Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DonBone

Low budget micro spaarlamp boxje, Special k feminised.

Recommended Posts

was net ook toevallig in centrum rotterdam

niet voor n wietje maar voor de nieuwe baby .

 

de nieuwe bladeren kunnen wat vervormd raken maar dat is met alle zaadkinders .

regulier of Fem

 

gaat goed zo en zou ze lekker toppen na internode 4 of 5

ken je van de bevokant weer n stekkie maken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die blaadjes zijn niets om je zorgen over te maken. Is bij mij ook wel eens geweest. Groeien ze zo overheen.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 5 special k feminised, top44 regulier

 

gegroet allemaal,

 

vorige week paar tl vsa's op de kop getikt, 14 watt apparaten dus kwa lengte perfect voor dit boxje, zit met het idee te spelen om ze in de hoeken verticaal te bevestigen om zo wat extra zijlicht te geven. Ik wil echter niet al te veel uitgeven voor dit hokje aangezien het echt low budget moet blijven. Morgen eens op de markt kijken voor wat kleine 14watt tls (t8) mocht ik ze vinden dan zal ik morgen avond deze gelijk er in bouwen.

 

één foto zegt meer als 1000 woorden, dus daarom maar gelijk vijf fotos scheelt me weer zo'n 5000 woorden typen ;)

 

Special k feminised:

gallery_28995_11459_31466.jpg

 

top44#1

gallery_28995_11459_61334.jpg

 

top44#2

gallery_28995_11459_59780.jpg

 

top44#3

gallery_28995_11459_7731.jpg

 

Totaal

gallery_28995_11459_65191.jpg

 

so far so good, vanaaf iets te drinken aan ze geven, zag gister ook het eerste worteltje al te voorschijn komen, denk dat ze niet lang meer in die kleine potjes blijven staan.

 

groet,

Ed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 7 special k feminised, top44 regulier

 

Tijd voor een update, alles gaat zoals die gaat :spliff:

 

fotos:

 

Special K feminised

gallery_28995_11459_46312.jpg

 

top44#1

gallery_28995_11459_101325.jpg

 

top44#2

gallery_28995_11459_24957.jpg

 

top44#3

gallery_28995_11459_46461.jpg

 

Ziet er allemaal naar mijn gevoel goed uit, enig commentaar, vragen etc. laat ze maar hier achter.

 

groet,

DonBone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat zoals het gaat en het gaat goed :spliff:

 

Beetje strek, maar dat compenseer je wel bij het overpotten.

 

Ga zo door!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die meisjes zijn helemaal in de bone . :spliff:

Gaat goed zo, en ik heb een rijmpje voor je :

 

Kweek, klooi zweet en leer,

die cs zie je dan nooit weer

 

 

namaste

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi DoneBone,

vorige week paar tl vsa's op de kop getikt, 14 watt apparaten dus kwa lengte perfect voor dit boxje, zit met het idee te spelen om ze in de hoeken verticaal te bevestigen om zo wat extra zijlicht te geven. Ik wil echter niet al te veel uitgeven voor dit hokje aangezien het echt low budget moet blijven. Morgen eens op de markt kijken voor wat kleine 14watt tls (t8) mocht ik ze vinden dan zal ik morgen avond deze gelijk er in bouwen.

 

T8-buizen ga je voor deze VSA´s niet vinden. :spliff:

Ga maar op zoek na de 14 watt T5 HE (High efficiency)-buizen.

 

Veel succes nog met deze ronde!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Emtee, correct ze gaan van de week naar hun definitieve huisje toe, dan gelijk een paar cm onder de grond stoppen ;)

 

@chassie, kan me niet snel genoeg zijn dat ik de cs vaarwel zeg. Denk dat ik per jaar goed ben voor een paar maandsalarissen naar de cs dus hoop deze in de toekomst in mijn hokje te steken om tot een super resultaat te gaan komen.

 

@Torsti, ik zag een van jou topic over zelfbouw en volgde een paar linken daar voor tl's, op eentje kwam ik de buisjes tegen voor 2 euro per stuk. Zit er nog steeds over te twijfelen, ik heb ook twee 36watt armaturen hier die ik easy naar 2x18watt per stuk zou kunnen ombouwen. Met 2x18 en dat keer twee, zou ik mooi de zijkant kunnen bijverlichten. Wordt dan een lekkere bak met licht ;)

 

@topic Fotos, alleen ziojn ze echt niet zo scherp als ik gehoopt had. Ik zal vanaaf nog een set schieten misschien dat die er beter uitkomen.

 

Op de fotos kan je goed mijn "watergeef" systeem zien voor de kleintjes. Onze weegschaal doet wonderen, ik noteer netjes het gewicht iedere keer voor en na watergeven, en watergeven doet ik op de weegschaal zelf zodat ik tot de gram nauwkeurig kan geven. Ik hoop op deze manier iig te zorgen dat hun eerste weekjes zonder dorstige momenten zijn.

 

De fotos:

 

Special k feminised, tis een beetje een achterblijvertje vergeleken met de rest:

gallery_28995_11459_77868.jpg

 

top44#1

gallery_28995_11459_44122.jpg

 

top44#2

gallery_28995_11459_47490.jpg

 

top44#3

gallery_28995_11459_70442.jpg

 

Zoals gezegd zijn de fotos ietwat onscherp, ik heb ook nog een paar totaal shots gemaakt die er nog wel redelijk uitzien :spliff:

 

gallery_28995_11459_65716.jpg

 

gallery_28995_11459_18884.jpg

 

gallery_28995_11459_82512.jpg

 

gallery_28995_11459_21052.jpg

 

En nog een closeup van 1 van de top44 plantjes:

gallery_28995_11459_91175.jpg

 

dat was het weer, zit van een heerlijke edelweiss blow te genieten.

 

groet,

bone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Don, ziet er goed uit man

 

En dat met die weegschaal is wel handig ja met het water geven

Goed bezig kerel, ga zo door

 

Groetjes

Ganja lover

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank je ganja lover, er is vandaag goed nieuws en slecht nieuws :S

 

begin maar met het slechte, ik heb trips op de vier plantjes. ik heb gelukkig nog een busje met "gif" uit spanje staan, werkte daar ook goed tegen trips dus verw8 hier niet anders.

 

Het goede nieuws is dat ik nog eens op de vsa's heb gekeken en weet nie hoe ik bij die 14watt kwam maar tis dus 15watt t8, 44cm lang, die zijn volgens mij echt normaal verkrijgbaar dus zal proberen daar eens achter aan te gaan om ze voor weinig op de kop te tikken :spliff:

 

Fotos update volgt morgen nadat ik gesproeid heb, ik neeem gelijk het boxje mee zodat hopelijk die teringlijers uitgemoord zijn.

 

groet,

donbone

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter laat dan nooit zullen we maar zeggen, door omstandigheden kon ik ff geen update in elkaar zetten.

 

Vadaag eerst naar de CS toe voor een lekkere amnees en bubblegum, toen ik daarin voorzien was snel ff naar de GS gegaan voor een spiegelkap, onderweg nog ffies 2 spaarlampen opgepikt.

 

thuis gekomen maar eens het bouwpakket uitgepakt en mee aan deslag gegaan, best nog wel dun spul die spiegelkapjes, dus enkele deukjes waren onvermijdelijk.

 

Acht gaatjes er in, fittingen er tegen aan, lampies er in en stroom er op. Een hele verbetering en ik heb gewoon de e40 fitting er op gelaten, zodat ik in de toekomst een lumatek 250 of 400 watt er op kan gooien.

 

De plantjes gaan lekker door, groei was ietsepietsie trager als de eerste dagen, denk dat ook tijd wordt voor een iets grotere behuizing, vanaaf ff kijken of ik nog tijd kan maken om ze over te potten.

 

Begin volgende week ook nog eens met een extra baan er bij naast het eigen bedrijf (help hiermee een vriend heel erg uit de brand) dus de updates zullen ziets minder frequent zijn, maar dan is er ook weer lekker veel veranderd dus genoeg om te bekijken.

 

Ik schiet strakjes ff de fotoupdate, ben zo met die kap bezig geweest dat ik dat vergeten ben <_< of zou het door de amnees komen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 16 special K feminised en top44

 

De fotos,

 

Allereerst twee overzichtjes.

gallery_28995_11459_88049.jpg

 

gallery_28995_11459_46762.jpg

 

Special K feminised

gallery_28995_11459_29401.jpg

 

top44#1

gallery_28995_11459_127519.jpg

 

top44#2

gallery_28995_11459_136183.jpg

 

top44#3

gallery_28995_11459_117882.jpg

 

De nieuwe lampjes

gallery_28995_11459_1880.jpg

 

en de kap van bovenaf

gallery_28995_11459_104679.jpg

 

dat was tie weer, volgende keer hoop ik ze in een groter onderkomen te hebben en ze op 12/12 te hebben.

 

groet,

DonBone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig lampje zo in elkaar gezet, je plantjes zien er mooi uit maar wel een beetje gestrekt. Hoeveel licht heb je er nu boven hangen? Tip: LST - hier een leuk voorbeeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 17 special k en top44

 

Vandaag de plantjes over gezet in hun grote pot.

 

Pot bevat iets meer als een dertig liter batmix, De potjes zaten netjes vol met witte wortels, en de plantjes zijn na het overzetten van een lekker slokje water voorzien:

 

totaal 1

gallery_28995_11459_495348.jpg

 

Totaal 2

gallery_28995_11459_345138.jpg

 

links

gallery_28995_11459_747889.jpg

 

Rechts

gallery_28995_11459_702935.jpg

 

Pot is btw ingewaterd met een goeie 3 liter water, is dit genoeg of was meer nodig geweest?

 

groet,

DonBone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is wel genoeg.

 

Plantjes zien er goed uit

 

succes

 

<_<

 

Elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi DoneBone,

het ziet er netjes uit!

Ga je nog meer spaarlampen ophangen?

Of blijf je bij deze 4?

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Whazzup en Torsti, hangt nu 4 x 18watt boven dus totaal 72watt. ik will graag nog vier 15watt tls er bij hangen, op iedere hoek eentje zodat ieder plantje een 18 watt spaarlamp heeft en als extra zij verlichting nog eens 15 watt t8 licht. Zal helaas wel kleur code 33-640 worden van phlips iets anders is er ff niet verkrijgbaar hier in de buurt. Dat wordt dan volgende maand dat die er bij komen.

Andere optie is nog om op de markt een 60watt spaarlamp er bij te halen, is ook koelwit, maar 60 f wattjes <_<

 

@Elmo, thnx dude dacht dat die 3 liter wel genoeg zou zijn, plantjes zien er goed uit, zal strakkies nog ff paar fotos plaatsen.

 

Verder nog van de week een soort van softbox in elkaar zetten met wat koolstof matjes er in.

 

De grote test komt volgende maand als de familie gezellie op visite komt. LOL

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleine update, de kleintjes gaan lekker, alleen nog steeds die verdomde trips.

 

Klein probleempje kwam vandaag terug van boodschappen doen, deed de voordeur open en kon de kleintjes goed ruiken, morgen dus zekers een filter scoren, zal wel een kleintje worden iets van 100-200m3. Misschien gelijk ook iets van twee exta lampjes er nog bijhalen, plus twee maal fitting en wat verbindingsa materiaal, want ik wordt gek van al die losse stekkers en losse snoeren in die box :S

 

Morgen zal ik een foto update doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hellaas nog geen foto update die komt er aan, net als mijn koolstof filter van phat/rhino die ik bij indoorgarden besteld heb.

 

plantjes groeien iig goed door. eentje begint wat gelig blad te vertonen, ik vermoed dat het kraanwater hier verantwoordelijk voor is. Van wat ik er van weet is het hier in rotjeknor rond de 7.8-8.2. Morgen ff liter spa blauw scoren en ph wat naar benee halen.

 

zodra de filter er in hangt gaan ze op 12/12.

 

greetz,

bone

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleine update tussendoor, filter is binnen wordt morgen in gebruik genomen. Ik wilde eigenlijk een grote foto update doen, maar helaas jullie moeten het met eentje doen:

 

totaalshot:

gallery_28995_11459_674540.jpg

 

plantjes gaan lekker de hoogte in en beginnen ook aangenaam te geuren, dat wil zeggen aangenaam voor mij dan, wil nie datm e buren dit ruiken, dus morgen snel dat filter in gebruik nemen.

 

nog geen voorbloei kunnen waarnemen. Zo nog ff terug rekenen op welke dag het nu zit.

 

Morgen een grotere foto update.

 

grtz,

Bone

 

we zitten dus exact op dag 30 nu :shutup: morgen als het filter hangt wil ik eigenlijk gelijk de bloei in

 

Ik denk dat ik toch, hoe ik er ook op tegen ben, de grote top er uit trekken om te stekken, dit omdat ze anders veel te hoog worden. Dan kan ik iig die toffe top44 blijven behouden, plus als de zaadplantjes gaan bloeien weet ik gelijk welke te houden. Deze zal uiteindelijk een moeder worden onder wat tl's.

 

Die feminised is dat wel te stekken? ik dacht ergens gelezen te hebben dat als je er stekken van snijdt je hermas krijgt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er netjes uit.

Als je al een afzuigventilator hebt maar geen koolstof filter dan wil een stokje sterk geurende wierook ook wel de eerste 5 dagen helpen.

(stokje in de afblaas).

werkt perfect en je huis ruikt meteen super fris :shutup:

 

Succes met de kweek!

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx nederwierie, het filter is al binnen hoor, was weer eens lui/stoned/moe dus heb het een beetje uit gesteld. heb nu ook me eigen bedrijf plus een extra baan om iemand ff uit de brand te helpen, dus werk me de pleuris op het moment :shutup:

 

tis btw een phat/rhino geworden van 225m3 :spliff: met een 100mm aansluiting.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn leuke plantjes aan het worden .

mooi van kleur .

 

je buren ruiken dit nog niet duurt een weekie a 2 weken voor je ze gaat rieken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry man, zit ff stil met me hernia :rofl plantjes worden goed verzorgd en worden vanaaf getopt dmv een grote stek maken van de hoofdscheut, daarna gaan ze gelijk op 12/12.

 

was ook heel erg druk hier met werk en alles dus dat me rug het opgaf is niet echt heel erg verwonderlijk.

 

zal vragen of mijn vriendin ff tijdens het stekken fotos wil schieten.

 

ohw vergat ik nog, lamp zit op het moment op de hoogste stand, planten iets van 40cm hoog nu, eentje wat minder. en ik heb iets vreemds (heb ik weer)

 

zet van de week em nieuwe pc fannetje er op en geef ze gelijk spa blauw (tot dan toe alleen kraanwater gehad), dag er op gele puntjes en stilstand van de groei :S

 

dacht dat het met droogte had te maken dus de andere helft van de spa blauw er in, geen verbetering, toenweer terug op kraanwater en de groei kwam ook weer terug.

 

denk toch dat de ph niet echt lekker totaal beeld gaf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...