik gekregen heb en voor de gezelligheid en sorry nog dat ik geen rookwaar mee had maar ik was nog maar net wakker en had maar 4uurtjes geslapen dus echt helder was ik nog niet volgende keer neem ik uiteraard wel mee ;)

 

 

Nou alle Shackzilla's zijn boven nu dus ga morgen de potten en dergelijke in orde maken en dan kunnen ze wat mij betreft de tent in over een week of misschien wel over 2 weken.

Begin volgende week komt ook mijn lumatek reflector binnen want de leverancier was nog niet geweest dus had deze niet meteen mee kunnen nemen B)

Maar geen probeem want ik red het nu nog wel even met de spiegelkap :P

 

Morgen komen de nieuwe foto's zodra de plantjes zijn overgepot !!!

 

LAtaaah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk,weer een ronde Shackzilla,ben benieuwd naar die smartpots,welke maat neem jij?

Goeie keuze die custom mix,ga je ook buffertabs gebruiken of verzwaarde aarde en Humboldt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Art,

 

Ik ga de aarde verzwaren ja met de spullen die we toen in zaandam hadden gekregen en heb emmertje wormen mest mee genomen en bat guano ;)

En het zijn 5gallon smartpots dus 18/20liter potten als ik het goed heb ;)

 

Die custom mix heb ik op advies van Doc genomen wou zelf die special mix nemen maar we gaan verzwaren dus was dit de beste keus begreep ik :D

Het is voor mij ook een test dit hele gebeuren maar volgens Doccie komt het helemaal goed :spliff:

 

Ik ga geen buffertabs gebruiken dit keer heb het wel altijd gedaan maar heb ze niet meer in huis dus doe een ronde zonder kijken of er verschil is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallowa,

 

Vanmorgen vroeg werd ik uit bed gebelt omdat de meneer van de post een pakketje voor me had!

En jahoor mijn lumatek reflector was binnen ;) duurde 15min voordat ik hem open had maargoed beter goed verpakt als een half kapot pakketje.

 

Ik heb de da,es over gepot naar 1 liter potjes hierin zullen ze een week verblijven misschien wel 2 dat ligt eraan hoe snel ze groeien.

Daarna pot ik ze over naar de 20liter smartpots.

 

Ik heb wat wormen mest en bat guano en wat sea kelp vermengt in de potjes.

En in gewaterd met Gold Label wortelstimulator.

 

Hier onder wat foto's van hoe ze er nu bij staan.

 

8 18/6

 

Voor de bijdehandjes onder ons de lamp hangt iets hoger voor de foto :spliff:

 

gallery_24043_11498_66563.jpg

 

Heb 3 achter blijvers die hadden wat moeite met ontkiemen maar die trekken vast wel weer bij.

Er was er ook 1 verlegen die houd zich schuil achter het temp draadje :D

 

gallery_24043_11498_66759.jpg

 

Ook hier is ze niet te zien maar ze zit er wel ;)

 

gallery_24043_11498_7948.jpg

 

Totaal plaatje + de temp meter die ik even wou testen die staat inmiddels buiten de kast en de sensor tussen de potjes

 

gallery_24043_11498_16456.jpg

 

Tot zover deze update en tot de volgende keer :D

 

Einde bericht!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallotjes,

 

Ik had een vraagje heeft het nu om nu al een 2e tneon armatuur er boven te hangen?

Heb er nu 2x55watt boven hangen en heb vorige week 1 extra meegenomen (Voor in de toekomst voor mijn zaden kweekjes)

Maar heeft het nut? Of verspil ik meer energie dan nodig is omdat ze toch nog klein zijn? Misschien een domme vraag maar vroeg het me gewoon af :spliff:

 

Zo staan ze er vandaag bij ik geef nu enkel water en 1x in de week Gold Label Roots

 

Dag 10 18/6 Temp 26/30

 

gallery_24043_11498_37609.jpg

 

gallery_24043_11498_90290.jpg

 

gallery_24043_11498_84140.jpg

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie zwaluwtjes Spikey, je vertroetelt ze maar! Je hebt trouwens morgen of woensdag ''bericht''. ;)

 

2x55 voorgroei is denk ik ideaal, dan lopen ze niet direct te puffen. :spliff:

 

Denk dat je je nog gaat verbazen over de groeikracht, zou ze niet heel lang voorgroeien ;)

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...