Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DonBone

Low budget micro spaarlamp boxje, Special k feminised.

Recommended Posts

die rhino pro 225 heb ik ook . en als het goed is ben je nu zowiezo 2 jaar van geurtjes af :lol:

 

 

ze zeggen bij Rhino zelf dat deze filters

 

 

`bij het gebruik zoals jij en ik hem gebruiken` .

 

 

dwz..

 

weinig plantjes en weinig geursterkte

 

 

 

deze filters

Tot 3 jaar de geur filteren

 

succes en je gaat er veel plezier aanhebben

 

wacht maar tot je straks je kast opendoet en omvalt van de lucht hahah..

 

deurtjes weer dicht.

 

. 1/2 minut later ruik je al niks meer ..

geweldige dingen die

 

 

rhino pro filters :)

 

succes ermee :D

en met je kweek :(

kijkn nog steeds lekker mee

 

 

:rofl

 

Elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

paar uurtjes te laat maar met de update :(

 

@elmo thnx man dat wilde ik horen :) denk dat deze het wel ffies uithoudt als je weet dat ie hierna tot moederruimte filter wordt gepromoveerd :rofl Plannen zijn al in volle gang, alleen de uitvoering nog, wou dat me rug een beetje meewerkte met me :lol:

 

slechts twee fotos doordat die kut camera nog steeds geen opvolger heeft gekregen. rest was te wazig voor woorden :)

 

totaal shot in de kast:

gallery_28995_11459_55639.jpg

 

en top44 #3 van bovenaf

gallery_28995_11459_68015.jpg

 

vanavond gaat ht kastje ff de grote gangkast in verdwijnen aangezien we morgen een berg visite voor verjaardag krijgen.

 

tot de volgende update,

 

donbone

 

ps. eerste man heeft zich laten zien en eerste vrouw ook, te saam met die special k dus tenminste 2 vrouwen in de kast, daarmee krijg ik hem ook echt barstenvol :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Special k feminised.

 

:) hoe kom jij dan aan een man :lol:

 

hebben ze last van stress ofzo bij mij alle fem zaadjes groeien uit tot vrouw

geen man of herma gezien .

 

ok het is al eender gezien dat er een man tussen uit komt maar die kans is 1/100 en jij heb prijs :rofl

 

of ben je ook met regulier zaad bezig ??

 

verder wel leuke planten spijtig dat ze allemaal same zitten in 1 pot .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@john beton, er staan idd ook een andere soort in namelijk top44, ik heb voor deze opzet gekozen aangezien ik het meeste hiervan nog in huis had/goedkoop kon kopen. Die top44 is regulier, dus kon en ik hoopte er ook op een man tussen zitten, wil deze op een andere plek in de zon laten bloeien voor het stuifmeel. Zo kan ik die top44 en special k bestuiven voor een volgend rondje later dit jaar. Na dit rondje komen er 3 x ice en 5 x nl te staan, hoop er 5 vrouwelijke planten uit over te houden, plus een super silver cheese die fem is.

 

Goeie nieuws is dat er nog 6 5 liter potjes plus een min/max thermometer onderweg zijn, zal wel dinsdag in huis zijn. besteld bij indoorgarden, goeie online shop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

van feminised planten geen zaad maken geloof me niet aan te raden .

Share this post


Link to post
Share on other sites
van feminised planten geen zaad maken geloof me niet aan te raden .
thanks voor de tip, dan worden alleen de 44 met elkaar gekruisigd :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit man lekker groen!

 

deze volg ik wel eens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tweede man kondigde zich vandaag aan, van het weekend hebben ze een dagdeel en nacht in het donker door gebracht, dagen erna deden ze het weer prima, nu vandaag een duidelijke undersized bal in een an de mooiste top44's, echt balen dit. vanavond een paar draden spannen zodat ik die andere twee goed plat kan leggen, dan kennen we de kast vol gaan buigen.

 

Fotos volgen van de week.

 

groet,

bone

Share this post


Link to post
Share on other sites

de mannen hebben een laatste rustplaats gevonden in een komo zak, en de vrouwen, tja die hebben hun eerst sm sessie overleefd :spliff:

 

wat heb ik gedaan, op iedere hoek een schroefoog bevestigd. Daar een stuk waslijn rondom doorheen gehaald, en vervolgens de rest van de draden er in gedraad.

 

Planten plat gelegd en er onder. alles vastgezet, en lamp er vol boven.

 

Resultaat un een uur of vier later is dat de hoofdscheut alweer aan het oprichten is richting de lamp.

 

wat ga ik er verder mee doen? bedoeling is om die hoofdscheut langs de zijlijn te leiden, zodat ik alles naar binnen toe kan leggen.

 

slechts 1 foto moeten jullie het ffies mee doen, morgen foto van de opgerichte planten.

 

Links de special k, rechts de top44

gallery_28995_11459_64790.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zijn niet de beste fotos van de wereld maar het moet maar ffies:

 

totaaltje, met opgerichte scheut:

gallery_28995_11459_91697.jpg

 

Special k hoofdscheut:

gallery_28995_11459_82485.jpg

 

top44 hoofdscheut:

gallery_28995_11459_89120.jpg

 

temp in de kast zelf:

gallery_28995_11459_33295.jpg

 

temp aan de zijkant van de kap:

gallery_28995_11459_111323.jpg

 

dat was tie weer,

 

latersssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff snel twee fotos:

 

totaaltje (special k heeft haar hoofdscheut weer neegebonden gekregen <_<)

gallery_28995_11459_89834.jpg

 

hier de vastgezette scheut.

gallery_28995_11459_54366.jpg

 

tot laters,

bone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiet vur un updeet :D

 

veel gebeurd afgelopen week, twee keer gespoten tegen trips, zal einde deze week herhalen en week daarna nog een keer.

 

Onderste bladeren hebben de grootste klappen gekregen van de trips en deze zijn dan ook verwijderd, zitten er nog een paar aan die er ook af zullen gaan, die komen vanaaf nog.

 

Twee zijscheutjes gefim'd, ben benieuwd wat het resultaat is.

 

Afzuiging eindelijk opgehangen, filter komt er nog aan te hangen. Ook de stekkerdoos bovenin is nu eindelijk goed geregeld, zelfde geld voor het pc fannetje aan de kap die ik dmv een elastiek van mijn vriendin bevestigd heb en nu dus geen ratelend geluid meer maakt.

 

Wat gaat er nog veranderen?

 

1. Er komt binnen nu en twee maanden een tent hier, vermoedelijk een 1.20x120, jammer genoeg leverd mammoth deze niet met die maat anders had ik die zekers overwogen.

2. Morgen begin ik in totaal 9 zaadjes er bij, deze zijn om te zorgen dat ik genoeg kloontjes heb als ik de tent neerzet en om het kastje na deze eerste ronde te gaan bevolken. Soortjes, 5 maal northern lights regulier, 3 maal ice regulier, 1 maal Super silver cheese feminised.

3. Afdichting van de passieve inlaat.

4. Betere 100mm slang, deze die er nu op zit knijpt de fan nog een beetje waardoor deze iets bromt, niet hinderlijk maar wel zachtjes hoorbaar, dus dat moet nog iets beter.

 

De fotos ;)

 

De inlaatjes :)

gallery_28995_11459_40677.jpg

 

Afzuiger

gallery_28995_11459_25473.jpg

 

Pc fan aan de kap:

gallery_28995_11459_66661.jpg

 

De groentjes

gallery_28995_11459_103454.jpg

 

en tenslotte heeft de thermo en hygro een nieuwe plek gekregen in het kastje:

gallery_28995_11459_37352.jpg

 

Tot de volgende update maar weer,

 

grtz,bone

Share this post


Link to post
Share on other sites

5. Een mooi scrogrek

 

 

:)

 

Zou je hokje helemaal afmaken :)

 

 

Succes verder

 

 

Genoeg plantjes voor kloontjes, zo te horen :D

 

 

ik kijk lekker met je mee

Zakje :D erbij , wil je ook :D

 

:o

 

;)

 

Elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geniet weer stilletjes op de achtergrond van jou topics elmo, helemaal die killing fields :o ben echt heel erg benieuwd naar de kleurtjes die er in je tentjes verschijnen.

 

;) :) :D :D ik doe met je mee :D

 

idd een fatsoenlijk scrognet, maar ze zitten nu al lekker vast en groeien lekker door, doe het deze ronde nog wel met de waslijn, volgende ronde maak ik hem echt af met het goeie scrog net.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag eindelijk het filter er op gezet, komt nog veeeeeeeeeeeeeeel zwarte koolstof uitzetten, tering spul :D

 

verder temp is vandaag opgelopen tot 29 graden, het ken nog net maar moet nie gekker worden, zaterdag op de markt een adapter scoren en een 12cm pc fan als actieve inlaat plaatsen.

 

De dames stonden vandaag zo fier omhoog dat ik vondt dat de zweep er over heen kon. Zo gezegd, zo gedaan, alles ligt nu plat. hopelijk morgen meerendeel al weer omhoog staand.

 

Klok gaat vanaaf voor de laatste keer na 18 uur uit, morgen gaat ie al na 12 uur uit :)

 

Morgen zal ik weer wat fotos plaatsen.

 

grtz,

donbone

 

Helemaal vergeten ben rusitg aan met voeding begonnen, 2,5 ml hypro terra per 1,5 liter kraanwater (ph 7,8). Ik zuur niet af, ik heb 1 keer spa rood gegeven (ph 6,0) en dat deed de plantjes geen goed helaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi DonBone,

daarom schrijf ik ook altijd "Spa Blauw", dat is zonder bubbels. :)

29°C is nog een mooie temperatuur, houden zo.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahhhhhhhhhhh fucking typos :D het was dus spa blauw en niet spa rood, heb overigens wel de fles behouden die is wel makkelijk ;) sorry torsti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

update tijd, vanaaaf gaat de klok 4 uur eerder uit en morgenochtend nog twee uur langer uitslapen voor de dames, daarmee komen ze op 12 uur en dus begint hun pubertijd :)

 

fotos, het zijn er niet veel, maar het komt uit een goed hart :huh:

 

Filter (phat/rhino) aangebracht aan de zijkant

gallery_28995_11459_156973.jpg

 

Een kijkje onder de rokjes, morgenb maar eens even de beentjes scheren

gallery_28995_11459_105293.jpg

 

Overzicht links, dat is de kant waar de special k staat

gallery_28995_11459_71563.jpg

 

En de rechterkant, hier staat de top44

gallery_28995_11459_149375.jpg

 

Vanaf morgen zal ik proberen iets regelmatiger te updaten, laatste paar weekjes zijn nogal hectisch geweest, maar er begint weer lucht te komen :huh:

 

tiet vûr un pafke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

realiseer me net dat we al weer twee maanden onder weg zijn, werd dus wel eens tijd om op 12/12 te gaan :huh: time sure flies when you're having fun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoog tijd voor een update,

 

de vrouwtjes staan nu dus 7 dagen op 12/12, ze schieten niet echt veel omhoog maar daar kan ik blij mee zijn, aangezien ik niet heel erg veel hoger met de lamp kan (nog iets van 20cm).

 

De eerste top vorming en haar vorming kan nu al gezien worden, denk dus niet dat het echt mega grote planten worden.

 

De fotos die altijd meer zeggen als woorden.

 

Links waar de feminised special k staat:

gallery_28995_11459_139676.jpg

 

Rechts de top 44:

gallery_28995_11459_35861.jpg

 

De hoofdscheut van de top 44:

gallery_28995_11459_35912.jpg

 

en die van de fem:

gallery_28995_11459_29227.jpg

 

Ik ben ook de zaadjes voor de nieuwe ronde gestart :) zodat ik iig goeie lengte planten overhoudt, worden deze keer toch weer een paar soortjes en die gaan in 18x18 potten, passen er precies 6 van in het boxje.

 

gallery_28995_11459_12938.jpg

 

Zojuist zijn de gekiemde zaden van ICE en NL in de potjes gegaan, 3 x ice en 4 x nl, er liggen nog 1 nl en een feminised super silver cheese the ontkiemen, hopelijk zie ik die ook snel nog het potje in gaan.

 

Voor de rest gaat het lekker, alleen nog steeds last van trips, denk ok nie dat ik deze ronde er nog echt vanaf kom, ik spuit en een dag of 5-7 later zitten zze weer onder.

 

temp ligt overdag tussen de 28en de 30 in, en snachts rond de 22 graden. De lv met lampen aan rond de 40% en met lampen uit een 10% hoger.

 

Al met al valt het me allemaal reuze mee kwa temp en lv.

 

Wel nog een klein foutje gemaakt van de week, beetje teveel water er in gegaan, gevolg bergje blaadjes die geel verkleurden. Ze hebben inmiddels een dag of 6 geen water meer gehad en de aarde is goed aan eht droog trekken, nieuw blad ziet er weer prima uit.

 

Dat was tie weer,

 

groet,

bone

 

nog ff aan toevoegen, van de week nog ff twee 36 watt tls er bij scoren, dan met die 4 tls voorgroeien, tegen de tijd dat alles groot genoeg is kan ik wat stekken nemen en die voor het volgende projectje laten wortelen :D

 

Volgende projectje is nu uitgestippeld, het wordt een SJ 120x120x200, met daarin een 600 watter, en 5 libra bakken, steenwol etc.etc.

 

Tot de volgende keer maar weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit en lekker vol in je hok :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks Zap, het gaat naar mijn mening best wel ok :D

 

okidokies,

 

twee fotos uit het hokje:

linkerkant:

gallery_28995_11459_9574.jpg

 

rechts:

gallery_28995_11459_90157.jpg

 

en dan de kleintjes :)

 

inmiddels zijn er drie icq babys boven de grond en 1 nl baby, de rest duwt inmiddels tegen eht aardoppervlak aan en ik verw8 dat die vanacht ook nog wel boven zijn :)

 

fotos met licht omhoog:

gallery_28995_11459_118606.jpg

 

en met de lampjes er vier cm boven :tu

gallery_28995_11459_80965.jpg

 

dat was tie weer, het eten staat klaar, ikke ben vreetkicken :D

 

greetz,

bone

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo met je temperatuur meter onder je lamp ,

krijg je niet echt zo'n mooie meting .

 

voor de rest gaat het hier wel rustig

 

groetjes DJP

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DJP ja ik wist niet echt waar ik hem zou plaatsen die thermo, dus ik meet nu elke dag op een paar plaatsen de temp, zodat ik een beetje een idee heb hoe het temp verloop in het boxje is.

 

greetz,

bone

Share this post


Link to post
Share on other sites

goeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeieavond :D

 

weer een update,

 

linkerkant:

gallery_28995_11459_100631.jpg

 

rechterkant:

gallery_28995_11459_21963.jpg

 

Dan de twee hoofdscheten die nu toch wel lekker wat haartjes laten zien :)

 

De special k feminised:

gallery_28995_11459_59069.jpg

 

De top44:

gallery_28995_11459_63670.jpg

 

en natuurlijk het nieuwe leven in huize bone:

 

Mag ik u voorstellen aan de drie- en vierling die geboren zijn...

Bovenin zien we tweemaal ice, en onderin zien we link nog een ice ice baby, en een nothern lights die echt net haar kopje onder het opervlak heeft, die verwacht ik morgen helemaal boven te zien.

gallery_28995_11459_79779.jpg

 

En nogmaal drie nothern lights kleintjes:

gallery_28995_11459_37822.jpg

 

dat was tie weer voor vandaag, mocht de kleine vanaaf nog haar hoofdje boven de grond doe ndan zal ik het nog ffies posten.

 

laterz,

bone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...