Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

help help ik heb beesten maar weet niet wat voor.heb alles al afgezocht op het forum maar kan niks vinden.ook al mijn planten van boven en onder bekeken maar kan niks vinden.wat het is weet ik niet maar het eet alle jonge blaadjes van mijn planten op bijgevoegd wat foto,s van week 2 van de bloei.heb dit probleem al meerdere malen gehad.ik kweek op grond en heb al meerde malen met een spuitbus van brimex gespoten .maar niks helpt.ook al slakken korrels geprobeerd maar helaas geen resultaat.Visit My Website

Edited by vlakspaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

ok sorry ben nieuw hier en weet nog niet hoe het werkt allemaal ben al blij dat ik wat kan posten.maar zal wat vertellen ben beginnende tuinman en moet nog een hoop leren lees een hoop hier en word steeds een stukje wijzer. alle hulp is welkom

groet vlakspaan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Foto's in je eigen album hier op WF & ff voorstellen in de wel betreffende sectie. ;)

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

helaas helaas heb alles af gezocht met vergrootglas maar niks gevonden er moet wel wat zitten aangezien er wat jonge blaadjes weg gevreten zijn.denk zelf aan een rups/slak maar kan er niks van terug vinden hier op het forum.heb ik de foto,s trouwens juist geplaatst zo of is er een andere manier?

groet vlakspaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn dat niet van die kevertjes, al ben ik totaal vergeten hoe die dingen heten... ;) ?

 

-edit- even opgezocht: taxuskever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

beste babylonboy

bedankt voor je reactie maar denk niet dat het een kever is .daar is de schade te klein voor.echt alleen de verse nieuwe bladeren worden aan gevreten helemaal aan de top de onderkant laat de rakker met rust

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Foto's in je eigen album hier op WF & ff voorstellen in de wel betreffende sectie. :D

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

weet echt niet hoe ik de foto,s anders moet plaatsen ben niet echt handig hiermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha een geval van de mysterieuze dief :D

 

Nooit te zien. Niets in de plakkaart...

Geen lijken. Geen sporen :spliff:

Alleen afgevreten bladeren...

 

Ik heb me er ook eens suf achter gezocht.

Tot ik op een post van iemand van de éminence grise kwam.

Hij stelde dat het om een nachtvlinder gaat. Mot in het Vlaams...

Die komt in het donker al eens wat jonge blaadjes eten en gaat dan weer weg.

Volledig ongevaarlijk dus en heb ook nog nooit iemand gezien die er een volledige kweek last van had.

Ik denk dat hij alleen jonge blaadjes lust ;)

 

Maar wel knap dat je eerst gaat spuiten en dan naar een diagnose zoekt !?!

Is toch een beetje de wereld op z'n koppie of niet?

 

Maar goed, het is dus nog een mysterie.

Laat je het ook effe weten indien je een andere schuldige vindt?

Dan kan ik die zaak misschien ooit eens achter mij laten ;)

 

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een nachtvlinder?????

Een mot??????

 

Dat is dan de eerste vlinder die planten eet.

Die motten leggen eieren en daar komen rupsen uit.

Het zijn die rupsen die vreten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb het er toen daar ook maar bij gelaten ;)

 

Maar euh wat eten die volwassen exemplaren dan?

 

En het kan natuurlijk ook zijn dat het beest

een stukje blad kwam stelen om aan zijn rupsen te voederen ;) :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een gelul weer zeg :spliff:

 

kijk eens onder je bladeren en tussen je potten, ik denk dat je te maken heb met rupsen, ik zou zo gek niet kunnen bedenken welk ander ongedierte blaadjes aanvreet en rupsen houden juist van jonge sappige blaadjes.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xentari

 

 

Grdz e$ko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

beste tuinmannen/vrouwen

bedankt voor jullie reacties.ik heb alles al gedaan wat hierboven gezegd wordt.ben zelfs als een echte detective met een vergrootglas bezig geweest om alles te bekijken.onder het blad in de aarde onder de pot alle hoeken en gaten van de ruimte doorzocht maar niks.helemaal niks.wordt er zelf helemaal gek van.moet nu wel zeggen dat de schade nu al een heel stuk minder is weet niet of dat komt omdat er geen nieuwe blaadjes bij komen(zit in week 6 van de bloei).zie wel dat de irritante gast zich nog wel af en toe tegoed doet aan wat volgroeide bladeren.maar is echt niet meer zoveel als in de eerste weken.zal van de week nog wat foto,s maken en op de goede manier erbij proberen te zetten

nogmaals hartelijk dank voor al jullie reacties

gallery_29278_11524_283882.jpg

gallery_29278_11524_254268.jpg

gallery_29278_11524_130475.jpg

gallery_29278_11524_159615.jpg

gallery_29278_11524_160340.jpg

het is gelukt carpe diem bedankt voor de link

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn die planten getopt of gefimt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

de planten zijn getopt.moet even gaan kijken wat gefimt is. heb er nog nooit van gehoord maar ben dus ook nog maar een beginneling

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

heb net gezocht op fimmen en een film gevonden.het is dus een heel klein stukje van je top af knippen? ik heb met een klein schaartje ook iets weg geknipt soms het topje soms een klein stukje .heb niet heel stille handen om dat te doen zie wel in mijn veld dat wel ongeveer 10/15 % hoger staat als de rest doe ik wat verkeerd dan?

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste cannabusinesss

heb het stukje gelezen over tmv.maar dat is dus een afwijking in de plant die ontstaat door de groei volgens mij.verbeter mij als ik het verkeerd heb.mijn probleem ontstaat dus echt in de nacht.kan de volgende dag zien dat er aan gevreten is .en nee heb niks kunnen vinden in onder op binnen buiten en alle andere plaatsen waar ik moet zoeken.heb er al met verschillende growshops over aan het brain stormen geweest maar hun kunnen ook geen antwoord geven.is al de zoveelste kweek dat ik het heb .het is nog steeds een raadsel ga van de week nieuwe foto,s maken misschien dat er dan meer duidelijk word

alvast bedankt voor je reactie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je verkeerd topt/fimt krijg je dit soort bladeren,

 

gallery_16683_9351_3011699.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb wel eens buitenplanten gehad van die freebee troep toen de tijd waarvan de bladeren helemaal opkrulde en gingen vorken als het ware.

 

Maar die van art komt ook wel in de buurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste art

dit ziet er echt net zo uit idd alleen de verse blaadjes.heb jij ook in een later stadium gehad dat er soms wat grote bladeren eenzelfde patroon hadden?ga proberen straks nog wat foto,s te maken en posten .misschien ligt dus aan het fimmen dat ik verkeerd doe.kan het trouwens kwaad?

hartelijk dan voor de info

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...