Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DonBone

Low budget micro spaarlamp boxje, Special k feminised.

Recommended Posts

damn right nederwierie tis toch lekkere bijna biologische nederwierie uit het kastje en ik moet zeggen ondanks dat ie nog wat groenig en jong is krijg ik er een heel zuivere high van, iets dat ik in de shops al in geen maanden meer heb gevonden (kan niet zeggen jaren aangezien ik pas weer een jaartje in nederland woon :lol:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto`s houden we tegoed lees ik ....

 

 

 

 

Hou ik je aan :)

 

 

mooie topjes op de laatste foto`s

dus ben benieuwd :)

 

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elmo wat vindt jij, alles ontkiemen of een paar? wil dit keer eigenlijk op zeker spelen en dus gewoon die 5 ontkiemen, als het te druk wordt kan ik nog altijd een tweede kastje bij gamma laten zagen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zit ook met het idee te spelen om er een 150watter boven te hangen :wacko: das op die opervlakte gelijk aan 600watt per m2 :lol: zit alleen ff met de hoogte in mijn maag, denk dat ik het net nie redt op die meter hoogte,

 

pot 20cm

lamp 30cm hoogte??

paar cm over houden voor de warmte en hij moet er rondt de 20 cm vanaf hangen.

 

Dus blijft er effectief voor de plantjes 30cm over, denk net iets te weinig.

 

Tweede keuze is iets meer doe het zelf werk.

Plaat mdf 18mm 244x122, laten zagen in vier keer 61x122, dan kan ik die 122 als hoogte aanhouden en moet het wel mogelijk zijn, afzuiger en filter zitten dan buiten het kastje :wave:

 

Derde optie spreekt me nog meer aan :wtf: kast uit de kelder die is 55x75, en ruim 190 hoog, die zou in theory perfect een 150watter kunnen hebben, misschien zelf een 250watter :) denk dat 400watt beetjhe erg warm wordt, ook bij deze optie kan de afzuiger en filter buiten de kast :)

 

damn zo veel keuzes :S veel ideeen in me hoofd

Share this post


Link to post
Share on other sites

okidokies, het was een moeilijke keuze maar alle twee de plantjes zijn omgehakt :rolleyes:

 

Reden was de aanhoudende trips plaag en daarmee gepaard gaande beschadiging aan de plant, niet te vergeten de stress voor de plantjes :dribble:

 

De special k was al meerendeel weg gehaald en gedeeltelijk al opgerookt :D en hij smaak goddelijk.

 

De top44 is zoet als geen ander, deze lucht ruik je gewoon niet meer in de shop wiet.

 

Laatste fotos zijn aan het uploaden, zitten tevens fotos van de nieuwe zaden bij en van hoe is mijn reflector gepimpd heb.

 

Zodra de upload klaaar is plaats ik ze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upload is klaar, sorry voor de slechte fotos, ik had een beetje haast:

 

top44

gallery_28995_11459_162879.jpg

 

gallery_28995_11459_636268.jpg

 

Special k

gallery_28995_11459_2160543.jpg

 

De nieuwe ronde:

gallery_28995_11459_249571.jpg

 

gallery_28995_11459_2360629.jpg

 

De mods aan mijn reflector. Deze fotos zijn echt shitty geworden probeer straks nog ffies nieuwe te maken als de batterijen weer opgeladen zijn, zal dan ook van het drogende spul een foto maken (nog nie geknipt):

 

Reflector platgedrukt en voorzien van twee stripjes hout om stijfheid te krijgen.

gallery_28995_11459_1366510.jpg

 

Oude situatie met de lampjes:

gallery_28995_11459_616305.jpg

 

En hoe het gaat worden:

gallery_28995_11459_207314.jpg

 

Oftewel we gaan er vier fittingen en vier lampjes extra ingooien, ik kom dan gemiddeld op 600watt per m2 :rolleyes:

 

Vanaaf gaan de nieuwe zaden tussen een paar watjes voor een nachtje en dan gelijk de zaai en stekgrond in (morgenochtend ff snel scoren bij tuincentrum).

 

Alhoewel er weinig vanaf is gekomen deze eerste keer (mag blij zijn met 0,2gr per watt) toch is het zeeer leerzaam geweest en ik zal ook veel veranderen voordat de nieuwe ronde in de bloei gaat.

 

Allereerst komt er een nieuwe afzuiger bij met controller (box ventilator) van 500m3. Dit is of course overkill maar gedimd zal die lekker stil lopen, de plieger fan die er nu zit trekt het net niet kwa de warmte, helemaal niet met 4 extra lampjes. De plieger fan gaat als active inlaat dienst doen.

 

Verder komen er 2 sunon fans aan de kap te hangen voor extra koeling.

 

Voor vanavond staat ook nog het electro gedeelte op de lijst.

 

Hopelijk zijn er wat mensen aangesppord om ook met cfl lampies aan de slag te gaan, het is zekers te weten te doen met de spaarlampjes, enige voorwaarde is wel dat al het andere, dus aarde, voeding, genetica en klimaat perfect zijn.

 

2e ronde ga ik proberen om iig 0.4 per watt te draaien of hoger. tijdens de tweede run begint ook de bouw van de nieuwe hokjes.

 

ik zal vanaaf of morgen een nieuw topic starten hier in de micro/fluo sectie en die weer bij gaan houden.

 

Mijn welgemeende excuses voor het af en toe niet updaten. Ik heb een eigen bedrijf en besteedt daar per dag ruim 12 uur aan, en ik zit vaak met mijn hernia/atrose te klooien. Het laatste waar ik dan aan denk is om het forum af te gaan en updates te plaatsen.

 

tot de vvolgende en tevens echt laatste update met de laatste fotos.

 

Greetz,

 

DonBone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor diegene die dit nog steeds volgen vond ik dat ik ook wel een klein rookverslagje kan maken.

 

De special K

 

Ik had express een paar kleine budjes apart laten drogen zodat ik die fijn kon oproken.

 

Het uiterlijk had beter gemogen maar ja ik heb ze echt slecht geknipt :rolleyes:

 

De geur is een typische geur, een beetje saai bijna, dit vergeet je helemaal als je hem opsteekt, wat een geur geeft ie dan, lekker kruidig, net als de smaak, er zit weinig zoets in maar des te meer kruidige smaak. Mijn vriendin merkte fijntjes op dat dit wel veel heftiger ruikt in huis dan de wiet van de shop. LOL

 

Als ik een cijfer moet geven krijgt ie een dikke 8 van mij.

 

Hieronder nog twee fotos van de hoofdtop die al redelijk droog is:

 

gallery_28995_11459_236743.jpg

 

gallery_28995_11459_180710.jpg

 

Morgen de top44.

 

greetz,

bone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie topjes hoor.

ghehehe krijg jij ook al klachten over de geur :rolleyes:

keep groing grtz kingkroon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je kingkroon, idd klachten, nou ja klachten, het viel haar op dat ze deze veel beter rook door het huis heen :rolleyes: en ik proef hem beter :dribble: :D :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...