Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

stonedt

kweken op een wildwaterbaan

Recommended Posts

@ leo

ja dat plantje heeft me door de moeilijke maanden heengeholpen , was lekker wietje ;)

 

Vandaag weer ff gekeken , waar ik gister al zo blij was dat er niks dood gegaan was heb ik vandaag toch een beetje moeten helpen.

gallery_15281_4578_337611.jpg

 

Met een klein injectiespuitje heb ik alle stekblokjes opnieuw vochtig gemaakt, want sommige waren nu echt helemaal inelkaar gedrukt en lichtgeel.

Maar al met al nog geen lijken moeten ruimen en dat valt me al 100% mee.

 

gallery_15281_4578_297974.jpg

gallery_15281_4578_515225.jpg

gallery_15281_4578_169401.jpg

gallery_15281_4578_614336.jpg

gallery_15281_4578_551042.jpg

(druppels die je op de foto's ziet zijn van het natmaken van de blokjes , normaal ligt er geen druppeltje in de kast)

Ook heb ik de ph meter in de bak gestoken en die gaf 8.0 aan :spliff: dus het is tijd om maar langzaam af te gaan zuren, ik wil eindigen onder de 6 maar om dat in een stap te doen zie ik niet zitten heb er nu een beetje bij gedaan en meter gaf 6.3 aan , morgen of overmorgen hoop ik dit weer lager te hebben.

gallery_15281_4578_249084.jpg

 

Nou dat was het weer , volgende keer hoop ik de ec en de ph een beetje de goede kant op te krijgen wil ec rond de 1.3 proberen te houden en mocht ik de ph stabiel krijgen zou 5.9 geweldig zijn, maar stapje voor stapje hoofddoel is voorlopig om het in leven te houden.

 

Groeten , Stonedt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijft mooi projectje,..

 

In leven blijven doen ze makkelijker bij de juiste ph dan kunnen ze ook de juiste voeiding opnemen om sterk te worden.

 

Ik heb wel gelezen dat met dit soort projecten een stabile ph bijna onmogelijk is, door dat er een constante stroom en extra lucht,

Ik heb er zelf totaal geen ervaring mee.

 

Ik ga voor je duimen dat ze straks lekker gaan groeien..

 

 

Groetjes Kut

Share this post


Link to post
Share on other sites

he mooi man

hoop dat het allemaal goed gaat tot het eind

die ph steiging had ik ook met mijn hydrokweekje

bak op 5,6 dag later 7 ph dat heeft volgens mij met de groei te maken

als je eenmaal in de bloei zit zal je zien dat je ph ook stabieler blijft

veel suc6 hoop op een top oogst

greets bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag weer foto's gemaakt , was paar dagen ziek geweest dus ook niks nat gehouden.

Nu weet ik zeker voor volgende ronde dat alles gewoon dikke wortels moet hebben om een eventuele tegenslag te overleven, had bijv. met verschuiven van waterbak slang van pomp laten schieten en dit pas 3 uur later opgemerkt <_< . Vandaag maakte ik ook leuke blunder mee want schoot uit met ph- en had geen ph+ in huis, dus dacht shit en wilde bak overhevelen zette pomp uit en de bak liep zwaar over :lol: had paar keer extra water bijgevuld om ec lager of ph hoger te krijgen, mja meer als in bak paste dus zolang pomp loopt gaat t goed moet je m alleen nie uitzetten anders hou je paar liter over.

Heb de plantjes die wat hoger stonden en het redelijk goed deden naar de lege plekjes van de slachtoffers lager verhuist. Valt nu wel op dat ik de bovenste ring zeker te dicht op de

deksel heb want eerste paar gaten zal ik niet meer gebruiken.

Waarschijnlijk zal ik eindigen met de helft waar ik mee begon maar dat mag de pret niet drukken , heb alweer veel geleerd van dit kastje en moet nu echt beter op me doseringen met voeden en afzuren gaan letten dus voor mijzelf iig een prima oefening.

 

 

 

gallery_15281_4578_203138.jpg

gallery_15281_4578_283764.jpg

gallery_15281_4578_572275.jpg

gallery_15281_4578_294443.jpg

gallery_15281_4578_92154.jpg

 

Groeten, Stonedt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let ik even niet op zit er weer een leuk project tussen die ik niet gelezen heb. Helemaal toppie zo'n six-flags kweek. Ik ga je volgen hoor stonedt. <_<

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aloha, stonedt leuke opzet, mooi man

 

ik gluur met veel plezier mee.

en vind dit systeem ook wel potentie hebben..

ben benieuwd wat je er aan overhoud.

 

ik zit me ook af te vragen of dit ook werkt met lange tl's.?

wat denken de tl growers ?

 

groet jippie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stonedt, ziet er leuk uit, ik probeer het te volgen <_<

 

@jippie, ik denk niet dat dit voor tl kwekers geschikt is, aangezien tl buizen vlak op de plantjes moeten.

 

gr. Kierewiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wonderlijke setup, ik pak ook een bak chips en kijk mee! <_<

 

Waarom geen doorzichtige buizen en dan wat vissen d'r in. :) Geintje snap wel waarom de buizen niet doorzichtig zijn :lol:

 

Veel succes!

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach en je kan er desnoods nog altijd zalm in kweken <_<

 

zet hem op stonedt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Stonedt,

 

Erg jammer dat het zo fout is gelopen,

 

Ik hoop dat je er toch nog een goede ronde van kunt maken.

Ik weet niet precies wat er mis is met je wortels, maar ze zien een beetje bruin.

Heb op andere forum's gezien dat deze meestal mooi wit zijn.

Misschien iets om even naar te kijken.

 

 

Groetjes Kut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat het een beetje rottig loopt deze kweek.

Maar dont give up ze staan er nog en kunnen nog best wel groeien.

Ook leer je er veel van wat zn vruchten af zal werpen in de toekomst

in de vorm van goed gekweekte wiet.

 

Succes met de verdere kweek en het komt goed omdat ik zie dat je je niet

uit het veld laat slaan door foutjes.

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor de reacties weer.

Haha dat het beetje zou mislukken af en toe hoort erbij hoor , bedoel wilde dit uitproberen niet gelijk een mega werkende kast in elkaar timmeren(zou wel heel lekker zijn natuurlijk) , maar ik ben zo'n mannetje die nou eenmaal eerst paar keer ze hoofd moet stoten.

Die bruine wortels hoop eigenlijk dat het vd wortelstimulator is.

Jullie zullen misschien wel denken die gozer spoort niet maar ik vind t al met al best redelijk gaan, dit was natuurlijk de eerste ronde en waar ik het bangste voor was is dat de snelheid te hoog zou zijn voor de planten om uberhaubt wat te drinken nou dat schijnt mee te vallen anders zou alles wel dood zijn. Wist niet of klimaat en temp. een beetje te regelen zijn , maar die schommelen redelijk strak tussen de 18,5 en 27 graden. De ph schommelingen lijken me ook redelijk mee te vallen, dus qua verbouwingen voor de volgende ronde moet ik alleen de deksel een 10 a 15cm hoger krijgen, en gewoon alleen stekken met grote wortels gebruiken.

 

Zalm kweken damn misschien eerst met regenboogforel beginnen later pas zalm maar wie weet Whazzup <_< maar als t kweken van planten niet mocht lukken neem ik m mee naar de zomerbbq kunnen we tijdens het bbq-en/ roken en vreten ook nog een hengeltje uitgooien.

 

Groeten , Stonedt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou even wat hulp,

 

die wortelkleur is afkomstig van je voeding.

Daar moet je je nou niet meteen zorgen over maken.

Als je dat wel doet zou je wat waterstofperoxide als preventie bij je voedingswater kunnen doen.

1ml per liter.

 

Ook is het bij dit soort systemen belangrijk dat je tot alle plantjes worteltjes hebben die in het water hangen.

Je ze goed verzorgd en in de gaten houd.

Regelmatig de plugjes nathouden, maar dan ook weer niet te nat.

Anders duurt het wat langer eer ze in het water hangen.

 

Over je voedingsvat, probeer dit lichtdicht te houden.

Dit ter verkoming van algvorming en je Ph blijft er stabieler door.

 

Voor de rest ziet het er allemaal netjes uit.

 

Grtz DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx voor de tips,

Ga gelijk stukje vloer afplakken waar pijp het vat ingaat daar lekte idd nog wat licht ,want stabielere ph is wel handig met zo'n klein waterbakje en daarmee zullen alle beetjes helpen.

Dat nathouden van de plugjes zal ik volgende rondes ook beter in de gaten houden.

 

Groeten, Stonedt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien lees ik eroverheen maar wat is de snelheid van je water?

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien lees ik eroverheen maar wat is de snelheid van je water?

 

tsja het stroomt erg snel <_<

de pomp die erin zit is een aquaclear 4000 wat ik op google kon vinden 1600 liter per uur

 

Groeten, Stonedt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg leuke setup zeg. Wel gelijk eentje wat even duurt voordat die optimaal draaid. Maar als t dan eenmaal goed draaid....

 

1600 liter per uur?! Dat is een dikke 20 liter per minuut rekening houdende met verliezen. Ik weet niet wat de flow- rate normaal hoort te zijn bij deze style. Maar 20 liter per minuut is volgens mij echt een wildwaterbaan in je systeem <_<

 

Erg leuk kweekje, Toppie.

 

Gegroet,

Donder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil dit ook! gaaf man. succes met je ronde.

m.v.g. G2B

 

Is het niet zo dat je eigenlijk een dammetje na ieder lang stuk pijp had moeten maken. Dan staan ze altijd in water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind het echt een leuk topic hoop voor je dat je er nog wat moois van kunt maken

 

 

Greetz

 

 

ABI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het nog steeds briljant en voor de eerste keer proberen valt het helemaal niet tegen.

 

Gebruik je ook nog iets van een bypass na je pomp, of gaat die 1,6 m3 echt allemaal langs de worteltjes?

 

Succes,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1600 liter per uur?! Dat is een dikke 20 liter per minuut rekening houdende met verliezen. Ik weet niet wat de flow- rate normaal hoort te zijn bij deze style. Maar 20 liter per minuut is volgens mij echt een wildwaterbaan in je systeem <_<

 

Erg leuk kweekje, Toppie.

 

Gegroet,

Donder

rekeninghoudend met de hoogte van het systeem zal die waarschijnlijk die 1200 liter (20 liter per minuut) niet eens halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

we blijven je volgen vind dit een mooi project :lol:

 

ik denk dat je het lek wel boven krijgt met een beetje hulp van hier

 

iig door knutselen <_<

 

 

 

 

 

 

 

 

11ltrp

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo tijd voor weer wat foto's

De eerste rij recht onder de klep gaat m echt niet worden daar moet een strook hout tussen komen,heb geprobeerd foto's met de wildwaterbaan mee te nemen dus hou je hart vast en ga zitten voor de rit <_<

gallery_15281_4578_741842.jpg

gallery_15281_4578_549927.jpg

gallery_15281_4578_689755.jpg

gallery_15281_4578_496342.jpg

gallery_15281_4578_321245.jpg

gallery_15281_4578_18636.jpg

gallery_15281_4578_240329.jpg

gallery_15281_4578_181648.jpg

gallery_15281_4578_709449.jpg

gallery_15281_4578_681200.jpg

gallery_15281_4578_427547.jpg

en toen waren we beneden :lol:

De ph blijft wonder boven wonder al 4 dagen al rond de 5.8 alleen de ec loopt op , via wat hulp op de chat zijn we erachtergekomen dat dit waarschijnlijk door verdamping komt.

 

Nog een plaatje van bovenaf

gallery_15281_4578_404690.jpg

zo dat was m weer

Groeten, Stonedt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...